نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، فدراسیون بین المللی فوتبال امروز جدیدترین رده بندی تیم های ملی جهان را اعلام كرد كه بر اساس آن ایران با 606 امتیاز چهل و هفتمین تیم دنیای فوتبال است.

استرالیا با وجود سقوط یك پله ای در جهان، به دلیل سقوط 11 پله ای ژاپن جای این تیم را در رده نخست تیم های آسیایی گرفته است.

استرالیا با یك پله سقوط در رده 22 جهان و ژاپن با 11 پله سقوط در رده 30 جهان قرار دارند.

كره جنوبی هم چهار پله نسبت به ماه گذشته سقوط كرده و تیم سی و چهارم جهان شده است اما همچنان جایگاه خود به عنوان تیم چهارم آسیا را حفظ كرده است.

رده بندی 10 تیم برتر آسیا به شرح زیر است(اعداد داخل پرانتز میزان تغییر رتبه این تیم ها است):

1 استرالیا 22 جهان (1-)

2 ژاپن 30 جهان (11-)

3 كره جنوبی 34 جهان (4-)

4 ایران 47 جهان (3-)

5 چین 76 جهان (2-)

6 ازبكستان 77 جهان (10-)

7 عراق 79 (6-)

8 اردن 82 (1-)

9 عربستان 89 (2-)

10 كویت 91 (4)

2024**1553



:: برچسب‌ها: کریسمس , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا،بسیاری از روزنامه های الجزایر روزسه شنبه با انتشار مقالات مختلف،تصمیم نشست روز یكشنبه وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در قاهره مبنی براعزام نیروهای حافظ صلح عربی به سوریه برای اعمال فشار به دولت این كشور را اقدامی غیراصولی عنوان و این تصمیم را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

روزنامه 'صوت الاحرار'در مقاله ای با عنوان 'شعله ور ساختن طایفه گری'، نوشت عرب هایی كه از اتحادیه عرب به عنوان پوششی برای مداخله خارجی در یك كشور عربی استفاده می كنند با هرگونه گفت وگوی مسالمت آمیز در سوریه مخالفند.

این روزنامه افزود آنها كسانی هستند كه عصیانگران سوریه را با سلاح حمایت می كنند و از طریق اتحادیه عرب به دیگران توصیه می كنند كه از مخالفین دولت سوریه حمایت سیاسی و مادی كنند.

صوت الاحرار تصریح كرد كه منظور آنها از حمایت مادی تجهیز تسلیحاتی عصیانگران در سوریه است كه بدنبال تخریب كشورسوریه هستند نه سرنگونی دولت این كشور.

به نوشته این روزنامه الجزایری،نیروهای حافظ صلح معمولا براساس توافق با یك حكومت و به منظور نظارت بر اجرای آتش بسی كه از طریق مذاكره بین طرف های منازعه مورد توافق واقع شده است، اعزام می شوند،درحالی كه هیچ یك از این شرایط درمورد سوریه وجود ندارد.

این روزنامه می افزاید كسانی كه خواهان اعزام نیروهای خارجی به سوریه هستند از یك طرف از جنگ حمایت می كنند و از سوی دیگر همه زمینه های ارتباطی با حكومت سوریه را قطع می كنند به همین جهت صلاحیت ایفای نقش در ایجاد آرامش و بازگرداندن صلح به این كشور را ندارند.

در بخش دیگر این مقاله به قلم 'نجیب بلحمیر' صاحب نظر سیاسی،آمده است ، ماموریت ناظران عرب به خاطر برآورده نشدن خواست حكومت های عرب طرفدار آمریكا پایان یافت و اكنون همه ی درهای گفت وگو بسته شده و زمینه فتنه طایفه گری در سوریه فراهم شده است.

نویسنده این مقاله در ادامه پیش بینی می كند كه این فتنه به سرعت به لبنان نیز سرایت كرده و آشوب همه منطقه را فرا خواهد گرفت كه همان خواست آمریكایی ها واسراییل است.

به نوشته این روزنامه، گزینه مقابله مسلحانه كه متمردین در سوریه با حمایت برخی كشورهای عربی و آمریكا در پیش گرفته اند به برقراری دمكراسی در سوریه نخواهد انجامید و نتیجه آن تنها ویرانی این كشور و تبدیل شدن آن به میدان جنگ طایفه ای خواهد بود كه منطقه خلیج فارس نیز از آن در امان نخواهد ماند.

روزنامه الجزایری 'الشروق' نیز در مقاله ای با عنوان 'ننگتان باد كه عرب را به دلار فروختید'، تصمیم اتحادیه عرب از سازمان ملل برای اعزام نیروهای بین المللی و عربی به سوریه را لكه ننگی برای اعراب توصیف كرد.

این روزنامه پرتیراژ الجزایری در ادامه با طرح این سوال كه آیا اعزام نیروهای عرب به سوریه،بحران خونین و جنگ داخلی در سوریه پایان می دهد ویا جنگ داخلی را شعله ور می سازد؟ نوشت: نیروهای عربی پیش از این نیز به جای اعزام نیرو به عراق جهت نجات آن كشور از جنگ آمریكایی،برای اشغال و تخریب آن كشور با خارجیان متحد شدند.

این روزنامه افزود متاسفانه این نیروها به خنجر زهرآگینی تبدیل شده اند كه در پشت عراقی ها و همه اعراب فرو نشستند و در آزاد سازی لیبی نیز با نیروهای ناتو در بمباران زیرساخت ها و ریختن خون مردم مشاركت كردند.

الشروق در ادامه می افزاید نیروهای عرب ننگ برشما باد كه به بهانه حفظ صلح و امنیت در كشورهای عربی مداخله می كنید اما برای حمایت از یك كشور دوست در مقابل دشمنان خارجی و آزادی جولان و قدس و استقلال كامل و دائم فلسطین اقدامی نمی كنید.

'جمال لعلامی ' نویسنده این مقاله خواستار توجه و اهتمام بیشتر كشورهای عربی به مساله فلسطین شد.

وزرای امورخارجه عرب در نشست روز یكشنبه خود در قاهره از شورای امنیت خواستند تا نیروهای حافظ صلح عربی و بین المللی به این كشوراعزام كند.

خاورم ** 1200



:: برچسب‌ها: ابرها , سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 545
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار 'محرم مجرد' در حاشیه همایش ملی شایسته سالاری در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از سال 1384 كه سامانه 197 ناجا راه اندازی شده ، نرخ رضایت مندی مردم از عملكرد نیروی انتظامی همواره رشد داشته است.

وی خاطر نشان كرد: امروزه مردم ایران به نیروی انتظامی اعتماد بیشتری نسبت به گذشته پیدا كردند كه این موضوع خبر خوشایندی برای كاركنان این نیرو است.

رییس بازرسی نیروی انتظامی در خصوص نظارت بر رفتار پرسنل ناجا و برخی شكایت ها از مامورین راهنمایی و رانندگی پس از اجرایی مرحله جدید تخلفات رانندگی، گفت: یكی از وظایف بازرسی ناجا صیانت از كاركنان این نیرو در واحدهای مختلف است.

وی تصریح كرد: برای بهبود و افزایش كیفیت برخورد نیرو های انتظامی با مردم دوره های مختلف آموزشی برای آنان دایر شده است و در چند سال اخیر نیز شاهد بهبود شاخص های رفتاری آنان بودیم.

سردار مجرد با بیان اینكه وجود برخی مشكلات در اجرای هر قانون جدید طبیعی است، گفت: تلاش داریم با افزایش آموزش ها و نظارت ها، عملكرد پرسنل در حوزه های مختلف را بهبود بخشیم.

رییس بارزسی ناجا در خصوص همایش ملی شایسته سالاری نیز گفت: گسترش فرهنگ شایسته سالاری در سطح جامعه و استفاده از تجارب سازمان های دولتی و غیر دولتی در این زمینه از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

وی تاكید كرد: راهبرد اصلی نیروی انتظامی در میزبانی این همایش نیز استفاده از اندوخته های علمی و فرهنگی ایران برای افزایش شایسته سالاری در كشور است.

همایش یك روزه ملی شایسته سالاری صبح امروز-چهارشنبه- در ستاد ناجا آغاز به كار كرد كه قرار است تا عصر امروز در این همایش 27 مقاله به صورت سخنرانی ارائه شود.

اجتمام** 1379*



:: برچسب‌ها: دوچرخه , قرمز , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 540
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،' محمد عباسی' روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: برنامه های متنوعی برای آمادگی پیش از المپیك لندن داریم كه برگزاری جلسات بین فدراسیون ها و برگزاری اردوهای ورزشی بخشی از این برنامه ها است.

وی همچنین تشكیل ستاد ویژه ای برای پشتیبانی از ورزشكاران عازم المپیك لندن را یكی دیگر از برنامه های وزارت ورزش برای آمادگی هیات ورزشی ایران جهت حضور در المپیك لندن دانست و گفت: وظیفه اصلی این ستاد تقویت روحیه ورزشكاران است.

وزیر ورزش در خصوص مشوق هایی كه برای قهرمانان المپیك لندن در نظر گرفته شده است، گفت: آیین نامه ای برای مشوق ها برای قهرمانان وجود دارد كه این آیین نامه در خصوص قهرمانان المپیك نیز اجرا خواهد شد.

عباسی در خصوص انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نیز افزود:تعدادی از افراد با تجارب بسیار خوب در زمینه مدیریت ورزشی و دارای سوابق ورزشی برای ریاست فدراسیون فوتبال نامزد شده اند.

به گفته وی، انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در اسفندماه برگزار خواهد شد.

هنگامی كه خبرنگاران در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال از عباسی سوال كردند وی در پاسخ به این سوال پیش از هر چیز به انتخابات مجلس نهم اشاره و تاكید كرد : در حال حاضر مهم ترین موضوع و رویداد در كشور انتخابات مجلس است و باید تلاش كنیم كه زمینه حضور حداكثری مردم در این انتخابات مهم و سرنوشت ساز فراهم شود.

سیام**1723**9132*1580



:: برچسب‌ها: نیویورک , ماکرو , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، 'مارتینف' روز چهارشنبه در دیدار با 'سید عبدالله حسینی' سفیر كشورمان در بلاروس با اشاره به قرار گرفتن در ایام الله پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ، این واقعه بزرگ را به وی و ملت و دولت ایران تبریك گفت.

وزیر امور خارجه بلاروس خاطرنشان كرد: تهران و مینسك دارای مواضع یكسان در بسیاری از مسایل و موضوعات بین المللی و منطقه ای هستند و این امر ساختار روابط دو كشور را مستحكم می كند.

مارتینف گفت: بلاروس و ایران روابط دوستانه ای دارند و همكاری های دو كشور در عرصه های مختلف رو به بسط و گسترش است.

وی افزود: ایران را شریك مطمئن در یكی از مناطق حساس جهان می دانیم و به توسعه روابط با این كشور علاقمندیم.

وزیر امور خارجه بلاروس با اشاره به برگزاری یازدهمین اجلاس مشترك اقتصادی بلاروس و ایران در هفته گذشته گفت: در این نشست تمامی ابعاد همكاری دو كشور در حوزه های تجاری و اقتصادی را بررسی كردیم و در مورد اجرایی كردن پروژه های مشترك دو كشور تصمیمات لازم را اتخاذ كردیم.

'سید عبدالله حسینی' سفیر ایران در بلاروس هم از توسعه روابط تهران و مینسك استقبال كرد و آن را همسو با منافع دو ملت دوست عنوان كرد.

حسینی همچنین علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات با بلاروس در عرصه منطقه ای و همكاری در صحنه بین المللی را مورد تاكید قرار داد.

روابط ایران و بلاروس روند رو به توسعه دارد و دو كشور در عرصه های مهمی همچون انرژی و صنعتی با یكدیگر همكاری های گسترده ای دارند.

اروپام/2242**518



:: برچسب‌ها: به من ,
:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، عمرو موسی در كنفرانس انتخاباتی در شهر فیوم واقع در 80كیلومتری جنوب غرب قاهره، ضمن دعوت به گفت و گو بین ایران و مصر اظهار داشت: گفت و گو بین مصر با تمام كشورها ضروری است و باید با تمام كشورهای اسلامی به تفاهم دست یافت.

وی هرگونه توطئه عربی علیه مصر را تكذیب كرد و گفت كه كشورهای عربی، وعده های خود در قبال مصر را فراموش نكرده اند.

عمرو موسی با ابراز اطمینان از اینكه شورای نظامی حاكم بر مصر در زمان مقرر، قدرت را به رئیس جمهور منتخب واگذار خواهد كرد، گفت كه بین نیروهای سیاسی مصر اختلاف نظر وجود دارد به این معنی كه برخی تمدید مرحله انتقالی را خواستار هستند و برخی دیگر نیز بر تحویل فوری قدرت تاكید دارند.

وی همچنین با اشاره به اینكه انقلاب مصر تحت فشار است و برخی در تلاش برای ناكام گذاشتن آن هستند، توافق جریان های انقلابی و ملی برای پیروزی انقلاب را خواستار شد و تاكید كرد كه جنبش تغییر و تحول در جهان عرب آغاز شده است و به عقب باز نخواهد گشت.

مترجمام**1110**1369



:: برچسب‌ها: کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

باشگاه گلاسگو رنجرز به دلیل بدهی‌هایش در آستانه ورشکستگی قرار گرفت

گلاسکو رنجرز، یکی از قدیمی ترین باشگاه های جهان، در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.

امروز (سه شنبه ۱۴ فوریه) باشگاه گلاسکو رنجرز با تایید اداراه مالیات اسکاتلند، رسما ناتوانی در پرداخت بدهی‌هایش را به دادگاه اعلام کرد.

در این مرحله باشگاه وارد روندی می‌شود که به آن مرحله administration گفته می‌شود، که در آن دادگاه ضمن محافظت قانونی باشگاه بحران‌زده در برابر طلبکاران، طرف ثالثی را برای اداره امور مالی باشگاه تا زمان پرداخت بدهی‌ها تعیین می‌کند.

در حال حاضر یک شرکت مستقر در لندن مسئولیت اداره و بازپرداخت بدهی‌های رنجرز را برعهده گرفته است. اما چنانچه در این مرحله و از طریق فروش بخشی از دارایی‌ها، بدهی‌های رنجرز پرداخت نشود، این باشگاه ناچار تن به حراج کامل دارایی‌های خود خواهد داد.

مبلغی که این باشگاه باید پرداخت کند بزودی با رای یک دادگاه مالیاتی مشخص خواهد شد، اما رقم بدهی‌های باشگاه بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون دلار برآورد شده است.

علاوه بر این، گلاسکو رنجرز با اعلام رسمی ورود به مرحله administration، در جدول لیگ برتر اسکاتلند ۱۰ امتیاز از دست خواهد داد. در نتیجه این تیم از سلتیک، همشهری و رقیب دیرینه خود ۱۴ امتیاز عقب می‌افتد و رقابت‌تنگاتنگ همیشگی دو تیم کمرنگ خواهد شد.

گلاسگو رنجرز که پرافتخارترین تیم در لیگ اسکاتلند است، در سه فصل گذشته قهرمان این لیگ شده است. این تیم در سال ۱۹۶۱ نایب قهرمان، و در سال ۱۹۷۲ قهرمان جام برندگان جام اروپا شد.

اگر مشکل پرداخت بدهی‌های گلاسگو رنجرز تا زمان مقرر حل و فصل نشود، یوفا به این تیم مجوز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را نخواهد داد.

با وجود بحران مالی گسترده فعلی، منع حضور در رقابت‌های اروپایی با توجه به درآمد ناشی از فروش حق پخش بازی‌ها و درآمدهای جانبی دیگر، مشکلات این باشگاه دوچندان خواهد شد.



:: برچسب‌ها: باغ وحش , عکاسی , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 651
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه غرب، 'محمد امین عزیزپور' در این باره گفت: قطعه لوله یادشده به علت خراشیدگی سطح خارجی لوله و بر مبنای نتایج پیگرانی هوشمند تعویض شد.

وی تصریح كرد: برای اجرای این عملیات تا حد امكان مواد داخل لوله به مخازن مركز انتقال نفت شهید قمری (نفت شهر) برگشت داده شد.

عزیزپور افزود: حدود 28 هزار لیتر از مواد نفتی كه امكان برگشت آن از طریق لوله به مركز انتقال نفت شهید قمری مقدور و میسر نبود، با استفاده از تانكرهای نفتكش انتقال یافت.

رئیس تعمیرات خط منطقه غرب تاكید كرد: پس از توقف خط و بستن والو كیلومتر 50 همچنین تخلیه خط، اقدام به برش قطعه لوله معیوب و جایگزینی لوله سالم به جای آن شد.

اقتصام**9189**1319



:: برچسب‌ها: بارسلونا , مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 530
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد خزایی شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز افزود: این در حالی است كه امكانات مناسب و استعدادهای درخشان و خوب در استان ها وجود دارد كه به حمایت نیاز دارد تا تولید فیلم های فاخر را به دنبال داشته باشد.

وی بیان كرد: دوران تمركز امكانات در تهران گذشته است و در حال حاضر شرایط فعالیت و امكانات در شهرستان ها نیز در حد مطلوب فراهم است كه باید بین هنرمندان، سازمان سینما، ادارات كل فرهنگ و ارشاد استان ها و استانداری ها ارتباطی موثر ایجاد شود كه منجر به تولید فیلم سینمایی در استان ها شود.

خزایی اظهار داشت: به دنبال این هستیم كه در سال های آینده فیلم های سینمایی تولید استان ها در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد كه امیدواریم سال آینده حداقل پنج فیلم از استان ها در بخش مسابقه جشنواره حضور داشته باشند.

وی با بیان اینكه ردیف خاص بودجه برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان ها اختصاص یابد اضافه كرد: جا دارد تا در استان ها نیز ردیف خاص اختصاص یابد تا برای برگزاری خوب جشنواره با خیال راحت برنامه ریزی شد تا دغدغه خاطری از این جهت وجود نداشته باشد.

خزایی ادامه داد: فیلم هایی با مضامین دفاع مقدس و قرآنی در سی امین جشنواره فیلم فجر افزایش چشمگیری داشت كه با استقبال عموم مردم كشور مواجه شد.

وی گفت: استقبال خوبی در تمام كشور از جشنواره امسال داشتیم و نشان دهنده این است كه اگر فیلم ها خوب باشد مردم نیز استقبال می كنند.

خزایی افزود: جشنواره فیلم فجر شیراز یكی از قدیمی ترین جشنواره های فیلم فجر در كشور است كه براساس گزارش های رسیده یكی از جشنواره های برگزیده به لحاظ اجرایی در كشور بود.

وی بیان داشت: استقبال بسیار خوب از جشنواره در شهر شیراز بیانگر این است كه استان فارس و شیراز می تواند یك جشنواره مستقل داشته باشد و با توجه به درخواستی كه از استان ارسال شده شیراز می تواند میزبان نخستین جشنواره فیلم كشورهای مسلمان باشد كه به لزوم حضور فعال شیراز در بخش های ملی و بین المللی باید در توجه شود.

جشنواره فیلم فجر شیراز از پانزدهم تا بیست و پنجم بهمن 90 در این شهر برگزار شد.ك/2

7382/ 679



:: برچسب‌ها: اروپا , سان فرانسیسکو , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 575
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، قرار است سفرای كشورهای فرانسه، پرتغال، هلند و یونان نیز با مدیركل غرب اروپای وزارت خارجه دیدار كنند.

دعوت و گفت وگو با سفرای این شش كشور اروپایی بنا به دعوت وزارت خارجه كشورمان صورت گرفته و هنوز جزییات آن منتشر نشده است.

سیام** 9129



:: برچسب‌ها: نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا از شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی، سهم وزارت‌ نفت از واگذاری‌های انجام شده در كشور از سال 1384 تا پایان دی ماه 1390 برابر 407 هزار و 121 میلیارد ریال معادل 47.5 درصد بوده كه در قالب سهام عدالت، واگذاری به بخش خصوصی و بخش عمومی غیردولتی انجام شده است.

براساس این گزارش، سازمان خصوصی‌سازی در ابتدای سال فهرستی از شركت‌های قابل واگذاری در سال‌ جدید منتشر كرد كه در آن نام 65 شركت تابعه وزارت نفت نیز دیده می‌شود شركت‌هایی كه در قالب زیرمجموعه چهار شركت مادر تخصصی نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی تقسیم‌بندی شده‌‌اند.

شركت ملی نفت ایران از گروه یك واگذاری‌ها در سال 90 تعداد 19 و از گروه دو تعداد پنج شركت را در این فهرست داشته و تعداد شركت‌های قابل واگذاری ملی صنایع پتروشیمی نیز از گروه یك 23 شركت و از گروه دو تنها هلدینگ خلیج فارس بوده است.

سهم شركت ملی گاز ایران نیز از فهرست گروه یك تنها یك شركت و از فهرست گروه دو تعداد هفت شركت بوده است و شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز فقط هشت شركت را در گروه دو واگذاری‌ها دارد كه عمده آن‌ها شامل پالایشگاه‌های نفت موجود می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروكربوری وزیر نفت پیش‌تر در رابطه با واگذاری شركت‌های تابعه نفت با بیان این كه 142 شركت در وزارت نفت مشمول واگذاری هستند، گفته بود: حدود 94 درصد از این تعداد در مرحله تكمیل واگذاری و در فهرست واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی قرار دارند.

'محسن خجسته‌مهر' شركت‌های مشمول واگذاری صنعت نفت را به چهار گروه تقسیم‌بندی و تاكید كرده بود كه علاوه بر 133 شركت قابل واگذاری این وزارتخانه، باید برای واگذاری 6 درصد دیگر از شركت‌ها برنامه‌ریزی شود.

به گفته او چهار درصد از این شركت‌ها باید از واگذاری مستثنی شوند و واگذاری 2 درصد دیگر نیز یا باید با تعویق انجام شود یا این كه گروه واگذاری آنها از 'یك به دو' تغییر پیدا كند.

اقتصام**9189**1319



:: برچسب‌ها: برلین , جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 563
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، این نسخه دیجیتالی در سایت كتابخانه تخصصی حج و زیارت پایگاه اطلاع رسانی حج در دسترس كاربران و علاقه مندان است.

این كتاب در چهار بخش احكام استطاعت و نیابت، اعمال عمره تمتع، اعمال حج تمتع و وظیفه كودكان در حج و اعمال عمره تدوین شده است.

مسائل مورد استفاده در این كتاب مطابق با فتاوای حضرت امام خمینی(ره) و همراه با حواشی هفت تن از مراجع معظم تقلید تدوین شده است.

اجتمام * 1079** 1569**



:: برچسب‌ها: برف , کالیفرنیا , موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob
توز و مانچینی

توز بعد از چندین ماه اختلاف با مانچینی و دوری از مسابقات به منچستر بازگشته است

کارلوس توز در آستانه بازگشت به ترکیب تیم منچستر سیتی گفته روبرتو مانچینی با او 'مثل سگ' رفتار کرده است.

توز بعد از امتناع از بازی مقابل بایرمونیخ در لیگ قهرمانان اروپا در سپتامبر گذشته، در هیچ مسابقه‌ای بازی نکرده و پیش از بازگشتش به منچستر، از ۷ نوامبر گذشته بدون اجازه باشگاهش در آرژانتین بسر برده است.

توز که مدعی شده مانچینی او را تحقیر کرده، روز دوشنبه گفت: "من آماده‌ام به تیم برگردم و برای پیروزی تیم حداکثر تلاشم را بکنم".

منچسترسیتی منتظر گزارش آمادگی جسمی توز است. مانچینی هم که قبلا گفته بود "کار توز با این باشگاه تمام شده"، اکنون می‌گوید توز می‌تواند به سیتی برای قهرمانی در لیگ برتر کمک کند.

اما هنوز مشخص نیست که باشگاه نسبت به برخی از صحبت‌های توز در مصاحبه طولانی‌اش با تلویزیون آرژانتینی فاکس اسپورتز چه واکنشی خواهد داشت.

کارلوس توز

کارلوس توز در بازی مقابل بایرمونیخ از بازی کردن امتناع کرد

توز در آن گفت‌وگو اظهار کرده که: "من واقعا فکر می کنم که اشتباهی نکردم، اما اگر (باشگاه فکر می‌کند) من مقصرم، عذرخواهی می‌کنم. و اگر این درست باشد که مانچینی از بازگشت من استقبال می‌کند، البته من هم از این موضوع خوشحالم. اما اگر فقط این حرفها برای رسانه‌ها گفته شده، جواب من نه است".

پیشینه مشکلات توز با منچسترسیتی

سپتامبر 2011 - مانچینی به دلیل امتناع توز از بازی کردن، خواستار پایان حضور توز در ترکیب منچسترسیتی شد

اکتبر 2011 - توز به تخطئی از قرارداد محکوم شد و به پرداخت نشدن چهار هفته حقوقش جریمه شد. البته بعدا جریمه به دو هفته کاهش یافت

نوامبر 2011- توز از حضور در تمرینات تیم خودداری کرد

دسامبر 2011- درخواست رسمی آث میلان برای انتقال توز رد شد

ژانویه 2012- مذاکرات انتقال توز به آث میلان شکست خورد

ژانویه 2012- فصل انتقالات بدون نتیجه برای توز به پایان رسید

فوریه 2012- مانچینی نام توز را به لیست 25 نفره باشگاه اضافه کرد

فوریه 2012- باشگاه منتظر نتیجه تست آمادگی جسمی و حضور توز در زمین تمرین

توز در تشریح شرایط روز بازی با بایرمونیخ،گفته: "من در وضعیت روحی بدی بودم، وقتی دو هیچ عقب بودیم نایجل دی یونگ به جای ژکو وارد زمین شد، تصور من این بود که با این تعویض، تیم قرار است دفاعی بازی کند برای همین روی نیمکت راحت نشستم. ژکو هم که بیرون آمد خیلی عصبانی بود و چون تونل خروجی بسته بود مجبور شد کنار مانچینی بشیند. آنها شروع کردند به مشاجره؛ ژکو بوسینیایی حرف می‌زد و مانچینی به ایتالیایی فحش می‌داد. واقعا وضع افتضاحی بود".

توز افزود: "در آن شرایط من رفتم و روی نیمکت نشستم. اما مانچینی ندید که من به سمت نیمکت برگشته ام، چون داشت جرو بحث می‌کردم. اما وقتی سرش را برگرداند و مرا دید می شود تصور کنید که چه پیش آمد. او در وسط مشاجره، به من گفت تو به گرم کردن ادامه بده. انگار که دارد با یک سگ حرف می‌زند. وقتی مانچینی با آن لحن با من صحبت کرد من گفتم 'نه من بازی نمی کنم'. من واقعا می‌خواستم بازی کنم اما مربی به دلیل مشاجره‌اش با ژکو عصبانی بود".

توز افزوده: "سپس مانچینی شروع کرد به فحش دادن به من و با اینکه من کاملا خونسرد و آرام بودم، او حرف‌های بسیار زشتی به من زد".

توز و مانچینی

توز با وجود ابراز تمایل به بازگشت به ترکیب تیم، به شدت از مانچینی انتقاد کرده است

منچسترسیتی توز را به دلیل ماندن در آرژانتین و بازنگشتن به منچستر ، ۱.۲ میلیون پوند جریمه کرد و حقوق (هفته‌ای دویست هزار پوند) او را نیز از آن موقع نپرداخته است. با اینکه گزارش‌هایی مبنی بر پیوستن او به اینتر میلان، آث میلان، و پاری سن ژرمن در فصل انتقالات زمستانی بود، اما اتفاقی نیافتاد.

قراداد توز تا ژوئیه ۲۰۱۴ است و با وجود ابراز تمایل به بازگشت به تیم، معلوم نیست که هواداران سیتی چه واکنشی نشان خواهند داد.

توز می‌گوید به هوداران اطلاعات غلطی داده‌اند: "وقتی به آنها گفتند من نخواستم که برای تیم بازی کنم، طبیعی است که آنها علیه من شوند. من واقعا نفهمیدم چرا چنین شد. من که با تمام وجود برای تیم زحمت کشیده بودم، وقتی دیدم پیراهنی را که نام من روی آن بود آتش می‌زدند و شعارهای توهین آمیز علیه من می‌دادند، واقعا اذیت شدم. من هرچه در توان داشتم برای تیم گذاشتم. اما بالاتر از همه چیز من عاشق فوتبال هستم و می‌خواهم بازی کنم".



:: برچسب‌ها: حزب , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 567
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob
باراک اوباما و شی جین‌پینگ

انتظار می رود شی جین‌پینگ رئیس جمهور آینده چین شود

شی جین پینگ معاون رئیس جمهوری چین که انتظار می رود رهبر این کشور شود، در سفری به واشنگتن از سابقه حقوق بشر کشورش دفاع کرده است.

آقای شی روز سه شنبه در جریان مراسم نهار در وزارت خارجه آمریکا گفت که چین در ۳۰ سال اخیر دستاوردهای "عظیمی" در زمینه حقوق بشر داشته اما افزود "البته همیشه جا برای بهبود هست."

به گفته مقام ها آقای شی و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره تجارت و مساله واحد پولی و همچنین موضعگیری چین در قبال بحران سوریه گفتگو کردند.

آقای اوباما در دیدار با شی جین پینگ همچنین گفت "حیاتی" است که واشنگتن روابط قوی با پکن را حفظ کند.

آقای شی هم گفت امیدوار است که دیدارش تفاهم و دوستی متقابل میان دو قدرت را تقویت کند.

انتظار می رود که آقای شی، ۵۸ ساله، جانشین هو جین تائو رئیس جمهوری فعلی این کشور شود. آقای جین تائو باید امسال از رهبری حزب کمونیست و در سال آینده از ریاست جمهوری بازنشسته شود.

آمریکا و چین بر سر تجارت، واحد پولی و حقوق بشر اختلاف نظر دارند. ماه گذشته وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه توسط چین - و روسیه - باعث خشم مقام های آمریکایی شد.

آقای شی که تا پایان هفته در آمریکا خواهد بود گفت "تبادل نظری بی پرده" در زمینه حقوق بشر با جو بایدن، همتای خود، و هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا داشته است.

او گفت: "من تاکید کردم که چین طی سی و اندی سال قبل از زمان اصلاحات و گشایش، دستاوردهای عظیم و قابل تشخیصی در زمینه حقوق بشر داشته است."

او اضافه کرد: "البته وقتی نوبت به حقوق بشر می رسد، همیشه جا برای بهبود هست."

اظهارات او مشابه نقطه نظرهای یک سال قبل هو جین تائو رئیس جمهوری چین در جریان سفر به واشنگتن است.

سفر آقای شی همزمان با نگرانی ها در مورد سرکوب تظاهرات در تبت توسط حکومت چین صورت می گیرد. فعالان حقوق بشر هنگام ورود معاون رئیس جمهوری چین، در برابر کاخ سفید تظاهرات کردند.

کیم غطاس خبرنگار بی بی سی در واشنگتن می گوید که برخورد آقای اوباما در این دیدار گرم اما قاطع بود.

واشنگتن در مورد آنچه شیوه های غیرعادلانه و همچنین دستکاری ارزش یوان می داند بر پکن فشار آورده است.

آقای اوباما روز سه شنبه گفت: "ما خواهان کار با چین برای اطمینان از این هستیم که وقتی نوبت به نظام اقتصاد جهانی می رسد همه به قوانین مسیری که در آن حرکت می کنیم احترام می گذارند. این شامل اطمینان از یک جریان متوازن تجاری نه فقط میان آمریکا و چین بلکه در همه جهان است."

آقای اوباما افزود: "در مورد مسائل حیاتی مثل حقوق بشر همچنان تاکید خواهیم کرد که به اهمیت شناسایی آرزوها و حقوق همه مردم اعتقاد داریم."

او همچنین از افزایش همکاری اقتصادی با آمریکا تمجید کرد و گفت همه مسائل باید از طریق گفتگو حل شود "نه حفاظت گرایی".

به گفته یک مقام آمریکایی که از او نام برده نشد، آقای اوباما به طور خصوصی به آقای شی گفت که از وتوی قطعنامه سوریه توسط چین مایوس است.

طلوع سیاسی

شی جین پینگ

شی جین پینگ در پنتاگون مورد استقبال قرار گرفت

معاون رئیس جمهوری چین در ادامه روز سه شنبه در پنتاگون با لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد.

آقای شی و آقای پانه تا در آغاز دیدار کمی صحبت کردند اما به سوالات خبرنگاران پاسخ ندادند.

آقای بایدن که سال گذشته برای آشنایی با همتای چینی خود به پکن رفته بود، در این سفر رسما میزبانی از آقای شی را بر عهده دارد.

سفر آقای شی جین پینگ زمانی انجام می شود که تنش‌ها بین ایالات متحده آمریکا و چین در جبهه‌های مختلفی رو به افزایش است.

در برخورد با بحرانهای اخیر خاورمیانه نیز دو کشور در نقطه مقابل هم قرار داشته‌اند.

آقای شی پیش از سفر به آمریکا در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست گفت که تجربه ۴۰ سال اخیر نشان می دهد که روابط خوب دو کشور چین و ایالات متحده آمریکا به نفع هر دو کشور است.

آقای شی درباره ناخرسندی آمریکا از "پایین نگه داشتن ارزش پول چین در برابر دلار" می‌گوید که کشورش در این زمینه "قدم‌های موثری" برداشته است.

او در عین حال گفته که امیدوار است آمریکا به خواسته‌های مشروع کشورهای آسیایی احترام بگذارد.

آقای شی رسما ً در ۱۸ اکتبر سال گذشته میلادی به سمت قائم مقام کمیسیون مرکزی نظامی چین انتخاب شد، سمتی که هو جین تائو، رئیس جمهور فعلی چین تا پیش از رسیدن به مقام دبیر کلی حزب کمونیست و متعاقبا ً کسب مقام ریاست جمهوری در اختیار داشت.

با این انتصاب، انتظار می رود که شی جین‌پینگ ۵۸ ساله، در سال جاری میلادی به عنوان دبیر کل حزب کمونیست چین انتخاب شود و سال آینده کرسی ریاست جمهوری را به دست آورد.

از ماه‌ها پیش، طلوع ستاره اقبال سیاسی آقای شی توجه رسانه های غربی را هم به خود جلب کرده است، تا جایی که ماهنامه بریتانیایی New Statesman آقای شی را در رتبه چهارم بانفوذترین مردان جهان قرار داده است.

در راستای تلاش چین برای جلب دوستی مخاطبان جهانی که به "دیپلماسی لبخند" مشهور است، آقای شی قرار است به ایالت آیوا هم سری بزند، جایی که او ۲۷ سال پیش، هنگامی که یک مقام معمولی دولت چین بود، به آن سفر کرده بود.

شهر لس آنجلس در ساحل شرقی آمریکا نیز در دستور سفر آقای شی قرار دارد.



:: برچسب‌ها: عکاسی , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 528
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob
توز و مانچینی

توز بعد از چندین ماه اختلاف با مانچینی و دوری از مسابقات به منچستر بازگشته است

کارلوس توز در آستانه بازگشت به ترکیب تیم منچستر سیتی گفته روبرتو مانچینی با او 'مثل سگ' رفتار کرده است.

توز بعد از امتناع از بازی مقابل بایرمونیخ در لیگ قهرمانان اروپا در سپتامبر گذشته، در هیچ مسابقه‌ای بازی نکرده و پیش از بازگشتش به منچستر، از ۷ نوامبر گذشته بدون اجازه باشگاهش در آرژانتین بسر برده است.

توز که مدعی شده مانچینی او را تحقیر کرده، روز دوشنبه گفت: "من آماده‌ام به تیم برگردم و برای پیروزی تیم حداکثر تلاشم را بکنم".

منچسترسیتی منتظر گزارش آمادگی جسمی توز است. مانچینی هم که قبلا گفته بود "کار توز با این باشگاه تمام شده"، اکنون می‌گوید توز می‌تواند به سیتی برای قهرمانی در لیگ برتر کمک کند.

اما هنوز مشخص نیست که باشگاه نسبت به برخی از صحبت‌های توز در مصاحبه طولانی‌اش با تلویزیون آرژانتینی فاکس اسپورتز چه واکنشی خواهد داشت.

کارلوس توز

کارلوس توز در بازی مقابل بایرمونیخ از بازی کردن امتناع کرد

توز در آن گفت‌وگو اظهار کرده که: "من واقعا فکر می کنم که اشتباهی نکردم، اما اگر (باشگاه فکر می‌کند) من مقصرم، عذرخواهی می‌کنم. و اگر این درست باشد که مانچینی از بازگشت من استقبال می‌کند، البته من هم از این موضوع خوشحالم. اما اگر فقط این حرفها برای رسانه‌ها گفته شده، جواب من نه است".

پیشینه مشکلات توز با منچسترسیتی

سپتامبر 2011 - مانچینی به دلیل امتناع توز از بازی کردن، خواستار پایان حضور توز در ترکیب منچسترسیتی شد

اکتبر 2011 - توز به تخطئی از قرارداد محکوم شد و به پرداخت نشدن چهار هفته حقوقش جریمه شد. البته بعدا جریمه به دو هفته کاهش یافت

نوامبر 2011- توز از حضور در تمرینات تیم خودداری کرد

دسامبر 2011- درخواست رسمی آث میلان برای انتقال توز رد شد

ژانویه 2012- مذاکرات انتقال توز به آث میلان شکست خورد

ژانویه 2012- فصل انتقالات بدون نتیجه برای توز به پایان رسید

فوریه 2012- مانچینی نام توز را به لیست 25 نفره باشگاه اضافه کرد

فوریه 2012- باشگاه منتظر نتیجه تست آمادگی جسمی و حضور توز در زمین تمرین

توز در تشریح شرایط روز بازی با بایرمونیخ،گفته: "من در وضعیت روحی بدی بودم، وقتی دو هیچ عقب بودیم نایجل دی یونگ به جای ژکو وارد زمین شد، تصور من این بود که با این تعویض، تیم قرار است دفاعی بازی کند برای همین روی نیمکت راحت نشستم. ژکو هم که بیرون آمد خیلی عصبانی بود و چون تونل خروجی بسته بود مجبور شد کنار مانچینی بشیند. آنها شروع کردند به مشاجره؛ ژکو بوسینیایی حرف می‌زد و مانچینی به ایتالیایی فحش می‌داد. واقعا وضع افتضاحی بود".

توز افزود: "در آن شرایط من رفتم و روی نیمکت نشستم. اما مانچینی ندید که من به سمت نیمکت برگشته ام، چون داشت جرو بحث می‌کردم. اما وقتی سرش را برگرداند و مرا دید می شود تصور کنید که چه پیش آمد. او در وسط مشاجره، به من گفت تو به گرم کردن ادامه بده. انگار که دارد با یک سگ حرف می‌زند. وقتی مانچینی با آن لحن با من صحبت کرد من گفتم 'نه من بازی نمی کنم'. من واقعا می‌خواستم بازی کنم اما مربی به دلیل مشاجره‌اش با ژکو عصبانی بود".

توز افزوده: "سپس مانچینی شروع کرد به فحش دادن به من و با اینکه من کاملا خونسرد و آرام بودم، او حرف‌های بسیار زشتی به من زد".

توز و مانچینی

توز با وجود ابراز تمایل به بازگشت به ترکیب تیم، به شدت از مانچینی انتقاد کرده است

منچسترسیتی توز را به دلیل ماندن در آرژانتین و بازنگشتن به منچستر ، ۱.۲ میلیون پوند جریمه کرد و حقوق (هفته‌ای دویست هزار پوند) او را نیز از آن موقع نپرداخته است. با اینکه گزارش‌هایی مبنی بر پیوستن او به اینتر میلان، آث میلان، و پاری سن ژرمن در فصل انتقالات زمستانی بود، اما اتفاقی نیافتاد.

قراداد توز تا ژوئیه ۲۰۱۴ است و با وجود ابراز تمایل به بازگشت به تیم، معلوم نیست که هواداران سیتی چه واکنشی نشان خواهند داد.

توز می‌گوید به هوداران اطلاعات غلطی داده‌اند: "وقتی به آنها گفتند من نخواستم که برای تیم بازی کنم، طبیعی است که آنها علیه من شوند. من واقعا نفهمیدم چرا چنین شد. من که با تمام وجود برای تیم زحمت کشیده بودم، وقتی دیدم پیراهنی را که نام من روی آن بود آتش می‌زدند و شعارهای توهین آمیز علیه من می‌دادند، واقعا اذیت شدم. من هرچه در توان داشتم برای تیم گذاشتم. اما بالاتر از همه چیز من عاشق فوتبال هستم و می‌خواهم بازی کنم".



:: برچسب‌ها: فلوریدا , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

ژولیت بینوش در نمایی از فیلم "آنها"

شصت و دومین جشنواره جهانی برلین از نهم فوریه آغاز شده، تا نوزدهم فوریه ادامه خواهد داشت. این مطلب مروری است بر فیلم های شاخصی که در روزهای اول جشنواره به نمایش در آمده اند.

آنها

آنها به کارگردانی مالگوسکا زوموفسکا حکایت کنکاش زنی است (با بازی ژولیت بینوش) برای نوشتن مقاله ای درباره زندگی فاحشه ها و مصاحبه اش با دو تن از آنها، که راه های تازه ای را برای خودشناسی به او نشان می دهد.

فیلم مستقیم و بی پرده به سراغ زندگی دو فاحشه می رود، اما در عین حال شخصیت اصلی کسی نیست جز ژولیت بینوش که ما بیش از فاحشه ها با زندگی و احساسات او روبرو هستیم.

نقطه قوت فیلم در نگه داشتن زاویه بی طرفی و ثبت واقعیت است. در «آنها» زن ها همان قدر قربانی هستند که مشتریان آنها. در واقع نمایش عجز و تنهایی مردهای مشتری و عدم نگاه سطحی به زندگی فاحشه ها تنها به عنوان یک قربانی، زوایای تازه ای از پیچیدگی روابط زناشویی و مشکلات آن ترسیم می کند. در واقع به رغم آن که فیلمساز یک زن است (و خود در مصاحبه ها داعیه فمینیسم دارد)، فیلم از حد یک نگاه سطحی درباره حمایت از زنان فراتر می رود و می تواند با نفوذ در عمق احساسات شخصیت اصلی اش، زوایای پنهان و ناگفته ای را با تماشاگرش قسمت کند.

در این راه نمایش سرخوشی حس یک رابطه جدید (که در صحنه بداهه فراموش نشدنی خوردن پاستا نمود می یابد) با تلخی درک یک رابطه شکست خورده با همسر، با کارگردانی ظریف و دقیق و بازی دیدنی ژولیت بینوش، همه چیز را آماده می کند برای صحنه شگفت انگیز شام در اواخر فیلم که در آن با یک حرکت ظریف دوربین، تخیلات بینوش را می بینیم که در آن مردان مهمانی واقعی با مشتری های فاحشه ها یکی شده اند و دور میز آواز می خوانند.

بدرود ملکه من

این فیلم که ساخته بنوآ ژاک است، رابطه ماری آنتوانت، آخرین ملکه فرانسه و کتابخوان ویژه اش را روایت می کند - دستمایه تازه ای برای نگاه به انقلاب فرانسه، منتها این بار با تاکید بر آنچه که در کاخ ورسای گذشت.

با آن که زاویه نگاه فیلم، متفاوت و جذاب به نظر می رسد، اما فقدان یک ساختار سینمایی و زبان بصری قابل اعتنا، موجب پراکندگی حرکت های دوربین و بی هدفی آن می شود.

نمایی از فیلم گروگان

هرچند فیلمساز سعی دارد تنش موجود در بین اشخاص را به دلیل وقوع انقلاب با حرکات متعدد دوربین نشان دهد، اما گاه این حرکات (و موسیقی رمانتیک ممتد آن که تمامی ندارد) تنها به شکل یک بازی تکنیکی خودی می نمایانند و حرکت های گاه مطلقاً فاقد دلیل دوربین سوال برانگیز به نظر می رسد.

گروگان

روایت گروگان گیری تروریست های اسلامی، حکایت تازه ای در سینما نیست. در این فیلم به کارگردانی بریلیانت مندوزا با گروه تروریستی روبرو هستیم که چند فرد غربی را همزمان با واقعه یازده سپتامبر در فیلیپین برای مدت بسیار طولانی به گروگان گرفتند و با خود به جنگل بردند.

طبیعتاً چنین واقعه ای می تواند دستمایه مناسبی برای ساخت فیلم باشد، اما مشکل فیلم از آنجا آغاز می شود که تکلیف خود را نمی داند.

«گروگان» در بین یک فیلم اکشن و یک فیلم شعاری در نوسان است و فقدان ساختار سینمایی و عدم شخصیت پردازی درخور، مشکلات جدی ای را برای فیلم رقم می زند، ضمن آن که فیلم در بسیاری از قسمت ها در حال شعار دادن علیه یک مذهب است و گویا در حال القای وجود جنگی بزرگ و ریشه ای بین اسلام و مسیحیت است.

فیلم روایت کشداری دارد که در آن هیچ اتفاق عمده ای نمی افتد و حتی با شخصیت های قوی و تاثیرگذاری هم روبرو نیستیم و نمی دانیم که قهرمان فیلم (ایزابل هوپر) چرا در طول این مدت بسیار طولانی، حتی یک بار هم سعی نمی کند از دست آنها بگریزد.

رقاص سایه

رقاص سایه داستان دختری است که قصد دارد در متروی لندن بمبگذاری کند

این فیلم به کارگردانی جیمز مارش داستان دختری است که جزو مبارزان ایرلندی است و قصد دارد در متروی لندن بمبگذاری کند، اما دستگیر می شود و در ازای جاسوسی برای ماموران انگلیسی آزاد می شود. قصه سینمایی جذابی که اینجا با پیجیده شدن روابط در یک خانواده و در واقع مرز باریک خیانت بین سه نفر از اعضای یک خانواده (مادر/خواهر/برادر)، جذاب تر از یک داستان جاسوسی ساده، مرز باریک دوست داشتن و خیانت، و خیانت برای دوست داشتن را روایت می کند. در این فیلم کسی محکوم نمی شود و در واقع هر کس که خیانت می کند، در حال حفظ جان دیگری است.

به همین دلیل گره نهایی در شناسایی ماموری که به عنوان «رقاص سایه» شناخته می شود، همین طور عشق ناگفته اما پدید آمده بین مامور و این دختر که پایان دردناکی را رقم می زند، حکایت از جهان پیجیده ای دارند که در آن معادلات رایج راه به جایی نمی برد.



:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

مجلس سنا طرح بودجه در مورد اجرای پروژه های زیربنایی را نامتوازن خوانده است

سنای افغانستان (مشرانوجرگه) طرح بودجه سال ۱۳۹۱ را "غیرمتوازن و عیرعادلانه" خوانده و عمر زاخیلوال، وزیر مالیه (دارایی) را برای ارائه توضیحات فراخوانده است.

آقای زاخیلوال این طرح را روز ۱۶ دلو/بهمن همراه با توضیحاتی در باره جزئیات آن به مجلس سنا ارائه کرد، اما فراخواندن او به جلسه روز ۲۵ دلو نشان می دهد که سناتورها به این توضیحات قانع نشده اند.

انتقاد اصلی اعضای مجلس سنا این است که در طرح بودجه سهم ولایتهای مختلف کشور به صورت عادلانه در نظر گرفته نشده و به ویژه در بخش توسعه‌ای (عمرانی) این طرح، به اجرای پروژه های زیربنایی در ولایتهای مختلف به صورت برابر توجه نشده است.

کل طرح بودجه سال ۱۳۹۱ افغانستان شامل ۴.۸ میلیارد دلار است که از آن جمله ۲.۷ میلیارد آن مربوط به بودجه عادی (جاری) و بقیه بودجه توسعه‌ای است.

اما عمر زاخیلوال در پاسخ به این انتقادها به اعضای سنا گفت که اجرای پروژه های بزرگ در زمینه های مختلف و از جمله راهسازی و تولید نیروی برق در ولایتهای مختلف به طور یکسان امکان پذیر نیست.

او افزود: "پروژه هایی که اشتغالزا هستند، پروژه هایی که رشد اقتصادی در پی دارد، پروژه هایی که کشور را به پای خود ایستاد می کند (خودکفا می کند)، پروژه های اساسی و زیربنایی هستند؛ این ها پروژه های شاهراهها هستند، پروژه های تولید برق هستند، پروژه های بندهای بزرگ (سدهای بزرگ) هستند. این پروژه ها امکان ندارد که همزمان در همه ولایتها اجرا شود."

عمر زاخیلوال

زاخیلوال: "این پروژه ها امکان ندارد که همزمان در همه ولایتها اجرا شود"

این در حالی است که در سالهای گذشته هم هر دو مجلس شورای ملی افغانستان طرح بودجه را مورد انتقاد قرار دادند که در آن اجرای پروژه اقتصادی در ولایت‌های مختلف به صورت عادلانه در نظر گرفته نشده است.

یکی از مهمترین انتقادهای نمایندگان ساخت راه در ولایتهای در ولایتهای مختلف بوده است.

نمایندگان شماری از ولایتها در شورای ملی حکومت را متهم به اختصاص دادن پولهای بزرگ به شماری از ولایتهای مشخص کردند و گفتند که برخی دیگر از ولایت از نظر نادیده گرفته شده است.

آقای زاخیلوال در حالی به مجلس سنا در مورد طرح بودجه سال آینده فراخوانده شده که مجلس نمایندگان او را به دلیل تغییر در طرح بودجه سال ۱۳۸۹ بدون موافقت مجلس در نیمه سال متهم کردند و قرار است که او در ارتباط با همین موضوع روز شنبه آینده استضاح شود.

از سوی دیگر اعضای مجلس نمایندگان (ولسی جرگه) گفته اند که ۱۴ وزیر دیگر به دلیل مصرف کردن تنها کمتر از ۴۰ درصد بودجه توسعه ای خود، باید به مجلس پاسخ دهند.

مجلس، طرح استجواب این وزیران و همچنین طرح استضاح بسم الله محمدی، وزیر داخله/کشور را به دلیل کشته شدن هشت کودک در اثر بمباران نیروهای خارجی در ولایت کاپیسا در شمال شرق کابل همزمان با استیضاح آقای زاخیلوال روز دوشنبه، ۲۴ دلو تصویب کرد.

بر اساس قانون، مجلس سنا تا شش روز دیگر باید طرح بودجه سال ۱۳۹۱ را به مجلس نمایندگان بفرستد.

با توجه به جنجالهایی که در بودجه دو سال اخیر مطرح است، احتمال آن وجود دارد که اعضای مجلس نمایندگان انتقادها و سوالهایی را در مورد بودجه سال آینده هم مطرح کنند.



:: برچسب‌ها: حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

"سایت‌های پرکاربر در ایران که به تازگی فیلتر شده بودند، هم‌اکنون در دسترس هستند، ولی سرعت اینترنت همچنان پایین است"

در شرایطی که وزیر ارتباطات ایران از ۱۴ برابر شدن پهنای باند اینترنت در سال‌های اخیر در این کشور خبر داده است، دامنه اعتراض‌ها به تداوم محدودیت دسترسی کاربران ایرانی به سایت‌های اینترنتی، به هواداران حکومت ایران رسیده است.

بر اساس گزارش‌ها از ایران، کاربران اینترنت از روز پنجشنبه ۲۰ بهمن، تا روز دوشنبه ۲۴ بهمن به سرویس‌های پست الکترونیکی یاهو و جیمیل دسترسی نداشتند و در مواردی، دسترسی به سایت‌های گوگل و گوگل‌پلاس هم قطع بوده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که این سایت‌های پرکاربر در ایران هم‌اکنون در دسترس هستند، ولی سرعت اینترنت همچنان پایین است.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) به نقل از رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گزارش داده است که در فاصله سال ۱۳۸۸ تاکنون پهنای باند از حدود ۳۵ گیگا بایت در ثانیه به ۵۰۰ گیگا بایت رسیده است.

سایت "الف" که مدیریت آن را احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران به عهده دارد، در گزارشی با طرح این پرسش که "آیا تصوری از عواقب ضدامنیتی فیلترینگ نامناسب وجود دارد؟"، نوشته است: "مشکل کندی سرعت در حالی اتفاق می‌افتد که تا پیش از این، کاربران اینترنت با مشکل فیلترینگ هزاران سایت خارجی بی‌ربط با مسایل سیاسی یا مسایل اخلاقی دست و پنجه نرم می‌کردند."

در این گزارش به نقل از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، ضریب نفوذ اینترنت، نزدیک به ۴۳ درصد جمعیت ایران اعلام شده و نسبت به آثار منفی اعمال محدودیت‌های کنونی برای کاربران اینترنت در ایران که اغلب از قشر دانشجو و دانشگاهی هستند، هشدار داده شده است.

احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران هم پیش از این، آنچه را که "فیلترینگ مردم‌آزار" خواند، برای نظام ایران هزینه‌زا ارزیابی کرده بود.

او به خبرگزاری مهر گفته بود: "شیوه فیلترینگ اخیر و قطع بدون اطلاع بسیاری از سرویس‌های مورد مراجعه اکثر قریب به اتفاق مردم، بدون این که مسئولان قبلا توضیح قانع‌کننده‌ای به مردم داده باشند، گلایه اقشار تحصیلکرده را که چندین میلیون نفر هستند، به دنبال دارد."

این نماینده مجلس ایران از مسئولان مربوطه خواسته است تا به طور صریح و شفاف، دلایل این مساله را به مردم توضیح دهند و "بدون فراهم کردن امکانات سهل‌الاستفاده و مشابه جایگزین در داخل، بیش از این مردم‌آزاری و برای نظام هزینه‌تراشی نکنند."

"اتفاقات اخیر حتی اگر توضیح امنیتی داشته باشد، باید توسط مسئولان برای مردم توضیح داده شود، چرا که به افزایش اعتماد مردم نسبت به حاکمیت می‌انجامد"

احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران

در روزهای گذشته، مسئولان ایران، با تاکید بر افزایش خطوط اینترنت پرسرعت در این کشور، وجود مشکل در زیرساخت‌های ارتباطاتی را رد می‌کردند و تاکید داشتند که کندی سرعت اینترنت در ایران عمدی نیست و بر اثر عواملی خارج از ایران رخ داده است.

اما در عین حال، این گمانه‌زنی وجود داشت که به دنبال فراخوان مخالفان دولت ایران برای راهپیمایی در روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن، نهادهای حاکم در این کشور بر شدت محدودیت‌های اینترنتی کاربران افزوده‌اند.

به دنبال آخرین انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری در ایران در سال ۱۳۸۸ و اعتراضات خیابانی معترضان به نتیجه این انتخابات، گفته شد که شبکه های اجتماعی مجازی همچون سایت فیس‌بوک، نقش مهمی در سازماندهی این معترضان داشته است.

براساس گزارش‌هایی که در آن زمان منتشر شد، در طول مدتی که حضور خیابانی معترضان در ایران ادامه داشت، محدودیت‌های اینترنتی برای کاربران با شدت بیشتری اعمال می‌شد.

احمد توکلی هم با اشاره به احتمال مرتبط بودن محدودیت‌های اخیر با شرایط سیاسی کنونی در ایران، گفته است: "اتفاقات اخیر حتی اگر توضیح امنیتی داشته باشد، باید توسط مسئولان برای مردم توضیح داده شود، چرا که به افزایش اعتماد مردم نسبت به حاکمیت می‌انجامد."

محدودیت‌های مقطعی یا مقدمه‌چینی برای راه‌اندازی اینترنت ملی؟

در عین حال، این نظر هم وجود دارد که تصمیم‌گیرندگان در ایران، در حال آزمایش زیرساخت‌های جدید برای راه‌اندازی آنچه که "اینترنت ملی" خوانده شده است، هستند.

راه‌اندازی شبکه اینترنت ملی که مقامات رسمی ایران تحت عنوان "شبکه ملی اطلاعات" هم از آن نام برده‌اند، در سال‌های اخیر مورد توجه نهادهای فعال در بخش ارتباطات این کشور بوده است.

مهدی اخوان، قائم مقام وزیر ارتباطات ایران، به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است که با اجرای پروژه شبکه ملی اینترنت، دغدغه‌هایمان در حوزه فیلترینگ کاهش می‌یابد، چون با اجرایی شدن این پروژه، ترافیک بین‌المللی کاهش می‌یابد.

پیش از این، به نقل از اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران، گزارش شده بود که "موتورهای جستجوی اینترنتی ابزار جاسوسی هستند و دلیلی ندارد افراد برای پرینت اطلاعات دانشگاه یا حساب بانکی خود، از موتورهای جستجوگر استفاده کنند و از خود ردی در دنیا به جا بگذارند."

او راه‌اندازی اینترنت داخلی در ایران را زمینه‌ساز حفظ و ارتقای امنیت در ایران ارزیابی کرده بود.



:: برچسب‌ها: انگلستان , کودک , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 600
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

گسترش اعتراض های مردمی نسبت به سیاست های تبعیض آمیز رژیم آل سعود وارد مرحله جدیدی شده است. سران عربستان با ایجاد انحصار در استفاده از امكانات عمومی و اختصاص دادن میلیاردها دلار درآمدهای نفتی به خاندان پادشاهی، وضعیت غیرقابل تحملی را به وجود آورده اند.

از جمعیت 22 میلیون نفری عربستان، دو میلیون و پانصد هزار تا سه میلیون نفر شیعه (دوازده امامی، زیدی، اسماعیلی) هستند كه با آنها همواره همچون شهروندان درجه دو این كشور یعنی بیگانگان برخورد شده است. شیعیان تقریباً هیچ نفوذی در حكومت سعودی ندارند، احساس آنان این است كه واقعاً از شهروندان عربستان سعودی نیستند و حكومت پادشاهی آنان را اتباعی بیگانه و مظنون به شمار آورده و در پایین ترین سطح نظام اجتماعی جای داده است. در نتیجه، اساساً هویت مهم دیگری پیش روی شیعیان قرار ندارد.

اكثر شیعیان عربستان سعودی در مناطق نفت‌خیز شرق این كشور ساكن هستند و گفته شده كه شیعیان بین 10 تا 15 درصد جمعیت 22 میلیون نفری عربستان را تشكیل می‌دهند و با آنها همواره همچون شهروندان درجه دو این كشور یعنی بیگانگان برخورد شده است.

شیعیان درباره صحت آمارهای مربوط به دیده تردید می نگرند و معتقدند كه بسیاری از شیعیان، اغلب به دلیل مشكلاتی كه حكومت بوجود می آورد، مذهبشان را مخفی نگاه می دارند.

**جایگاه شیعیان در عربستان

---------------------------------

نگرش شیعیان از حكومت كه هر حاكمی را ولی الامر نمی دانند و مبارزه با حاكم ظالم را وظیفه شرعی خویش می شناسند، می تواند خطر بالقوه ای برای رژیم سعودی به حساب آید. این خطری است كه سردمداران حكومت عربستان نیز متوجه آن شده اند و به همین جهت، در زمینه كاستن از تعداد شیعه در مشاغل حساس، مانند سایر كشورهای حوزه خلیج فارس اقدام كرده اند. سران و مقامات عربستان وهابی هستند كه در افكار خود قصد احیای اصول و هنجارهای امت اسلامی(با برداشت خود) را دارند.

آنان تمامی مسلمانان غیروهابی را كافر می‌شمارند، مناسبات و نهادهای دیگر را شرك می‌دانند و برای سركوب مخالفین خود از 'تكفیر' استفاده می‌كنند.'

در طول قرن بیستم، سه نوع تبعیض مذهبی، اقتصادی و سیاسی از سوی حكومت آل سعود و وهابیون علیه شیعیان اعمال شده است و هنوز هم ادامه دارد.

آل‌سعود حتی برای ساختن بناهای مذهبی مانند حسینیه و مسجد، پوشیدن لباس مخصوص (به عنوان نمونه لباس مشكی در ایام سوگواری) بر زبان آوردن اعتقادات و برگزاری مراسم مذهبی، محدودیت‌های خاصی را برای شیعیان به‌وجود ‌آورده‌ است.

علاوه بر تبعیض مذهبی، شیعیان، محروم‌ترین گروه در عربستان هستند. استان شرقی عربستان (همان مناطق شیعه نشین) كه یكی از محروم‌ترین مناطق عربستان است و دولت عربستان در قیاس با سایر مناطق، در بخش‌های آموزشی، پزشكی و جاده‌سازی سرمایه‌گذاری مناسبی نمی‌كند. ازسوی دیگر، شیعیان از تصدی پست‌های میانی و عالی در حاكمیت محرومند. مقامات امنیتی، كشوری، نظامی و پلیس به‌طور كامل در اختیار وابستگان سعودی و سنی‌ها است. حتی در استان شرقی هم شیعیان به مشاغل مهم منصوب نمی‌شوند. مدیریت مدارس، دانشگاه‌ها، سفارتخانه‌ها و ارگان‌های دیگر در زادگاه شیعیان، متعلق به آنان نیست.

به اعتقاد روزنامه انگلیسی زبان 'ایندیپندنت'، شیعیان سعودی در دهه های اخیر قربانی تبعیض و سوء برخورد ازسوی مقامات شده اند به صورتی كه این سیاست ها به سیاست های رژیم آپارتاید علیه سیاهان در آفریقای جنوبی می ماند.

'فتحی الشاذلی' سفیر سابق مصر در ریاض، با تاكید بر اینكه رژیم سعودی حقوق شیعیان این كشور را آشكارا نقض می‌كند، تاكید دارد كه ظلم و ستم و تبعیضی كه آل‌سعود بر مناطق شیعه نشین شرق این كشور اعمال می‌كند،‌ چنان عیان و آشكار است كه به هیچ وجه نمی‌توان آن را انكار كرد.

به اعتقاد وی، آنچه موجب می‌شود، آل‌سعود با شیعیان تعامل درستی نداشته باشد و حقوق آنها را نادیده بگیرد، چالش‌هایی است كه در خاندان آل‌سعود مامن و جایگاه سلفی‌ها وجود دارد و مهمترین آن در جنگ قدرت خلاصه می‌شود. از آنجا كه سلفی‌ها هیچ‌گاه خواهان شیعیان نبوده‌ و بیش از 60 درصد ساكنان مناطق شرقی عربستان را شیعیان تشكیل می‌دهند، بنابراین خواستار برآوردن نیازهای بر حق آنها نبوده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر نیز در گزارش سالیانه خود درباره وضعیت حقوق بشر عربستان از روا داشتن تبعیض های شدید علیه شیعیان خبر داد.

گزارش فوق بیان كرد: مسئولان دینی اجازه فعالیت شغلی به شیعیان را نمی دهند و اگر اعتقادات خود را علنی كنند در معرض بازداشت واقع می شوند كه این موضوع در مكه و مدینه بیشتر است. با این حال، موج اعتراض های مردمی اخیر در عربستان، در حال حاضر باعث شده است كه مسوولین این كشور در قبال شیعیان نیز به نرمش های ظاهری بپردازند.

تبعیض شدید نسبت به شهروندان در عربستان منحصر به شیعیان نیست و كل مردم این كشور به مثابه رعیت خاندان حاكم هستند و اعتراض های مردمی در مناطق سنی نشین تاییدی بر این ادعا است. سكوت كشورهای غربی بخصوص آمریكا در برابر نقض گسترده حقوق بشر در عربستان و اتخاذ مواضع خصمانه در قبال سایر كشورها باعث اعتراض فعالان مدنی در كشورهای غربی شده است. آنها دولت اوباما را به اتخاذ سیاست ریاكارانه متهم می كنند.

پژوهش**1673**9123



:: برچسب‌ها: عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob
کروبی، موسوی و همسرانشان

رهبران مخالفان دولت ایران و همسرانشان از یک سال پیش در حصر خانگی قرار گرفتند - خانم کروبی بعدا از حصر خارج شد

شاهدان عینی می گویند که مخالفان دولت در تهران امروز سه شنبه ۲۵ بهمن به صورت پراکنده در بعضی نقاط شهر تجمع کردند و پلیس هم حضور گسترده‌ای در تعدادی از خیابان‌ها و میادین اصلی شهر داشت.

به گفته این شاهدان، در بعضی از این تجمع ها شعارهای اعتراضی داده شد. خبرهای تأیید نشده ای هم از بازداشت تعدادی از معترضان در میدان انقلاب، میدان فردوسی و چهار راه ولی عصر منتشر شد.

با این حال گفته می شود که شمار معترضان در تجمع های امروز از شمار معترضان در تجمع های روز ۲۵ بهمن سال گذشته کمتر بوده است.

حکومت ایران اجازه پوشش تجمع های اعتراضی مخالفان دولت را به خبرنگاران مستقل و خبرگزاری های بین المللی نمی دهد و تأیید مستقل مشاهدات و گزارش های منتشر شده برای بی‌بی‌سی ممکن نیست.

رسانه های نزدیک به مخالفان دولت ایران در روزهای اخیر فراخوان هایی را منتشر کرده بودند که در آن از معترضان خواسته شده بود در اعتراض به ادامه حبس خانگی مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به خیابان ها بیایند.

آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد از یک سال پیش و در پی فراخوان برای راهپیمایی مخالفان در روز ۲۵ بهمن سال گذشته در حصر خانگی قرار گرفتند.

دوشنبه شب و امروز (سه شنبه) ویدیوهایی در سایت یوتیوب منتشر شده که حاوی صدای الله اکبر و شعارهایی است که گروهی از معترضان دیشب بر بام خانه هایشان در تهران سر داده اند.

رسانه های ایران همچنین دوشنبه شب از ترافیک سنگین و غیر عادی خیابان های تهران خبر دادند که با وجود تلاش های پلیس راهنمایی و رانندگی تا ساعت ها ادامه داشت.

شاهدان عینی می گویند که ترافیک سنگین و غیر عادی از بعد از ظهر امروز دوباره در خیابان های تهران به چشم می خورد و شماری از موتورسواران که پرچم های "حزب الله" با خود حمل می کنند به صورت دسته جمعی در اطراف خیابان ولی عصر دیده شدند.

به گفته این شاهدان تعدادی از خودروها اقدام به زدن بوق های ممتد می کردند که پلیس راهنمایی و رانندگی به آنها تذکر می داد.



:: برچسب‌ها: هندوستان , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 523
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

گزارش ایرنا به نقل از منابع هیات همراه اسماعیل هنیه، حاكی است، در این دیدار راههای تقویت مناسبات دوجانبه و افزایش رایزنی ها و فعالیت مشترك در زمینه های مورد اهتمام مورد مذاكره قرار گرفت.

هنیه، در چارچوب سفر به چند كشور منطقه، هم اینك در امارات عربی متحده بسر می برد.

وی روز دوشنبه در دیدار با شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رییس امارات برخی تحولات داخلی مورد توجه جریان های داخلی ملت فلسطین از جمله دورنمای آرمان فلسطین و آشتی ملی و بهبود بخشیدن به اختلافات داخلی و مساله قدس را مورد گفت و گو قرار داد.

به گفته این منابع، هنیه در این سفر به مقام های اماراتی همچنین شرایط دشوار نوار غزه به دلیل ادامه محاصره این منطقه و تاثیر منفی نبود خدمات اساسی بر بخش های زیر بنایی را تشریح كرد.

وی در این دیدار با اشاره به ادامه یهودی سازی بیت المقدس و شهرك سازی در كرانه باختری و تخلیه آن از شهروندان فلسطینی گفت: دشمن صهیونیستی تمامی قشرهای ملت فلسطین را تحت اقدامات سركوبگرانه خود قرار داده است.

شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رییس امارات بر حمایت ابوظبی از ملت فلسطین برای دست یابی حقوق قانونی در ایجاد كشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف را مورد تاكید قرار داده و امیدوار شد تمامی ملت فلسطین در رویارویی با مشكلات موجود یكپارچه عمل كنند.

خاورم 2041/2624



:: برچسب‌ها: گربه , سرگرمی , دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 523
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'مجید جلالی' سه شنبه شب در كنفرانس خبری پیش از بازی با تیم فجر شهید سپاسی شیراز بیان داشت: تیم فجر سپاسی با نشاط و با طراوت فوتبال بازی می كند، از این رو شاهد یك دیدار جذاب خواهیم بود.

جلالی اضافه كرد: 'سامال سعید' سه اخطاره است و چهار بازیكن مصدوم داریم اما این دلیل نمی شود نتوانیم برابر فجر سپاسی نتیجه بگیریم چرا كه بازیكنان جایگزین بسیار آماده ای داریم.

جلالی در مورد تعطیلی لیگ برتر پس از بازی هفته بیست و ششم گفت: باید با وضعیت موجود كنار بیاییم و تیم ملی هم باید شرایط خوبی داشته باشد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در خصوص زمین ورزشگاه حافظیه شهر شیراز نیز گفت: برای بازی كردن در اینگونه زمین ها شكل بازی ما فرق می كند و تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

جلالی در پاسخ به این پرسش كه برگزاری كنفرانس خبری پیش از بازی چه ضرورتی دارد، بیان داشت: اغلب كنفرانس های خبری پیش از بازی در ساعات مناسبی برگزار نمی شود و معمولا اینگونه خبرها سوخت می شود.

وی اضافه كرد: پیشنهاد من این است 48 ساعت پیش از هر بازی مربیان تیم ها در باشگاه های خود حاضر شوند و به پرسش های خبرنگاران پاسخ دهند كه این كار می تواند بازتاب خوبی در رسانه ها نیز داشته باشد.

تیم فوتبال فولاد خوزستان در هفته بیست و ششم مسابقه های

فوتبال برتر باشگاه های ایران، فردا (چهارشنبه) در ورزشگاه حافظیه شهر شیراز به مصاف تیم فجر شهید سپاسی شیراز می رود.ك/2

7368 / 1589



:: برچسب‌ها: شهری , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 515
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت كشور؛ 'المنیر صفی‌الدین' این مطلب را در دیدار با 'علی عظیمه‌لو' مدیركل امور بین‌الملل وزارت كشور بیان كرد.

رییس جدید دفتر نمایندگی صندوق كودكان سازمان ملل در یونیسف، افزود: هدف و برنامه ما گسترش فعالیت‌ها و تحت پوشش قرار دادن و بالا بردن سطح استاندارد زندگی كودكان است و این با همكاری و مساعدت دو طرف محقق می شود.

مدیركل امور بین‌الملل وزارت كشور نیز در این دیدار با بیان اینكه مسلمانان قرنها قبل طبق دستورات اسلام و سنت پیامبر(ص) رفتار بسیار نیكو با كودكان داشته‌اند، گفت: اعتقاد ما بر این است كه كودكان از هر قوم، نژاد و دینی كه باشند حقوق یكسانی دارند.

عظیمه‌لو افزود: حمایت از كودكان افغانی و ارائه تسهیلات آموزشی به 300 هزار دانش‌آموز افغانی بدون هیچ‌گونه حمایتی از طرف سایر سازمان‌های بین‌المللی نشان دهنده حسن رفتار جمهوری اسلامی است.

مدیركل امور بین‌الملل همچنین به تفاهم‌نامه مشترك بین وزارت كشور ایران و سازمان یونیسف برای حمایت از حقوق كودكان اشاره كرد و از چهار استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و كرمان به عنوان مناطق فعالیت‌های مشترك یونیسف و دولت جمهوری اسلامی ایران نام برد.

وی افزود: در این خصوص كارگاهی در استان سیستان و بلوچستان برای انجام فعالیت‌های اجرایی فعال می‌شود.

سیام*2023*



:: برچسب‌ها: کالیفرنیا , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 540
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

' عباسعلی نجفی ' پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری، افزود: قرار بود این جاده برای انجام عملیات نصب هواكش های قوی (جت فن) در تونل تكاور در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری از ساعت 9 صبح الی 16 و در روز چهارشنبه از ساعت 9 الی 13 مسدود شود.

نجفی اظهار داشت: با تلاش راهداران، این عملیات پیش از زمان مقرر به اتمام رسید و جاده هراز فردا مسدود نیست.

معاون راهداری اداره كل راه و ترابری مازندران از باز بودن تمام راه های اصلی، فرعی و روستایی استان خبر داد.

نجفی گفت: مركز اطلاعات راه های استان مازندران با دو شماره تلفن 141 (گویا ) و 2222320 با كد 0151 به صورت شبانه روزی و همچنین سامانه پیام كوتاه 10000141 آماده پاسخ گویی به شهروندان برای اطلاع از آخرین وضعیت راههای استان است.

وی بااشاره به مسدود شدن تعدادی از جاده های اصلی استان در چند روز گذشته، اظهار داشت: این راهها كه بر اثر بارش شدید برف و كولاك و احتمال سقوط بهمن مسدود شده بود، با تلاش راهداران بازگشایی شده است .ك/3

519/402/607



:: برچسب‌ها: پارک , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 585
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

حجت الاسلام والمسلمین 'حبیب رضا ارزانی' شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 'شین استون' پسر كارگردان آمریكایی 'اولیور استون' همراه گروهی از هنرمندان هالیود برای تهیه فیلمی مستند، دو روز پیش وارد اصفهان شد.

وی اظهار داشت: استون در ابتدای ورود به اصفهان در عین نگاه منفی به دولت آمریكا، ذهنیتی نادرست نیز به مردم ایران داشت.

به گفته وی یكی از اعضای ایرانی این گروه به همراه همسرش كه مسلمان هستند و بیش از 20 سال در آمریكا زندگی كرده اند، به شین استون درباره اسلام مطالبی گفته و او را راهنمایی كرده بودند.

وی اظهار داشت: این شهروند آمریكایی شنیده های خود را با مشاهدات مستقیم از شیوه زندگی پیروان ادیان توحیدی در اصفهان تطبیق داد و این موجب گرایش او به اسلام شد.

حجت الاسلام ارزانی یادآور شد: شین استون پیش از ورود به ایران شنیده بود كه در ایران كلیساها را می بندند و به مسیحیان اجازه فعالیت مذهبی و دینی نمی دهند.

وی تصریح كرد: این هنرمند آمریكایی برای روشن شدن این فضای منفی به ایران سفر كرده بود.

وی گفت: این شهروند آمریكایی در فضایی آزاد با اندیشمندان، فرهیختگان و همچنین كسبه و پیروان ادیان توحیدی مختلف ساكن در اصفهان به گفت و گو پرداخت و از كنیسه ها، كلیساها و معبد زرتشتیان بازدید كرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: در ادامه این بررسی ها، 'شین استون' تصمیم گرفت تا فیلمی از مشاركت صلح آمیز مسلمانان، مسیحیان، زرتشتیان و كلیمیان در اصفهان تولید كند.

'شین استون' امروز در اصفهان به دین مبین اسلام مشرف شد.

510/1011/607



:: برچسب‌ها: دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 535
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو دولتی 'صدای روسیه' ، لاوروف در باره مواضع غربی ها در قبال سوریه خاطرنشان كرد: چنین بنظر می رسد كه ادعاهایی برای بدنامی سوریه مطرح می كنند كه در آینده برای اجرای سناریوی شبیه سناریوی لیبی بكار گرفته خواهند شد.

وی با انتقاد از تصمیم اتحادیه عرب برای توقف فعالیت هیات ناظران این اتحادیه درسوریه گفت:بجای اینكه وظایف هیات ناظران اتحادیه عرب را افزایش بدهند، فعالیت آن را غیرسودمند دانسته و اعزام گروهی از طرف سازمان ملل را پیشنهاد می كنند.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: این گروه هیات غیرنظامی نخواهد بود، بلكه شامل نیروی صلح بان است كه نه تنها نظارت بر وضع زد و خوردها بلكه دفاع از غیرنظامیان و تامین شرایط برای ارسال كمك های انساندوستانه را هم بر عهده خواهد داشت.

وی خاطرنشان كرد: در آن صورت نیروهای صلح بان برای دفاع از غیرنظامیان به سلاح های سنگین مجهز می شوند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: در لیبی شاهد بودیم كه چگونه از غیرنظامیان دفاع كردند و این امر به كجا انجامید و به همین دلیل درباره علت توقف هیات ناظران اتحادیه عرب سووالاتی داریم.

وی از نشست به اصطلاح 'گروه دوستان سوریه' كه آمریكا با كمك متحدان و رژیم های دست نشانده عربی درصدد برگزاری آن است به شدت انتقاد كرد و گفت: برگزاری این نشست نوعی دعوت از جامعه جهانی برای حمایت از یكی از طرف های مناقشه در سوریه است.

لاوروف در همین حال گفت كه بدون كمك جامعه جهانی مساله سوریه حل شدنی نیست زیرا كه در سطح بین المللی تلاش های جانبدارانه بسیاری صورت گرفت كه مخالفان حكومت سوریه از مذاكره با آن خودداری كنند.

وی همچنین گفت كه باید افراد و نیروهایی كه مدیریت جنگجویان و مخالفان مسلح حكومت سوریه را برعهده دارند،شناسایی شوند.

روسیه در هفته های اخیر تلاش های دیپلماتیك گسترده ای را برای برقراری صلح و آرامش در سوریه و توقف خشونت ها در این كشور بدون مداخله خارجی به عمل آورده است.

مسكو هفته گذشته با مشاركت پكن قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت را كه مسیر برای مداخله خارجی در امور داخلی این كشور را هموار می كرد،وتو كرد.

'گنادی گاتیلوف' معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام كرد:هر گروه بین المللی كه به سوریه اعزام شود باید مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد را داشته باشد.

وی با اشاره به سوء استفاده آمریكا و متحدانش از مجوز شورای امنیت در باره لیبی و حمله به این كشور افزود: پیش از این شاهد بودیم كه مجوز شورای امنیت درخصوص لیبی از سوی كشورهای غربی به گونه دیگری تعبیر شد و آنها در اقدامات خود از چارچوب این مجوز فراتر رفتند.

اروپام/2242**2240**518



:: برچسب‌ها: دختر , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 640
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، لایحه بودجه دولت اوباما كه روز گذشته (دوشنبه) به كنگره ارایه شد، محور بحث و اختلاف نظر در انتخابات ریاست جمهوری و كنگره ایالات متحده در ماه نوامبر (آذر) خواهد بود.

روز سه شنبه، میت رامنی كه برای نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری تلاش می كند، لایحه دولت را 'اهانت به مالیات دهندگان آمریكایی' نامید.

'رامنی'، 'گینگریچ'، 'سنتورم' و 'پال' كه همگی نامزدهای جمهوری خواه برای انتخابات امسال هستند، از كاهش بیشتر هزینه های دولتی و خودداری از افزایش مالیات ها پشتیبانی می كنند.

جان باینر، نماینده ایالت اوهایو و رییس مجلس نمایندگان آمریكا نیز در واكنش به لایحه بودجه دولت گفت 'بودجه آقای رییس جمهور، بازتابی از سیاست های شكست خورده او در گذشته است و نه برنامه ای متهورانه برای آینده آمریكا!'

وی افزود 'آنچه رییس جمهوری تقدیم كنگره كرد، مجموعه ای است از تكرار مكررات، حیله های اقتصادی و افزایش مالیات ها كه اقتصاد ما را بدتر از این خواهد كرد.'

حزب جمهوری خواه، به طور كلی از كاهش میزان بیشتری از هزینه های دولت هوادارای می كند و به خصوص، به كاهش هزینه های هنگفت دولت در بخش بیمه های درمانی سالمندان و از كار افتادگان می اندیشد.

كارشناسان اقتصادی معتقدند كه اگر سهم فعلی دولت از بیمه های بازنشستگی ادامه یابد، با رسیدن نسل موسوم به 'baby boomers' به سن بازنشستگی، به زودی هزینه های دولت در این بخش دو برابر خواهد شد.

پل رایان، نماینده جمهوری خواه از ایالت ویسكانسین و رییس كمیسیون بودجه مجلس نمایندگان آمریكا نیز در واكنش به لایحه دولت گفت وی انتظار دارد كه مجلس نمایندگان به زودی طرحی را جایگزین لایحه دولت كند كه در آن، كسری بودجه با كاهش هزینه های بیمه جبران شود و نه با افزایش مالیات ها.

رایان همچنین گفت 'بودجه غیر مسوولانه اوباما، راهكار افتادن به بحران بدهكاری و سقوط آمریكا است.'

گفتنی است در كنگره آمریكا، فعلا جمهوری خواهان اكثریت مجلس نمایندگان و دموكرات ها اكثریت مجلس سنا را در اختیار دارند. هر طرح یا لایحه اقتصادی برای تصویب، باید از سوی هر دو مجلس تایید شود.

مترجمام**9163** 1506



:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , آسمان , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه ، مقامات فلسطینی در كنفرانسی مطبوعاتی اعلام كردند كه رژیم صهیونیستی مسئول توقف فعالیت این نیروگاه است و این رژیم عمدا مانع رسیدن سوخت به این نیروگاه می شود .

مقامات نوار غزه از مصر و مجلس این كشور خواسته اند كه از مردم فلسطین حمایت كرده و همه سوخت مورد نیاز آن نیروگاه را تامین كنند زیرا مصر تنها راه ارتباطی غزه برای ارتباط با جهان عرب و كشورهای دیگر است .

گفتنی است از نیمه ماه ژوئن سال 2007 میلادی یعنی زمانی كه حماس در انتخابات نوار غزه به پیروزی رسید ، رژیم صهیونیستی دست به محاصره نوارغزه و قطع ارتباط آن با جهان خارج زد و به همین دلیل نیروگاه برق غزه بارها به دلیل نبود سوخت تعطیل شده است .

مترجمام ** 2041 **1609



:: برچسب‌ها: فرانسه , خانه , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 586
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، در این ملاقات كه عصر دوشنبه برگزار شد، اعضای هیات چینی ضمن تاكید بر اهمیت جایگاه ایران به عنوان یكی از كشورهای مهم و تاثیرگذار خاورمیانه و تولید كننده بزرگ انرژی، وجود نگاه كشور متبوعشان به ایران به عنوان یك كشور مهم در سیاست خارجی و آینده آن كشور را مورد تاكید قرار دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز ضمن اشاره به جایگاه مهم چین در اقتصاد و سیاست بین الملل، پكن را یكی از مهمترین شركای اقتصادی و سیاسی ایران دانسته و یادآور شد همانگونه كه در وتوی قطعنامه اخیر آمریكا علیه سوریه مانع ماجراجویی و مداخله غرب در خاورمیانه شد، انتظار جهانیان ایفای نقش موثرتر از جانب این كشور در سازمان ملل در جهت جلوگیری از یكه تازی آمریكا است.

هیات مزبور صبح امروز با حضور در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی در میزگردی با متخصصین ایرانی به سرپرستی مصطفی دولتیار مدیركل این دفتر در گفت و گوهای تخصصی تفصیلی اهم مسائل مورد علاقه را مورد بررسی قرار دادند.

سیام** 9129 1418



:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 496
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، این مربی 47 ساله قراردادی دو ساله با تیم هرنوین امضا كرده و قرار است از فصل آینده هدایت این تیم هلندی را بر عهده بگیرد.

وی در این باره گفت: هرنوین تیمی است كه می خواهد در سطحی بالاتر بازی كند و من نهایت تلاشم را برای ساختن آن انجام خواهم داد.

فان باستن از سال 2004 تا 2008 مربی تیم ملی هلند بود اما بعد از حذف این تیم در یك چهارم نهایی جام ملت های اروپا به دست روسیه، آن را ترك كرد. او در سال 2008 هدایت تیم آژاكس را در اختیار گرفت اما بعد از یكسال با بیان اینكه توانایی این كار را ندارد، كناره گیری كرد.

وی در تیم هرنوین جانشین 'رون یانس' می شود.

هرنوین در حال حاضر به لطف حضور بازیكنی به نام 'باس داست' كه در 21 مسابقه 19 گل زده است، در مكان سوم جدول رقابت های لیگ هلند قرار دارد.

9126**1553



:: برچسب‌ها: تابستان , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل از فدراسیون قایقرانی، پس از برگزاری تست انتخابی ، به منظور پشتوانه سازی تیم ملی و در فاصله 32 ماهه به بازیهای آسیایی 2014 تیم ملی جوانان روئینگ بانوان با حضور 10 قایقران اردوی آمادگی خود را آغاز خواهد كرد.

این مرحله از اردو از 28 بهمن ماه آغاز می شود و تا 18 اسفند به میزبانی پایگاه قهرمانی روئینگ بندرانزلی ادامه خواهد داشت.

سعیده امیرشكری، آرمیتا پیروانی، معصومه قره داغی و طاهره حضوری از تهران، منا رمضانی و هانیه خرسند از گیلان، رویا عباسی از آذربایجان غربی، نازنین رحمانی از كرمانشاه و فرحناز عشقی از زنجان تمرینات خود را زیر نظر بهناز مرادخانی در این مرحله از اردو ادامه خواهند داد.

1587**1553



:: برچسب‌ها: ایتالیا , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 491
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

انتخاباتی مقدماتی و درون حزبی ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه آمریكا در حالی با تغییرات گسترده دنبال می شود كه پیش از این به نظر می رسید 'میت رامنی' فرماندار سابق ایالت ماساچوست و 'نیوت گینگریچ' رییس پیشین مجلس نمایندگان، به عنوان دو رقیب اصلی در مرحله نهایی انتخابات درون حزبی حضور خواهند یافت. اما با پیروزی روز سه شنبه هجدهم بهمن 'ریك سنتروم' سناتور سابق ایالت ماسچوست در سه ایالت مینه سوتا، كلرادو و میسوری چیدمان گزینش كاندیداهای حزب جمهوریخواه نیز تغییر كرد.

در ایالت كلرادو، سنتروم با كسب 26 هزار و 372 رای 40 درصد آرا، میت رامنی با 22 هزار و875 رای 35 درصد، نیوت گینگریچ با هشت هزار و 394 رای 13 درصد و ران پل با هفت هزار و 713 رای 12 درصد آرا را به دست آوردند. بر همین اساس در ایالت مینه سوتا نیز سنتروم با كسب 18 هزار و 26 رای 45 درصد آرا را تصاحب كرد و ران پل با كسب 11 هزار و 70 رای 27 درصد، میت رامنی با شش هزار و 947 رای 17 درصد و نیوت گینگریچ با كسب چهار هزار و 337 رای 11 درصد آرا را تصاحب كردند. در ایالت كلرادو ، سنتروم با كسب 43 درصد آرا در این ایالت پیروز شد و رامنی 28 درصد، گینگریچ 15 درصد و ران پل 13 درصد آرا را در ایالت كلرادو به دست آوردند.

با پیروزی سنتروم در سه ایالت ذكر شده، به نظر می رسد كه رقابت میان سه كاندیدا شدت یافته باشد كه می تواند فضای كلی انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان را تغییر دهد.

** ریك سنتروم كیست؟

----------------------------

ریچارد جان ریك سنتروم متولد سال 1958(1337) و سناتور اسبق آمریكا از ایالت پنسیلوانیا بین سال های 1997 تا 2006(1376- 1385) است. او عضو حزب جمهوری‌خواه و رییس مجمع جمهوری‌خواهان سنا، سومین شغل در رهبری یك حزب در سنا، بوده است. سنتروم برای سال های متمادی به عنوان محافظه‌كاری اجتماعی و مالی شناخته شده است. او به خاطر حمایت از حمله آمریكا به عراق، طراحی هوشمند امنیت ملی و مخالفت با موضوع ازدواج همجنس‌بازان شناخته شده است. این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا در انتخابات سنای این كشور در سال 2006 با نتیجه 41درصد به 59درصد مغلوب 'باب كیسی' نامزد حزب دموكرات شد. این بزرگ‌ترین شكست یك سناتور مشغول به كار از سال 1980 بوده است. وی عضو ارشد مركز 'كردارشناسی و سیاست عمومی' (Patterns and Public Policy-Making Cnter) در واشنگتن و نویسنده شبكه 'فاكس نیوز' است. سنتروم در سال 2005(1384) بعنوان یكی از بانیان 'قانون حمایت و آزادی ایران' (Iran Freedom and Support Act) بود كه مطابق با این قانون 10 میلیون دلار كمك مالی به تغییر رژیم در ایران از سوی كنگره در نظر گرفته شده بود. همچنین، وی با تفكرات ضدی دینی و به ویژه ضد اسلامی و ضد ایرانی شناخته می شود اما در عین حال جزو معدود جمهوریخواهانی است كه با جنگ علیه ایران مخالف است اما بر اساس رویكرد سیاسی، سنتروم اعتقاد به مقابله با ایران در حوزه های پیرامونی این كشور از طریق ایجاد یك لبنان هم سو، تقویت رژیم صهیونیستی (بعنوان چالشگر) و عراق قدرتمند است.

** انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان: نتایج جدید، تحولات جدید

------------------------------------------------------------------------

نظام انتخاباتی آمریكا در طی دهه های گذشته با عبور از روندهای انتخاباتی سلسله مراتبی به نوعی نظام غربالگری پلكانی رسیده است. در این معنا، منظور از غربالگری پلكانی این است كه تعداد كاندیداها به مرور كم می شوند؛ یا خود به طور داوطلبانه كنار می كشند یا مجبور می شوند از حضور در انتخابات انصراف دهند. البته این مراحل پلكانی غربالگری، همراه با برگزاری مناظرات(Debate) متعدد و شركت در انتخابات ایالتی ممكن است. همچنین، این غربالگری پلكانی در كنار مشخص كردن كاندیدا‌ها به مرور مواضع حزب را درباره مسائل جاری كشور شفاف تر و روشن تر می كند و از همه مهم تر به استراتژی حمله به كاندیدای حزب دموكرات شكل و سامان می دهد كه در چه نقاطی در انتخابات باید تاكید شود و از چه زاویه ای باید حمله صورت گیرد.

اما در دوره اخیر، این روند غربالگری در فضایی از رقابت نزدیك انجام شد، به نحوی كه رقابت میان سه كاندیدا یعنی میت رامنی، نیوت گینگریچ و ریك سنتروم در شش ایالت تشدید شد و نتایج آرا از نزدیك بودن رقابت میان این سه نفر حكایت دارد. در این میان ریك سنتروم بعنوان محافظه كاری اجتماعی در میان كاندیداهای دیگر بیشتر به چشم می خورد، زیرا اگرچه نیوت گینگریچ تاكنون نماینده طیف محافظه كاران سنتی در حزب جمهوریخواه محسوب می شد اما حال با ورورد سنتروم بعنوان فردی با گرایش لیبرال تر میان محافظه كاران، نشان از توجه ویژه انتخاب كنندگان به روند محافظه كاری دارد. اگرچه چنین روندی نمی تواند به معنای فایق آمدن رویكرد محافظه كاری باشد چراكه بیشتر ایالت های جنوبی و جنوب شرقی آمریكا بر رویكرد محافظه كاری تاكید دارند و به نظر می رسد، ورود ضلع سوم در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه در نهایت می تواند فرایند انتخاب كاندیدای نهایی توسط گروه الیت ها(نخبگان) را با مشكل مواجه سازد چراكه در سال ها و دهه های پیش از این در انتخابات درون حزبی، معمولا دو كاندیدای شاخص به مرحله نهایی گزینش معرفی می شدند.

**جمع بندی

-------------

انتخابات آمریكا هم به لحاظ قوانین و مقررات و هم به لحاظ نحوه عمل و اجرا و عرف از فرهنگ و روند نسبتا پیچیده ای برخوردار است. در این قالب، روند انتخاباتی این كشور در مرحله مقدماتی و در حزب جمهوریخواه به همان پیچیدگی چارچوب های آن ادامه می یابد به طوری كه با پیروزی ریك سنتروم در سه ایالت مینه سوتا، كلرادو و میسوری، ضلع سوم قدرت پس از میت رامنی و نیوت گینگیرچ شناخته شد. براین اساس، با وجود غربالگری پلكانی در روند انتخاب كاندیداها، به نظر می رسد كه مرحله مقدماتی انتخابات در حزب جمهوریخواه از پیچیدگی بیشتری برخوردار باشد و این پیچیدگی و دشواری انتخاب برای مرحله بعدی نیز حفظ گردد.

تحقیق**2040**1358



:: برچسب‌ها: شهرستان , آلمان , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 544
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، 'كلوت ملنتین' در روزنامه آلمانی 'یونگه ولت' نوشت: دعوا بر سر برنامه هسته ای ایران وارد مرحله جدیدی شده و غرب رفته رفته درخواست های تازه ای مطرح می كند كه با معاهده 'ان.پی.تی' مغایر است.

در نشست شورای حكام (15 اسفند) به طور قطع برنامه هسته ای ایران از موضوعات اصلی دستور كار خواهد بود و ممكن است دولت آمریكا همراه متحدان اروپایی خود با استفاده از این فرصت بخواهند باز هم یك اقدام ضد ایرانی انجام دهند.

ملنتین نوشت: حدود 10 روز قبل از نشست شورای حكام نیز قرار است گزارش جدید یوكیا آمانو در مورد فعالیت های هسته ای ایران ارائه شود كه محرمانه خواهد بود، اما همانگونه كه پیش تر شاهد بودیم، گزارش محرمانه مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی در اخبار برخی رسانه های خاص به صورت عمومی منتشر می شود.

وی افزود: آمانو گزارش نوامبر 2011 خود را به خاطر خوشایند دولت آمریكا با استفاده از حدس و گمان های متعدد ارائه كرد كه بسیاری از آنها حداقل پنج سال قبل توسط محمد البرادعی مدیركل سابق آژانس رد شده بود و این بار هم دور از انتظار نیست كه همان راه را ادامه دهد.

این تحلیلگر آلمانی در همین رابطه به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص (9فوریه)، اشاره می كند كه در خبری هدفمند بدون استناد به منابع خبری، اعلام كرده بود 'گزارش آتی آمانو در مورد برنامه اتمی ایران، از گزارش قبلی تندتر خواهد بود'.

هاآرتص با پیشداوری قبل از ارائه رسمی این گزارش، ادعا كرد: قرار است جزییات جدیدی در مورد كوشش های تهران برای تولید یك كلاهك هسته ای مورد استفاده در موشك زمین به زمین، فاش شود.

روزنامه صهیونیستی در حالی این خبر را از یك هفته قبل اعلام كرده كه آمانو برای نهایی كردن گزارش خود، منتظر سفر دو روزه هیات بلندپایه بازرسان آژانس به تهران و دریافت گزارش آن خواهد بود كه قرار است 21 فوریه (دوم اسفند) آغاز شود.

این تحلیلگر آلمانی نوشت: هیچ كدام از درخواست های غرب در تعهد قرارداد امضا شده تهران براساس معاهده 'ان.پی.تی' وجود ندارد و نه فقط شامل تعهدات نیست بلكه در تناقض فاحش با این پیمان است.

ملنتین در ادامه با بیان اینكه معاهده ان.پی .تی حتی امضا كنندگان را از دستیابی به توان ساخت سلاح اتمی منع نكرده، افزوده است: كشورهایی كه به این معاهده پیوسته اند، اگر تصمیمات گرفته شده بر مبنای آن را مغایر منافع ملی خود تشخیص دهند، براساس قانون و حق مصرح در 'ان.پی. تی'، اختیار خروج از آن را دارند.

وی با بیان اینكه هیچ مقرراتی هم برای برخورد با كسانی كه 'ان.پی.تی' را نقض می كنند وجود ندارد، از كره شمالی به عنوان كشوری كه از این معاهده خارج شده نام برده و می نویسد: اقدامات مقابله جویانه علیه تهران و پیونگ یانگ هم، هیچ مبنای حقوقی ندارد.

ملنتین در پایان با اشاره به اینكه باید منتظر ماند و دید كه گزارش آتی آمانو و نتیجه جلسه شورای حكام در مورد ایران چه خواهد بود؟ نوشت: چیزهای كه در گزارش قبلی با عنوان سوء ظن و ادعاهای ثابت نشده مبنی بر پایبند نبودن ایران به مقررات ان پی تی مطرح شد، كاملا بی ربط بود.

اروپام ** 2051** 1701**1516



:: برچسب‌ها: آب , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

تشییع جنازه یکی از قربانیان خشونت دولتی در بحرین

روزنامه تایمز چاپ لندن، امروز (سه شنبه) در اولین سالگرد تجمع اعتراضی صلح آمیز مردم بحرین، فروش سلاح به حکومت بحرین را در مقاله ای "خیانت رسمی به بهار عربی" توصیف کرده است.

مقاله تایمز که به قلم مهدی حسن، سردبیر سیاسی هفته نامه نیو استیتسمن، منتشر شده؛ بحرین را انقلاب فراموش شده بهار عربی توصیف کرده است و نوشته است که سکوت مقامات بریتانیا در باره سرکوب معترضان در بحرین شرم آور است.

تایمز می نویسد که مردم بحرین یک سال پیش در چنین روزی با الهام از حرکت مردم تونس و مصر در میدان لولو (مروارید) شهر منامه گرد آمدند و از آزادی و اصلاحات دموکراتیک سخن گفتند. اما شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه، امیر بحرین، گویی از حکومتهای لیبی و سوریه الهام گرفت و ابتدا با گلوله مشقی و گاز اشک آور، و سپس با گلوله جنگی و سربازان سعودی دهها نفر از معترضین را کشت، صدها نفر را مجروح کرد و بدین ترتیب اعتراضها را سرکوب نمود.

تایمز می نویسد که در بحرین یک اقلیت سنی مذهب بر اکثریت شیعه حکومت می کند. صدها نفر در در طول یک سال گذشته در زندانهای آن کشور شکنجه شده اند و هزاران نفر نیز کار خود را از دست داده اند. بیست پزشک و پرستار که به مداوای قربانیان سرکوب سال گذشته پرداخته بودند به حبس بین پنج سال تا پانزده سال محکوم شده اند، علی رغم این که یک هیات مستقل تحقیق گزارش کرد که "اعترافات" آنها تحت فشار و اجبار اخذ شده بود.

دکتر فاطمه حاجی، پزشکی که در زندان پس از چشم بند زدن و ضرب و شتم مورد آزار جنسی نیز قرار گرفت، به پنج سال حبس محکوم شد.

تایمز می نویسد که سکوت غرب قابل سرزنش است. در اوج کشتارها، شیخ حمد، امیر بحرین، به مراسم عروسی نوه ملکه بریتانیا دعوت شد و ولی عهد بحرین هم در دفتر نخست وزیر بریتانیا مورد استقبال قرار گرفت. بین ماه های جولای تا سپتامبر هم دو میلیون و دویست هزار پوند اسلحه به حکومت بحرین فروخته شد.

تایمز در ادامه می نویسد که از یک سو، روسیه به دلیل حمایت از کشتارهای حکومت سوریه مورد انتقاد قرار می گیرد، اما از سوی دیگر حمایت بریتانیا از حکومت سرکوبگر بحرین با سکوت روبرو می شود.

وزارت امور خارجه بریتانیا ماه گذشته ۲۶ کشور را در یک فهرست ناقضین حقوق بشر قرار داد اما نام بحرین در این فهرست دیده نمی شد. تایمز می نویسد که مدافعان حکومت بحرین می گویند که "فقط" ۶۰ نفر از مخالفان در آن کشور کشته شده اند. اما اگر نسبت این ۶۰ نفر را به کل جمعیت بحرین در نظر بگیریم، کشتارهای بحرین در سطحی وسیعتر از مصر و تونس انجام گرفته است.



:: برچسب‌ها: پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار ایرنا مولانا محمد شیرانی، سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه درفارس و امام جمعه شیراز بیان كرد: با توجه به شرایط امروز منطقه و جهان كه موج اسلامی در حال گسترش است باید تحول عظیمی در امت اسلامی و علمای اسلام به وجود آید.

وی اضافه كرد:تحولات خوب و امید بخشی در جهان و به خصوص در منطقه خاورمیانه در حال رخ دادن است و زمان حضور مسلمانان در صحنه جهانی فراهم شده و این حضور باید پر رنگ تر شود.

شیرانی اظهارداشت: هم اكنون آمریكا با آن همه ادعایی كه در خصوص طرفداری از حقوق انسان دارد با مدرن ترین هواپیماها خانه های گلی پاكستان را هدف قرار می دهد كه با این نوع ظلم ها نه تنها مردم افغانستان، پاكستان و ایران بلكه اكثر مردم اروپا به ادعاهای دروغین آنان پی برده اند.

وی ادامه داد: امت مسلمان نیز باید متحد و هم پیمان شوند زیرا با اختلاف نمی توان جهان را رهبری كرد كه علمای شیعه و سنی باید اختلافت و مشكلات بین خود را رفع كنند.

رییس شورای عقیدتی حكومت پاكستان گفت: رفع مشكلات بین شیعه و سنی یك ضرورت است.

شیرانی بیان كرد: از بین بردن اختلافات میان امت های اسلامی در زمینه های قانون واحد قرار گرفتن قرآن و سنت در جهان اسلام و زبان تحقق پذیر است و زبان عربی باید در كشورهای مسلمان به عنوان زبان واحد، مبنا و بین المللی جهان اسلام قرار گیرد.

شیرانی بیان داشت:امت اسلامی و انقلاب اسلامی باید كوشش كند كه از جنگ بپرهیزند زیرا اندیشه تقرقه بیانداز و حكومت كن، آخرین حربه استكبار جهانی و دشمنان نظام اسلامی است كه باید با تلاش كنیم در بین امت اسلامی تفرقه ایجاد نشود تا بتوان طعم پیروزی اسلام را بر استكبار چشید و حكومت جهانی كرد.

وی اضافه كرد: امروز دنیا بیش از هر چیز دیگری به وحدت و قرآن و سنت نیاز دارد كه این مهم با وحدت و هماهنگی بین علما محقق می شود.

شیرانی ادامه داد:معتقدم اگر پیروان هر دین مومن به دین خود باشندوبه دستورات دین خود عمل كنند همه مشكلات جهان حل می شود زیرا همه دین ها از یك منبع و برای عدل الهی، برابری و انصاف بین مردم به وجود آمده است.

این هیات پاكستانی شامگاه دوشنبه وارد شیراز شد و از بارگاه مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) و آرامگاه حافظ و سعدی در شیراز بازدید كرد.ك/2

7382/ 675



:: برچسب‌ها: گل , زرد , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 540
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش سایت كنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ایران در این گروه با تیم های بحرین، تاجیكستان، قطر، كویت و مالدیو هم گروه شده است.

در این رقابت ها 41 تیم از آسیا حضور دارند كه در قالب هفت گروه پنج و شش تیمی با یكدیگر به رقابت می پردازند.

مسابقات مرحله مقدماتی از 23 ژوئن آغاز شده و تا سوم ژوییه (2 تا 12 تیر)‌ ادامه پیدا خواهند كرد. دیدارهای مرحله نهایی نیز در سال 2013 برگزار می شود.

مسابقات دوره بعد در سال 2015 برگزار خواهد شد كه به منزله رقابت های انتخابی المپیك 2016 خواهد بود.

در نخستین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی زیر 22 سال آسیا 23 تیم از منطقه غرب آسیا و 18 تیم از شرق آسیا حضور دارند.

در پایان مرحله مقدماتی دو تیم نخست هر گروه كه در مجموع 14 تیم می شوند به مرحله پایانی صعود خواهند كرد. یك تیم به عنوان بهترین تیم سوم و همچنین تیم كشور میزبان نیز سهمیه صعود را دریافت می كنند.

قرعه كشی تیم ها در مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال قهرمانی زیر 22 سال آسیا به شرح زیر است:‌

گروه A: امارات، عراق، عمان، هند، تركمنستان، لبنان

گروه B: عربستان، سوریه، پاكستان، فلسطین، قرقیزستان، سریلانكا

گروه C: بحرین، ایران، تاجیكستان، قطر، كویت، مالدیو

گروه D: ازبكستان، اردن، یمن، بنگلادش، نپال

گروه E: استرالیا، ژاپن، اندونزی، سنگاپور، ماكائو، تیمور

گروه F: كره شمالی، چین، تایلند، هنگ كنگ، لائوس، كامبوج

گروه G: كره جنوبی، ویتنام، مالزی، میانمار، چین تایپه، فیلیپین

9126**1553



:: برچسب‌ها: سبز , زرد , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

'علی دایی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازی كردن در آبادان مقابل صنعت نفت برای هر تیمی دشوار است اما این بازی برای نفت هم سخت است.

وی اظهار داشت: صنعت نفت با داشتن مهاجمان فرصت طلب می تواند برای هر خط دفاعی خطرناك باشد و مدافعان ما امروز حق اشتباه كردن مقابل آنها را ندارند.

سرمربی راه آهن شهر ری گفت: ما شرایط بدتری نسبت به صنعت نفت در جدول داریم و به طور حتم نیازمان به سه امتیاز بازی امروز بیشتر از نفتی هاست.

دایی ادامه داد: برای شكست دادن صنعت نفت باید روی ضد حملات برنامه ریزی كنیم زیرا این تیم در خط دفاعی نقاط ضعف زیادی دارد.

وی اظهار داشت: صنعت نفت در آبادان هواداران زیادی دارد و برای پیروزی بر صنعت نفت نباید اسیر جو ورزشگاه شد.

تیم فوتبال راه آهن شهر ری امروز و از هفته بیست و ششم لیگ برتر میهمان تیم صنعت نفت آبادان است.ك/3 7104/641/ 640



:: برچسب‌ها: سگ , قرمز , بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 562
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،'حسین علیزاده' روز سه شنبه در نشست آموزشی خانواده در خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در خانواده هایی كه احترام میان زن و مرد به وضوح مشاهده می شود، فرزندان از ایمنی روانی ویژه ای برخوردار هستند.

وی با بیان اینكه پدران و مادران در خانواده های موفق به فرزندان خود عشق می ورزند، گفت: پدران و مادران در اینگونه خانواده ها، به دانایی و علم فرزندان خود اهمیت بسیار زیادی قائل هستند.

علیزاده با بیان اینكه اینگونه خانواده ها را می توان، خانواده هایی موفق برشمرد، گفت: در خانواده های موفق، چنانچه اعضای خانواده با مشكل خاصی روبرو شوند،آن مساله سرپوشیده در درون خانواده محفوظ خواهد ماند.

وی افزود: در خانواده های موفق، ارزشمندترین واژه ها میان زن و مرد گفته می شود و آنان در كنار یكدیگر زندگی را اداره می كنند.

علیزاده با بیان اینكه در این خانواده ها واژه 'عذرخواهی'،بسیار استفاده می شود، گفت: بر خلاف تصور بعضی از افراد، 'عذرخواهی كردن'، نشانه بهداشت روانی انسان ها است.

علیزاده ادامه داد: انسان های سالم زودتر و بسیار آسان از یكدیگر عذرخواهی می كنند.

اجتمام**9134 **1569**



:: برچسب‌ها: آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 605
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سازمان لیگ برتر از تغییر مكان دیدار دو تیم نفت تهران و ذوب آهن اصفهان خبر داد.

این دیدار قرار بود به میزبانی ورزشگاه دستگردی برگزار شود اما بنابر اعلام سازمان لیگ برتر به ورزشگاه تختی تهران انتقال یافت.

این دیدار فردا چهارشنبه 26 بهمن ماه راس ساعت 15:30 در ورزشگاه تختی تهران آغاز خواهد شد.

3783**1440



:: برچسب‌ها: ژاپن , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

کریستوفر تپین خود را قربانی صحنه پردازی پلیس فدرال آمریکا می داند

وکیل یک تاجر بازنشسته بریتانیایی که متهم به فروش قطعات موشک به ایران شده، گفته است که موکلش پس از رد درخواست او در دادگاه حقوق بشر اروپا، طی دو هفته آینده به آمریکا تحویل داده می شود.

کارن تادنر، روز دوشنبه ۲۴ بهمن ماه ( ۱۳ فوریه) در بیانیه ای اعلام کرد که تلاش های موکلش،کریستوفر تپین، برای مسترد نشدن به آمریکا به نتیجه نرسیده است.

آقای تپین از دادگاه حقوق بشر اروپا درخواست استیناف کرده بود.

در ماه فوریه سال گذشته، یک دادگاه بدوی در لندن حکم به استرداد آقای تپین به دولت آمریکا داده بود و اوایل ماه ژانویه سال جاری، دادگاه عالی در بریتانیا درخواست او را برای مسترد نشدن به آمریکا رد کرد.

کریستوفر تپین که مدیر سابق شرکت باربری بین المللی بروکلند است، در تگزاس آمریکا با اتهاماتی از جمله این که در سال ۲۰۰۶ میلادی اقدام به فروش باطری‌هایی برای موشک هاوک به ایران کرده، روبروست.

براساس اطلاعات ثبت شده در دادگاه، دو نفر دیگر در تگزاس به اتهام تلاش برای خرید و صادرات این باطری ها به زندان محکوم شده اند.

در صورت اثبات این اتهام، آقای تپین با مجازات حداکثر ۳۵سال حبس روبروست.

کارن تادنر، ضمن محکوم کردن استرداد موکلش به آمریکا، این اقدام را "بی عدالتی آشکار" دانسته است.

این بازرگان شصت و چهارساله ضمن رد این اتهام، خود را قربانی صحنه پردازی پلیس فدرال آمریکا - اف بی آی - دانسته و گفته است که کسانی که با او در مورد صدور این قطعات به ایران مذاکره کردند، در واقع ماموران مخفی اف بی آی بوده اند و نه خریداران ایرانی.



:: برچسب‌ها: ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()