روز حاكمیت ملی و عید كودكان در تركیه گرامی داشته شد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، 23 آوریل از سوی ' مصطفی كمال پاشا ' بنیانگذاری جمهوری نوین تركیه در سال 1920 میلادی ( 1299 ) تحت این عنوان كه ' كودكان امروز سازندگان و مقامات فردای كشور هستند'، همزمان با تشكیل اولین مجلس جمهوری این كشور به عنوان عید كودكان نامگذاری شد و هرسال این روز كه تعطیل رسمی است، از سوی مردم گرامی داشته می شود.

در این روز در اغلب مدارس و ورزشگاه‌های بزرگ تركیه آیین‌های ویژه‌ای برپا می شود و طبق یك شیوه مرسوم در مراسمی در آنكارا نیز ' مجلس كودكان' تشكیل می‌شود.

در این روز كودكان به صورت نمادین مناصب مهم دولتی از جمله ریاست جمهوری، ریاست مجلس، نخست وزیری و مسئولیت وزارتخانه های مختلف و نیز استانداریها و شهرداریها را عهده دار می شوند و با تكیه زدن بر صندلی مسئولان در این سمتها، خواسته ها و آرزوهای خود را بیان می كنند.

در سال جاری نیز برنامه ویژه ای با شركت كودكان میهمان از كشورهای مختلف جهان از سوی شبكه تلویزیونی 'تی.آر.تی' به صورت زنده در دهها كشور جهان پخش می شود.

از سال گذشته شهرداران برخی شهرهای تركیه همانند آنكارا و قونیه اقدام به برپایی مسابقات ورزشی بین المللی با شركت كودكان جهان كرده اند و شهر قونیه در روزهای گذشته شاهد آغاز این مسابقات بود.

خاورم**2012** 230 **1446





:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: