مقام رسانه ای تونسی:رسانه های تونس به صحنه تسویه حساب ها تبدیل شده اند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری، این كمیته امروز (سه شنبه) گزارشی از وضعیت رسانه ها و اطلاع رسانی در تونس منتشر كرد و در آن راهكارهایی را برای غلبه این بخش بر خسارت ها و آسیب های بزرگی كه در بیش از یك قرن نابودی ارزش های آزادی و قانونمداری متحمل شده اند، پیشنهاد كرده است.

كمیته ملی اصلاحات در رسانه های تونس كه یك نهاد مشورتی غیردولتی است، 10 فوریه سال 2011 توسط اولین دولت موقت بعداز پیروزی انقلاب مردم این كشور تاسیس شد.

'كمال العبیدی' رییس این كمیته در كنفرانس خبری گفت كه رسانه ها در تونس بعد از فرار بن علی به عربستان سعودی در نتیجه توقف فعالیت سازمان های نظارتی، انحلال وزارت ارتباطات و برداشت نادرست از مفهوم آزادی ها، از كنترل خارج شده اند.

وی ، انحراف از قوانین حرفه ای و اخلاق ، تبدیل تلویزیون، رادیو و روزنامه ها به عرصه تسویه حساب های شخصی و سیاسی ، نسبت دادن اتهام های اثبات نشده ، تخریب شخصیت دیگران و ترویج شایعات را از جمله دلایل خود برای خروج رسانه های تونس از كنترل اعلام كرد.

العبیدی به پایبند نبودن بخش رسانه ها و اطلاع رسانی در تونس به چارچوب های قانونی منطبق بر معیارهای بین المللی آزادی بیان اشاره كرد و ادامه فعالیت یك سازمان تبلیغاتی بجای مانده از رژیم بن علی را مورد توجه قرار داد.

رییس كمیته ملی اصلاحات در رسانه های تونس تصریح كرد: اعضای این سازمان توانایی دارند كه خود را انقلابی جلوه دهند و بدون كمترین توجهی به اقدامات خود در گذشته شعارهایی انقلابی سردهند.

وی درهمین حال از دولت 'حمادی الجبالی' كه وابستگان ر‍ژیم سرنگون شده بن علی را در مناصب كلیدی از جمله به ریاست سازمان های اطلاع رسانی عمومی منصوب كرده است از جمله تلویزیون و دو روزنامه كه به زبان های عربی و فرانسه منتشر می شوند، انتقاد كرد.

العبیدی با انتقاد از ضعف در فعالیت های حرفه ای رسانه های تونس تاكید كرد: ملت و همه اصحاب رسانه در تونس اراده ای مستحكم برای اصلاحات در رسانه ها و قطع كامل آنها با گذشته دارند.

وی خاطرنشان كرد: كمیته ملی اصلاحات برای دریافت اسناد ، اطلاعات و آمارهای بخش های حساس بوی‍ژه بخش های مالی ، درآمدها و ارتباط رسانه ها با بازوی تبلیغات سیاسی ر‍ژیم بن علی در خارج از تونس با مشكلات جدی مواجه است و در برابر تلاش هایی كه استقلال تصمیمات آن را مخدوش كند، قرار دارد.

رییس كمیته ملی اصلاحات در رسانه های تونس از دولت این كشور به دلیل برگزاری یك نشست مشورتی درباره قوانین سازمان یافته بخش اطلاع رسانی قبل از انتشار گزارش این كمیته انتقاد كرد و گفت: این اقدام با رویكردهای یك نظام دموكرات مدافع آزادی و كرامت انسان ها سازگار نیست،

كمیته ملی اصلاحات در رسانه های تونس ، گزارش خود را به ' محمد منصف المرزوقی' رییس جمهور، ' حمادی الجبالی' نخست وزیر و ' مصطفی بن جعفر' رییس مجلس ملی موسسان ارایه داده است.

العبیدی گفت: رهبری سیاسی تونس مانند دیگر كشورهای دموكراتیك بر آزادی و استقلال رسانه ها تاكید و باور دارد كه دوران قیمومیت بر رسانه ها گذشته و دیگر بازنمی گردد.

وی با ابراز خرسندی از تعهدات نخست وزیر تونس در قبال رسانه های این كشور تاكید كرد كه ' ما بیدار خواهیم بود'.

الجبالی اعلام كرده است كه بزودی لایحه تشكیل هیات نظارت بر رسانه های تونس را به مجلس موسسان این كشور ارایه می كند. وی خاطر نشان كرده است كه با العبیدی

درباره ی بررسی بیشتر این لایحه كه مراحل پایانی تدوین خود را می گذارند به توافق رسیده است.

خاورم** 1324**1369





:: برچسب‌ها: برف ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: