نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل ازمركز لرزه نگاری كشوری موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران، شبكه های لرزه نگاری وابسته به این مركز وقوع این زمین لرزه را در ساعت 10 و 57 دقیقه و سه ثانیه با موقعیت جغرافیایی 43/32 درجه عرض شمالی و 02/47 درجه طول شرقی ثبت كرده است.

اجتمام**9185*1580



:: برچسب‌ها: اروپا , نیکون , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا،این كمیته افزود:این امكانات برای حدود 17 هزار ورزشكار و مسوول، 200 هزار كارمند و 20 هزار خبرنگار ارائه خواهد شد.

برای تماشاگرانی نیز كه به منظورمشاهده بازی ها حضور می یابند ،مكان هایی برای نماز و توزیع وعده های افطار در محل مسابقات در نظر گرفته شده است.

632



:: برچسب‌ها: هالووین , هندوستان , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob
ایران و موریتانی

تیم ملی ایران قرار بود 29 فروردین با امارات بازی کند که از طرف امارات لغو شد

ایران در یک بازی تدارکاتی دو بر یک موریتانی را در ورزشگاه آزادی شکست داد

تیم ملی فوتبال ایران در یک بازی آمادگی، امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین (۱۸ آوریل) میزبان موریتانی، تیم رده ۲۰۲ رده بندی جهانی فیفا بود. این بازی که بدون اطلاع رسانی کافی و تقریبا بدون حضور تماشاگر انجام شد با دو گل نیمه نخست قاسم دهنوی (۳۱) و کریم انصاری‌فرد (۳۳) به سود ایران خاتمه یافت.

کارلوش کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران،در این بازی بیشتر از بازیکنان ذخیره و گمنام استفاده کرد و ۱۱ بازیکن نیمه نخست را در نیمه دوم تعویض کرد. به همین دلیل وقتی در دقیقه ۷۵ احمد حسن‌زاده به دلیل مصدومیت از بازی خارج شد، هیچ بازیکنی روی نیمکت باقی نمانده بود که جایگزین او شود و ایران دقایق پایانی را ۱۰ نفر بازی کرد.

در این دیدار هر دو تیم صاحب یک ضربه پنالتی شدند که هیچکدام پنالتی خود را گل نکردند.

در حالیکه بازی روز گذشته پرسپولیس و الغرافه در لیگ قهرمانان آسیا، با حضور بیش از ۹۰ هزار تماشاگر انجام شده بود، برخی رسانه های ایران عدم حضور تماشاگر را در یک بازی ملی نشان از بی‌برنامگی دانسته‌اند.

ایران و موریتانی

ایران در یک بازی تدارکاتی موریتانی، تیم 202 در رده‌بندی فیفا، را شکست داد

علی دایی، سرمربی پیشین تیم ملی ایران و سر مربی فعلی راه‌آهن، از این دیدار تدارکاتی و خبررسانی آن انتقاد کرده است: "موریتانی کشوری است که من شاید سه سال یک بار هم نام آن را نشنوم چه رسد به فوتبال آن...اگر تیم ملی با یک تیم لیگ یکی بازی می‌کرد بهتر از این بود. می‌خواهند همان بلایی را سر کی‌روش بیاورند که سر من آوردند . اگر فدراسیون مشکل مالی دارد چطور هزینه کرده و موریتانی را آورده".

آقای دایی از عدم پوشش تلویزیونی این بازی نیز انتقاد کرد.

پیشتر قرار بود ایران در روز ۲۹ فروردین (دیروز) با تیم ملی امارات یک بازی دوستانه انجام بدهد، اما فدراسیون این کشور به دلیل اعتراض به سفر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران، به جزیره ابوموسی، آن مسابقه را بصورت یکطرفه لغو کرد. علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، این اقدام امارات را سیاسی خواند و گفت تیم ایران دیگر با امارات مسابقه دوستانه انجام نخواهد داد.

تیم ملی ایران در اولین بازی خود در مرحله اخر انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در آسیا، ۱۴ خرداد ماه آینده (سوم ژوئن) مهمان ازبکستان خواهد بود.



:: برچسب‌ها: کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا ، بازنشستگان اسپانیایی كه تاكنون داروهای آنها رایگان بود، باید 10 درصد قیمت داروهای خود را پرداخت كنند.

ماتو تصریح كرد: دولت قصد دارد با كاهش هزینه های دارویی مبلغ هفت میلیارد یورو پس انداز كند و در این زمینه، دولت كه تاكنون همه هزینه دارویی بازنشستگان و 60 درصد هزینه داروی افراد عادی را متحمل می‌ شد، خرج كمتری خواهد داشت.

در این راستا دولت تصمیم گرفته كه پرداخت هزینه های دارویی از سوی شهروندان عادی را بر اساس میزان درآمد آنها تامین كند كه حداقل آن 40 درصد است و برای برخی‌ از افراد كه درآمد بالایی دارند به 50 یا 60 درصد خواهد رسید.

دولت اسپانیا در حالی‌ دست به چنین اقدامی می‌ زند كه 'ماریانو راخوی' نخست وزیر اسپانیا از هنگامی كه در آخرین ماه سال گذشته زمام قدرت را بدست گرفت ، بسته هایی‌ از اصلاحات انقباضی اقتصادی را به منظور پس انداز و كاهش بدهی و كسری بودجه بالای كشور به مورد اجرا درآورد.

راخوی كه در تبلیغات انتخاباتی خود وعده های بسیاری مبنی بر عدم كاهش رفاه های اجتماعی و افزایش مالیات ها را داده بود ، اكنون به این بهانه كه بدهی اسپانیا بسیار است و اگر اصلاحات و ریاضت ها انجام نشوند ، اسپانیا در ركود اقتصادی غرق خواهد شد، عهد خود را شكسته و هر روز اصلاحات و ریاضت های جدیدی را اعلام می‌ كند.

اروپام **1234** 1574



:: برچسب‌ها: عروسی , اسپانیا , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'محمدرضا باهنر' این موضوع را بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در ادامه نشست خبری خود در محل جامعه اسلامی مهندسین عنوان كرد .

وی بابیان اینكه اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها قبل از پایان مجلس هشتم ابلاغ می‌شود، ‌افزود: برای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها دولت وعده واریز یارانه‌ها را داد اما براساس قانون، ‌این كار بدون تصویب مجلس غیرقانونی بود و ظاهرا دولت مجاب شد تا زمان ابلاغ قانون بودجه صبر كند.

نایب رییس مجلس در پاسخ به این پرسش كه آیا اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها تا قبل از عمر مجلس هشتم آغاز می‌شود یا خیر نیز گفت : قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، چارچوبها را مشخص كرده و مجلس نیز اختیارات بسیاری در اجرای این طرح بزرگ به مجریان داده است اما ما دولت را مجاب كردیم كه باید با هم در این زمینه تصمیم بگیریم.

**‌قانون بودجه 91 قبل از خردادماه امسال ابلاغ می‌شود

باهنر،شانزدهم یاهفدهم اردیبهشت ماه را زمان گزارش كمیسیون تلفیق درباره بودجه 91 و ارائه آن به صحن علنی مجلس اعلام كرد و گفت: لایحه بودجه طی یك هفته یا 10 روز بررسی و نهایی می شود و دو روز نیز برای رفع ایرادات آن زمان لازم است.

وی گفت: قانون بودجه قبل از پایان خردادماه به دولت ابلاغ خواهد شد.

سیام*9121*2023* 1568



:: برچسب‌ها: آلمان , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، در این دیدار كه در ورزشگاه 'محمد بن زائد ' امارات برگزار شد، آبی پوشان ایران به نتیجه تساوی یك بر یك مقابل حریف اماراتی رضایت دادند و جایگاه خود را در جدول رده بندی گروه نخست این مسابقه ها از دست دادند.

'آرش برهانی' در دقیقه 24 برای تیم استقلال و 'ریكاردو اولی ویه' در دقیقه 63 برای تیم الجزیره گلزنی كردند.

آبی پوشان استقلال در نیمه نخست قصد داشتند با دوندگی بسیار ، كنترل میانه میدان را در دست گرفته و از كناره ها به سمت دروازه حریف نزدیك شوند.تاكتیك شاگردان پرویز مظلومی سرمربی تیم استقلال به ثمر نشست و نماینده ایران با پیروزی به رختكن رفتند.

در صحنه گل، تیم استقلال حمله ای را از جناح چپ روی دروازه الجزیره طراحی كرد ، پاس عمقی مجتبی جباری به فریدون زندی رسید كه این بازیكن پاس رو به عقبی را برای برهانی فرستاد كه این مهاجم با ضربه ای دقیق دروازه تیم میزبان را باز كرد.

اما حملات پراكنده تیم الجزیره در نیمه نخست نتوانست خطر جدی را روی دروازه سید مهدی رحمتی دروازه بان ملی پوش استقلال ایجاد كند تا در نهایت آبی پوشان با پیروزی راهی رختكن شوند.

درنیمه دوم ، بازیكنان تیم استقلال بازی محتاطانه را در دستور كار خود قرار دادند تا از اندوخته نیمه نخست خود دفاع كنند كه این امر باعث شد تا سفیدپوشان الجزیره فرصت كافی را برای حضور در زمین استقلال را به دست آورند.

حملات دامنه دار بازیكنان الجزیره و جاگیری نامناسب مدافعان استقلال در صحنه كرنر ، منجر به فرو ریختن دروازه رحمتی در دقیقه 63 شد تا امیدهای آبی پوشان برای صعود به مرحله بعدی رقابت ها كاهش یابد.

در مجموع بازیكنان استقلال در نیمه دوم ، بازی پر اشتباه، كم افت و خیز و بی برنامه ای را به نمایش گذاشتند تا بهترین بخت را برای تثبیت موقعیت خود در مكان دوم جدول رده بندی از دست دهند.

در دیگر دیدار گروه اول، تیم الریان قطر با یك گل از سد تیم نسف قارشی ازبكستان گذشت و به رده دوم جدول رده بندی صعود كرد.

جدول رده بندی گروه اول

1- الجزیره امارات 10 امتیاز

2- الریان قطر 6 امتیاز

3- استقلال ایران 5 امتیاز

4- نسف قارشی ازبكستان 1 امتیاز

9122 ** 1917



:: برچسب‌ها: کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش منابع خبری آمریكایی ، 'گیل تودور'، سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این خبر را در اواخر روز سه‌شنبه اعلام كرد و بدین ترتیب امید به دیدار مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی با مقامات كره شمالی را كه در مذاكرات ماه مارس مورد بحث قرار گرفته بود، منتفی ساخت.

مارك تونر، یك مقام وزارت امور خارجه آمریكا گفت: پرتاب موشك در روز جمعه گذشته بخشی از یك «الگوی رفتار بد» است كه پیش بینی در مورد اقدامات این كشور منزوی كمونیست را دشوار می كند.

كره شمالی روز سه شنبه اعلام كرد كه به تلاشهای خود برای پرتاب موشك دوربرد به فضا و قرار دادن ماهواره در جو ، ادامه خواهد داد.

مترجمام**9234**1423



:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک , حزب , غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمدحسن صالحی مرام' روز چهارشنبه در همایش 'توانمند سازی اتحادیه های استانی صنایع دستی در سال بین المللی تعاون' افزود: نامگذاری سال جدید به عنوان 'تولید ملی،حمایت از كار و سرمایه ایرانی' در واقع حركت درمسیر جهاد اقتصادی است كه برای اجرایی شدن آن لازم است گذاره های این عنوان را به خوبی بشناسیم.

وی صنایع دستی را آینه ای از حماسه، شرافت، فرهن و دیرینه كهن ایران دانست و ادامه داد: در حوزه صنایع دستی نمونه های خارجی توان رقابت با تولیدات داخل را ندارند و ازاین رو هنرهای فاخر ایرانی بر قله های بلند جهان ایستاده است كه با برنامه ریزی می توان این جایگاه را همچنان حفظ كرد.

صالحی مرام در این همایش به تشریح برنامه های خود در نخستین روز كاری در سمت معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی پرداخت و گفت: بیش از هر چیز توجه به آموزش در صنایع دستی جز اولویت های كاری ام قرار دارد، چرا كه ما باید به لحاظ علمی و آكادمیك در زمینه هنر رشد كنیم و تا فرهنگ در قالب مفاهیم آموزشی و تخصصی به سایر نسل ها منتقل شود.

این مقام مسوول در میراث فرهنگی بر لزوم راه اندازی مراكز علمی و تخصصی دررشته های مختلف صنایع دستی عنوان كرد: توجه به امرآموزش، به اشتغال نیز كمك می كند و باعث ایجاد مشاغل جدید می شود.

صالحی مرام ایجاد رقابت در تولید را از دیگر اولویت های كاری خود عنوان كرد و اظهارداشت: در كنار این امر باید به تبلیغات و بازاریابی به عنوان یكی از حلقه های مفقوده رونق صنایع دستی توجه كرد.

وی ادامه داد: فراهم كردن فضای نمایشگاهی در سراسر كشور و كشورهای هدف، مذاكره با نمایندگی های ایران در كشورهای مختلف دنیا و فعالیت های گسترده رایزنان اقتصادی برای رونق حوزه صنایع دستی از دیگر برنامه های كاری صالحی مرام بود كه به آنها اشاره كرد.

وی همچنین بر ایجاد رویكرد تعاونی محور در بخش تولید فعالان صنایع دستی تاكید كرد و افزود: در این بخش بیشتر شركت های فرد محور فعالیت می كند كه باید به تشكل های ملی و استانی تبدیل شوند.

همایش توانمند سازی اتحادیه های استانی صنایع دستی صبح امروز با حضور نمایندگان بخش هنرهای سنتی و صنایع دستی سراسر كشور در ارگ آزادی برگزار شد.

فراهنگ**9173**1588



:: برچسب‌ها: گربه , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه لبنانی 'النهار' امروز چهارشنبه از مخالفت رسمی دولت لبنان با درخواست برخی نهادهای بین المللی مبنی بر در اختیار قرار دادن فروگاههای شمالی این كشور از جمله فرودگاه 'قلیعات' خبر داد و نوشت: از آنجا كه تن دادن به چنین درخواستی مغایر با اجرای سیاست دور نگه داشتن لبنان از پیامدهای سوریه است و منجر به ایجاد گذرگاههای انسانی در مناطق مرزی میان لبنان وسوریه می شود، این درخواست از طرف لبنان رد شد.

قلیعات فرودگاه داخلی است كه در سواحل شمالی شهر طرابلس لبنان و در فاصله شش كیلومتری از مناطق مرزی میان لبنان و سوریه قرار دارد؛ این منطقه، روزانه شاهد عملیات نفوذی گروههای مسلح از لبنان به سوریه است.

این فرودگاه به علت موقعیت جعرافیایی و نزدیكی آن به مناطق حساس سوریه مانند شهر حمص، برای رسیدگی به مصدومان احتمالی درگیری های داخلی سوریه مورد توجه برخی نیروهای بین المللی قرار گرفته است.

النهار با اشاره به ویژگی های فرودگاه قلیعات در شمال لبنان نوشت: این فرودگاه دارای ویژگی های خاصی است كه در مقایسه با سایر مناطق مرزی از جمله مناطق مرزی میان سوریه و تركیه، دارای اهمیت خاصی است.

از سوی دیگر 'دیریك بلامبلی' هماهنگ كننده ویژه سازمان ملل در لبنان امروز طی دیدار با آوارگان سوری در منطقه عكار واقع در شمال لبنان، با اعضای كمیته عالی رسیدگی به آوارگان وابسته به سازمان ملل، گفتگو كرده و از اوضاع آوارگان سوری در لبنان با خبر شد.

از سوی دیگر روزنامه لبنانی 'الاخبار' به نقل از منابع دیپلماتیك از تحرك جدید فرانسه برای ایجاد تغییر در جدول وظایف نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان برای كمك به افراد مسلح سوری خبر داد.

بر اساس این گزارش، فرانسه از فرمانده 'یونیفل' در لبنان خواسته تا نسبت به جمع آوری اطلاعاتی پیرامون میزان ارائه خدمات پشتیبانی و لجستیكی فرودگاه های 'ریاق' و 'قلیعات' در شمال لبنان، تحقیق به عمل آورد.

طبق طرح فرانسه، قرار شده است یكی از دو فروگاه شمال لبنان با همكاری نیروهای 'یونیفل' و تحت نظارت سازمان ملل به عنوان مركز اصلی فرود هواپیماهای به اصطلاح كمكهای انسانی به مردم سوریه در نظر گرفته شود.

این روزنامه نوشت: اجرای این طرح با قطعنامه 1701 شورای امنیت مغایرت دارد و بیم آن می رود كه با ایجاد گذرگاههای انسانی در فرودگاههای شمال لبنان، در جدول وظایف نیروهای 'یونفیل' و مسئولیت آن در جنوب، تعدیلاتی رخ دهد.

الاخبار با اشاره به درخواست سال گذشته سازمان ملل مبنی بر تجدید نظر در استراتژی نیروهای 'یونیفل' مستقر در جنوب لبنان، نوشت : فرانسه با هدف جمع آوری نتایج حاصل از حضور شش ساله این نیروها در جنوب لبنان، این طرح را به سازمان ملل تقدیم كرده است.

خاورم*2023**1030**2047**



:: برچسب‌ها: به من , تابستان , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج روز چهارشنبه در نشست هیات تجاری كركوك با اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج گفت: برای تجار ایرانی كركوك همچون دیگر مناطق عراق از جایگاه و منزلت ویژه ای برخوردار است كه در این دیدار این فرصت فراهم آمده تا راه های توسعه تجاری با این منطقه عراق بررسی شود.

'محمد سعید نقشی زادیان' افزود: مذاكرات امروز سازنده و امید بخش بود و عزم و اراده طرفین برای توسعه روابط را بازتاب داد.

وی گفت: طرفین از سختی های روابط شان آگاهند و با این آگاهی می كوشند با دور اندیشی و آینده نگری منافع مشترك اعضای دو اتاق را پاس دارند.

وی افزود: اتاق بازرگانی سنندج در مذاكرات ابتدایی و هم در مذاكرات نهایی كه امروز برگزار شد متعهد شد كه در چارچوب مقررات دو كشور از تجار طرفین حمایت كند.

نقشی زادیان اظهار داشت: جامعه مهندسی و فنی ایران و بویژه اعضای اتاق سنندج آمادگی دارند كه در پروژه های تولیدی، عمرانی، سرمایه گذاری، كشاورزی و ساختمانی دانش فنی خود را به عراقی ها انتقال دهند و از اتاق كركوك می خواهیم كه زمینه فعالیت و انتقال دانش فنی و مهندسی به این شهر استراتژیك را فراهم آورد.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج همچنین در این نشست برای اعزام و پذیرش هیات های مختلف تجاری اعلام آمادگی كرد.

وی بر یافتن راه های قانونی و پذیرفته شده بین المللی برای حل مشكلات تجار دو طرف تاكید كرد و یادآور شد: تشكیل كمیته حكمیت تایید قرارداد تجار از سوی دو اتاق و در نهایت رجوع به مركز داوری اتاق راه های پیش بینی شده برای رسیدگی به اختلافات فی ما بین تجار است.

نقشی زادیان توانمندی های تولیدی كردستان و ایران را به این هیات عراقی یادآور شد و گفت: برای شناخت بیشتر و اطلاع از توانمندی های صادراتی ایران علاقه مندیم سالانه نمایشگاه توانمندی های ایران را در كركوك برگزار كنیم.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع كركوك نیز در این نشست مذاكرات دو اتاق را سازنده خواند و گفت: اتاق كركوك همه توانش را برای توسعه همكاری های صنعتی و تجاری به كار می گیرد و امیدوار است همكاری های دو جانبه پویاتر و گسترش یابد.

'صباح الدین محمد صالح الصالحی' با استقبال از درخواست های اتاق سنندج، رسماً از هیات تجاری سنندج برای سفر به كركوك دعوت كرد و افزود: از سوی اتاق كركوك رسماً از اتاق سنندج برای سفر به كركوك دعوت می كنم.

وی اظهار امیدواری كرد این مذاكرات آغاز خوبی برای گسترش روابط تجاری كركوك و كردستان ایران باشد.

صالح الصالحی با اشاره به استقبال مردم عراق از كالاهای ایرانی و فراهم بودن بستر واردات كالا از ایران بر تعامل جدی تر تجار دو طرف تاكید كرد.

وی از مشاركت سرمایه گذاران طرفین در پروژه های عمرانی استقبال كرد و از ایرانیان خواست فعالانه در پروژ های عمرانی كركوك همكاری كنند.

رییسان اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن سنندج و كركوك در پایان مذاكرات دو اتاق، نشان های اتاق ها را مبادله كردند.

اتاق بازرگانی كركوك و اتاق بازرگانی سنندج امروز از مناطق گردشگری سنندج دیدار می كنند و در پایان روز در دیدار با استاندار كردستان به امضای تفاهم نامه های تجاری می پردازند.

هیات اتاق بازرگانی كركوك فردا پنجشنبه پس از دیدار از واحدهای تولیدی استان كردستان، این استان را به مقصد كركوك ترك می كند.

ك/2/570/533/320



:: برچسب‌ها: برف , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 534
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روماریو كه در حال حاضر عضو كنگره برزیل است گفت: مانو منزس سرمربی تیم ملی فوتبال این كشور برای تشكیل تیم خود نیاز به زمان بیشتری دارد.

وی گفت: اگر جام جهانی امروز برگزار شود در مرحله اول حذف می شویم و صعود نمی كنیم. یكی از مشكلات نداشتن فرصت آماده سازی تیم است.

روماریو افزود: اگر برزیل عملكرد خوبی در المپیك لندن نداشته باشد منزس با خطر از دست دادن شغل خود روبروست.

وی نی فرانكو را كه مسئولیت هدایت تیم جوانان برزیل را به عهده دارد گزینه بهتری برای سرمربیگری تیم ملی برزیل می داند. برزیل برای قهرمانی در رقابتهای فوتبال زیر 23 سال تحت فشار است.

روماریو در ادامه گفت: در صورت بركناری منزس، دوست دارم سانتانا سرمربی سابق آفریقای جنوبی بر روی نیمكت تیم ملی برزیل ببینم.

وی افزود: او بهترین مربی است كه در تیم او بازی كرده ام.

وی كه با روزنامه محلی اودیا گفت و گو می كرد تاكید دارد در كنار په له و دیه گو مارادونا یكی از سه بازیكن برتر تاریخ فوتبال است.

وی در مورد مسی نیز گفت او بازیكن خوبی است اما من خیلی از او بهترم.

روماریو كه انتقادات شدیدی از آماده سازی برزیل برای برگزاری جام جهانی 2014 داشته، گفت: تاخیر در بهبود حمل و نقل شهری بزرگترین نگرانی است.

وی افزود: هواداران ثروتمند با هواپیمای اختصاصی به برزیل می آیند؛ از خودروهای شخصی استفاده می كنند و در بهترین هتل ها اقامت می كنند. اما هواداران فقیر فوتبال به حال خود رها می شوند.

**1584**1440



:: برچسب‌ها: ابرها , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،' حمید بقایی' در حكم خود خطاب به امیری‌فر آورده است: امید است با اتكال به خداوند متعال در راستای تحقق عدالت گستری، مهرورزی، پیشرفت و تعالی مادی و معنوی ، در انجام مسئولیت محوله موفق و موید باشید.

سیام*2023*1580



:: برچسب‌ها: فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز چهارشنبه صندوق تامین اجتماعی، دكتر 'خلیل نوكهن اهوازی' در گفت و گویی افزود: با تامین اعتبارات مورد نیاز، همه مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد صندوق تامین‌اجتماعی در سراسر كشور تا پایان دی‌ماه سال گذشته پرداخت و براساس جدول زمانبندی مطالبات داروخانه‌ها به روز شد.

وی گفت: بر این اساس، در هفته جاری نیز مبلغ 2500 میلیارد ریال به منظور پرداخت مطالبات معوقه مراكز طرف قرارداد با صندوق تامین‌اجتماعی به استان‌ها ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش،مدیرعامل صندوق تامین‌اجتماعی از تدارك 11 هزار میلیارد ریال و پرداخت آن به مراكز طرف قرارداد این صندوق خبر داده بود كه تاكنون بخشی از این مطالبات به مراكز طرف قرارداد پرداخت شده و با دریافت 10هزار میلیارد ریال از بانك مركزی براساس تصویب نامه هیات وزیران باقی مانده مطالبات مراكز طرف قرارداد این صندوق پرداخت خواهد شد.

اجتمام**9134 **1569**



:: برچسب‌ها: دریا , کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا ، سایت كووره روز چهارشنبه نوشت: شركت 'آدیداس' آلمان به فدراسیون فوتبال مصر پیشنهاد پرداخت 17 میلیون یورو در قبال استفاده تیم های مصر از پیراهن های تولیدی این شركت را داده بود.

سایت یاد شده اضافه كرد: اما كمیته انتقالی فدراسیون فوتبال مصر پس از تشكیل جلسه به ریاست 'انور صالح' پیشنهاد شركت آلمانی را رد كرد.

به نوشته این سایت پیشنهاد مدت زمان عقد قرارداد شركت آلمانی به فدراسیون فوتبال مصر سه ساله بوده است.

براساس این گزارش ، فدراسیون فوتبال مصر از وزارت ورزش و جوانان مصر خواسته است تا برای جبران ضرر مالی كه به دلیل رد پیشنهاد شركت آلمانی به فدراسیون فوتبال مصر وارد می شود ، زمینه عقد قرارداد جدیدی را برای این فدراسیون فراهم كند.

در پی تصمیم وزرای كشورهای عرب مبنی بر تحریم محصولات تولیدی شركت 'آدیداس' آلمان حامی مسابقات ماراتن بیت المقدس كه از سوی رژیم صهیونیستی برگزار شد ، وزارت ورزش و جوانان مصر با ارسال بخشنامه ای از فدراسیون های این كشور خواست از عقد قرارداد با شركت یاد شده خودداری كنند.

7132/1647



:: برچسب‌ها: مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

'ذبیح الله كاظمی'، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر تخریب چهار هكتار از اراضی كشاورزی، 22 واحد مسكونی روستایی نیز تخریب شده است.

وی با اشاره به بازدید كارگروه ژئوفیزیك آذربایجان غربی از محل رانش زمین در روستای كانی زرد اضافه كرد: تاكنون بازدیدهای كارشناسی مكرری از این پدیده صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان سردشت گفت: به دلیل تداوم رانش زمین در دامنه كوه ضلع شرقی روستای 'نیوژ'، 9منزل مسكونی و تعداد زیادی از احشام در خطر هستند.

كاظمی اظهار كرد: این پدیده غیر مترقبه، خسارت هایی به اراضی كشاورزی در روستاهای 'بیوران سفلی'، 'زوران' و 'نیواجد' نیز وارد كرده است.

وی همچنین با اشاره به بارش های اخیر در سردشت ادامه داد: بارش باران و تگرگ نیز موجب وارد آمدن خسارت هایی به یكصد هكتار از باغ ها و زمین های كشاورزی دهستان 'آلان' شد.

بارش‌های زیاد،‌ سست بودن لایه های زیرین زمین و شیب زیاد روستا دلایل اصلی وقوع این حادثه اعلام شده است.

روستای كانی زرد با 163خانوار جمعیت در 21 كیلومتری شهرستان مرزی سردشت واقع شده كه از اوایل فروردین امسال دچار رانش زمین شده است.

شهرستان سردشت در 255كیلومتری جنوب غرب ارومیه مركز استان آذربایجان غربی واقع و همجوار با كشور عراق است.

7506/س.ج/645/245



:: برچسب‌ها: خورشید , سیاه و سفید , تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، این تفاھمنامه را 'احمد اكبری' معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران و 'پرویز شوكت' رییس موسسه شورای علمی، تحقیقاتی و صنعتی پاكستان در دفتر مركزی این موسسه در اسلام آباد امضا كردند.

اكبری در حاشیه امضای این تفاهمنامه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان كرد كه برای شركت در دومین نشست كمیسیون ھای 'كام ست' به اسلام آباد سفر كردہ است.

این نشست با حضور نمایندگانی از 21 كشور عضو، در سطح وزرا و معاون وزیران علوم برگزار شد.

وی افزود: نزدیك به 36 كشور عضو كمیسیون كام ست بودہ و در حال انجام فعالیتھای نزدیك برای افزایش روابط و ھمكاری كشورھای عضو این كمیسیون در زمینه ھای اقتصادی، اجتماعی و فرھنگی هستند.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری كشورمان ادامه داد: این نشست فرصتی برای كشورھای عضو آن به منظور بحث دربارہ مسائل مربوط به منافع متقابل بود.

وی تصریح كرد: ما نیز در این نشست شركت كنندگان را از دستاوردھا و موفقیتھای كشورمان در عرصه علم و فناوری مطلع كردیم.

'شوكت پرویز' رییس موسسه شورای علمی، تحقیقاتی و صنعتی پاكستان نیز در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: امضای تفاھمنامه ھمكاری با مسوولان ایران با ھدف ارتقای سطح ھمكاریھای دوجانبه در بخشھای علوم و فناوری برای پاكستان بسیار حائز اھمیت است.

وی از علاقه كشورش به منظور گسترش ھمكاریھا و تبادل فناوری و تجارب علمی با جمھوری اسلامی ایران سخن گفت.

شوكت پرویز تاكید كرد: نھادھای ایرانی نیز در اقدام متقابل تلاشھای ارزندہ ای برای ھمكاری با موسسه علمی، تحقیقاتی و صنعتی پاكستان داشته اند كه در آینده با گفت وگو ها و دیدارها ی بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: جمھوری اسلامی ایران و پاكستان باید از تجربه ھای یكدیگر در زمینه ھای علوم و فناوریهای جدید بھرہ مند شوند.

رییس موسسه شورای علمی، تحقیقاتی و صنعتی پاكستان با اشارہ به اینكه پاكستان خواستار پشتیبانی ایران در توسعه فعالیتھای فناوری و علوم است، تاكید كرد: پاكستان برای رد و بدل كردن اطلاعات در حوزہ ھای علمی، صنعتی و فناوری با جمھوری اسلامی ایران آمادگی لازم را دارد.

وی گفت: ما بسیار خوشحال ھستیم كه معاون وزیر علوم و فناوری ایران برای امضای تفاھمنامه ھمكاری در موسسه علمی، تحقیقاتی و صنعتی پاكستان حضور یافته است.

اكبری و ھیات ھمراہ از بخشھای مختلف موسسه علمی پژوهشی پاكستان ازجمله نمایشگاه دستاوردهای علمی صنعتی دانش پژوهان پاكستانی بازدید كرد.

آساق ** 1095**1577



:: برچسب‌ها: زنده , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

'آنتونی كویین' با نام كامل 'آنتونیو رودولفو اوكزكا كویین' 21 آوریل سال 1915 در چیاهوای مكزیك از پدری مكزیكی و مادری سرخپوست به دنیا آمد.

وی كودكی فقیرانه خود را در حومه لس آنجلس گذراند و پس از مرگ پدر، در 10 سالگی ترك تحصیل كرد.

در این سال ها مشاغل مختلفی را از كارگری كشتارگاه تا نقاشی و بوكس حرفه ای تجربه كرد.

علاقه به بازیگری سرانجام او را به سمت استودیوهای فیلمسازی كشاند اما انگلیسی لهجه دارش مانع بزرگی سر راه او برای رسیدن به نقش می شد.

كویین سرانجام در 21 سالگی با ایفای نقش یك سرخپوست جلوی دوربین رفت و نقشی چند دقیقه ای را تجربه كرد.

جالب آنكه نقش اول آن فیلم - گاری كوپر - كه بارقه ای از استعداد بازیگری را در كویین دیده

بود، او را به ادامه راه تشویق كرد.

كویین تا پنج سال بعد نقش های كوتاه بسیاری را تجربه كرد تا آنكه 'روبن مامولیان' او را برای فیلم 'خون و شن' انتخاب و نقش پررنگ تری را به كویین واگذار كرد.

تا پایان جنگ دوم جهانی آنتونی كویین در فیلم های بیشتری ایفای نقش كرد كه اغلب آنها از كیفیت متوسطی برخوردار بودند.

با ورود به دهه 50 میلادی، دوران طلایی بازیگری او نیز با فیلم درخشان 'زنده باد زاپا' ساخته 'الیا كازان' آغاز شد و كویین در كنار 'مارلون براندو' بازی خوبی را نشان داد كه در سایه بازی درخشان براندو آنچنان كه باید دیده نشد.

فیزیك خاص چهره كویین و تبار مكزیكی وی نقش بسزایی در كیفیت نقش آفرینی او داشت كه اعضای آكادمی اسكار را به اعطای اسكار بهترین بازیگر نقش مكمل به او متقاعد كرد.

چهره نسبتا خشن و مردانه كویین در دورانی كه فیلم های گلادیاتوری و به اصطلاح تاریخی روی بورس بود، او را به چهره محبوب فیلم های این گونه تبدیل كرد و نقش های متعددی را نصیب او ساخت كه دستمزد كویین را ارتقای بسیار بخشید.

از جمله آنها می توان به 'اولیس' و 'آتیلا' اشاره كرد كه هیچیك در كارنامه هنری این بازیگر بزرگ، ماندگار نشدند.

'شور زندگی' ساخته 'وینسنت مینه لی' از جمله كارهای متفاوت آنتونی كویین است كه به زندگی 'ونسان ونگوگ' كه نقش او را 'كرك داكلاس' ایفا كرد، می پرداخت.

كویین نیز در نقش یكی از مهمترین نقاشان تاریخ یعنی 'گوگن' ظاهر شد و بازی درخشانی را

نیز ارائه كرد كه دومین اسكار بهترین نقش مكمل را برای وی به ارمغان آورد.

كویین كه كارش را با فیلم های وسترن آغاز كرده بود سرانجام در سال پایانی دهه 50 میلادی در یكی از وسترن های جذاب تاریخ سینما یعنی 'آخرین قطار گان هیل' ایفای نقش كرد و بار دیگر در كنار كرك داگلاس قرار گرفت.

فیلمی با قصه آشنای انتقام كه تعلیق بسیاری در آن موج می زند و سكانس پایانی آن را می

توان یكی از نفسگیرترین فصول تاریخ سینما به حساب آورد.

آنتونی كویین در دهه 60 میلادی به خاطر تعدد فرزندان و زندگی خانوادگی شلوغ خود،

بسیار پركارتر شد و به همین خاطر نیز در چند فیلم های پیش پاافتاده نیز ایفای نقش كرد.

با این حال از حضور در فیلم های ماندگاری همچون 'توپ های ناوارون'، 'باراباس'، 'مرثیه ای برای یك سنگین وزن' غافل نشد كه هركدام در یك گونه سینمایی قرار می گیرند.

در اولی خود را یك كشیش جا زده و پس از ورود به كلیسا آرام آرام متحول می شود.

در 'باراباس' نیز به سینمای گلادیاتوری بازگشت موفقی داشت و نقش اصلی فیلم را به خوبی از آب درآورد.

'مرثیه ای برای یك سنگین وزن' داستان مشتزنی به نام 'لوییس ریورا' است كه كویین به بهترین شكل در قالب نقش فرورفته و تصویری تكان دهنده از زندگی این شخصیت واقعی را ارائه كرده است.

'لارنس عربستان' ساخته دیوید لین نیز از دیگر فیلم های شاخص كارنامه كویین است كه نقش او چندان جای كار نداشته و فیلم بیشتر حول محور 'پیتر اوتول' در نقش 'لارنس' می چرخد.

دو سال بعد كویین یكی از بهترین نقش های عمر خود را در فیلم 'زوربای یونانی' ایفا كرد. نقش 'الكسیس زوربا' كه سرانجام اسكار بهترین نقش اول را نصیب كویین كرد، كاملا با فیزیك و چهره او مطابقت داشته و این امر را می توان یكی از پایه های اصلی موفقیت فیلم به حساب آورد.

فیلم داستان نویسنده جوان انگلیسی است كه برای بازگشایی معدنی كه از پدر یونانی خود به ارث برده عازم جزیره 'كرت' می شود و در آنجا 'زوربا' كارگر قوی جثه محلی را برای

آشپزی و كارگری استخدام می كند.

'زوربای یونانی' كه براساس رمان 'نیكوس كازانتاكیس' ساخته شد، بدون شك مدیون نقش آفرینی فوق العاده كویین در نقش 'زوربا' است كه لحن شوخ و شنگی به آن بخشید.

دهه 70 میلادی را می توان دوران افول كویین به حساب آورد، زیرا دیگر در این سال ها جز پاره ای موارد، نقش مهمی به او پیشنهاد نشد و او نیز صرفا برای گذران زندگی به بازی در فیلم های معمولی تن داد.

'قرارداد مارسی' ساخته 'رابرت پریش' از جمله آنهاست؛ تریلری جذاب با بازی های درخشان

كویین و 'مایكل كین' كه در عین سرگرم كننده بودن، دارای ارزش های هنری نیز است.

آنتونی كویین در سال های پایانی دهه 70 میلادی دو نقش به یادماندنی و بسیار ارزشمند برای مسلمانان جهان ایفا كرد؛ نخست در فیلم 'محمد رسول الله(ص)' ساخته مصطفی عقاد در نقش حمزه عموی پیامبر(ص) ظاهر شد و اقتدار و شجاعت منتسب به این بزرگوار در روایات را به بهترین شكل به نمایش گذاشت.

چهره تا اندازه ای خشن كویین در این اثر به مدد یك چهره پردازی دقیق به چهره ای

دوست داشتنی و مهربان و در عین حال با اقتدار تبدیل شد كه نقشی كلیدی در ماندگاری این نقش داشت.

یك سال بعد مصطفی عقاد در رابطه با 'عمر مختار' قهرمان ملی لیبی، فیلمی با عنوان 'شیر صحرا' ساخت و نقش عمر مختار را به آنتونی كویین سپرد.

كویین در این فیلم چنان در نقش فرورفت كه دیگر نمی توان او را از نقش تفكیك كرد.

سكانس نماز خواندن 'عمر مختار' و نیز بخش اعدام او فوق العاده از كار درآمد كه بازی درخشان و خیره كننده آنتونی كویین بیشترین تاثیر را در كیفیت والای آن داشت.

در دهه 70 میلادی همچنین آنتونی كویین در اثری به نام 'كاروان ها' به كارگردانی جیمز فارگو و محصول مشترك ایران و آمریكا در كنار بازیگران ایرانی از جمله 'محمدعلی كشاورز' به ایفای نقش پرداخت.

'كاروان ‌ها' درامی ماجراجویانه، و داستان آن برگرفته از كتابی به همین نام نوشته 'جیمز میشنر' بود كه برخی منتقدان آن را كپی بسیار ابتدایی از فیلم 'لورنس عربستان' دانستند.

در دهه های 80 و 90 میلادی آنتونی كویین بسیار كم كار شد و برخلاف سال های اوج، به

بازی در فیلم های تلویزیونی نیز پرداخت.

در این میان فقط می توان به فیلم های 'آخرین قهرمان اكشن' و 'قدم زدن در میان ابرها' ساخته آلفونسو آرائو اشاره كرد كه این دومی از كیفیت بهتری برخوردار بود و نقش 'دون پدرو'

كاملا با خصوصیات فیزیكی و روحی آنتونی كویین همخوانی داشت.

آنتونی كویین كه طی زندگی هنری خود در بیش از یكصد فیلم ایفای نقش كرد، سرانجام در سوم ژوئن سال 2001 میلادی در 86 سالگی در بوستون درگذشت.

فراهنگ ** م.ج ** 9173 ** 1071



:: برچسب‌ها: هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل از اداره كل مطبوعات وزارت امورخارجه، رامین مهمان پرست ضمن رد مفاد بیانیه اجلاس اخیر وزرای خارجه این شورا در دوحه، این امر را دخالت آشكار در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران توصیف و آن را محكوم نمود.

مهمان پرست اظهار داشت: دوره اعلام مواضع غیر سازنده در بیانیه های شورای همكاری خلیج فارس در خصوص جزایر سه گانه ایرانی پایان یافته است.

وی سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به ابوموسی را مربوط به حاكمیت سرزمینی ایران دانسته و افزود: تعلق این جزایر به خاك ایران امری ثابت ، لایتغیر و غیر قابل مذاكره می باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان بر سیاست اصولی دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه و گسترش مناسبات و همكاری ها میان ایران و كشورهای همسایه در خلیج فارس بر اساس اصول حسن همجواری ، احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یكدیگر تاكید كرده و افزود: معرفی نمایندگان دو كشور نیز در همین چارچوب و به منظور رفع سوء تفاهمات احتمالی صورت گرفته است.

سیام ** 1418



:: برچسب‌ها: گربه , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob


:: برچسب‌ها: عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ موسسه آمار اروپا موسوم به یورو استات اعلام کرد افزایش هزینه های انرژی تاثیر زیادی در رشد نرخ تورم منطقه یورو داشته است .

بر اساس این گزارش بانک مرکزی اروپا قصد دارد نرخ تورم منطقه یورو را زیر 2 درصد ثابت نگه دارد ولی افزایش قیمت انرژی این بانک را برای دستیابی به این هدف با مشکلات زیادی روبرو کرده است .

بر این اساس نرخ تورم منطقه یورو طی ماه مارس به بیش از 2.7 درصد افزایش یافته است . این برای چهارمین ماه متوالی است که نرخ تورم منطقه یورو با افزایش روبرو شده است .

کارشناسان اقتصادی پیش از این نرخ تورم 2.6 درصدی را برای منطقه یورو پیش بینی کرده بودند . بر این اساس کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اجرای سیاستهای ریاضتی با هدف کاهش کسری بودجه و بدهی و افزایش قیمت انرژی تا حد زیادی موجب کاهش اعتماد مصرفی در اقتصاد منطقه یورو شده است .

بانک مرکزی اروپا پس از انتخاب ماریو دراگی به عنوان رییس جدید طی ماههای گذشته تا کنون دو بار نرخ بهره بانکی را کاهش داده است . بانک مرکزی اروپا در گزارش ماه گذشته خود پیش بینی کرد نرخ تورم منطقه یورو در سال 2012 میلادی به 2.4 درصد و در سال آینده نیز به کمتر از 1.6 درصد خواهد رسید .

این گزارش حاکی است هزینه انرژی در اقتصاد منطقه یورو طی ماه مارس بیش از 8.5 درصد و در ماه فوریه نیز بیش از 9.5 درصد رشد داشت است . هزینه حمل و نقل نیز در اقتصاد منطقه یورو طی ماه گذشته با رشد 4.6 درصدی ر وبرو شده است .



:: برچسب‌ها: توکیو , نیکون , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش فارس، سید"حسن نصرالله" در گفت‌وگو با "جولیان آسانژ" در برنامه "جهان فردا" در شبکه"روسیا الیوم" درباره قضیه فلسطین گفت: گذشت زمان حق را باطل نمی‌کند، اگر شما صاحب خانه‌ای باشی و من به زور آن را اشغال کنم گذشت 50 یا صد سال این خانه را ملک من نمی‌کند.



:: برچسب‌ها: سگ , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس؛ مرتضی رضی‌زاده با ارسال نامه‌ایی به مدیریت نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس اعلام کرد: براساس مجوزهای اخذ شده از انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران مورخ 26 بهمن 90 و همچنین 14 فروردین 91 ، قیمت فروش محصولات شرکت (صابون و پودر شوینده ) افزایش یافته اما با توجه به اینکه قیمت فروش درخواستی شرکت به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و سایر هزینه‌ها بیشتر از قیمت موافقت شده بوده، لذا افزایش قیمت‌های فوق افزایشی در پیش‌بینی سود هر سهم شرکت نخواهد داشت و در صورتی که در آینده مشخص شود این شرکت تغییری در سود سهام خود دارد مراتب را به اطلاع سازمان بورس خواهند رساند.



:: برچسب‌ها: جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد سقایی، نماینده مردم استهبان و نیریز در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) طی نطقی میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: مردم شهرستان‌های استهبان و نیریز با دارا بودن محصولات انجیر، بادام، انار، زعفران و پسته در عرصه کشاورزی و باغداری تلاش کرده‌اند و در خشکسالی‌های چند سال اخیر به خوبی ثابت کرده‌اند که استوار و مقاوم در حیات کشاورزی درخشیده‌اند.



:: برچسب‌ها: خانواده , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، موسسه ‍ژئوفیزیک آمریگا گفت: این زمین لرزه ساعت 14:07 به وقت محلی در فاصله 141 کیلومتری شمال "لیه" دومین شهر بزرگ گینه نو پاپوا در شرق این کشور روی داد.



:: برچسب‌ها: توکیو , تایوان , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان بین المللی کار هر سال ، بیش از سه میلیون زن از کشورهای جنوب آسیا برای کار در خانه های کشورهای عربی به این کشورها مهاجرت می کنند .

بر اساس  برآورد سازمان بین المللی کار کشورهای عربی بیش از بیست میلیون کارگر مهاجر دارند که بیش از یک سوم آنها زنانی هستند که از کشورهای سریلانکا ، بنگلادش ، نپال ، اندونزی ، فیلیپین و اتیوپی راهی کشورهای عربی می شوند .

بر اساس این گزارش ندیم حوری معاون بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی دیده بان حقوق بشر تاکید کرد کارگران خانگی در خاورمیانه عمدتا از راه کفالت استخدام می شوند که برمبنای آن ، خانواده یا فردی در کشور مبدا باید ضامن مالی و کاری کارگری شود که استخدام می شود و کار خود را آغاز می کند .

قوانین کار کشورهای عربی ، عملا شامل حال این کارگران نمی شود و بنابراین بسیاری از آنها به راحتی مورد ستم واقع می شوند و به گونه ای غیرقانونی مورد تبعیض واقع می شوند .

کمیسیون حقوق بشر بحرین اعلام کرد  بیش از 40 درصد کارگران خانگی در این کشور، مورد آزار یا تنبیه بدنی ، زبانی یا جنسی قرار می گیرند و از آنجا که خانواده یا فردی ضامن آنها شده ، فرار از خانه یا محل کار، به معنای استرداد به کشورخودشان یا دست کم اخراج از کشوری است که در آن مشغول کارند .

ساختار کفالت درواقع معادل کار اجباری است و شرایط را برای اعمال تبعیض در حق کارگران تسهیل می کند . بر این اساس مدیر یک سازمان فیلیپینی دفاع از حقوق زنان که خواست نامش فاش نشود ، تاکید کرد قانون کفالت در کشورهای عربی ، کارگری نیست بلکه نوعی بردگی است از نوع مدرن آن .

وی تصریح کرد حدود صد زن فیلیپینی فراری به جرم گریختن از محل کار خود در امارات ، هم اکنون در زندان هستند . کنوانسیون بین المللی حمایت از حقوق کارگران مهاجر در سال 2003 میلادی در سازمان ملل متحد تصویب شده است اما تاکنون از کشورهای عربی  مصر، لیبی ، مراکش و سوریه ، تنها چهار کشوری بوده اند که به آن پیوسته اند .

دیده بان حقوق بشر در کشورهای عربی افزود  اردن طی سالهای اخیر بیشترین میزان کوشش را برای محافظت از کارگران خانگی به کار گرفته و با اعمال تغییراتی در قوانین کار خود ، برای آنها حقوقی فراهم کرده است .



:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرگزاری فارس، هادی نوروزی پس از تساوی یک بر یک پرسپولیس مقابل الغرافه، عنوان کرد: ‌هر چقدر لازم بود تلاش کردم و وظیفه‌ام را انجام دادم، اما الغرافه با بیشتر کردن لایه‌های دفاعی به قصد تساوی به این دیدار آمد تا کار ما برای گل زدن سخت شود.



:: برچسب‌ها: بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تأمین؛ نجات امینی با تأیید اینکه با واگذاری این سهام، دیون قانونی و تعهدات دولت به صندوق تأمین‌اجتماعی تسویه می‌شود، افزود: براساس مصوبه هیأت دولت، سازمان خصوصی‌سازی موظف است مستقیماً نسبت به انتقال سهام یادشده با قیمتی که به تصویب هیأت‌عالی واگذاری می‌رسد و یا پرداخت وجوه حاصل از فروش آنها با رعایت مقررات مربوط به صندوق تأمین‌اجتماعی اقدام کند.



:: برچسب‌ها: غذا , سیاه و سفید , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الاخبار، "نبیل نایلی"، پژوهشگر اندیشه‌های استراتژیک آمریکا در دانشگاه پاریس فرانسه در مقاله‌ای به بررسی نشست اخیر شورای همکاری می‌پردازد که با حضور "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، می‌پردازد.



:: برچسب‌ها: مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرگزاری فارس، رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا در بخش پومسه و مبارزه و 2 رده سنی نوجوانان و بزرگسالان به مدت 8 روز به میزبانی ویتنام برگزار خواهد شد.



:: برچسب‌ها: پرندگان , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی عددی هواشناسی استان نشان دهنده تشکیل توده هوای حاوی گرد و غبار نسبتا غلیظی است که از حوالی ظهر به بعد بخش های وسیعی از استان خوزستان به ویژه نیمه جنوبی آن را تحت پوشش و تاثیر خود قرار می‌دهد.



:: برچسب‌ها: بهار , هالووین , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرگزاری فارس، در چارچوب هفته چهارم  و آغاز دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی و در حضور 90 هزار تماشاگر به مصاف الغرافه قطر رفت که نیمه اول بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.



:: برچسب‌ها: بهار , مردم , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 551
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، حنا ربانی در مصاحبه با روزنامه "هندوستان تایمز" گفت: در حال حاضر پاکستان بیشتر از قبل به هند اعتماد دارد و امیدوار است مناقشه کشمیر تأثیر منفی بر روند مذاکره هند و پاکستان نداشته باشد.



:: برچسب‌ها: موسیقی , معماری , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امیر هامونی از بازگشایی نماد بیمه پاسارگاد در شنبه هفه آینده خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هیات پذیرش 22 آذر سال گذشته با پذیرش شرکت بیمه پاسارگاد با سرمایه 630 میلیارد ریالی در بازار اول موافقت کرد، نماد این شرکت شنبه هفته آینده بازگشایی می‌شود.



:: برچسب‌ها: برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "مصریون"، "طارق الهاشمی" معاون اول فراری رئیس جمهور عراق که در حال حاضر در استانبول به سر می‌برد، بار دیگر با اظهارنظرهایی تند، دشمنی خود با ایران و سوریه را نشان داد.



:: برچسب‌ها: کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "راشا تودی"، بررسی‌ها نشان می دهد که  "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در ماه مارس رقم هزینه‌های انتخاباتی خود را 53 میلیون دلار افزایش داده است.



:: برچسب‌ها: فوتبال , فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، در چهارمین هفته کاری بورس کالا رینگ پتروشیمی که از مهمترین رینگ‌ها است به گفته کارگزاران با شایعات متعددی روبه‌رو شده که موجب اقدام دست به عصای شدن خریداران در معاملات شده است.



:: برچسب‌ها: لا ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

'حسن عباسی' عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بیشترین حوادث ناشی از وزش باد در غرب و جنوب تهران رخ داده است.

وی تصریح كرد: حوادث یاد شده تلفات جانی نداشت.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: بیشترین حوادث باد شدید عصر امروز تهران، به علت سقوط درختان، پرت شدن شهروندان از پشت بام و ضربه های شدید ناشی از پرتاب اجسام به افراد بود.

تهرام/9136/7243/ 1449



:: برچسب‌ها: روز تعطیل , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، افغان‌های متعددی در فیس‌بوک با انتخاب این عکس و نظرات ارائه شده، از مقاومت نیروهای افغان در برابر طالبان تقدیر کردند.



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

** جلسه علنی امروز مجلس با 30 دقیقه تاخیر و با حضور 197 نماینده به ریاست 'علی لاریجانی' آغاز شد.

**رییس مجلس شورای اسلامی امروز در سخنان خود به سران كشورهای منطقه توصیه هشدارآمیز كرد كه خردمندانه به جایگاه خویش توجه كنند و با تصمیم های غیرمعقول ناامنی را در منطقه تشدید نكنند.

این سخنان لاریجانی با احسنت، احسنت نماینده ارومیه همراه شد. نادر قاضی پور از جای خود برخاست و با صدای بلند احسنت، احسنت گفت.

** رییس مجلس امروز همانند جلسات گذشته مجلس به نمایندگان تذكر داد كه در رای گیری ها شركت كنند.

** زمانی كه قرار بود یكی از طرح ها با حضور عضو شورای نگهبان در صحن علنی مجلس بررسی شود یكی از نمایندگان خطاب به هیات رییسه گفت: ساعت 9:30 شده است چرا بررسی این طرح را آغاز نمی كنید كه جهانبخش محبی نیا عضو هیات رییسه مجلس هشتم اظهارداشت كه ساعت شما ایراد دارد، هنوز 9:30 نشده است.

** میكروفن قاضی پور امروز هنگامی كه در حال بیان نقطه نظرات خود بود، خاموش شد كه وی اعتراض كرد.

محمدرضا باهنر نیز كه ریاست ساعاتی از جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، خطاب به وی گفت كه دستی در كار نبوده است و از وی عذرخواهی كرد.

** شماره صندلی حسن كامران نماینده اصفهان نیز امروز مورد توجه قرار گرفت.

هنگامی كه كامران قصد بیان پیشنهادی را درمورد جزییات طرح دو فوریتی تغییر نحوه سوال از رییس جمهوری داشت، گفت كه شماره 200 را روشن كنید، آقای كامران شماره شما رند است كه حسن كامران خطاب به وی گفت كه این به این دلیل است كه حضور قلب ما زیاد است.

** ابوالفتح نیكنام نماینده تنكابن و رامسر نیز در هنگام پرسیدن سوال خود از وزیر امور اقتصادی و دارایی بارها به این وزیر دولت دهم لقب پهلوان داد.

** جلسه علنی امروز مجلس امروز با سه رییس اداره شد و در پایان شهاب الدین صدر با تبریك گفتن روز ارتش اعلام كرد كه جلسه بعدی فردا /چهارشنبه/ برگزار می شود.

سیام**9121**9132



:: برچسب‌ها: سرگرمی , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "الشرق" قطر، شیخ "حمد بن خلیفه" که به ایتالیا سفر کرده است در نشست خبری مشترک با "ماریو مونتی"، نخست‌وزیر ایتالیا مدعی شد که سکوت شورای امنیت در قبال آنچه وی کشتار مردم سوریه خواند،  اقدام غیراخلاقی است.

امیر قطر بار دیگر با حمایت از طرح ارسال سلاح به شورشیان سوریه ادعا کرد: مردم سوریه به حمایت تسلیحاتی نیاز دارند نه حمایت صلح‌‌آمیز.



:: برچسب‌ها: کلیسا , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()