زمینه خرید تضمینی محصول پیاز كشاورزان جنوب كرمان فراهم شد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، 'مجید خشنود' عصر یكشنبه در نشست بررسی مشكلات كشاورزی جنوب كرمان در جیرفت افزود: نحوه خرید تضمینی پیاز به منظور حمایت از كشاورزان پیاز كار بزودی اعلام می شود.

وی تصریح كرد: وزارت جهاد كشاورزی برای رفع مشكل پیازكاران جنوب استان كرمان با برگزاری نشست های تخصصی، پیگیرهای زیادی را انجام داده است.

وی افزود: حركت به سمت كشاورزی مكانیزه در جنوب استان كرمان در دستور كار قرار دارد و هم اكنون در این راستا پنج شركت كه به سمت كشاورزی مكانیزه در این منطقه حركت كرده اند از حمایت مالی وزارت جهاد كشاورزی برخوردار می شوند.

وی بیان داشت: باید حركت به سمت و سوی كشاورزی مكانیزه در دستور كار همه كشاورزان قرار گیرد زیرا تحقق این امر مهم میزان بهره وری و كیفیت را بالا می برد.

خشنود در ادامه با اشاره به اینكه ساماندهی كشاورزان سراسر كشور در دستور كار این وزارتخانه قرار دارد، گفت: در همین راستا تاكنون دو میلیون نفر كشاورز در سامانه كشاورزی این وزارتخانه ثبت نام كرده اند.

وی افزود: كشاورزانی كه تاكنون در این سامانه ثبت نام نكرده اند باید هر چه سریعتر اقدام كنند، زیرا در آینده تمامی خدمات، به كشاورزانی ارائه می شود كه در این سامانه ثبت نام كرده اند.

فرماندار جیرفت نیز در ادامه این نشست خواستار تسریع در روند خرید تضمینی پیاز شد و بیان داشت: با توجه به هزینه های بالای برداشت محصول پیاز باید تدیری اندیشده شود تا محصول پیاز كشاورز در زمین امحا شود.

'ابراهیم غنچه پور' خاطرنشان كرد: با توجه به هوای گرم منطقه و فساد پذیری محصول پیاز باید وزارت جهاد كشاورزی هر چه سریعتر خرید تضمینی را به اداره كل تعاون روستایی اعلام كند.

وی بیان داشت: شهرستان جیرفت و منطقه جنوب كرمان از پتانسیل بالای كشاورزی برخوردار است كه حمایت های دولت برای رفع مشكلات كشاورزان در چند ساله اخیر ستودنی است.

غنچه پور، بر راه اندازی اتحادیه و تشكل های كشاورزی تاكید كرد و افزود: یكی از راه های حل مشكلات و بازاریابی محصولات كشاورزی تشكیل همین اتحادیه ها است.

وی ادامه داد: جنوب استان كرمان به عنوان گلخانه طبیعی كشور سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات كشاورزی را تولید و در برخی از محصولات نیز رتبه نخست تولید را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا مشكل فروش محصول پیاز كشاورزان جنوب كرمان در هفته های اخیر به یكی از دغدغه های مسوولان تبدیل شده كه با پیگیری های زیاد این موضوع توسط وزارت جهاد كشاورزی و مسوولان استان در حال برطرف شدن است.ك/3

7444/2624/330





:: برچسب‌ها: پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: