نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا 'علاءالدین بروجردی ' روز چهارشنبه با بیان اینكه آمریكا از مدت‌ها پیش به دنبال تغییر نظام سیاسی در سوریه بود ، افزود : خیلی از طرح‌ها و نقشه‌های آمریكایی‌ها در منطقه موفق نبود، بر همین اساس امیدواریم درباره دمشق نیز اهداف آن‌ها راه به جایی نبرد.

وی درباره اقدام صریح واشنگتن به تغییر ساختار سیاسی در سوریه، افزود: تلاشی كه برخی كشورهای منطقه از جمله عربستان و قطر برای براندازی حكومت بشار اسد انجام می‌دهند بر اثر فشارهای واشنگتن است.

هیلاری كلینتون وزیر امورخارجه آمریكا در اظهار نظری با بیان اینكه نظام سوریه باید سرنگون شود گفته بود : رژیم اسد دیگر كنترل اوضاع را از دست داده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی درباره موضع‌گیری ضد ایرانی 'جیمز كلپر' رییس سازمان اطلاعات ملی آمریكا ، گفت: سیاست شناخته شده ایران مبارزه با تروریسم درهر شرایط است اما آمریكایی‌ها با آدم ربایی و كمك به گروه‌های تروریستی در منطقه عملاً در كنار رژیم صهیونیستی مظهر و نماد تروریسم دولتی هستند.

وی ادامه داد : اظهارات این مقام ارشد اطلاعاتی آمریكا كاملاً مطرود، مردود و غیر قابل قبول است.

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس درباره مذاكرات آتی هسته‌ای ایران با 1+5 گفت : با توجه به پیشنهاد كا‌ترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای از سرگیری گفت‌و‌گو‌ها به نظر می‌رسد این مذاكرات در آینده نزدیك شكل بگیرد.

رییس كمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینكه مذاكره نتیجه بخش همیشه به عنوان یك اصل مدنظر جمهوری اسلامی بوده است، افزود: اگر رایزنی‌های جدید میان ایران و 1+5 در یك فضای منطقی و براساس احترام متقابل انجام شود، به نظر می‌رسد پیگیری راه‌های دیپلماتیك در پرونده هسته‌ای ایران راهگشا باشد.

سیام **1708 1568



:: برچسب‌ها: عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

امام خمینی(ره) دیده بان همیشه بیدار انقلاب در روز 12 بهمن 1357 پس از 15 سال دوری و تبعید از وطن، با هواپیمای 747 فرانسه (ایرفرانس) به میهن اسلامی بازگشتند. ایشان در فرودگاه پاریس از میهمان نوازی دولت و مردم نوفل لوشاتو، تشكر كردند.

در جمع همراهان امام 150 خبرنگار خارجی حضور داشتند تا لحظه های ناب یك رویداد تاریخی را ثبت كنند، رویدادی كه در باور هیچ كس نبود. آری امروز مردی مقاوم و مطمئن، مستقل و آزاده با ایمانی وصف نشدنی به خانه اش بازمی گشت.

مردم به مباركی حضور پربركت امام شهر را گلباران و چراغانی كرده و جمعیت انبوهی برای استقبال رهبر خود به فرودگاه آمده بودند.

یاران و همراهان امام هم كه سالیان متمادی در سنگر مبارزه، دورادور همراه ایشان بودند اینك در كنار مردم در انتظار بسر می بردند و برای این روز كه در كنار و نزدیك امام و رهبر خود بنشینند لحظه شماری می كردند.

...'امام آمد'... طنین امام آمد از فرودگاه به رسانه ها كشیده شد. رادیو و تلویزیون از روز قبل اعلام كرده بود كه مراسم ورود امام را مستقیما پخش می كند. در لحظه ظاهر شدن امام بر پلكان هواپیما آنچنان شور و شعفی در میان مردمی، كه در سالن انتظار فرودگاه بودند، به راه افتاد كه خشم نیروهای امنیتی را برانگیخت كه دستور قطع تصاویر را صادر كردند و در مدت كوتاهی، تصویر مراسم كه بطور مستقیم از تلویزیون پخش می شد ناگهان قطع و مردمی كه در خانه هایشان در سراسر ایران این رویداد را نظاره گر بودند، خشمگین تر از گذشته از خانه ها بیرون آمدند و به خیابان ها ریختند.

در همین حال، امام خمینی از بدو ورود خواهان زیارت قبور مطهر شهدای انقلاب در بهشت زهرا و ایراد سخنرانی در میعاد گاه این شهیدان بودند و با سخنرانی قاطع در بهشت زهرا روند پیروزی انقلاب را سرعت بخشیدند.

ایشان در این سخنرانی تاریخی، محكم و استوار بر مواضع انقلاب اسلامی تاكید كردند و با رد هرگونه مذاكره و ملاقاتی با سران حكومت، خواستار حذف رژیم شاهنشاهی و برپایی نظام اسلامی شدند.

ایشان در این روز ضمن اشاره به ستم حكومت های قاجار و پهلوی ویژگی های حكومت مبتنی بر اسلام را برشمردند و دولت بختیار را غیرقانونی اعلام كردند.

ایشان همچنین گفتند كه دولت را مردم باید در انتخابات آزاد انتخاب كنند و این بزرگترین نشانه مردم سالاری دینی است. در این روز امام تشكیل دولتی مستقل را به مردم ایران نوید دادند.

غریو الله اكبر مردم، تائید سخنان امام بود كه فضای قطعه شهدای انقلاب بهشت زهرا را عطرآگین ساخت.

طنین این غربو پس از 33 سال همچنان در ایران شنیده می شود.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: نیکون , عکس , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 528
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، همه ساله در ایام ماههای محرم و صفر، رادیو معارف اقدام به برگزاری طرح ملی وبلاگ نویسی با عنوان بوی سیب می كند و وبلاك نویسان و هنرمندان با ارسال آثار عاشورایی در این طرح ملی شركت می كنند.

در پنجمین دوره از این طرح، بیش از سه هزار و 500 اثر به دبیرخانه بوی سیب رسیده و بالغ بر 45 هزار نفر نیز در بخش كتابخوانی آن شركت كرده اند.

مراسم اختتامیه پنجمین دوره طرح ملی وبلاگ نویسی بوی سیب فردا پنجشنبه در شهر قم برگزار می شود.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به استان قم قرار است در چند برنامه فرهنگی و هنری از جمله رونمایی از كتاب 'جامعه الاحادیث' شركت كند.

فراهنگ ** 1355 **1597



:: برچسب‌ها: استرالیا , لا , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در مراسم افتتاحیه سی امین جشنواره فیلم فجر كه چهارشنبه شب در تالار وحدت برگزار شد، از تعدادی از هنرمندان سینما كه در سال 1390 دار فانی را وداع گفتند، تقدیر و تصاویری از فعالیت های آنان پخش شد.

مهری ودادیان، عباس امیری، محمد ورشوچی، فرهاد فارسی، ابوالحسن علوی طباطبایی، فواد نجف زاده، رضا بدیعی، منوچهر طبری، میرمحمد تجدد، شاه علی سرخانی، امیر هوشنگ قطعه ای، عبدالله بوتیمار و حیدر صارمی از جمله هنرمندان فقیدی بودند كه نكوداشت آنها برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه سی امین جشنواره فیلم فجر، چند نماهنگ كه بخش هایی از فیلم های سی امین جشنواره فیلم فجر را به تصویر می كشیدند، به نمایش در آمد.

همچنین جشنواره فیلم فجر در گذر زمان در نماهنگی برای حاضران در مراسم افتتاحیه مرور شد.

فیلم كوتاهی از آثار برگزیده سی دوره جشنواره فیلم فجر همچون 'در مسیر تندباد'، 'آپارتمان'، 'نیاز'، 'روز واقعه'، 'از كرخه تا راین'، 'باران'، 'بچه های آسمان'، 'هیوا'، 'آژانس شیشه ای' نیز به نمایش در امد.

پخش تصاویری از اهدای جوایز به هنرمندان فقید همچون حمیده خیرآبادی، خسرو شكیبایی و رسول ملاقلی پور از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه سی امین جشنواره فیلم فجر بود كه با ابراز احساسات و تشویق حاضران همراه شد.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر 22 بهمن ماه پایان می یابد.

فراهنگ ** 1983 ** ا.خ ** 9173 ** 1071



:: برچسب‌ها: انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

'شهریار افندی زاده' معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مراسم رونمایی از این آیین نامه به خبرنگار ایرنا گفت : این آیین نامه مصوبه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری است.

وی با بیان اینكه راهدارخانه ها یكی از مراكز بسیار مهم و استراتژیك برای راه های كشور است، اظهارداشت: راهدارخانه ها محل استقرار نیروهای راهدار، تجهیزات و ماشین آلات راهداری و انبارهای نمك و شن است.

افندی زاده تصریح كرد: بر اساس این آیین نامه، نیروهای امدادی و پلیس نیز در راهدارخانه ها مستقر می شوند.

وی با بیان اینكه این آیین نامه در كمتر از یك ماه مصوب شد، گفت: طراحی و آماده سازی آن زمان قابل توجهی را صرف كرد.

وی با بیان اینكه این راهدارخانه ها در سه تیپ 200، 400 و 600 متری خواهند بود، تصریح كرد: سعی شده این راهدارخانه ها دارای امكانات مستقل از نظر استفاده از انر‍‍ژی خورشیدی، عایق حرارتی و استحكام و مقام سازی باشند.

افندی زاده اظهارداشت: در محور دلیجان ، اصفهان راهدارخانه ای در حال احداث است كه تا پایان فرودین ماه سال 91 به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینكه در كشور 625 راهدارخانه وجود دارد، افزود: راهدارخانه ها تاثیر مهمی در كشور دارند ، زیرا 90 درصد جابجایی های كالا و مسافر از راه های كشور صورت می گیرد.

افندی زاده با بیان اینكه در گذشته راهدارخانه ها بر اساس نیاز ساخته می شد، تصریح كرد: در زمان حاضر راهدارخانه ها بر اساس مطالعات داخلی و نیز بهره گیری از تجارب كشورهای دیگر احداث می شود.

7137/1011



:: برچسب‌ها: تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 507
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

'علی نیكزاد' عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: اجرای این دو پروژه منافاتی با یكدیگر ندارد لذا با توجه به اهمیت و گنجایش مسافری مشهد هر دو پروژه پیگیری و اجرا می شوند.

وی اظهار داشت: اجرای قطار سریع السیر مشهد _ تهران با سرعت 350 كیلومتر در ساعت از شروط اولیه اجرای پروژه برقی كردن قطار مسیر مشهد _ تهران است لذا در این زمینه با سرمایه گذار در خصوص توجیه اقتصادی آن مذاكراتی شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات قطار برقی مسیر مشهد _ تهران ظرف دو سال به انجام می رسد و تحریمها نیز در این فناوری و اجرای آن تاثیری ندارد زیرا قادر به انجام كار بطور 100 درصد در داخل هستیم .

نیكزاد در ادامه با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل هوایی گفت: پارسال 25 فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی كشور شد.

وی افزود: 18 شركت هواپیمایی كار حمل و نقل و جا به جاییها را از این طریق انجام می دهند.

او گفت: در این میان 'شركت هواپیمایی هما' كه دولتی است قرار شده با فروش هتلهای خود نسبت به خرید هواپیماهای جدید اقدام كند.

وی اظهار داشت: مجلس و دولت اجازه داده اند تا بقیه نیاز نیز توسط شركتهای هواپیمایی با استفاده از منابع داخلی خود آنها و نیز كمك صندوق توسعه ملی خریداری و تامین شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان كرد: در عین حال هم اینك نیز مشكلی وجود ندارد و خدمات خوبی به مردم ارائه می شود و سالانه بیش از 27 میلیون مسافر از طریق ناوگان هوایی جا به جا می شوند.

نیكزاد گفت: روزانه 560 پرواز در كشور انجام می شود كه با پروازهای عبوری از كشور این تعداد به هزار و 200 مورد می رسد.

وی در ادامه پیرامون ساخت و سازها مسكن هم گفت: طی ایام دهه فجر 100 هزار واحد مسكونی مهر در سطح كشور بهره برداری می شود كه از این میزان 17 هزار واحد در خراسان رضوی است كه با حضور رییس جمهور بهره برداری می شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: وضعیت ساخت و سازها در كشور بسیار مطلوب است. وی اظهار داشت: ما سیاست مسكن مهر را در كشور ادامه می دهیم و تسهیلات بانكی به سازندگانی هم كه در خارج از نظام مسكن مهر می سازند نیز اعطا می شود.

او با تاكید بر اینكه افزایش قیمت مسكن نخواهیم داشت گفت: همچنین هركس در تهران و یا هر نقطه كشور بخواهد مالك خانه شود ظرف سه ماه واحد مسكونی را تحویل می دهیم و نگرانی از این جهت وجود ندارد.

2713/659



:: برچسب‌ها: نور , دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob
احمدی نژاد در مجلس

احمدی نژاد از موفقیت های اقتصادی دولت خود در "سالی دشوار" برای مردم ایران خبر داده است

رئیس جمهوری ایران بودجه سال ۱۳۹۱ خورشیدی را با حدود دو ماه تاخیر به مجلس ارائه داده است.

روز چهارشنبه، ۱۲ بهمن (۱ فوریه)، محمود احمدی نژاد، همراه با تعدادی از مقامات دولت در مجلس حضور یافت و پس از ایراد سخنانی در توضیح لایحه بودجه سال آینده، متن لایحه بودجه را برای بررسی و تصویب نمایندگان به هیات رئیسه مجلس تحویل داد.

طبق آئین نامه داخلی مجلس، انتظار می رود دولت لایحه بودجه هر سال را حداکثر تا ۱۵ آذرماه سال قبل به مجلس تحویل دهد تا نمایندگان بتوانند در فرصت کافی، به بررسی آن بپردازند و نظرات خود را نیز در متن نهایی اعمال کنند.

آقای احمدی نژاد بخشی از سخنان خود هنگام ارائه لایحه بودجه را به بررسی تحولات اقتصادی کشور طی سال جاری اختصاص داد و از "موفقیت های اقتصادی دولت" در این مدت سخن گفت.

به گفته آقای احمدی نژاد، در نتیجه کاهش مصرف فرآوردهای نفتی در داخل کشور، که نتیجه اعمال قانون هدفمندی یارانه ها بوده، دولت طی یازده ماه گذشته بیش از ۱۵ میلیارد دلار صرفه جویی کرده است و برای اولین بار، صادرات فرآورده های نفتی به خارج آغاز شده است.

آقای احمدی نژاد در حالی از صرفه جویی ناشی از حذف یارانه ها سخن گفته است که برخی از کارشناسان گفته اند که پرداخت یارانه های نقدی باعث کسری قابل توجهی در بودجه سال جاری شده است.

در مورد کاهش هزینه های دولتی، رئیس جمهوری ایران ادغام چهار وزارتخانه در سال جاری را گامی در راستای کوچک تر شدن دولت توصیف کردو افزود که این اقدام، همراه با بهبود نحوه ارائه خدمات دولتی، به منزله صرفه جویی در هزینه های دولت بوده است.

در زمینه روند تجارت خارجی، آقای احمدی نژاد از افزایش صادرات غیرنفتی در طول دوره ریاست جمهوری خود سخن گفت و افزود که طی ده ماه اول سال جاری، صادرات غیرنفتی افزایش و واردات کشور کاهش یافته است.

تقدیم لایحه بودجه

تاخیر احمدی نژاد در ارائه لایحه بودجه انتقاد برخی از نمایندگان را در پی داشته است

آقای احمدی نژاد از ۹ درصد نرخ رشد در بخش کشاورزی، رشد قابل توجه در تولید کالاهای واسطه صنعتی مانند فولاد، مس، آلومینیوم، سرب، و لوازم بهداشتی در سال جاری سخن گفت و افزود که "طی سال جاری، دولت اشتغال ۲.۵ میلیون نفری را هدفگذاری کرده است که امیدوارم علیرغم مشکلات مصنوعی و غیر مصنوعی که ایجاد شده، ما به آن مرز برسیم" اما در مورد "مشکلات ایجاد شده" توضیحی نداد.

رئیس جمهوری ایران سال جاری را "یکی از سخت ترین شرایط بین المللی" برای مردم ایران دانست اما گفت که "فرزندان ملت تحت فشارهای سنگین خارجی و داخلی، دستاوردهای گرانقدری را به ارمغان آوردند."

وی نرخ رشد اقتصاد ایران بدون نفت در سال گذشته را بیش از ۷.۳ درصد عنوان کرد و گفت که امیدوار است همین نرخ رشد در سال آینده نیز تحقق یابد.

محتوای لایحه بودجه

محمود احمدی نژاد در ادامه سخنان خود به تشریح خصوصیات بودجه سال آینده، هدف های بودجه و نحوه تحقق آنها پرداخت.

وی گفت که بودجه سال ۱۳۹۱ براساس قانون برنامه پنجم و "مبتنی بر پیش بینی های نسبتا دقیق از شرایط بین المللی، بازار، و قیمت نفت در سال ۹۱ انجام شده است."

در مورد هدف هایی که دولت در تدوین این بودجه در نظر داشته، آقای احمدی نژاد گفت که محور اصلی بودجه سال آینده دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصد است و "کاهش نرخ بیکاری، توسعه عدالت، کاهش فاصله طبقاتی، افزایش سهم بهره وری و رشد اقتصادی" را از دیگر محورهای این لایحه اعلام کرد.

برای دستیابی به هدف گسترش عدالت، رئیس جمهوری ضمن تاکید بر ادامه طرح مسکن مهر برای تامین مسکن افراد نیازمند، گفت: "یارانه ها با پشتیبانی های لازم در بودجه پیش بینی شده است و همچنین طرح بزرگ هدفمندی یارانه ها با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد و در حد مقدور و توان، گام های بعدی برداشته خواهد شد."

مجلس

دولت انتظار دارد مجلس در بررسی و تصویب لایحه بودجه سال آینده سرعت عمل به خرج دهد

تلاش در جهت ایجاد تعادل بین استان ها، مناطق و بخش های گوناگون کشور از جمله اقدامات دیگری است که در لایحه بودجه پیش بینی شده و هدف تحقق عدالت را در نظر دارد.

آقای احمدی نژاد کاهش هزینه ها و افزایش کارآیی تشکیلات دولت را نیز از دیگر محورهای مورد نظر در لایحه بودجه توصیف کرد و گفت که "اعلام می کنم که این دولت عزم خود را جزم کرده که با اصلاح ساختارها در همه بخش ها و با اتکا به قدرت مردم و هماهنگی با همه قوا، انشاء الله به سمت سند چشم انداز، اهداف قانون برنامه و رفع تبعیض و بی عدالتی در همه عرصه ها با سرعت بیشتری حرکت کند."

رئیس جمهوری ایران با تاکید بر اینکه "بودجه سال ۹۱ به نوعی سیاستگذاری و تنظیم شده است که همه این اهداف بتواند در مسیر مناسبی محقق شود" ارقام اصلی لایحه را شرح داد.

وی گفت که بودجه کشور در سال آینده به حدود ۵۱۰ هزار میلیارد تومان می رسد که حدود ۴۰۰ هزار میلیارد آن مربوط به شرکت های دولتی است.

به دلیل گستردگی تصدی های دولتی در جمهوری اسلامی، بودجه سالانه ایران از دو بخش بودجه شرکت های دولتی و بودجه عمومی دولت تشکیل می یابد که بودجه عمومی خود شامل هزینه های جاری و هزینه های عمرانی است.

به گفته آقای احمدی نژاد، بودجه عمومی دولت در سال آینده در مقایسه با عملکرد بودجه سال جاری ۵.۶ در صد کاهش یافته در حالیکه بر بودجه شرکت های دولتی، با هدف افزایش سرمایه گذاری، تولید و خدمات حدود ۳۰ درصد اضافه می شود.

در مورد درآمدهای بودجه، دولت در نظر دارد به منظور کاستن از اتکای به عواید نفتی، درآمدهای مالیاتی را ۲۰ درصد و سایر عواید غیرنفتی ۸۹ را درصد افزایش دهد و به این ترتیب، سهم درآمدهای مالیاتی نسبت به تولید ناخالص ملی را از ۷ درصد در سال گذشته، به ۷.۵ درصد در سال آینده برساند.

با وجود تاخیر دولت در تقدیم لایحه بودجه، آقای احمدی نژاد در سخنرانی خود در مجلس ابراز امیدواری کرد که نمایندگان در رسیدگی و تصویب بودجه سرعت عمل به خرج دهند.

در همین جلسه، احمد توکلی، نماینده اصولگرای منتقد دولت، در تذکری در مورد "تخلف دولت" به خاطر تاخیر در تقدیم لایحه بودجه، گفت که باید بودجه چند دوازدهم تصویب شود و رئیس مجلس، ضمن وارد دانستن این تذکر، گفت که مجلس خواهد کوشید به این لایحه در حد امکان رسیدگی کند.

تحقق هدفهای دولت؟

لایحه بودجه سال ۱۳۹۱ در حالی به مجلس ارائه شده است که اقتصاد ایران با مشکلات رو به افزایشی مواجه بوده است.

در ماه های اخیر، بازار ارز دستخوش نوسانات کم سابقه ای بوده و با افزایش سریع نرخ برابری ارزهای عمده در برابر ریال، ارزش پول ملی ایران به شدت کاهش یافته است.

بحران در بازار ارز و طلا در ایران با تصمیم شماری از کشورهای غربی در تشدید تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی به خصوص در زمینه جلوگیری از صادرات نفتی و تحریم بانک مرکزی با هدف کاهش در آمدهای ارزی این کشور همراه بوده است.

بانک

بودجه انقباضی همراه با انقباض پولی ناشی از افزایش نرخ بهره بانکی با هدف رشد بالای اقتصادی همسویی منطقی ندارد

اگرچه مقامات جمهوری اسلامی این تحریم ها را بی تاثیر دانسته اند و گاه حتی از آنها به عنوان عواملی در تسریع روند خودکفایی استقبال کرده اند، اما در صورتی که دریافت های ارزی ایران دستخوش اختلال شود، اجرای لایحه بودجه نیز دشوار خواهد شد.

اقتصاد ایران به شدت به درآمدهای حاصله از فروش نفت خام وابسته است به نحوی که نه تنها حیات بخش دولتی، بلکه ادامه فعالیت سایر بخش های اقتصادی، از جمله تولید کالاهای صادراتی، بدون دسترسی به عواید نفتی برای واردات مواد و ابزار مورد نیاز امکانپذیر نیست.

در مورد تحقق اهداف کیفی بودجه لایحه بودجه سال آینده نیز احتمالا سئوالاتی مطرح است.

آقای احمدی نژاد یکی از محورهای اصلی این بودجه را تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد در سال آینده اعلام کرده و همزمان، از "انقباضی" بودن این بودجه خبر داده است.

اخیرا دولت به منظور مقابله با سقوط سریع ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی، که می توانست تبعات ناگواری برای اقتصادی ملی از جمله در تشدید تورم داشته باشد، با افزایش نرخ بهره بانکی موافقت کرد و به این ترتیب، سیاست انقباض پولی را نیز در پیش گرفت در حالیکه سیاست های انقباضی با هدف دستیابی به رشد اقتصادی همسویی ندارد.

برخی از کارشناسان نگران آن هستند که در صورتی که بحران اقتصادی کنونی ایران به سرعت پایان نیابد، ممکن است اقتصاد این کشور با وضعیت رکود تورمی عمیق مواجه شود.

از دیگر هدف های اعلام شده لایحه بودجه سال آینده، تعمیق و گسترش عدالت از طریق کاهش اختلاف بین درآمد طبقات مختلف اجتماعی است که، به گفته برخی از کارشناسان، در چند سال اخیر به شدت تعمیق شده است.

آقای احمدی نژاد همواره کمک به کاهش تفاوت طبقاتی را از هدف های مهم برنامه حذف یارانه ها دانسته و در سخنرانی بودجه نیز از پیشروی به سوی تحقق این هدف در سال گذشته سخن گفته است.

در مقابل، برخی از کارشناسان نسبت به تاثیر مثبت نحوه حذف یارانه ها در بهبود نسبی وضعیت اقتصادی طبقات کم درآمد ابراز تردید کرده و گفته اند که پرداخت یارانه نقدی به کسری بودجه و تشدید تورم منجر شده که بر وضعیت معاش مردم تاثیری قابل توجه گذاشته است.

اگرچه پرداخت یارانه نقدی به خانوارها دست کم بخشی از فشار ناشی از افزایش حذف یارانه ها را جبران کرده، اما افزایش شدید قیمت ها به منزله کاهش در قدرت خرید مردم بوده است.

این وضعیت به خصوص باعث تنزل شدید در قدرت خرید خانوارهای کم درآمدتر جامعه شده که بخش عمده ای از درآمدهای خود را به مصرف می رسانند و، برخلاف ثروتمندان، امکان پس انداز بخشی از درآمد خود و سرمایه گذاری به منظور سودبری از تورم قیمت ها را نداشته اند.

در خبری دیگر از مجلس، نمایندگان با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب، میزان یارانه نقدی در مراحل بعدی اجرای قانون حذف یارانه ها، افزایش نمی یابد و به جای آن، خانوارها از "کمک های غیرنقدی" شامل خدمات و کالاهای دولتی برخوردار می شوند.



:: برچسب‌ها: روز تعطیل , نور , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، 'سیدجعفر حجازی' چهارشنبه در دیدار مدیران دستگاههای استان با نماینده ولی فقیه بمناسبت 12بهمن روز بیعت با ولایت افزود: این میزان بارانه ها قدرت خرید مردم بویژه پنج دهك دوم جامعه را افزایش داده و گره اقتصادی بسیاری از آحاد مردم را باز كرده است.

وی كاهش 25درصدی مصرف آرد و گندم ، 30درصدی گازوییل و 10درصدی آب در استان را از آثار مثبت اجرای موفق قانون هدفمندی یارانه ها در استان دانست و گفت: این قانون كه دولت دهم آن را اجرایی كرد.

نماینده عالی دولت درخوزستان از كاهش هفت درصدی میزان بیكاری دراستان در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: تعهد استان در سالجاری 137هزار و 500 فرصت شغلی بود كه در 10ماه امسال 114هزار شغل در استان فراهم شد.

وی از آماده بودن افتتاح یك هزار و چهار پروژه و طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی با سرمایه گذاری 39هزار میلیارد ریال در دهه فجر در استان خبر داد و افزود: استان خوزستان از لحاظ تعداد طرح ها و میزان سرمایه گذاری برای این پروژه ها مقام نخست را در كشور دارد.

حجازی ابراز امیدواری كرد: بخش مهمی از طرح های مهم از جمله پتروشیمی اروند ، پل هشتم اهواز، كارخانه ام دی اف، پل شطیط شوشتر و شش هزار و 660 واحد مسكن مهر با حضور رییس جمهوری و دیگر مقامات عالی كشور در دهه فجر و پس از آن افتتاح شود.

استاندار خوزستان به درپیش بودن انتخابات مجلس اشاره و ابراز امیدواری كرد: مردم بابصیرت با حضوری حماسی و تاریخی یكبار دیگر وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران كه محصول خون مقدس شهدا، امام و فداكاری ایثارگران و آزادگان سرافراز است، نشان دهند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز نیز در این دیدار گفت: قدرت الهی، امدادهای غیبی و عنایت خاص امام عصر(عج) دردهه فجر متجلی شد و حكومت منفور دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی فرو ریخت.

آیت الله 'سیدمحمدعلی موسوی جزایری' افزود: به حول و قوه الهی به رغم همه توطئه های اقتصادی و نظامی فرهنگی دشمن ، انقلاب اسلامی به راه پرافتخار خود ادامه می دهد و به الگویی برای كشورهای اسلامی تبدیل شده است.

646



:: برچسب‌ها: کالیفرنیا , مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، 'علی لاریجانی' بعد ازظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار 'رمضان عبدالله ' و هیات همراه وی هم چنین با حمایت از روند اصلاحات سیاسی در سوریه گفت: نباید اجازه داد آمریكا و غرب با طراحی یك بازی مقاومت را در منطقه دچار مشكلات كند.

لاریجانی در ادامه با بیان اینكه وقوع انقلابهای منطقه ای به انزوا و تضعیف جایگاه رژیم صهیونیستی انجامیده است ،گفت : در شرایط كنونی گفت و گو و مذاكره با رژیم اشغالگر قدس یك اشتباه بزرگ است .

وی تصریح كرد: مقاومت و ایستادگی تنها راه دستیابی ملت فلسطین به حقوق تاریخی شان است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه ملت ایران تا پیروزی نهایی بر رژیم صهیونیستی در كنار مردم فلسطین در جهت احقاق حقوق آنها خواهد ایستاد ،گفت : انقلاب اسلامی ایران برگ جدیدی در تاریخ مبارزه امت اسلامی علیه رژیم اشغالگر قدس گشود.

رمضان عبدالله دبیر كل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار ضمن تشكراز حمایت های كشورمان از آرمان فلسطین گفت : مردم فلسطین تا آزادی كامل سرزمین اشغالی فلسطین دست از مبارزه با اشغالگر صهیونیستی برنخواهند داشت .

وی تصریح كرد: با هرگونه طرحی كه با آزادی كامل سرزمین های فلسطین منجر نشود مخالف هستیم وآن را به رسمیت نمی شناسیم .

عبدالله در ادامه انقلاب های منطقه ای را گام مهمی در راستای احقاق حقوق مردم فلسطین دانست و افزود: نظام های دیكتاتوری در منطقه با طرفداری از رژیم صهیونیستی بزرگترین مانع پیروزی مردم فلسطین هستند.

دبیر كل جهاد اسلامی فلسطین در بخش دیگری از سخنان خود با تایید مواضع رییس مجلس ایران در مورد حوادث منطقه تاكید كرد: معتقدیم اصلاحات روی داده در جهت تقویت مقاومت سوق پیدا كند.

سیام **1708 1418



:: برچسب‌ها: بریتانیا , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، چیژوف روز چهارشنبه در گفت و گو با رادیو 'صدای روسیه' افزود: روسیه تحریم ها علیه ایران را منفی ارزیابی می كند و معتقد است كه دیگر دوره اعمال تحریم های یكجانبه به سرآمده است.

وی با بیان این كه تاثیر بالقوه تحریم ها بر تهران از بین رفته است، اظهار داشت كه تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی غیرمنطقی هستند.

وی با اشاره به اینكه اعمال تحریم های یكجانبه علیه كشورها موجب آسیب دیدن اقتصاد و ناراحتی مردم می شود، اضافه كرد: علاوه بر این تحریم های ضدایرانی با شرایط كنونی هماهنگی ندارند، زیرا در زمانی اعمال می شوند كه تصمیم گیری برای حل برنامه هسته ای ایران در حال انجام است.

دیپلمات ارشد روس همچنین تاكید كرد كه تحریم نفتی ایران می تواند به خود اتحاد اروپا هم ضربه بزند و كشورهای این اتحادیه را با معضلات بیشتری مواجه كند.

وی ادامه داد: بزرگترین خریداران نفت ایران در اروپا را كشورهای یونان و ایتالیا تشكیل می دهند كه دچار مشكلات اقتصادی فراگیر و بحران مالی هستند.

'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز با ناخوشایند خواندن رفتار غرب در برابر ایران و تاكید بر لزوم تغییر آن، گفت: برخی كشورها تلاش برای انزوای ایران را ادامه می دهند، بدون اینكه در مورد پیامدهای سوء چنین رویكردی بیاندیشند.

اروپام/2240**518



:: برچسب‌ها: چشم انداز , سان , تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()