شمار بیكاران ایتالیا به دو میلیون و 312 هزار نفر رسید
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، موسسه ملی امار ایتالیا 'ایستات' روزپنجشنبه با ارائه آمار موقت مربوط به ماه ژانویه، اعلام كرد كه یك سوم جوانان در ایتالیا بیكارند.

براساس این گزارش، نرخ بیكاری در جوانان از 15 تا 24 سال در ماه ژانویه گذشته به 31 و یك دهم درصد رسید كه نسبت به ماه قبل یك دهم درصد و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 2.6 درصد افزایش یافته است.

ایستات افزود: نرح بیكاری جوانان از 5 ماه پیش تاكنون فرای 30 درصد مانده است.

این موسسه همچنین اعلام كرد كه نرخ بیكاری كلی در ایتالیا در ماه ژانویه 9.2 درصد بود كه خود 2 دهم درصد بیش از ماه دسامبر و یك درصد بیش از مدت مشابه در سال گذشته است كه بالاترین نرح بیكاری از سال 2004 تاكنون محسوب می شود.

براین اساس شمار بیكاران در ماه ژانویه در ایتالیا به دو میلیون و 312 هزار نفر رسید كه نسبت به ماه دسامبر 64 هزار نفر افزایش یافت.

حدود یك میلیون نفر از جوانان ایتالیایی به دنبال بحران مالی و اقتصادی در این كشور طی چهار سال گذشته، كار خود را از دست داده اند، معضلی كه به عنوان یك چالش جدی، پیش روی دولت 'ماریو مونتی' قرار گرفته است.

موسسه آماری 'چنسیس' نیز در گزارشی به دلسردی جوانان ایتالیایی اشاره كرد و اعلام كرد: 2/11درصد جوانان از 15 تا 24 سال و 7/16 درصد جوانان از 25 تا 29 سال در ایتالیا از اوضاع موجود دلسرد بوده و نه كار می كنند و نه درس می خوانند، در حالی كه متوسط این پدیده در اروپا به ترتیب 4/3 درصد و 5/8 درصد گزارش شده است.

كارشناسان این موسسه بر این عقیده اند كه ایتالیا دچار ضعف و با شرایط شكننده ای مواجه است و شاید برای نخستین بار پس از گذشت دهه های متوالی با بحرانی كه از خارج وارد این كشور شده است درگیر شده و در داخل كشور حس خستگی دسته جمعی، عدم واكنش به پدیده بحران، پدیده بیكاری و كاهش مصرف و عدم حل مشكل بدهی های دولتی، بوجود آمده است.

اروپام ** 2171**1596





:: برچسب‌ها: سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: