حمله انتحاری در پاکستان بیست کشته بر جای گذاشت
نوشته شده توسط : blpwjob
حمله در باجور

اهالی محل به جستجو در زیر آوار ساختمان‌های ویران شده در اثر انفجار پرداختند

در اثر وقوع یک انفجار انتحاری در پاکستان دست کم ۲۰ نفر از جمله ۵ مامور دولتی کشته شده‌اند.

طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته اند.

روز جمعه، ۱۵ اردیبهشت (۴ مه)، مقامات پاکستانی اعلام کردند که در عملیات انتحاری در منطقه قبایلی باجور، واقع در نزدیکی مرز مشترک با افغانستان، چندین نفر نیز زخمی شده اند.

این انفجار در نزدیکی بازار شهر خار روی داد و شخص بمب‌گذار با پای پیاده به یک پاسگاه شبه نظامیان وابسته به ارتش نزدیک شد و سپس مواد منفجره همراه خود را منفجر کرد.

از جمله یکی از ماموران دولتی که به دلیل شهامت در مقابله با گروه های مسلح اسلامگرا و کشتن و دستگیری شماری از آنان، مورد تشویق قرار گرفته بود در این حادثه کشته شد.

این حمله در ساعتی از روز روی داد که بسیاری از افراد محلی برای بردن فرزندان خود به مدرسه از این محل عبور می کردند.

گفته می شود که تعدادی زن و کودک در میان قربانیان این انفجار هستند که همچنین به تعدادی فروشگاه این بازار آسیب رساند و باعث تخریب چند ساختمان شد.

بن لادن در مخفیگاه خود در پاکستان

ظاهرا بن لادن با کشتن غیرنظامیان مسلمان توسط اسلامگرایان تندرو مخالف بود و آن را انحراف از جهاد می‌دانست

شاهدان عینی گفته اند که بیم آن می رود که کسانی در زیر آوار ساختمان ها مانده باشند و افراد محلی به جستجو در زیر آوار پرداخته اند.

یکی از سخنگویان گروه طالبان پاکستانی در تماس تلفنی با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که طالبان این عملیات را "به تلافی کشته شدن افراد خود" اجرا کرده است.

در سال های اخیر، طالبان پاکستانی به منظور تسلط بر این منطقه به عملیات مسلحانه روی آورده و در جنگ با نیروهای دولتی درگیر بوده‌اند.

نفرات این گروه علاوه بر حملات مسلحانه به نیروها و مراکز دولتی، به بمب‌گذاری انتحاری در اماکن پر جمعیت هم دست زده اند که باعث کشته و زخمی شدن صدها غیرنظامی شده است.

عملیات انتحاری باجور یک روز پس از آن گزارش می شود که مقامات آمریکایی تعدادی از اسنادی را که در جریان حمله به مقر اسامه بن لادن در پاکستان به دست آمده بود منتشر کردند.

برخی از این اسناد نشان می دهد که رهبر شبکه القاعده، که یک سال قبل در جریان حمله کماندویی آمریکا کشته شد، حمله به مراکز عمومی در کشورهای مسلمان، از جمله بازارها و مساجد را مورد انتقاد قرارد داده و گفته بود چنین عملیاتی باعث رویگردانی مسلمانان از اسلامگرایان می شود.

براساس این اسناد، اسامه بن لادن گفته بود که کشتن مسلمانان به منزله "انحراف از جهاد" است و باید متوقف شود.





:: برچسب‌ها: روش , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 15 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: