نوشته شده توسط : blpwjob

'عبدالحفیظ شیخ' امروز دوشنبه در حاشیه نشست اقتصادی و تجاری با معاون امور بین الملل رییس جمھوری ایران و ھیات بلند پایه اقتصادی و تجاری ایران در گفت وگو با ایرنا گفت: جمھوری اسلامی ایران و پاكستان با تلاش مضاعف بدنبال ارتقای سطح همكارهای مشترك و دوجانبه در بخش های اقتصادی ھستند.

وی افزود: ھم اكنون حجم معادلات تجاری بین ایران و پاكستان تقریبان یك ونیم میلیارد دلار است، كه به نظر من دو كشور با برخورداری از روابط قوی و صمیمانه با توجه به پتانسیل ھای بالا قادر به افزایش این ھمكاری ھای دوجانبه هستند.

وزیر امور دارایی پاكستان با اشارہ به اینكه تھران - اسلام آباد باید بستر را برای افزایش روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه فعالیتهای در بخش های دولتی و خصوصی را مھیا كنند، تاكید كرد: در این زمینه ھم اكنون ما با ھمكاران ایرانی خود بدون وقفه در تلاش برای از بین بردن موانع در مسیر ھمكاری ھای تجاری دو كشور ھستیم كه با انجام این اقدامات در آینده ای نزدیك می توان شاھد ارتقای سطح ھمكاری ھای تجاری دو كشور باشیم.

'عبدالحفیظ شیخ' وزیر دارایی پاكستان امروز به ھمراہ ھیات عالی رتبه اقتصادی و سیاسی این كشور در نشست با 'علی سعیدلو' معاون امور بین الملل رییس جمھوری ایران در اسلام آباد، تاكید كرد: دولت پاكستان متعھد به تكمیل و اجرای پروژہ انتقال گاز ایران را به كشورش است.

عضو مجلس سنای پاكستان گفت: ایران و پاكستان باید روابط دوجانبه اقتصادی و تجاری خود را بیش از پیش گسترش دھند.

آساق ** 1095**1423



:: برچسب‌ها: برف ,
:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا از بیروت ، این مقام بلندپایه حزب الله با تاكید بر اینكه مقاومت در لبنان به راه خود ادامه خواهد داد، گفت: حزب الله به عهد و وفای خود به ایران با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای پایبند خواهد ماند تا بوسیله مقاومت با اسراییل مقابله كند.

'نبیل قاووق ' در منطقه 'خیام' در جنوب لبنان، گفت: معركه اصلی در منطقه خاورمیانه، مقابله محور مقاومت با محور آمریكایی - اسراییلی است.

وی با تاكید بر اینكه حزب الله و جنبش امل دوشادوش ملت مقاوم سوریه در برابر پروژه های صهیونیستی باقی خواهند ماند، تصریح كرد: هدف قرار دادن سوریه در شرایط كنونی تنها به منظور زمینه چینی برای تعدی های جدید اسراییل صورت می پذیرد.

این مقام حزب الله تاكید كرد: اكثر مردم سوریه موافق اصلاحات در كشورشان هستند و می‌خواهند كه كشورشان در خط مقاومت باقی بماند.

قاووق با تاكید بر اینكه حوادث اخیر در سوریه اثبات كرده كه مخالفان به دنبال دموكراسی و متوقف ساختن خشونت نیستند، اظهار داشت: آنهایی كه به سوریه بازرس می فرستند تا اوضاع را از نزدیك مشاهده كنند و همچنین موضوع را به شورای امنیت می كشانند، همانهایی هستند كه ارتش های خود را به منظور سركوب مردم به بحرین اعزام می كنند.

وی با محكوم كردن اقدام این كشورها در خصوص موضع دوگانه شان در رابطه با كشورهای مختلف افزود: اتحادیه عرب كه خواستار موضع گیری بین المللی بر ضد سوریه است، ابتدا باید نیروهای نظامی برخی كشورهای عربی را از بحرین خارج و با قتل و كشتار مردم مظلوم این كشور مقابله كند.

در همین زمینه ، شیخ 'محمد یزبك' رییس شورای دینی حزب الله لبنان یكشنبه شب طی سخنانی در مراسمی در منطقه 'العین' در شرق لبنان با اشاره به اینكه اتحادیه عرب باید در نقش یك حامی باشد تا ملت های عرب بتوانند مشكلات خود را به دست خودشان حل و فصل كنند، اظهار داشت: همه باید با گفتگو و همكاری با یكدیگر به سمت اصلاحات پیش برویم.

وی با اشاره به این موضوع كه 'سوزان رایس' نماینده آمریكا در سازمان ملل در خصوص اعمال حق وتوی روسیه و چین در برابر قطعنامه غربی - عربی این شورا در موضوع سوریه ابراز انزجار كرد، افزود: نباید به این جنجال هایی كه مقامات غربی می آفرینند، هیچ بهایی داده شود.

یزبك با تاكید بر اینكه ایالات متحده از سال 1948 میلادی كه فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی اشغال شد ، بیش از 60 بار قطعنامه هایی را كه مربوط به حقوق ملت فلسطین بوده، وتو كرده تا هیچگونه فشاری بر این رژیم وارد نیاید ، اظهار داشت: از نظر آمریكا همه باید بمیرند و تنها اسراییل زنده باقی بماند؛ آیا اینگونه اقدامات آمریكایی ها برایشان مشمئز كننده نیست؟

این مقام ارشد حزب الله برخی گروه های سیاسی در لبنان را كه خواستار سقوط نظام سوریه هستند، به تجدید نظر در موضع خود فرا خواند و افزود : سوریه باید در موضع مقاومت باقی بماند تا اسراییلی ها نتوانند كه به اهداف شوم خود دست یابند و آنانی كه خواستار سقوط نظام سوریه هستند، محور شر به شمار می روند.

خاور**1030**1609



:: برچسب‌ها: روز تعطیل , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، كمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر در پایان این پیكارها و پس از بررسی های لازم 'جواد محجوب' را به عنوان فنی ترین جودوكار معرفی كرد كه در طول مسابقات بیشترین پیروزی با ضربه فنی را به دست آورده است.

محجوب كه یكی از ملی پوشان پرامید كشورمان برای كسب سهمیه المپیك لندن به شمار می رود در طول مسابقات لیگ برتر عملكرد خوبی داشت .

همچنین در پیكارهای لیگ دسته یك نیز ، 'طیب طالبی' از چای گلدان شهرری به عنوان فنی ترین جودوكار شناخته شد.

كاپ اخلاق لیگ برتر به تیم شهدای خوزستان و كاپ اخلاق لیگ دسته یك نیز به تیم هیات جودوی زنجان رسید.

گفتنی است، رقابت های لیگ برتر جودو با قهرمانی تیم پالایش گازفجر جم و مسابقات لیگ دسته یك با برتری تیم جوانان استقلال ایران به پایان رسید.

3783**1440



:: برچسب‌ها: فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، سازمان هواپیمایی كشوری چین روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام كرد، خطوط پروازی چین حق پرداخت چنین هزینه ' تحمیلی' را به اروپایی ها ندارند.

چین تصمیم اروپا برای تحمیل این هزینه به خطوط هوایی خارج از این قاره را مغایر با قوانین سازمان ملل و تحولات اقلیمی دانست.

اروپا از اول ژانویه سال 2012 مقررات دریافت هزینه آلودگی كربن را كه به آلودگی های زیست محیطی مربوط است، به اجرا گذاشته است.

بسیاری از شركت های هواپیمایی جهان از این اقدام اروپا انتقاد كرده اند.

دولت چین تهدید كرده برای حفاظت از منافع خطوط هوایی خود تدابیر لازم را اتخاذ خواهد كرد.

آساق ** 275 ** 2100



:: برچسب‌ها: زن , سیاه و سفید , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، معترضان با تجمع مقابل هتل 'ریتز كارلتن' نیویورك محل اقامت علی عبدالله صالح، خشم و اعتراض خود را نسبت به تصمیم مقام های آمریكایی در میزبانی از وی اعلام كرده و شعارهای هموطنان خود در یمن مبنی بر ' صالح جانی فراری' را تكرار می كردند.

معترضان با تجمع چندساعته مقابل هتل، پس از مشاهده رییس جمهوری یمن با سردادن شعارهایی به عنوان یادآوری قتل مردم، وی را هدف پرتاب لنگه كفش قرار دادند و پلیس نیز برای فراری دادن وی اقدام كرد.

با افزایش پرتاب لنگه كفش ها، ماموران با تشكیل حلقه امنیتی چند لایه، صالح را به درون هتل بردند.

تجمع كنندگان شعار نوشته هایی را با خود حمل می كردند كه در آن علی عبدالله صالح را 'جانی خونین وفراری'، توصیف شده بود.

مردم یمن پس از تحمل 33 سال حكومت علی عبدالله صالح كه پس از شكل گیری موج مخالفت های مردمی مجبور به پذیرش ترك قدرت شده است، حدود دو هفته دیگر در انتخابات شركت می كنند.

اروپام 2252 **1908**1516



:: برچسب‌ها: زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، براساس اعلام روز دوشنبه دانشگاه صنعتی شریف، ' رضا روستا آزاد' اظهار داشت: با توجه به دغدغه‌هایی كه در مورد كیفیت آموزش عالی در كشور و نیز كاربردی بودن این آموزشها احساس می‌شود، دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی در وزارت علوم تصمیم به ایجاد یك حركت جمعی در زمینه برنامه‌های آموزش عالی گرفته و به عنوان اولین گام، این همایش را به صورت خاص در حوزه های فنی و مهندسی برگزار می كند.

وی تاكید كرد: توجه به الزامات تحول در آموزش فنی و مهندسی، نقطه آغازی برای یك حركت عمیق و دامنه‌دار در حوزه آموزش عالی كشور است.

روستا آزاد در تشریح محورهای همایش آموزش عالی؛ الزامات تحول در آموزش فنی و مهندس گفت: تكنولوژی‌های نوین آموزشی، آموزش مبتنی بر پژوهش، آموزش الكترونیك، نظام برنامه‌ای، ارتباط دانشگاه با صنعت و مساله‌محوری آموزش، از جمله مهمترین محورهایی این همایش است.

روستا آزاد ادامه داد: پژوهشكده سیاست‌گذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف و ستاد انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان همكاران علمی در كنار شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان برگزاركننده، فعالیت‌های علمی و دبیرخانه‌ای همایش را آغاز كرده‌اند.

همایش 'آموزش عالی؛ الزامات تحول در آموزش فنی و مهندسی' 14 اسفند سال جاری در سالن جابر ابن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

علاقه مندان به كسب اطلاعات بیشتر می‌‌توانند به پایگاه اینترنتی همایش به نشانی Higheredu.ir مراجعه كنند یا با دبیرخانه همایش از طریق شماره 66065139 تماس بگیرند.

فراهنگ**1055**1588



:: برچسب‌ها: درختان , آسیا , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، این محور استان سمنان به علت كولاك شدید، بارش برف و نبود دید كافی برای رانندگان از روز 13 بهمن ماه مسدود شده بود.

بر اساس این گزارش ،مركز كنترل ترافیك پلیس راه ناجا با شماره تماس 88255555 به صورت شبانه روز پاسخگوی وضعیت راه های كشور و یا امداد رسانی احتمالی به همه هموطنان است.

اجتمام** 1379*



:: برچسب‌ها: زمستان , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob
بازداشت در مصر

نوزده آمريکايی در بين بازداشتيها هستند

مصر ۴۳ نفر را به اتهام های مرتبط با سرمایه گزاری های سازمان های غیر دولتی دادگاهی می کند. از این ۴۳ نفر ۱۹ نفر آنها آمریکایی، دو نفر آلمانی، پنج نفر صرب و سه نفر از کشورهای عربی دیگر هستند.

شورای نظامی حاکم بر مصر، این گروه ها را به حمایت مالی از تظاهرکنندگان متهم کرده است.

در هفته‌های اخیر، دفاتر برخی از سازمان‌های غیر انتفاعی در مصر توقیف شده و چند کارمند خارجی آنها هم ممنوع الخروج شده اند.

واشنگتن هشدار داده است که این کار در کمک های آمریکا به مصر تاثیر خواهد گذاشت. آمریکا از مصر خواسته که به حق و حقوق این سازمانها احترام بگذارد.

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید که آمریکا شدیدا درباره گزارش های منتشر شده، نگران است و از دولت مصر خواسته است درباره کار خود توضیح بدهد.

در همین حال، دیدبان حقوق بشر از دولت مصر خواسته است اتهام ها علیه کارمندان این نهادها را لغو کند.

در بیانیه دیدبان حقوق بشر آمده است که این سازمانها منبع درآمدشان "از راه سرمایه گذاری خارجی" است: "دولت مصر از همان روش هایی استفاده می کند که در زیمباوه و اتیوپی استفاده می شد تا صدای افراد در نیاید."

دادگاهی کردن این کارمندان درست در روز چهارم تظاهرات و شلوغی ها به دنبال کشته شدن ۷۴ نفر در مسابقه فوتبال در مصر اعلام شد.

نیروهای امنیتی مصر به سمت هزاران تظاهرکننده ای که در مقابل وزارت کشور در مرکز شهر قاهره جمع شده بودند و به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاپ می کردند، گاز اشک آور شلیک کردند.

۱۹ آمریکایی در جمع بازداشتیها قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنها متهمند که بدون مجوز از دولت مصر، شعبه های برخی از سازمان های غیر انتفاعی را در مصر باز کرده اند. از دیگر اتهام های آنها گرفتن پول از خارجی ها است.

سام لاهود، پسر ری لاهود، وزیر حمل و نقل آمریکا، در میان این بازداشتیها است. او مدیر سازمان غیر انتفاعی انستیتوی بین المللی جمهوری‌خواه ( IRI) در مصر است و بیش از یک هفته گذشته به هنگام خروج از مصر، ممنوع الخروج شد.

IRI وNDI یا انستیتوی دموکراتیک ملی، به دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا وابسته هستند. این دوسازمان ازجمله ۱۷ سازمانی هستند که مقام‌های مصری در ماه دسامبر (بیش از یک ماه پیش) دفاتر آنها را بازرسی کردند.

مقامهای قضایی مصر می گویند که این سازمانها قوانین مصر را زیر پا گذاشته اند.

منتقدان اما می گویند که اینها "حمله به آزادی بیان است."

روز شنبه گذشته، هیلاری کلینتوی، وزیر امور خارجه آمریکا صریحا گفت که در کمکهای آمریکا از جمله کمکهای نظامی یک میلیارد و سیصد میلیون دلاری آمریکا، تجدید نظر خواهد شد.

هفته گذشته هم عادل عبدل حمید عبدالله، وزیر دادگستری مصر، گفته است که نامه سفیر آمریکا در رابطه با لغو ممنوعیت سفر آمریکایهایی که به تازگی از مصر ممنوع الخروج شده اند، را پس فرستاده است. او گفته است، آمریکا باید نامه را به بازپرسان این پرونده می فرستاد.



:: برچسب‌ها: مربع , آسیا , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا از مركز مدیریت راههای كشور، محور كرج - چالوس واقع در استان های مازندران و البرز كه به علت بارش برف و كولاك شدید مسود اعلام شده بود از ساعت 13 امروز (جمعه چهاردهم بهمن ماه) بازگشایی شد.

هموطنان می توانند برای آگاهی بیشتر با مراجعه به وب سایت این مركز به آدرس www.iran141.irو همچنین تماس با شماره تلفن های 88926668 و 84498666‎از آخرین وضعیت راه های كشور مطلع شوند.ضمنا شماره پیامك 1000141 جهت معرفی مسیر مناسب بین شهرهای مبدا و مقصد (با وارد كردن كد تلفن مبدا‏‏‎ٌ، فاصله‏‏‎ٌ و كد تلفن مقصد )آماده پاسخگویی است .

علاوه بر این هموطنان گرامی می توانند ضمن مراجعه به وب سایت بالا نرم افزار اطلاعات ترافیك راه های كشور(اترك ) را به صورت رایگان بر روی تلفن همراه خود نصب نموده و در هر لحظه شبانه روز در هرنقطه ایران با استفاده از برنامه مذكور از طریق ارسال پیامك‏‏‎ٌ، اطلاعات لحظه ای مربوط به ترافیك محورمورد نظر خود را اخذ كنند.

اقتصام**9189**1647



:: برچسب‌ها: سنگ , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، شركت هواپیمایی مالو صبح روز جمعه در بیانیه ای به نقل از لورانت لیمبورگر مدیركل این شركت نوشت: این شركت پس از 66سال از ساعت 6صبح امروز (جمعه ) فعالیت خود را برای همیشه متوقف می كند.

در این بیانیه آمده است كه وضعیت این شركت هواپیمایی به دلیل آنكه مشتریان این شركت به خطوط دیگر هوایی روی آورده بودند بسیار بد شده بود.

این شركت هواپیمایی سالهاست كه با مشكلات مالی دسته و پنجه نرم می كند.

اروپام**2270/1344 **1446



:: برچسب‌ها: سرگرمی , غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1390 | نظرات ()