نوشته شده توسط : blpwjob

هیلاری کلینتون: نوروزتان پیروز، هر روزتان نوروز

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا پیام نوروزی خود را امروز دوشنبه ۲۹ اسفندماه منتشر کرد.

خانم کلینتون در این پیام خطاب به کسانی که نوروز را جشن می گیرند گفت: "مردم ایالات متحده در استقبال از فرصتهای این سال جدید و امکانات تقویت پیوندهای خانوادگی و دوستی به شما می پیوندند."

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت که آمریکا در حالی که با چالش های تازه روبرو می شود، به حمایت خود از حقوق جهانی بشر و آزادی بیان، حقوقی که مروج صلح، پیشرفت و سعادت هستند، متعهد می ماند.

پیام هیلاری کلینتون با "نوروزتان پیروز، هر روزتان نوروز" که معمولا مردم ایران از آن برای تبریک سال نو استفاده می کنند، تمام می شود.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد هم در پیام نوروزی خود با اشاره به تغییرات و ناپایداری جهانی در مناطقی که نوروز در آنها جشن گرفته می شود، گفت است که در چنین زمان سختی، پیام صلحی که در قلب این مراسم جای دارد بسیار مهم است.

دبیرکل سازمان ملل در پیام خود تاکید کرده که نوروز یاد آور این واقعیت است که "همه ما باید با هم برای رسیدن به آینده ای بهتر تلاش کنیم".

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز پیشتر در وبسایتی که وزارت امور خارجه بریتانیا در آستانه سال نوی ایرانی با هدف ایجاد امکان برقراری ارتباط و گفتگوی مستقیم با ایرانی ها راه اندازی کرد، عید نوروز را تبریک گفته بود.

باراک اوباما هم هر سال، سال نو را به ایرانی ها تبریک می گوید.



:: برچسب‌ها: مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

عکس و تترهای صفحه نخست ماندگار

روزنامه‌های چاپ کابل در آخرین روز سال ۱۳۹۰ خورشیدی، بیشتر به بررسی تحولات افغانستان در سال گذشته و پیش‌بینی اوضاع این کشور در سال ۱۳۹۱ پرداخته و ابراز امیدواری کرده‌اند که این سال، سال خوبی باشد.

روزنامه افغانستان نوشته است که سال ۱۳۹۰ خورشیدی در افغانستان با آشوب و جنجال‌های فراوان و ترور رهبران جهادی همراه بود. نویسنده افزوده است که هرچند در این سال با ورود آمریکا به روند صلح با طالبان، این برنامه وارد مرحله تازه‌ای شد، اما در نهایت طالبان گفتگوها را به حالت تعلیق درآوردند.

این روزنامه جنجال‌ها میان مجلس و حکومت افغانستان را از رویدادهای مهم سال گذشته دانسته و نوشته است که این جنجال‌ها با رد طرح بودجه ۱۳۹۱ از سوی مجلس نمایندگان به دلیل عدم توازن و ناعادلانه بودن آن، در آخرین روزهای این سال ادامه یافت.

به نظر نویسنده، عدم رعایت توازن میان مناطق مختلف کشور در بودجه، گذشته تاریخی دارد و "این امر از حکومت‌های گذشته به صورت یک امر پذیرفته شده، به میراث مانده است". روزنامه افغانستان افزوده است: در حالی که دولت باید مبارزه با تبعیض را در دستور کار خود قرار دهد، خود در طرح بودجه برخورد "ناعادلانه" دارد.

هشت صبح نوشته است که جنجال‌های سال گذشته میان مجلس و حکومت با تایید صلاحیت ۹ عضو کابینه از جانب مجلس، تقریبا پایان یافت و این مساله باعث شد که دولت به فکر افراد مورد نظر خود در دادگاه عالی و دادستانی کل کشور بیفتد.

به نظر این روزنامه، سال ۱۳۹۰ با "اشتباه‌های" سربازان خارجی در افغانستان همراه بود و از جمله سوزاندن نسخه‌های قرآن در بگرام و کشتار ۱۶ غیرنظامی در قندهار باعث تحریک مردم علیه غربی‌‎ها شد و آقای کرزی موضوع خروج زودهنگام نیروهای خارجی را مطرح کرد.

هشت صبح معتقد است که هر چند روابط حکومت افغانستان در این سال با متحدان غربی آن گرم بود و چند پیمان استراتژیک میان افغانستان و چند کشور غربی امضا شد، اما گفتگوها بر سر پیمان استراتژیک با آمریکا به دلیل پافشاری افغانستان بر توقف عملیات شبانه نیروهای خارجی، امضا نشده است.

این روزنامه در ادامه تاکید کرده است که "انتظار اساسی این است که حکومت در راستای حکومت‌داری بهتر، قانون‌مداری و خدمات‌رسانی بهتر، گام بردارد و با استفاده از فرصت‌های پیش‌آمده، حمایت جامعه جهانی را در قالب سند‌های همکاری و پیمان‌های استراتژیک به همراه داشته باشد."

اما بر اساس پیشبینی ماندگار، سال آینده با چالش‌های زیادی همراه خواهد بود و عمده‌ترین آنها "بحران امنیتی" است. به نظر نویسنده، "برنامه خرج نیروهای آمریکایی در ۲۰۱۴ و تاکید آقای کرزی بر خروج آنها در ۲۰۱۳ حکایت از آن دارد که طالبان و پاکستان حمله‌هایشان را بیشتر می‌کنند و خشونت‌های بیشتری به‌راه خواهند انداخت."

کارتون روزنامه افغانستان

به نظر این روزنامه، "چالش دیگر بحران اقتصادی ا‌ست که به نظر می‌رسد در سال آینده به اوج خود برسد؛ زیرا سال ۱۳۹۰ و پیش‌تر از آن، میلیاردها دلار از کمک‌های جامعه جهانی و عواید مملکت به بیرون از کشور برده شد و نیز نبود امنیت سبب کندی در سرمایه‌گذاری‌ها شد و کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان رو به کاهش بوده است."

ماندگار اما در ادامه افزوده است که "به‌رغم این‌همه ناامیدی و چشم‌اندازهای تاریک، اگر در سال پیش رو با تجربه از سال‌های گذشته، به اصلاحِ سیاست‌ها و اجرای برنامه‌هایِ درست پرداخته شود و صادقانه برای جبران مافات تلاش شود، می‌توانیم به دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای در تمام عرصه‌ها در کشور نایل آییم."

روزنامه دولتی انیس، اصلاح و هیواد، که معمولا مطالب آن به رنگ‌های سیاه و سفید چاپ می‌شود، تیترهای صفحات بیرونی شماره‌های امروز خود را به نشانه فرارسیدن نوروز به رنگ سبز چاپ کرده و از جمله انیس در سرمقاله خود، سال آینده خورشیدی را برای افغانستان "سال امیدها" خوانده است.

این روزنامه سال ۱۳۹۰ را سالی "با دستاوردها و چالش‌ها" خوانده و نوشته است که مردم از "جنگ تحمیلی" خسته شده و حالا با راه‌اندازی برنامه مصالحه دولت با شورشیان، چشم به راه پایان مخاصمت‌ها و تحکیم صلح سراسری در کشور هستند.

انیس ابراز خوش‌بینی کرده است که افغان‌ها با برادری و عقلانیت و روحیه همدیگرپذیری، در سال نو دل‌های خود را از کینه، نفاق و دشمنی پاک کنند، در فکر تفاهم شوند و بر مشکلات فایق آیند. این روزنامه ابراز امیدواری کرده است که سال آینده خورشیدی سال پایان جنگ در افغانستان باشد.

روزنامه اراده در سرمقاله خود با عنوان "سال جدید و آرزوهای قدیمی" با ذکر این که با روی کار آمدن "رژیم جدید در افغانستان آرزوهای جدیدی در دل‌های ما جوانه زد"، پرسیده است که "اینک بعد از یازده سال چه تغییری در خواست‌های ما ایجاد شده است؟ آیا تا حال به یکی از آن خواست‌ها رسیده‌ایم؟"

به نظر نویسنده، بیشتر آرزوهای مردم افغانستان در یازده سال گذشته برآورده نشده است. اراده معتقد است که در افغانستان مردم به "نان" می‌اندیشند و کمتر به چگونه زیستن. نویسنده افزوده است که تا زمانی که شکم انسان سیر نباشد، دشوار است که آرزوهای بزرگ در ذهن او پرورده شود.

روزنامه در ادامه تاکید کرده است که با آغاز سال نو، دولت افغانستان تکانی به خود بدهد، به وضعیت کشور نگاه کند و به آینده کشور بیندیشد. به نوشته اراده، همانگونه که طبیعت تغییر و تحول می‌کند، دولت افغانستان هم در خود تغییر بیاورد.

اما آرمان ملی نوشته است که "ما همچنان درگیر جنگ هستیم و دشمن بیشتر از سال‌های گذشته بی‌رحم شده، فساد و مواد مخدر گلوی مردم بی‌دفاع افغانستان را می‌فشارد". نویسنده پرسیده است که "در سایه نظام آلوده به فساد، که حلقات مافیایی در آن خانه کرده،" می‌شود آرزوی پایان بی‌سر و مانی در زندگی مردم را داشت.

سرمقاله‌نویس آرمان ملی افزوده است که هر چند مردم با آغاز سال نو امیدوارند که این سال، سال پایان بدبختی مردم افغانستان باشد، اما با حکومت آقای کرزی، مردم "روز خوش نخواهند دید". به نظر نویسنده، دولت برای رسیدن طالبان به قدرت "زمینه‌سازی می‌کند".

روزنامه خدمتگار با اشاره به خبر بازداشت چند گروه متهم به بمبگذاری و حملات انتحاری در روز نوروز در شهرهای افغانستان، نوشته است که طالبان تلاش دارند که نوروز را "سیاسی کنند". این در حالی است که به نظر نویسنده، نوروز در سراسر افغانستان جشن گرفته می‌شود.

خدمتگار همچنین نوشته است: طالبان گفته‌اند که نوروز مربوط به آئین زرتشتی و "حرام" است. در حالی که به باور این روزنامه، جشن نوروز پیش از آیین زرتشت وجود داشته، پس از آن در میان مرسوم بوده است و حالا هم در افغانستان وجود دارد.

سرمقاله‌نویس خدمتگار افزوده است که در زمان جهاد، مجاهدین نسبت به جشن نوروز واکنش منفی نشان ندادند، اما پس از به قدرت رسیدن گروه طالبان در افغانستان در دهه هفتاد خورشیدی، مخالفت با نوروز به وسیله "ملاهای مدارس پاکستانی" مطرح شد.

روزنامه در ادامه نوشته است که مشکل طالبان تنها با نوروز نیست، بلکه آنها با آثار تاریخی افغانستان هم مخالفت دارند، در حالی که برای این مخالفت و "تعصب" خود دلایل صریحی ندارند و توجیهاتی هم که ارائه کرده‌اند، بیشتر "ناروا و ساختگی" است.



:: برچسب‌ها: شهرستان , اتومبیل , پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا ، پایگاه خبری تلویزیون دولتی تركیه ' تی .آر.تی.' امروز ( یكشنبه ) در مطلبی با عنوان ' نوروز بزرگترین عید جهان ترك جشن گرفته می شود ' ، نوشت : در تركیه نیز روز گذشته جشن باشكوهی در سفارت جمهوری آذربایجان در آنكارا برگزار شد.

این پایگاه خبری نوشت : جشنهای نوروزی ، فرا رسیدن بهار را مژده می ‌دهد. نوروز یكی از بزرگترین اعیاد جهان ترك است و فرا رسیدن بهار در كشورها و جوامع ترك جشن گرفته می ‌شود.

'تی.آر.تی' با اشاره به برگزاری جشن نوروز در سفارت جمهوری آذربایجان در آنكارا می نویسد : در این مراسم برخی از مقامات تركیه ، وزرای سابق و سفرای كشورهای مختلف حضور داشتند.

این پایگاه خبری می نویسد ؛ به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز در جمهوری آذربایجان و دیگر كشورهای ترك زبان ، 9 روز تعطیل اعلام شد.

خاورم * 230** 1506



:: برچسب‌ها: هاوایی , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob
سیما بینا

فیلم مستند "سیما بینا؛ صدای همیشه سبز" از تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی پخش می‌شود

"شیرازی ها می گن سیما بینا شیرازیه، مازندرانی ها می گن سیما بینا مازندرونیه. کردهای کرمانچ شمال خراسان می گن کُرده. من نمی گم نیستم. من می گم آره. جواب من اینه که بله من هستم. من متعلق به همه این فرهنگهایی ام که رو موسیقی شون کار کردم و حتی فرصت نشده و کار نکردم... متعلق به همه اونها هستم".

سیما بینا که در بیرجند زاده و از دوره نوجوانی زندگیش را در تهران سپری کرده، با این جملات نگاه خود به موسیقی محلی ایران و تعلق و علائق فرهنگی خود را بازگو می کند.

او امروز بعد از پنج دهه کار و پژوهش در موسیقی نواحی گوناگون ایران، مرزهای موسیقایی این نواحی را پشت سر گذاشته و گویی ستاره موسیقی محلی همه مردم ایران شده است.

سیما بینا از نه سالگی با تشویق و یاری پدرش احمد بینا که هم ارتشی بود و هم اهل موسیقی، به برنامه کودک رادیو ایران راه یافت و با خواندن ترانه های مردمی خراسانی معروف شد. او چند سال بعد در نوجوانی با پیشنهاد داود پیرنیا، یکی از خوانندگان ثابت برنامه گلها (گلهای صحرائی) شد و خود و ترانه هایش در دل مردم شهر وروستا جا گرفتند.

با اینکه بیش از سی سال است که پای او به سالن ها و صحنه های موسیقی ایران نرسیده و صدایش تنها از راههای غیر مستقیم یا در خارج از ایران به گوش دوستدارانش می رسد، اما علاقه مندان و طرفدارانش در اطراف جهان چند برابر شده اند.

فیلم "سیما بینا، صدای همیشه سبز" به مدت ۵۵ دقیقه زندگی این هنرمند را از محل تولدش بیرجند که محل آشنایی او با موسیقی مردم است تا محل های برگزاری کنسرت هایش در سالن های بزرگ موسیقی اروپا و آمریکا دنبال می کند و فراز و فرود های بیش از نیم قرن زندگی موسیقایی او را به تصویر می کشد.

صدا ها و تصاویر دوران کودکی و نوجوانی و ترانه های قدیمی او که به ندرت شنیده و دیده شده اند، خاطرات خود و خانواده اش از روزهای آغاز فعالیت های هنری و سفرهای او به روستاها برای جمع آوری ترانه های مردمی قسمتی از این فیلم است.

تحصیل نقاشی در دانشکده هنر های زیبا و نقاشی هایی که در "مرز بین حس بینایی و شنوائی" آفریده شده اند، دقایقی دیگر از فیلم را به خود اختصاص داده اند.

در بخشی دیگر از فیلم "سیما بینا، صدای همیشه سبز" توقف کارهای هنری و زندگی او بعد از انقلاب اسلامی به دلیل ممنوعیت صدای زن بررسی می شود و با بررسی راهکارهای او برای غلبه به مشکلات و کوشش برای ادامه حیات موسیقی اش ادامه می یابد. ملاقات های مداوم با استادان موسیقی محلی، تشکیل کلاسهای موسیقی خصوصی و اجرای کنسرت های خانگی بیننده را با سیما بینا به این محل ها می برد.

در بخش آخر فیلم حضور در سالن های کنسرت خارج از کشور از یک طرف و ارتباط مداوم و نزدیک او با موسیقی مردم ایران در اقصی نقاط کشور از طرف دیگر به تصویر کشیده می شود.

پژوهش های سیما بینا برای جمع آوری لالایی های زنان که به اعتقاد او می توانند اولین آواهای موسیقی محلی باشند و انعکاس دهنده درد و رنج و امید و آرزوهای زنان هستند، فیلم "سیما بینا، صدای همیشه سبز" را به پایان خود نزدیک می کند در حالیکه سیما بینا به صراحت می گوید که این لالایی ها نه برای خواباندن کودکان که برای بیداری است.

تصاویر ویدیوهای خانگی و موسیقی های قدیمی که با کیفیت بالا ضبط نشده و سیما بینا را در موقعیت های گوناگون نشان می دهند چنان جذابند که از بیننده انتظار می رود کمبود های آنها را به عنوان سندی تاریخی از زندگی یکی از مشهور ترین خوانندگان موسیقی مردمی معاصر ایران بر ما ببخشد.

فیلم مستند

سیما بینا؛ صدای همیشه سبز

از تلویزیون فارسی بی بی سی

دوشنبه ۲۹ اسفند ساعت ۱۲:۱۰ دقیقه شب به وقت تهران (۸:۴۰ بعد از ظهر به وقت لندن)

سه شنبه اول فروردین ساعت ۶ بعد از ظهر به تهران (۲:۳۰ بعد از ظهر به وقت لندن)

جمعه ۴ فروردین ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت تهران (۱۱:۳۰ به وقت لندن)



:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز یكشنبه ایرنا ، ' اگمن باغیش ' وزیر امور اتحادیه اروپا در دولت تركیه و سرپرست هیات مذاكراه كننده این كشور با اتحادیه اروپا،چندی پیش به هنگام سخنرانی در دانشگاه اژه در شهر ازمیر،مورد اصابت تخم مرغ از سوی یك دانشجوی معترض قرار گرفت.

دادستانی شهر ازمیر،'اسین چالیشكان'دانشجوی 20 ساله ای كه اقدام به پرتاب تخم مرغ به سوی این وزیركرده بود،به 'صدمه رساندن به عمد'متهم كرد و خواستار پنج سال زندان برای وی شد.

شبكه تلویزیونی ' ان.تی .وی ' همچنین اعلام كرد كه دادستانی شهر ازمیر خواستار دو سال زندان برای' آیبرك دمیرهان'دیگر دانشجوی متهم به پرتاب تخم مرغ به سوی باغیش شد.

خاورم ،230



:: برچسب‌ها: شب , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob
مخالفان مسلح در سوریه

اعتراضات سوریه که شروعی مسالمت آمیز داشت به شورشی مسلحانه بدل شده است

گزارش ها حاکی از بروز درگیری شدید میان شورشیان ارتش آزاد سوریه و نیروهای حکومت بشار اسد در دمشق پایتخت سوریه است.

شاهدان عینی می گویند صدای مسلسل و آر پی جی (نارنجک انداز) از محله المزه شنیده می شود.

این محله در قلب دمشق محل استقرار چندین مرکز امنیتی است و یکی از حفاظت شده ترین بخش های شهر به حساب می آید.

در ماه ژانویه ارتش آزاد سوریه موقتا چند محله در حومه دمشق را تحت کنترل گرفت.

المزه همچنین محل برگزاری چند مورد تظاهرات بزرگ ضددولتی بوده است.

یک ساکن محل به خبرگزاری رویترز گفت: "در نزدیکی فروشگاه حماده درگیری جریان دارد و صدای انفجارهایی از آنجا و سایر نقاط محل می رسد."

روز یکشنبه اتومبیلی در شهر شمالی حلب منفجر شد که حداقل دو نفر را کشت و ۳۰ نفر را زخمی کرد.

یک روز پیشتر نیز حداقل ۲۷ نفر در دو انفجار در پایتخت سوریه کشته شدند. آن انفجارها ۹۷ زخمی به جا گذاشت.

تلویزیون دولتی آن انفجارها را حملات "تروریستی" توصیف کرد.

با این حال فعالان مخالف در سوریه، دولت این کشور را به ترتیب دادن این نوع حوادث برای بی اعتبار کردن گروه های مخالف متهم کرده اند.

دو شهر دمشق و حلب از جمله شهرهای سوریه هستند که در جریان اعتراضات یک سال اخیر عمدتا آرام بوده اند.

این دو شهر برای جلوگیری از اعتراضات گسترده نظیر آن چه که در شهرهای حمص و ادلب دیده می شود، تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.

آقای اسد برای فرونشاندن یک شورش بیش از پیش مسلحانه، که در واکنش به سرکوب خشن اعتراضات مسالمت آمیز دموکراسی خواهانه بود سربرآورد، می کوشد.

این اعتراضات یک سال قبل آغاز شد.

سازمان ملل متحد تخمین می زند که بیش از هشت هزار نفر در این درگیری ها کشته شده اند.

آقای اسد اصرار دارد که با "گروه های جنایتکار مسلح" که قصد بی ثبات کردن سوریه را دارند می جنگد.



:: برچسب‌ها: تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی ،'علی نیكزاد 'در بازدید از پایانه غرب و فرودگاه‌ مهر آباد اظهار داشت: انتظار می رود در ایام نوروز 1391 بالغ بر 60 میلیون جابجایی از سفرهای نوروزی با بهره گیری از حمل و نقل عمومی (جاده ای ، ریلی ، هوایی و دریایی) صورت گیرد.

نیكزاد كه در آستانه سفرهای نوروزی از پایانه غرب و فرودگاه‌ مهر آباد بازدید داشت، افزود: پنج هزار نفر نیروی متخصص وزارت راه وشهرسازی در ایام تعطیلات نوروز آماده ارایه خدمات به هموطنان هستند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: براساس آمار تا 27 اسفند ماه جاری در قالب سفرهای نوروزی 13 میلیون نفر جابه‌جا شده اند كه ازاین تعداد پنج میلیون و200 هزار نفر با وسایل نقلیه عمومی سفر كرده اند.

وی پیش بینی جابه‌جایی 60 میلیونی در این ایام را یادآور شد و افزود: 11 هزار نفر از كاركنان راهداری و اكیپ سیار، هفت هزار و 800 دستگاه وسیله نقلیه سنگین در طرح نوروزی 1391 حضور دارند.

نیكزاد از خدمت رسانی ،حدود یك هزار و 200 گشت راهداری مجهز به موقعیت یاب و 712 اكیپ تعمیراتی و امدادی با امكانات وزارت راه و شهرسازی را از دیگر امكانات آماده شده در این ایام برشمرد.

قرار است نیروهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در تمام پایانه هامربوطه مستقر شوند و به ارایه خدمات مورد نیاز مردم مبادرت ورزند .

وزیر راه و شهرسازی گفت :امسال شش نفر از راهداران در عملیات راهداری جان خود را از دست داده و 24 نفر نیز زخمی شدند.

وی ادامه داد: برای تسهیل در حمل و نقل زمینی فروش بلیت اتوبوس برون شهری و قطار به صورت اینترنتی از 22 بهمن و فروش حضوری از اول اسفند ماه آغاز شد و 18 هزار دستگاه اتوبوس، 33هزار دستگاه مینی بوس و 34 هزار دستگاه سواری كرایه برون شهری برای خدمت به مسافران در طرح نوروزی آمادگی دارند.

نیكزاد از فعالیت 45 فروند شناور مسافری و تفریحی به غیر از اتوبوس دریایی در ایام نوروز خبر داد.

قرار است 200 رام قطار، چهار هزار و 36 صندلی جدید، و در مجموع 80 هزار صندلی روزانه درخطوط ریلی مورد بهره برداری قرار گیرد و نیز آماده سازی و تعمیر 114 واگن مسافری، تجهیز ایستگاه های قطار از دیگر اقدامات صورت گرفته است .

همچنین افزایش 45 درصدی پروازهای فوق العاده در مسیرهای داخلی،‌ تشكیل 20 تیم بازرسی برای جلوگیری از تخلفات شركتهای هواپیمایی از دیگر اقدامات این ایام است .

وزیر راه و شهرسازی كاهش 10درصدی تلفات را از دستاوردهای سال جهاد اقتصادی دانست كه براساس پیش بینی برنامه، محقق شد.

اقتصام** 1559**1601



:: برچسب‌ها: ماکرو , بریتانیا , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

نایب رئیس مجلس ایران: در اولین فرصت زمانی، استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام وصول می‌شود

به دنبال انتصاب سعید مرتضوی، رئیس کنونی اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به ریاست صندوق تامین اجتماعی، نایب رئیس مجلس ایران اعلام کرده است که درخواست استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این کشور به طور غیررسمی به هیات رئیسه مجلس تحویل داده شده است.

خبرگزاری فارس به نقل از محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس ایران گزارش داده است که به دنبال انتصاب آقای مرتضوی، "برخی مجلسی‌ها خواستار استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده‌اند" و این درخواست به صورت غیررسمی در مجلس ارائه شده است.

او گفته است: "در اولین فرصت زمانی که مجلس باز شود، استیضاح اعلام وصول می‌شود."

بر اساس گزارش‌ها، سعید مرتضوی، رئیس کنونی اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حفظ سمت به عنوان مدیرعامل جدید صندوق تامین اجتماعی منصوب شده است.

مراسم معارفه آقای مرتضوی روز شنبه، ۲۷ اسفند (۱۷ مارس) در تهران برگزار شد.

سعید مرتضوی در زمان انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ دادستان تهران بود، اما در پی عملکرد خبرساز خود در جریان اعتراضات انتخاباتی، از این سمت برکنار شد و از قوه قضائیه به دولت رفت.

او در حوادث بعد از انتخابات، از سوی کمیسیون ویژه مجلس به عنوان صادرکننده دستور انتقال بازداشت‌شدگان روز ۱۸ تیر به بازداشتگاه کهریزک معرفی شد اما، غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه از نقض قرار تعقیب آقای مرتضوی به عنوان دادستان سابق تهران خبر داد.

هرچند به تازگی گزارش‌های تاییدنشده‌ای درباره تفهیم اتهام به آقای مرتضوی در پرونده بازداشتگاه کهریزک منتشر شده است.

او اتهاماتی را که در این زمینه علیه‌اش مطرح شده‌اند، رد می‌کند.

"سابقه بی‌تناسب با مسئولیت تازه"

سعید مرتضوی در زمان انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ دادستان تهران بود، اما در پی عملکرد خبرساز خود در جریان اعتراضات انتخاباتی، از این سمت برکنار شد و از قوه قضائیه به دولت رفت

انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی انتقادهایی را به دنبال داشته است.

صندوق تامین اجتماعی ایران که پیش از این سازمان تامین اجتماعی نام داشت، از زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه به شمار می‌رود و در دو ماه گذشته با حضور سرپرست اداره می‌شده است.

صندوق تامین اجتماعی یک سازمان خدمات عمومی غیردولتی و بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای در ایران خوانده شده است و بنا به گفته مدیرعامل پیشین آن، بابت حقوق بازنشستگان، بیمه بیکاری و هزینه‌های درمانی ماهانه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت می‌کند.

منتقدان انتصاب آقای مرتضوی به عنوان رئیس صندوق تامین اجتماعی، برگزاری ناگهانی مراسم معارفه او در روزهای پایانی سال ۱۳۹۰ و در جلسه‌ای بدون حضور خبرنگاران را نشانه تمایل برگزارکنندگان این مراسم به رسانه‌ای نشدن سمت جدید آقای مرتضوی ارزیابی کرده‌‎اند.

به دنبال انتشار خبر برگزاری این مراسم، پرویز سروری، از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، گفت که "سابقه سعید مرتضوی تناسبی با مسئولیت تازه ندارد" و طرح استیضاح وزیر کار در مجلس ایران پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، آقای سروری گفت: "به طور حتم حواشی پیرامون سعید مرتضوی جایگاه مدیریتی سازمان تامین اجتماعی را متزلزل و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به حاشیه سوق می‌دهد."

او همچنین گفته است که نمایندگان مجلس برای لغو انتصاب سعید مرتضوی به مدیریت صندوق تامین اجتماعی، تذاکراتی پی‌درپی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده‌اند، ولی "او هیچ توجهی به تذاکرات نمایندگان نکرده است."

پیش از این، تعدادی از نمایندگان مجلس ایران در تذکری به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور این کشور در روز دوشنبه، ۱۵ اسفند (۵ مارس)، در تذکری که در جلسه علنی مجلس خوانده شد، با اشاره به "اخبار موثق" حاکی از انتصاب آقای مرتضوی به سمت جدید، وی را فاقد هرگونه تخصص و تجربه مرتبط با تامین اجتماعی دانستند.



:: برچسب‌ها: جشن تولد , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

'علی محمد آهنی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارشات محلی، این زلزله هیچ گونه تلفات مادی و جانی برجای نگذاشته است.

مدیركل مدیریت بحران استانداری قزوین یادآور شد: این استان دارای 13 گسل لرزه زا است كه از میان آنها دو گسل شمال قزوین از محدوده شرق قزوین (آبیك) تا كوهین و 'ایپك' از جنوب شرقی تا جنوب غربی شهرستان بویین زهرا از سایر گسل ها فعال تر بوده و سابقه زلرله هایی با قدرت تخریبی داشته اند.

صبح امروز یكشنبه زلزله ای به بزرگی 3.6 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) 24 كیلومتری آوج از توابع شهرستان بویین زهرا واقع در جنوب استان قزوین را به لرزه درآورده بود.

شهرستان بویین زهرا با استان های البرز، همدان،مركزی و زنجان هم مرز است.

7392/ 1644/508



:: برچسب‌ها: هنر , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، 5 تریلیون و 210 میلیارد و 250 میلیون روپیه از بودجه سال مالی هند برای هزینه های سرمایه ای و 9 تریلیون و 699 میلیارد آن نیز بودجه جاری است .(ارزش یك دلار بین 48 تا 50 روپیه متغییر است)

پیش بینی شده است درآمد دولت هند از محل جمع آوری مالیات در سال مالی 2013-2012 كه از اول آوریل 12 فروردین ماه آغاز می شود، به 10 تریلیون و 776 میلیارد و 120 میلیون روپیه برسد .

' پرناب موكرجی 'وزیر دارایی هند گفت كه وی تلاش زیادی را برای تثبیت موقعیت مالی در بودجه سال مالی 2013-2012 انجام داده تا كسری مالی بودجه 5 تریلیون و 135 میلیارد و 900 میلیون روپیه ای كه 1/5 درصد تولید ناخالص داخلی می باشد، جبران شود.

سقف معافیت از پرداخت مالیات بردرآمد با كمی افزایش به ماهانه 20 هزار روپیه رسیده است ولی مالیات خدمات و مالیات های غیرمستقیم به میزان دو درصد افزایش یافته است.

بااینحال، میزان پرداخت مالیات توسط شركت های بزرگ و حداكثر عوارض گمركی در بودجه سال مالی 2013-2012 هند تغییر نكرده ،اما عوارض واردات شمش طلا و پلاتینیوم و مالیات غیرمستقیم سیگار و دیگر محصولات دخانیات افزایش یافته است.

پیشنهادات دولت در امر دریافت مالیات های مستقیم به كاهش درآمدها به میزان 45 میلیارد روپیه منجر خواهد شد ،ولی برنامه در مورد مالیات های غیرمستقیم منجر به افزایش درآمد دولت به میزان 4/459 میلیارد روپیه می شود.

دولت هند در لایحه بودجه سال مالی 2013-2012 ، مبلغ یك تریلیون و 934 میلیارد و 70 میلیون روپیه را برای نیروهای مسلح این كشور اختصاص داده است كه 79/795 میلیارد روپیه از آن در برای تامین تجهیزات و نیازهای ضروری آنان هزینه خواهد شد.

موكرجی گفت كه این مبلغ به نیروهای مسلح با توجه به نیازهای موجود تخصیص یافته و هرگونه نیاز این نیروها تامین می شود.

براساس پیشنهادات بودجه سال مالی آتی، درآمد افراد تا سالانه 200 هزار روپیه از مالیات بردرآمد معاف خواهد شد. این رقم در حال حاضر سالانه 180 هزار روپیه می باشد.

براساس پیشنهادات بودجه سال مالی آتی هند، افرادی كه درآمد آنان بین 200 هزار و 500 هزار روپیه می باشد 10 درصد از آن را به عنوان مالیات بردرآمد پرداخت خواهند كرد حال آنكه این رقم برای افرادی كه درآمد آنان بیش از 500 هزار و كمتر از یك میلیون روپیه می باشد 20 درصد و برای افرادی با درآمد افزون بر یك میلیون روپیه ،30 درصد خواهد بود.

نرخ استاندارد مالیات غیرمستقیم محصولات غیرنفتی بدنبال بحران مالی جهانی در طول سال مالی 2009-2008 از 14 درصد به 8 درصد كاهش یافت ولی این میزان در بودجه سال 2010 به 10 درصد افزایش یافت .

گفته می شود لایحه بودجه دولت باعث افزایش قیمت كالاها در هند خواهد شد و دولت پیشنهاد كرده است كه نرخ استاندارد مالیات غیر مستقیم از 10 درصد به 12 درصد افزایش یابد.

آساق **2164**589** 5981



:: برچسب‌ها: د , زن , تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به نوشته پایگاه 'عرب آنلاین' منابع مسئول در گمرك قاهره اعلام كردند كه در جریان اقدامات حمل ونقل یك بسته پستی در مركز پست پیشتاز ماموران گمرك به محتویات آن مشكوك شدند وپس از باز كردن آن مشخص شد كه حاوی تعداد زیادی نسخه های خطی قدیمی است.

به گفته منابع مذكور این نسخه های خطی شامل دستورهای صادره در دوره عثمانی، اسكناس وسكه های بسیار نادر، عكس های نادر سیاه و سفید برخی مساجد باستانی ، گذرنامه های قدیمی ، گواهی نامه های مدارس ابتدایی صادره در سال های 1905 ، 1903 ، 1899 و همچنین روزنامه 'الوقائع المصریة' چاپ سال 1881 بوده است.

مقامات قطری در سال های اخیر علاقه شدیدی به مسائل فرهنگی ابراز داشته و به دلیل خلا این كشور در زمینه تولیدات فرهنگی وخلاقیت تلاش می كنند این خلا را با كمك درآمد كلان حاصل از فروش گاز پر نمایند.

مترجمام*1049**1369



:: برچسب‌ها: فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز یكشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ، از 20 تا 26 اسفند ماه جاری در مجموع 176 تصادف رخ داد كه منجر به ماموریت 260 آمبولانس مركز حوادث و فوریتی های پزشكی دانشگاه های علوم پزشكی كشور به محل حوادث برای انتقال 621 مجروح و 83 كشته این حوادث شد.

براساس این گزارش، هشت كشته و 82 مجروح، آمار مربوط به روز جمعه 26 اسفند ماه سال 90 است.

این گزارش می افزاید، مهم ترین حوادث این هفته عبارت بود از تصادف دو دستگاه پراید و پژو در محور معمولان به پلدختر، دو دستگاه كامیون و پراید در محور كوهدشت به كرمانشاه استان لرستان و ریزش كوه و برخورد سنگ ها با یكدستگاه پژو در محور ورسك فیروزكوه استان مازندران كه در مجموع منجر به كشته شدن چهار نفر از هموطنان و جراحت 11 نفر دیگر شد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، این حوادث مربوط به حوادث ویژه ترافیكی است كه در آن حداقل پنج نفر كشته و مجروح وجود دارند.

براساس این گزارش، آخرین هفته سال 90 یكی از هفته های پربرخورد خوردوها با آمار بالای مجروحان و كشته ها بوده است.

اجتمام ** 1788 *



:: برچسب‌ها: سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس این مصوبه، هر كس بخواهد با هر نوع وسیله نقلیه موتوری زمینی رانندگی كند باید گواهینامه رانندگی متناسب با آن وسیله را دارا باشد.

براین اساس،‌ انواع گواهینامه های رانندگی با شرایط زیر توسط راهنمایی و رانندگی صادر می شود:

شرایط شركت در آزمایشها و صدور گواهینامه موتورسیكلت (برای رانندگی با موتور سیكلت های با حجم موتور تا دویست سی سی) داشتن حداقل هجده سال، ارایه گواهی سلامت جسمی و روانی از مراجع صلاحیتدار پزشكی، ارایه گواهی طی دوره های آموزش نظری و عملی از آموزشگاهها یا مراكز مجاز آموزش رانندگی و قبول شدن در آزمونهای تئوری آیین نامه و مهارت علمی رانندگی با موتور سیكلت دویست سی سی است.

همچنین شرایط شركت در آزمایش ها و صدور گواهینامه پایه سوم(برای رانندگی با وسایل نقلیه موتوری با حداكثر مجموع وزن و ظرفیت بار 5/3 تن یا حمل حداكثر نه نفر سرنشین با احتساب راننده) داشتن حداقل هجده سال تمام، ارایه گواهی سلامت جسمی و روانی از مراجع صلاحیتدار پزشكی، ارایه گواهی طی دوره‌های آموزش كاربری با وسیله نقلیه مورد تقاضا از آموزشگاهها یا مراكز مجاز آموزش رانندگی و قبول شدن در آزمونهای نظری آیین نامه و مهارت عملی رانندگی با وسیله نقلیه مربوط است.

براساس این مصوبه،‌ مدت اعتبار انواع گوهینامه رانندگی ده سال است و پس از پایان اعتبار آن و در صورت احراز سلامت جسمی و روانی برای دوره‌های ده ساله تجدید می شود افرادی كه سن آنها بیش از هفتاد سال تمام باشد، مكلفند هر پنج سال یك بار جهت احراز سلامت جسمی و روانی و در صورت لزوم تعویض گواهینامه رانندگی آنان تا سقف مندرج در ماده 3 معتبر خواهد بود.

بر این اساس، دارنده گواهینامه موتورسیكلت پس از سه سال از اخذ گواهینامه و رسیدن به سن بیست و سه سال تمام می تواند با موتور سیلكت های با حجم موتور بیش از دویست سی سی نیز راننندگی كند.

دارندگان گواهینامه هر پایه به استثنای گواهینامه‌های ویژه و موتورسیكلت می توانند با هر نوع وسایل نقلیه در نظر گرفته شده برای پایه قبل، رانندگی كنند و برای رانندگی با وسایل نقلیه خدمات عمومی، ‌حسب مورد دارا بودن گواهینامه پایه دوم یا یكم الزامی است.

براین اساس، در صورتی كه درانده یك نوع گواهینامه بخواهد برای دریافت نوع دیگر گواهینامه اقدام كند، موظف است در آزمونهای مربوط شركت كند پس از قبول شدن چنانچه گواهینامه قبلی پیش نیاز دریافت گواهینامه مورد در خواست باشد، گواهینامه قبلی از درخواست كننده اخذ و گواهینامه جدید صادر و به وی تحویل می شود.

براساس این مصوبه، رانندگی با هر نوع تاكسی و وسایل نقلیه عمومی در شهر‌ها و وسایل نقلیه عمومی جاده ای علاوه بر گواهینامه رانندگی متناسب حسب مورد نیاز داشتن مجوز از شهرداری ها و یا دفترچه كار یا برگ صادر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی است.

براین اساس، در صورت ارتكاب و تعدد تخلفات مهم و پرخطر رانندگی، براساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 1389 با راننده متخلف رفتار خواهد شد.

همچنین نحوه، ‌شرایط و تعیین مسئول صدور گواهینامه راهبران انواع وسایل حمل و نقل ریلی شهری و حومه برابر دستور العملی خواهد بود كه به تصویب شورای عالی هماهنگی ترافیك شهرهای كشور می رسد.

براساس این مصوبه، دولت؛ راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را مكلف كرده است تا پایان برنامه پنجساله پنجم جمهوری اسلامی ایران مصوب 1389 نسبت به الكترونیكی كردن خدمات صدور گواهینامه رانندگی اقدام كند.

سیام



:: برچسب‌ها: غروب , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 488
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

سرهنگ ' سیدمظفر حسینی ' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : این محورها به دلیل بارش برف، محدودیت در دید ویخبندان، تا اطلاع ثانوی بسته است.

وی اظهار داشت: كولاك ومیزان بارش برف در برخی از مسیرهای این محورهای ارتباطی به سه متر می رسد.

رییس پلیس راه استان قزوین خاطرنشان كرد: از تمامی رانندگان می خواهیم به دلیل لغزندگی ویخبندان شدید در این محورها تا عادی شدن شرایط جوی وجاده ای از سفرهای غیر ضروری خود داری كنند.

به گزارش ایرنا، مسیرهای یاد شده از بعداز ظهر روز گذشته به دلیل بارش برف و كولاك و عدم دید كافی بسته شدند.

مدیركل مدیریت بحران استانداری قزوین هم گفت: به دنبال بروز كولاك، بارش برف و سرمای شدید حدود هفت هزار نفر از در راه ماندگان محورهای بسته شده قزوین - رشت وقزوین- زنجان در این استان اسكان داده شده اند.

'علی محمد آهنی' بامداد روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نزدیك چهار هزار و 500 نفر از در راه ماندگان كه بیشتر آنها در محور قزوین - رشت گرفتار شده بودند در شهرهای اقبالیه،محمودآباد و قزوین اسكان داده شده اند.

وی ادامه داد: حدود دو هزارو 500 نفر از در راه ماندگان محور قزوین - زنجان و همدان نیز در شهرهای تاكستان و ضیاءآباد در غرب استان قزوین اسكان داده شده اند.

مدیركل مدیریت بحران استانداری قزوین با بیان این كه در راه ماندگان كه سرنشینان خودروهای شخصی، سنگین و اتوبوس ها هستند به كمك نیروهای هلال احمر، شهرداری و سپاه در مساجد،حسینیه ها، مدارس و گرم خانه ها اسكان داده شده اند، افزود: امكاناتی نظیر تغذیه و نوشیدنی گرم، پتو،گرمكن و وسایل گرما زا به در راه ماندگان اسكان داده شده در استان قزوین ارایه شده است.

آهنی با بیان این كه تاكنون گزارشی مبنی بر این كه خودرویی در محورهای مواصلاتی استان گرفتار شده و امكان كمك رسانی به آن وجود نداشته باشد اعلام نشده است، افزود:هم اكنون همه دستگاه ها و نیروهای امدادی و ستاد مدیریت بحران استان قزوین به صورت ویژه فعال می باشند.

وی با اشاره به این كه تلاش می كنیم تا قبل از ظهر روز یكشنبه تمامی محورهای دارای مشكل بازگشایی و برای رفت و آمد به حالت عادی دربیایند، افزود:در این صورت در راه ماندگان می توانند پیش از ظهر امروز به ادامه سفر خود بپردازند.

مدیركل مدیریت بحران استانداری قزوین خاطر نشان كرد: به دنبال كولاك و سرمای شدید چندین تصادف در محورهای این استان گزارش شده كه متاسفانه در یكی از سوانح یك نفر جان باخته و تعدادی كه رقم آنها هنوز مشخص نیست نیز زخمی شده و جراحت برداشته اند كه برخی به صورت سرپایی درمان و سایرین در بیمارستان ها بستری می باشند.

آهنی در پایان خاطر نشان كرد: ستاد مدیریت بحران قزوین و تمامی نیروها و دستگاه های امدادی این استان تا پایان تعطیلات نوروزی به منظور ارایه خدمات به مردم در حالت آماده باش قرار دارند.

7392/ 1644/ 7391/508



:: برچسب‌ها: سنگ , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

پلیس هند در حال بررسی خودرویی که بر اثر انفجار دهلی‌نو در ماه فوریه به شدت آسیب دید

بر اساس گزارش‌ها، دادگاهی در هند برای یک تبعه دیگر ایران به ظن دست داشتن در حمله فوریه گذشته در دهلی‌نو حکم بازداشت صادر کرده است.

پیش از این، پلیس هند اعلام کرده بود که حکم بازداشت سه مرد ایرانی‌الاصل را به اتهام مشارکت آنها در حمله دهلی‌نو صادر کرده است. گفته شده است که این سه نفر هم‌اکنون در ایران به سر می‌برند.

روز سیزدهم فوریه گذشته، انفجار در یک خودروی متعلق به سفارت اسرائیل در دهلی‌نو، باعث مجروح شدن همسر یکی از دیپلمات‌های اسرائیلی شد.

اسرائیل ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرد ولی مقامات ایران این اتهامات را رد می‌کنند.

در آخرین تحولات در این زمینه، مقامات هند حکم بازداشت مسعود صداقت‌زاده، تبعه ایران، را که هم اکنون در مالزی در بازداشت به سر می‌برد، صادر کرده‌اند.

آقای صداقت‌زاده در شرایطی به دست داشتن در توطئه انفجار در دهلی‌نو متهم شده است که مقامات پلیس تایلند او را به مشارکت در انفجار بانکوک نیز متهم کرده‌اند.

مظنونان ایرانی پلیس تایلند در ارتباط با انفجارهای بانکوک

  • سعید مرادی، ۲۸ ساله، که در انفجار برنامه‌ریزی نشده‌ای که روی داد، دو پای خود را از دست داد.
  • محمد خزاعی، ۴۲ ساله، که در بانکوک توسط پلیس در مقابل خبرنگاران حاضر شد.
  • مسعودصداقت‌زاده، ۳۱ ساله که به مالزی گریخت و زمانی که قصد داشت سوار هواپیمایی به مقصد تهران شود، بازداشت شد.
  • لیلا روحانی که خانه محل سکونت مظنونان توسط او اجاره شده بود. مقامات اداره مهاجرت تایلند می‌گویند که او به تهران بازگشته است.
  • علی‌اکبر نوروزی شایا، ۵۷ ساله، از سوی پلیس تایلند به دراختیار داشتن و ساخت مواد منفجره متهم شده است.

انفجار در بانکوک، پایتخت تایلند، روز ۱۴ فوریه امسال و یک روز بعد از انفجار دهلی‌نو رخ داد و پس از آن، دو تبعه ایران که در حال فرار از محل انفجار دیده شده بودند، بازداشت شدند.

آقای صداقت‌زاده به عنوان مظنون سوم انفجارهای تایلند، در مالزی و زمانی که قصد داشت سوار هواپیمایی به مقصد ایران شود، بازداشت شد.

او روز پنجشنبه، ۲۴ اسفند (۱۴ مارس)، برای اولین بار در دادگاهی در کوالالامپور، پایتخت مالزی، حاضر شد تا درباره استردادش به تایلند تصمیم‌گیری شود. گفته شده است که جلسه آتی این دادگاه در ماه میلادی آینده برگزار می‌شود.

مقامات پلیس تایلند همچنین ماه گذشته اعلام کردند که از سه تبعه دیگر ایران در ارتباط با توطئه‌ای که ظن آن می‌رود برای قتل دیپلمات‌های اسرائیلی در بانکوک طراحی شده بود، بازجویی کرده‌اند.

پلیس تایلند برای دو مظنون ایرانی دیگر که گفته شده است به ایران بازگشته‌اند نیز حکم بازداشت صادر کرده است.

معرفی سه مظنون ایرانی‌الاصل در هند

مظنونان ایرانی پلیس هند در ارتباط با انفجارهای دهلی‌نو

  • هوشنگ افشار ایرانی، فرزند عطاءالله
  • سیدعلی مهدیان صدر، پسر سید ابراهیم
  • رضا ابوالقاسمی، پسر محمد جواد

یک روز پیش از صدور حکم بازداشت مسعود صداقت‌زاده در هند، پلیس این کشور اعلام کرد برای سه مرد ایرانی‌الاصل، حکم بازداشت تنظیم و ارائه کرده است.

اسامی این سه مرد که مظنونان حمله دهلی‌نو معرفی شده‌اند، هوشنگ افشار ایرانی، سید علی مهدیان صدر و محمدرضا ابوالقاسمی اعلام شد.

به باور پلیس هند، هر سه این افراد هم‌اکنون در ایران هستند.

بریجش کومار گپتا، از ماموران عالی‌رتبه پلیس هند، روز جمعه، ۱۶ مارس، گفته بود که تحقیقات پلیس نشانگر ارتباطی روشن بین حمله ۱۳ فوریه (در دهلی‌نو) و توطئه مشابه در بانکوک بوده است.

او گفت که آقای افشار ایرانی (از مظنونان حمله دهلی‌نو) با مسعود صداقت‌زاده در ارتباط بوده است که "بر همین اساس او را به توطئه ترور در بانکوک وصل می‌کند."

آقای گپتا اضافه کرد که هند خواهان همکاری پلیس بین‌الملل (اینترپل) برای یافتن و استرداد این مظنون شده است.

او همچنین از مطلع کردن مسئولان سفارت ایران در هند از روند پیشرفت تحقیقات خبر داد و گفت که از ایران خواسته شده است تا برای بازداشت و محاکمه افرادی که در این حمله دست داشته‌اند، همکاری لازم را بکند.

در حمله دهلی‌نو، یک موتورسوار بمبی مغناطیسی را به پشت خودروی متعلق به سفارت اسرائیل وصل کرد. بر اثر انفجار این بمب، همسر ۴۲ ساله یکی از دیپلمات‌های اسرائیل در این کشور زخمی شد.

در عین حال، براساس گزارش‌ها در روز ۱۷ اسفند (۷ مارس) پلیس هند یک خبرنگار هندی را که "محمد کاظمی" معرفی شد، در ارتباط با انفجار خودروی سفارت اسرائیل در دهلی‌نو بازداشت کرد.

آقای کاظمی که گفته شد به طور پاره‌وقت برای خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) کار می‌کرده، اولین فردی است که در ارتباط با حمله دهلی‌نو در هند بازداشت شد.



:: برچسب‌ها: تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob
فیض الله ذکی، عکس از وبسایت هواداران جبهه ملی

ذکی: "حکومت کنونی ـ که دارای مشروعیت ضعیف و رو به تنزل است، در پی بهره‌برداری از امضای پیمان به نفع یک حلقه سیاسی کوچک می‌باشد ـ دارای صلاحیت لازم برای امضای چنین سند مهم نیست"

جبهه ملی افغانستان گفته است که پیمان استراتژیک با آمریکا باید پس از برگزاری انتخابات ۲۰۱۴ و حکومت آینده افغانستان امضا شود.

مقام‌های این جبهه مشروعیت حکومت به رهبری حامد کرزی، رئیس جمهوری کنونی را "رو به زوال" و این حکومت را فاقد صلاحیت کافی برای امضای این پیمان دانسته اند.

فیض الله ذکی، سخنگوی جبهه ملی روز شنبه، ۲۷ حوت/اسفند به خبرنگاران گفت که حکومت کنونی در پی بهره‌برداری سیاسی از امضای این پیمان است.

آقای ذکی گفت: "حکومت کنونی ـ که دارای مشروعیت ضعیف و رو به تنزل است، در پی بهره‌برداری از امضای پیمان به نفع یک حلقه سیاسی کوچک می‌باشد ـ دارای صلاحیت لازم برای امضای چنین سند مهم نیست."

او افزود: "جبهه ملی افغانستان معتقد است و معقول می‌داند که بهتر است سند راهبردی با حکومت جدید افغانستان، که پس از انتخاباتی که پیش روی است، با آرای شفاف مردم افغانستان به میان آمده و در برابر آنان پاسخگو خواهد بود، به امضا برسد."

پیش از این حامد کرزی اعلام کرده است که این پیمان پیش از برگزاری نشست اعضای سازمان ناتو در شیگاگو در بهار آینده امضا خواهد شد.

آقای کرزی گفته است که موضوع ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان در این پیمان مطرح نخواهد شد و مقام‌های دو کشور یک سال دیگر فرصت خواهند داشت تا این موضوع را بررسی کنند.

فیض الله ذکی

"جبهه ملی افغانستان معتقد است و معقول می‌داند که بهتر است سند راهبردی با حکومت جدید افغانستان، که پس از انتخاباتی که پیش روی است، با آرای شفاف مردم افغانستان به میان آمده و در برابر آنان پاسخگو خواهد بود، به امضا برسد."

منابع نزدیک به رئیس جمهوری افغانستان از اظهار نظر در باره اظهارات مقام‌های جبهه ملی خودداری کرده اند و دفتر آقای کرزی گفته که استفاده از آزادی بیان حق همه گروه‌های سیاسی است.

آقای کرزی در ماه عقرب/آبان گذشته لویه جرگه مشورتی را با شرکت رهبران قبائل افغانستان برگزار کرد و اعضای این جرگه از امضای این پیمان حمایت کردند.

در هفته‌های اخیر آقای کرزی از توقف عملیات شبانه به وسیله نیروهای بین المللی و انتقال مسئولیت بازداشتگاه بگرام به دولت خودش به عنوان پیش‌شرط امضای این پیمان تاکید کرده است.

هر چند آمریکا با واگذاری مسئولیت این بازداشتگاه، که عمدتا اعضای گروه طالبان در آن نگهداری می شوند، موافقت کرده، اما توقف عملیات شبانه را به سود جنگ با تروریسم ندانسته است.

از سوی دیگر برخی از آگاهان اظهارات رهبران جبهه در خصوص تاخیر امضای پیمان استراتژیک تا پس از انتخابات ۲۰۱۴ را تلاشی برای آمادگی این جبهه در این انتخابات دانسته اند.

در همین حال، برخی دیگر از مخالفان سیاسی آقای کرزی از جمله عبدالله عبدالله، رهبر ائتلاف ملی افغانستان نسبت به "احتمال نفود حلقات حکومتی در روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان" ابراز نگرانی کرده‌اند.

آقای عبدالله که رقیب اصلی حامد کرزی، در انتخابات ریاست جمهوری گذشته بود، می گوید که حلقات حکومتی تلاش‌هایی را برای تغییر روند انتخابات به نفع خودشان آغاز کرده اند.



:: برچسب‌ها: توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

' محمد رویانیان' در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: 60 لیتر سهمیه بنزین فروردین ماه خودروهای شخصی ساعت 24 فردا دوشنبه (29 اسفندماه) در كارت های سوخت واریز می شود.

وی با بیان اینكه دیگر وسایل نقلیه عمومی نیز سهمیه‌ای مشابه سهمیه اسفندماه دریافت خواهند كرد، خاطر نشان كرد: بنابراین هیچ گونه تغییر در میزان قیمت و سهمیه سوخت در فروردین ماه نخواهیم داشت.

رییس ستاد حمل و نقل سوخت تصریح كرد: همچنین در فروردین ماه 500 لیتر سهمیه بنزین با نرخ آزاد 700 تومانی در كارت های سوخت خودروها واریز می شود كه در صورت اتمام سهمیه 400 تومانی قابل استفاده خواهد بود.

رویانیان در پایان در باره افزایش قیمت حامل های انرژی نیز گفت: تا این لحظه هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت سوخت گرفته نشده و تمامی قیمت های اعلام شده تكذیب می شود.

وی تصریح كرد: در افزایش قیمت سوخت در آینده شكی نیست زیرا بر اساس برنامه هدفمند سازی باید به سمت واقعی كردن قیمت ها حركت كنیم، اما زمان آن هنوز نامعلوم است تا برنامه ریزی ها كامل شود و شرایط جامعه نیز مهیا باشد.

اجتمام**1379*



:: برچسب‌ها: مدل , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

اقتصاد وابسته به کمک های خارجی تشکیلات خودگردان فلسطینی را با دشواری هایی روبرو است

صندوق بین المللی پول با انتشار گزارشی به کشورهایی که وعده کمک به دولت خودگردان فلسطینی را داده بودند، نسبت به انجام تعهداتشان هشدار داده است.

به گفته این نهاد بین المللی در صورتی که این کمک ها به موقع در اختیار فلسطینیان قرار نگیرد، تشکیلات خودگردان مجبور به قطع حقوق کارکنان بخش عمومی و همچنین بودجه ای خواهد شد که صرف خدمات اجتماعی می شود.

صندوق بین المللی پول در این گزارش که امروز( شنبه ۱۷ مارس) منتشر شده، اعلام کرد که اقتصاد وابسته به کمک های خارجی فلسطینیان وارد "مرحله دشواری" شده و آنها با بحران مالی عمیقی روبرو هستند.

این صندوق همچنین تاکید کرده که کاهش کمک ها از سوی کشورهای غربی و کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج فارس از یک طرف و محدودیت های اعمال شده از سوی اسرائیل بر تجارت فلسطینیان از طرف دیگر به وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی در این منطقه دامن زده است.

گفته شده این گزارش برای ارائه به نشستی که قرار راست هفته آینده با حضور کشورهای کمک های کننده در بروکسل، پایتخت بلژیک، برگزار شود، تهیه شده است.

دولت خودگردان فلسطینی برای جبران کسری بودجه اش در سال جاری میلادی که براساس برنامه ریزی های انجام شده به ۱.۱ میلیارد دلار می رسد، به این کمک ها نیازمند است.

این دولت با دریافت بیشترین کمک ها از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای عربی توانایی پرداخت حقوق کارکنان بخش عمومی و هزینه های مربوط به خدمات اجتماعی را خواهد داشت.

اما آمریکا که در صدد احیای مذاکرات صلح بین فلسطینیان و اسرائیل است، سال گذشته کمک هایش را به دولت خودگردان کاهش داد.

این تصمیم پس از آن از سوی آمریکا اتخاذ شد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، به طور یک جانبه درخواست برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی را به سازمان ملل متحد ارائه داد.

مقامات فلسطینی می گویند که آمریکا بیش از ۱۵۰ میلیون دلار از کمک هایش به آنها را به حال تعلیق درآورده است.

صندوق بین المللی پول گفته است که در سال گذشته میلادی تنها ۸۰۰ میلیون از یک میلیارد دلار کمکی که قرار بود به دولت خودگردان بشود، در اختیار آنها قرار داده شده است.

این نهاد بین المللی همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطینی خواسته تا طرحی را تهیه کند که بتواند کسری بودجه ناشی از کاهش کمک های خارجی را پوشش دهد.



:: برچسب‌ها: دریاچه , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

رهبر ایران در سال های پیش از سعید مرتضوی تقدیر کرده بود

مراسم معارفه سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل جدید صندوق تامین اجتماعی، برگزار شده است. آقای مرتضوی که همزمان رییس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز هست، با وجود داشتن پرونده مفتوح قضایی، مدیرعامل تامین اجتماعی شده است.

مراسم معارفه سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران و معاون دادستان پیشین کل ایران، روز شنبه بیست و هفتم اسفند (هفدهم مارس ۲۰۱۱) در حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، صندوق تأمین اجتماعی ایران در دو ماه گذشته با حضور سرپرست اداره می‌شده است.

نام پیشین این نهاد که زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه است، سازمان تامین اجتماعی بود اما در وب سایت این نهاد اخیرا از آن با عنوان صندوق تامین اجتماعی یاد شده است.

مطابق قانون، صندوق تامین اجتماعی یک سازمان خدمات عمومی غیردولتی است و بیش از ۲۳ میلیون نفر از جمعیت ایران را تحت پوشش دارد.

این سازمان بزرگترین سازمان بیمه ای در ایران به حساب می آید و بنا به گفته مدیرعامل پیشین آن، ماهانه بابت حقوق بازنشستگان، بیمه بیکاری و هزینه های درمانی یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت می کند.

زهرا کاظمی، خبرنگار ایرانی - کانادایی در زمان بازجویی توسط آقای مرتضوی در زندان اوین به شکل مشکوکی کشته شد

حدود دو هفته پیش از انتشار خبر رسمی انتصاب سعید مرتضوی، تعدادی از نمایندگان مجلس ایران در تذکری به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور این کشور نسبت به این خبر واکنش منفی نشان داده بودند.

سعید مرتضوی، به طور همزمان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق ارز و مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی است.

او در زمان انتخابات پر مناقشه ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ معاون دادستان کل کشور بود، اما به دلیل عملکرد خبرسازش از جمله فجایع بازداشتگاه کهریزک در جنوب تهران، از این سمت برکنار شد.

آقای مرتضوی پس از این برکناری، به فاصله اندکی از سوی محمود احمدی نژاد حکم انتصاب گرفت و به دولت رفت.

سعید مرتضوی از سوی کمیسیون ویژه مجلس درباره حوادث بعد از انتخابات، به عنوان صادر کننده دستور انتقال بازداشت شدگان روز ۱۸ تیر به بازداشتگاه کهریزک معرفی شده بود.

بر اساس گزارش کمیته ویژه مجلس، آقای مرتضوی در جلسه‌ای با اعضای این کمیته گفته بود که دلیل انتقال برخی از بازداشت شدگان به کهریزک "فقدان ظرفیت زندان اوین" بوده است.

او علت مرگ سه تن از بازداشت شدگان روز ۱۸ تیر ۱۳۸۸ را، ابتلای آنها به بیماری مننژیت دانسته بود اما کمیته ویژه مجلس این اظهارات آقای مرتضوی را رد کرد و آنها را "خلاف واقع" دانست.

نام سعید مرتضوی به عنوان قاضی شعبه ۱۴۱۰ دادگاه انقلاب، معروف به دادگاه مطبوعات در دهه ۷۰ خورشیدی مطرح شد.

آقای مرتضوی به عنوان قاضی این دادگاه حکم توقیف بسیاری از نشریات و بازداشت و زندانی شدن شمار کثیری از روزنامه نگاران ایرانی را صادر کرده بود.

سعید مرتضوی در زمانی که قاضی دادگاه مطبوعات بود احکام متعددی برای بازداشت روزنامه‌نگاران و توقیف نشریات صادر کرده است

اما او زمانی مورد توجه رسانه های بین المللی و نهادهای حقوق بشری قرار گرفت که زهرا کاظمی، خبرنگار ایرانی – کانادایی در زندان اوین تهران و در جریان بازجویی توسط آقای مرتضوی به شکل مشکوکی کشته شد و جسد او فوری به خاک سپرده شد.

گزارش های رسمی حاکی از "برخورد جسم سخت" با سر خانم کاظمی در زندان اوین بود.

او به دلیل عکاسی غیرمجاز از بیرون زندان اوین بازداشت شده بود.

مرگ مشکوک او در زندان اوین واکنش منفی بسیاری از کشورهای جهان علیه ایران را برانگیخت و روابط ایران و کانادا را به سردی کشاند.



:: برچسب‌ها: ایتالیا , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، ' مهدی عرشی' عكاس ایرنا كه قصد داشت هنگام انتقال دایی به اتاق عمل از وی عكس تهیه كند از طرف برادرش مورد حمله قرار گرفت.

در این حادثه مذموم، 'محمد دایی' همچنین با زدن لگد به دوربین عكاس ایرنا، به لنز دوربین آسیب رساند.

شماری از همراهان علی دایی علت ممانعت از عكاسی را درخواست باشگاه راه آهن اعلام كردند. البته 'محمد دایی' بلافاصله از عكاس ایرنا عذرخواهی كرد.

خودرو پرادو حامل 'علی دایی' آقای گل جهان ساعت 20 و 30 دقیقه شنبه هنگامی كه از اصفهان عازم تهران بود در كیلومتر 8 ورودی شهر 'بادرود' در آزاد راه نطنز - كاشان واژگون شد.

پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان علت واژگونی خودرو پرادو حامل علی دایی سرمربی تیم راه آهن را سرعت زیاد و ناتوانی راننده در كنترل آن اعلام كرده است.

1724/9876/562/ 1592



:: برچسب‌ها: شهری , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

شبكه تلویزیونی الجزیره شنبه شب اعلام كرد، پاپ شنودا كه پاپ قبطی های مصر و شنودای سوم نام داشت رهبر بزرگترین گروه اقلیت مسیحیان خاورمیانه محسوب می شد.

بر اساس این گزارش، علت مرگ وی هنوز مشخص نشده اما گفته شده است كه سلامتی شنودای سوم سال ها دستخوش مشكلاتی بوده است.

بیماری و كسالت پاپ مسیحیان مصر در نهایت وی را مجبور كرد تا روز چهارشنبه هفته گذشته خطبه هفتگی خود را لغو كند.

شنودا كه در سال 1971 به عنوان پاپ معرفی شد، قبطی های كلیسای ارتدوكس را در طول 40 سال گذشته رهبر كرد.

برای اكثر قبطی های مصر شنودا تنها رهبر مذهبی بوده است كه آنان تا كنون می شناخته اند و علاوه بر آن در میان مسیحیان قبطی از محبوبیت خاصی برخوردار بوده است.

**2351**



:: برچسب‌ها: درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'جلیل سالاری' روز شنبه در مراسم افتتاح50 جایگاه جدید CNG در تهران با بیان اینكه از ابتدای امسال تاكنون در مجموع حدود 210 باب جایگاه CNG در چهار مرحله مورد بهره برداری قرار گرفته است، افزود: در زمان حاضر بیش از یك هزار و 830 باب جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده در كل كشور فعال است.

وی با اشاره به اینكه امروز(شنبه) با افتتاح 50 جایگاه در مجموع 312 نازل جدید به ظرفیت سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده افزوده شده است، گفت: در شرایط فعلی نزدیك به 10 هزار و 500 نازل عرضه CNG در كل كشور فعال شده است.

سالاری ظرفیت توزیع روزانه CNG كشور را بیش از 38 میلیون متر مكعب ذكر كرد و افزود: اكنون بیش از 25 درصد سهم سبد سوخت خودروهای كشور به CNG اختصاص یافته است.

وی از برنامه ریزی برای افتتاح و راه اندازی 340 جایگاه جدید CNG در شش ماهه نخست سال 1391 خبر داد و گفت: در مجموع پیش بینی می شود فقط در برنامه پنجم توسعه یك هزار و 255 جایگاه CNG در كشور ایجاد شود.

این عضو هیئت مدیره شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره جایگاه صنعت CNGایران در بین كشورهای جهان با بیان اینكه اكنون دومین ناوگان گازسوز جهان در اختیار ایران است، تاكید كرد: در بخش ساخت جایگاه‌های CNG نیز در رتبه چهارم جهان قرار داریم.

سالاری درباره ضرورت پایش مخازن CNG و ارایه خدمات پس از فروش به خودروهای گازسوز و جایگاه ها اظهار داشت: از سوی دیگر آموزش تخصصی اپراتور جایگاههای گاز و تدوین دستورالعمل و استانداردهای صنعت CNG ضروری به نظر می رسد.

مدیرعامل شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خواستار تدوین بانك اطلاعاتی صنعت CNG و راه اندازی سامانه كدینگ در این صنعت پاك شد و گفت: برای سال آینده بسته‌های سرمایه گذاری به منظور افزایش مشاركت بخش خصوصی در جایگاه‌های CNG تدوین شده است.

وی از تعریف كارمزد فروش و درجه بندی جایگاه‌های CNG در سال 91 خبر داد و تاكید كرد: راه‌اندازی كیف الكترونیكی فروش CNG برای سال آینده در دستور كار وزارت نفت قرار گرفته است.

تهرام/9977/ /1556/ 1539



:: برچسب‌ها: درخت , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، مقارن ساعت 13 امروز قطار زاهدان - تهران به علت برخورد با تپه شنی ناشی از طوفان و دپو شدن شن های روان در حوالی ایستگاه فهرج از ریل خارج شد.

'سید مصطفی داودی' به خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این قطار با پنج واگن و 170 نفر مسافر ساعت هفت صبح امروز از ایستگاه زاهدان به مقصد تهران خارج شده بود اما در طوفان شن گرفتار شد.

وی اظهار داشت: ماموران فنی اعزامی به كمك تجهیزات كامل امداد با حضور در محل حادثه و پاكسازی مسیر، لوكوموتیو را به ریل برگردانده و قطار با تمام مسافران و به سلامت مسیر خود را ادامه داد.

به گزارش ایرنا هم اینك طوفان با سرعت حدود 90 كیلومتر در ساعت توام با گرد و خاك شدید در محور ارتباطی زاهدان - بم و زاهدان - زابل نیز حكمفرماست و شعاع دید افقی به حداقل رسیده است .

7307/2729/330



:: برچسب‌ها: ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، قانون عضویت ایران در مجمع كشورهای صادركننده گاز پیش از این در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و پس از آن به تایید شورای نگهبان رسیده است.

بر این اساس، به دولت اجازه داده می شود در 'مجمع كشورهای صادركننده گاز' عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق عضویت مربوط اقدام كند.

مجمع دارای شخصیت حقوقی بین المللی بوده و همچنین دارای صلاحیت حقوقی ضروری برای اجرای وظایف و نیل به اهداف خود خواهد بود.

این موافقتنامه منوط به پذیرش، تصویب یا تنفیذ اعضاء، طبق قوانین مربوط آنها است. همچنین این موافقتنامه 30 روز پس از سپردن پنج سند پذیرش، تصویب یا تنفیذ طرفین لازم الاجراء خواهد شد.

بر این اساس، هریك از طرفین می تواند با ارائه اطلاعیه كتبی طبق ماده (7) اساسنامه مجمع از عضویت در این موافقتنامه انصراف دهد.

همچنین چنانچه هیچ گونه خروج از عضویتی صورت نگیرد، این موافقتنامه در مورد كلیه حقوق و تعهدات ایجاد شده قبل از تاریخ نافذ شدن انصراف از عضویت مزبور اعمال خواهد شد.

اختلافاتی كه ممكن است در خصوص تفسیر و كاربرد مفاد این موافقتنامه بین طرفین بروز كند از طریق مذاكره مستقیم بین طرفین حل و فصل خواهد شد.

**اساسنامه مجمع كشورهای صادركننده گاز

مجمع كشورهای صادركننده گاز، سازمانی دولتی بین المللی است كه چارچوب تبادل تجربیات و اطلاعات میان كشورهای عضو را برای نیل به اهداف زیر فراهم می كند:

- حمایت از حقوق حاكمیت كشورهای عضو در خصوص منابع گاز طبیعی آنها و توانایی آنها در جهت طراحی و مدیریت مستقل برنامه های توسعه ای، بهره برداری و حفاظت پایدار، موثر و منطبق با مسایل زیست محیطی منابع گاز طبیعی خود به نفع ملتهایشان خواهد بود.

در صورت موافقت كلیه كشورهای عضو مجمع، با رعایت اقدامات مندرج در این اساسنامه، اهداف مجمع قابل گسترش و افزایش خواهد بود.

بر اساس این قانون، هر كشور صادركننده گازی كه همسو با اهداف و علائق مجمع باشد، می تواند با تصویب اساسنامه طبق قطعنامه مصوب اكثریت سه چهارم اعضای اجلاس وزارتی به عضویت مجمع درآید.

همچنین مجمع دارای سه ركن اجلاس وزارتی، هیات اجرایی و دبیرخانه است. اجلاس وزارتی، عالی ترین ركن مجمع خواهد بود.

اجلاس وزارتی سالی یك بار برگزار خواهد شد. در هر حال بنا به درخواست یك عضو یا دبیر كل پس از مشورت با رییس اجلاس وزارتی به شرط تصویب اكثریت نسبی اعضاء، اجلاس فوق العاده وزارتی می تواند برگزار شود.

سیام**9129**2026



:: برچسب‌ها: اروپا , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز شنبه ایرنا، كره شمالی دیروز اعلام كرد قصد دارد این ماهواره در ماه آوریل امسال به فضا پرتاب كند.

' هیلاری كلینتون ' وزیر خارجه آمریكا ساعاتی پس از انتشار این خبر خاطر نشان كرد كه این كار بشدت تحریك كننده است.

این گونه اعتراض های آمریكا به دستاوردهای علمی كره شمالی در گذشته نیز باعث شد تا پیونگ یانگ از مذاكرات هسته ای شش جانبه خارج شود.

وزیر خارجه آمریكا كه فقط كشور خود را پایبند به قوانین بین المللی و صلح در جهان می داند، گفت: واشنگتن در این رابطه با شركای خود در روزهای آینده بحث و تبادل نظر خواهد كرد.

با این حال كره شمالی می گوید كه این راكت حامل ' كوانگ میونگ یونگ - 3 ' یك ماهواره نظارت زمینی است و آن را به مناسبت یكصدمین سالگرد تولد ' كیم ایل سونگ ' رهبر فقید این كشور پرتاب خواهد كرد.

این ماهواره بین 12 تا 16 آوریل از استان شمالی ' فیون گان ' كره شمالی پرتاب خواهد شد.

از سوی دیگر چین نیز واكنشی محتاطانه به این موضوع نشان داد.

' لیو وی مین ' سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اینكه حراست از صلح و ثبات وظیفه همه اعضای جامعه بین المللی است گفت كه چین به گزارش های دریافتی از كره شمالی برای پرتاب این ماهواره توجه می كند.

پس از آنكه كره شمالی در هفته گذشته اعلام كرد كه برخی فعالیت های هسته ای خود را به حالت تعلیق در می آورد ، واشنگتن مدعی شد كمك های غذایی به این كشور خواهد فرستاد.

دولت اوباما اكنون به بهانه خبر پرتاب ماهواره علمی كره شمالی می گوید كه كار ارسال كمك های غذایی سخت شده است.

آساق ** 275 ** 2100



:: برچسب‌ها: خیابان , رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

این سخنگو جمعه شب به خبرنگار ایرنا گفت: مردم بحرین آماده هرگونه فداكاری برای مبارزه با دیكتاتوری و همچنین آزاد كردن كشورشان از نیروهای اشغالگر هستند.

وی افزود: این هفته نخستین سالگرد ورود نیروهای سعودی به بحرین و همچنین سالگرد سركوب خونین تجمع كنندگان در میدان مروارید منامه بود كه در جریان آن دست كم پنج نفر كشته شدند. این جنایت دو روز پس از حضور نیرهای عربستانی در بحرین و با پشتیبانی آنان انجام شد.

وی اظهارداشت: لشگركشی عربستان به بحرین برای دفاع از رژیم آل خلیفه و حمله عوامل آنها به معترضان به طور آشكار مورد تایید و حمایت دولت آمریكا بوده است.

'یك سال پس از اشغال بحرین و سركوب خونین معترضان، مردم بحرین بیشتر با شرایط جدید تطبیق پیدا كرده و با استفاده از شیوه های مختلف اعتراضات خود را ادامه می دهند و آماده هستند با وجود همه تنگناها و سركوب ها انقلاب خود را به پیش ببرند.'

سخنگوی جنبش آزادیبخش بحرین گفت: مردم ما امروز بیشتر از یك سال قبل بر ضرورت تغییرات بنیادی در رژیم حاكم متمركز هستند و در واقع اهداف و خواسته هایشان روشن تر شده و مصمم هستند كه تلاش های خود را تا حصول به موفقیت ادامه دهند.

وی در عین حال اظهارداشت: نیروهای مخالف انقلاب بحرین نیز با حمایت آمریكا و رژیم های مرتجع منطقه بشدت تلاش می كنند كه مانع از موفقیت قیام مردم بحرین شوند ولی ادامه اعتراضات ضد دولتی طی یك سال اخیر و بویژه تظاهرات عظیم هفته گذشته این نیروهای ضدانقلابی را شوكه كرد.

وی سپس به طرح موضوع بحرین در اجلاس اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو اشاره كرد و افزود: به رغم تلاش های عوامل رژیم بحرین و حامیانش، موضوع نقض حقوق بشر در بحرین در اكثر سخنرانی ها از جمله سخنرانی نمایندگان 9 كشور اتحادیه اروپا مطرح شد.

این سخنگو گفت: به رغم همه سركوب ها، انقلاب مردم بحرین با قدرت ادامه دارد و تقریبا هر روز در نقاط مختلف كشور تظاهرات و تجمع اعتراضی برگزار می شود و نیروهای امنیتی رژیم نیز از همه ابزارها برای سركوب معترضان استفاده می كنند.

به گفته سخنگوی جنبش آزادیبخش بحرین، یك جوان 22 ساله به نام 'فاضل میرزا العبیدی' كه هفته گذشته از فاصله نزدیك با گاز اشك آور از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفته بود، جان خود را از دست داد و به آخرین شهید مردم بحرین تبدیل شد.

اروپام**345



:: برچسب‌ها: اتومبیل , عکس , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

جورج کلونی سال هاست برای دفاع از حقوق بشر در سودان فعالیت می کند

جورج کلونی، بازیگر هالیوود و فعال سیاسی سه ساعت پس از آن که در برابر سفارت سودان در واشنگتن بازداشت شده بود، با سپردن وثیقه یکصد دلاری آزاد شد.

آقای کلونی پس از آن بازداشت شد که روز جمعه به همراه گروهی از فعالان حقوق بشر در اعتراض به بحران انسانی در مناطق مرزی سودان جنوبی در برابر سفارت سودان تجمع کرده بود.

نیک کلونی، پدر جورج کلونی که روزنامه نگار است، جیم موران و جیم مک گاورن از نمایندگان کنگره آمریکا و مارتین لوترکینگ، پسر رهبر فقید جنبش مدنی ایالات متحده از دیگر بازداشت شدگان بودند.

آقای کلونی از فعالان مدافع حقوق بشر در سودان است و بارها از این کشور دیدن کرده است. او یک روز پیش از بازداشت به کاخ سفید رفته بود تا با باراک اوباما درباره وضع سودان گفت و گو کند.

آقای کلونی پس از آزادی از زندان گفت نگران وضع مردمان مناطق مرزی سودان جنوبی با همسایه شمالی آن، سودان است.

جورج کلونی با هشدار درباره احتمال بروز فاجعه انسانی گفت: "حوشبینانه ترین برآوردها این است که ده ها هزار نفر در اثر گرسنگی جان خواهند سپرد... این یک قحطی نیست، این یک تراژدی خلق شده به وسیله دولت خارطوم است تا این افراد را وادار به مهاجرت کند."

آقای کلونی می گوید دولت سودان به خاطر سابقه طولانی تنش با اهالی این منطقه دور افتاده، تعمدا ً از تامین مایحتاج غذای این منطقه خوداری می کند.

سودان جنوبی در سال ۲۰۱۱ از سودان جدا شد و روابط دو همسایه در ماه های اخیر تیره بوده است.

این کشور تازه استقلال یافته به رغم برخورداری از منابع غنی نفت خام، از فقیرترین مناطق جهان است و زیرساخت های کمی دارد.

اختلاف بر سر منابع نفتی و ترسیم خطوط مرزی باعث تنش میان سودان جنوبی و همسایه شمالی آن شده است.

این اختلاف ها باعث بروز بحران انسانی در مرز میان دو سودان شده است و آقای کلونی برای آگاهی افکار عمومی و افزایش فشار بر دولت خارطوم تلاش می کند.

آقای کلونی پیش از بازداشت درسخنانی خواهان صدور مجوز ارسال کمک های بشردوستانه به منطقه آسیب دیده و توقف خشونت سازمان یافته ارتش سودان علیه غیرنظامیان شد.

جورج کلونی حدود یک هفته است که به اتفاق گروهی از چهره های سیاسی عازم واشنگتن شده است تا افکار عمومی را از بروز فاجعه انسانی در ارتفاعات نوبا اگاه کند.

آقای کلونی اخیرا به طور مخفیانه به این ارتفاعات که در نوار مرزی سودان و کشور تازه استلال یافته جنوب سودان واقع شده سفر کرده است و از مشاهدات خود از این سفر را در یک فیلم مستند به تصویر کشیده است.

او با شرکت در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنا که برای بررسی اوضاع سودان تشکیل شده بود، این فیلم را به نمایش گذاشت.

جورج کلونی در این جلسه به اعضای سنای گفت رخدادهای منطقه مرزی سودان به فاجعه دارفور شباهت زیادی دارد.



:: برچسب‌ها: گربه , پرندگان , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز شنبه ایرنا ، ' لیو وی مین ' در مصاحبه ای در پكن خاطر نشان كرد: استمرار ناآرامی ها مشكلاتی را برای مردم سوریه به دنبال دارد و چین نگران این شرایط است.

وی افزود : چین به خواست مردم سوریه برای استقلال در انتخاب یك نظام سیاسی احترام می گذارد و بسیار هدفمند مساله این كشور را دنبال می كند.

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح كرد: ما اصرار داریم كه مساله سوریه باید در چارچوب سازمان ملل و از طرق صلح آمیز و با تاكید بر حفظ صلح و ثبات منطقه خاورمیانه حل و فصل شود.

این سخنگو تاكید كرد كه چین از نقش سازمان ملل در كمك رسانی انسان دوستانه به سوریه حمایت می كند.

وی در همین حال ابراز امید كرد كه دولت سوریه نیز با سازمان ملل برای حل بحران همكاری كند.

آساق ** 275 ** 2100



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در اجرای ماده(56) قانون مدیریت خدمات كشوری و بر اساس سامانه و برنامه تربیت و آموزش مدیران، كارشناسان و مدیرانی كه براساس دستور العمل اجرایی، شرایط عمومی، شایستگی های عمومی و تخصصی، نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه ای شورای عالی اداری ‌از شرایط انتصاب به پست های مدیریت حرفه ای یا ارتقا به پست‌های بالاتر برخوردارند قبل از انتصاب، موظف به طی آموزش های برنامه تربیت مدیران (آموزش های قبل از انتصاب) مطابق سامانه و برنامه آموزش مدیران هستند.

براین اساس در صورت طی نكردن آموزش‌های پیش بینی شده دستگاه های اجرایی مجاز به انتصاب آنها در پست‌های مدیریتی مورد نظر نخواهد بود.

همچنین علاوه بر آموزش های تربیت مدیران (قبل از انتصاب) مدیرانی كه در سه سطح مدیریت حرفه ای و نیز در پست‌های مدیران سیاسی منصوب شوند در طول سنوات انتصاب خود باید آموزش های پیش بینی شده در سامانه آموزش مدیران در بخش آموزش های حین انتصاب را طی كنند.

طبق این بخشنامه، گذراندن این آموزش ها و موفقیت در آنها الزامی است.

آموزش های تربیت مدیر و آموزش های حین انتصاب به ترتیب توسط مراكز و موسسات ذیل اجرا می شود:

-آموزش تربیت مدیر: مركز آموزش مدیریت دولتی و دفاتر آموزش و پژوهش استانداری ها با مجوز و هماهنگی مركز آموزش مدیریت دولتی

-آموزش های حین انتصاب مدیران حرفه ای: مركز آموزش مدیریت دولتی ،‌دستگاه‌های اجرایی و مراكز و موسسات آموزشی تایید صلاحیت شده

-آموزش های حین انتصاب مدیران سیاسی: مركز آموزش مدیریت دولتی

بر این اساس، برنامه درسی آموزش ها، ‌مواد و محتوای آنها به صورت استاندارد توسط مركز آموزش مدیریت دولتی طراحی، ‌تدوین و ابلاغ می شود.

مواد و محتوای آموزشی، برنامه آموزشی اختصاصی مدیریتی (دستگاهی ) توسط دستگاه های اجرایی طراحی و تدوین می شود.

همچنین مركز آموزش مدیریتی دولتی با همكاری دستگاه های اجرایی، صلاحیت حرفه ای مدرسان موضوع این سامانه را تعیین می كند. مدرسانی می توانند آموزش های مدیران (به استثنای آموزش های اختصاصی مدیریتی دستگاهی) را تدریس كنند كه دارای گواهینامه صلاحیت از این مركز باشند.

بر این اساس، ساعات آموزشی مدیران سیاسی 120ساعت، مدیران عالی حرفه ای 342 ساعت، مدیران میانی حرفه ای 422 ساعت و مدیران پایه حرفه ای 450 ساعت در سامانه و برنامه تربیت و آموزش مدیران پیش بینی شده است.

چنانچه بنا به مقتضیات خاص و حسب ضرورت، ‌به میزان آموزش های برنامه فوق اضافه شود این امر توسط مركز آموزش مدیریت دولتی به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

براساس این بخشنامه، نظارت بر كیفیت و سنجش اثر بخشی آموزش های مدیران كه توسط دستگاه های اجرایی و دفاتر آموزش و پژوهش استانداری ها برگزار می شود، توسط مركز آموزش مدیریت دولتی انجام و نظارت كلی بر آموزش مدیران بر عهده معاونت راهبردی منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری است.

سیام** 9129



:: برچسب‌ها: آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

* حكمت (417) معنای استغفرالله

شخصی در حضور امیرالمومنین (ع) 'استغفرالله' گفت. آن حضرت فرمودند: مادرت به عزایت بنشیند! آیا می دانی معنای استغفار چیست؟ استغفار مقام بلندمرتبگان است و اسمی است كه شش معنی دارد.

نخست پشیمانی بر گذشته. دوم عزم بر ترك بازگشت به طور همیشه. سوم این كه حقوق مردم را ادا كنی تا با خدا عاری از هر گناه دیدار نمایی. چهارم هر واجبی را كه بر عهده تو بوده و انجام نداده ای، به جای آوری.

پنجم آنكه گوشتی را كه در گناه بر پیكرت روییده در غم و اندوه آب كنی تا پوست تو به استخوانت بچسبد و میان پوست و استخوان، گوشت تازه بروید. ششم جسم خود را رنج طاعت بچشانی، همچنان كه بر او حلاوت معصیت چشانده بودی. در این هنگام بگو استغفرالله.

* حكمت (418) ارزش بردباری

بردباری به منزله قبیله است.

* حكمت (419) ضعف انسان

بیچاره فرزند آدم! اجلش پوشیده، بیماری اش پنهان، اعمالش را می نگارند. پشه ای او را می آزارد، جرعه ای گلوگیرش می شود و عرق تن، او را بدبو می كند.

* حكمت (420) راه درمان شهوت

اصحاب امام پیرامونش نشسته بودند كه زنی زیبا از آنجا عبور كرد. حاضران دیده به آن زن دوختند. امام (ع) فرمودند: همانا دیدگان این مردان به منظره شهوت آمیز دوخته شده و به هیجان آمده اند. هر گاه كسی از شما با نگاه به زنی به شگفتی آید، با همسرش بیامیزد كه او نیز زنی چون زن وی باشد.

(مردی از خوارج گفت: خدا این كافر را بكشد چقدر فقه می داند! مردم برای كشتن او برخاستند، امام فرمودند: آرام باشید، دشنام را با دشنام و یا با بخشیدن از گناه باید پاسخ داد.

فراهنگ**1003**



:: برچسب‌ها: شب , ابرها , رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

علی اصغر مدیرروستا جمعه شب در كنفرانس خبری قبل از بازی در جمع خبرنگاران اظهار كرد: دیگر وقت آن گذشته كه در میدان اشتباه كنیم چرا كه جای جبران اشتباهات نیست.

وی اضافه كرد: اگر بازیكنان در بازی روز شنبه تاكتیك هایی را كه به آنها گفته شده در زمین پیاده كنند و با دقت به توپ ضربه بزنند می توانیم عیدی خوبی به اهالی ورزش هدیه كنیم.

مدیرروستا بیان كرد: تمام امكانات برای موفقیت تیم شهرداری فراهم است و هیچ فشاری روی بازیكنان نه از سوی هیات مدیره و نه كادر فنی وجود ندارد و بازیكنان اگر بازی روان خود را در بازی های باقیمانده به نمایش بگذارند قطع یقین در لیگ برتر خواهیم ماند.

وی افزود: تاجایی كه می توانستم داشته ها و دانسته هایم را به بازیكنان انتقال دادم و این آنها هستند كه باید با تلاش و تمركز بیشتر یك بازی خوب ارایه داده و سه امتیاز حساس را از آن خود و تیم كنند.

وی در خصوص تیم صبای قم و بازیكنان و كادر فنی این تیم، گفت: آشنایی خوبی از این تیم دارم و با آنالیز چند بازی این تیم و گوشزد كردن نقاط ضعف و قوت آن به بازیكنانم، امیدوارم كه اولین سه امتیاز خانگی را در بازی روز شنبه كسب كنیم.

مدیرروستا افزود: تمامی بازیكنان بجز میرزاپور، دراگان زاركوویچ و عیسی پرتو كه دچار مصدومیت و محرومیت هستند، برای انجام این بازی در آمادگی كامل هستند.

دیدار دو تیم شهرداری تبریز و صبای قم از هفته بیست و هشتم لیگ برتر ساعت 16 امروز شنبه در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز انجام می شود.

عبدالله ویسی سرمربی تیم صبای قم به دلیل تاخیر پرواز تهران - تبریز نتوانست در كنفرانس خبری پیش از بازی حضور یابد.

7233/587



:: برچسب‌ها: سگ , پاریس , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

پل برایتنر، ملی پوش پیشین آلمان قرعه‌کشی را انجام داد

بارسلونا و رئال مادرید دو تیم قدرتمند اروپا تا مرحله فینال مسابقات لیگ قهرمانان اروپا با هم روبرو نخواهند شد.

قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امروز (۱۶ مارس) در نیون سوئیس مقر یوفا برگزار شد و ۸ تیم صعود کننده رقبای خود را شناختند.

پل برایتنر، ملی پوش پیشین آلمان که با این تیم در سال ۱۹۷۴ قهرمان جام جهانی شده قرعه‌کشی را انجام داد.

رئال مادرید، صدرنشین کنونی لالیگا، با قرعه نسبتا آسانی مواجه شد و برای صعود به نیمه نهایی بایستی با تیم آپوئل نماینده قبرس روبرو شود که برای نخستین بار تا این مرحله بالا آمده است.

بایرن مونیخ آلمان نیز که از شانس‌های جدی قهرمانی امسال است نیز به نظر می رسد کار سختی پیش رو ندارد. این تیم برای صعود باید مارسی را از سر راه بردارد که در لیگ فرانسه وضعیت خوبی ندارد.

در دشوارترین قرعه بارسلونای اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی، باید با آث میلان ایتالیا روبرو شود که صدرنشین سری‌آ است و از زلاتان ابراهیموویچ ، بازیکن پیشین بارسلونا، و روبینیوی برزیلی سود می‌برد. این دو تیم در مرحله گروهی همین رقابتها همگروه بودند که بارسلونا بازی رفت را ۲-۳ برد و بازی برگشت ۲-۲ مساوی شد.

اما چلسی انگلستان که با دشواری زیاد و تحولات بسیار خود را به این مرحله رسانده نیز خوش شانس بود که از رویارویی با بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ مصون ماند و حریف بنفیکای پرتغال شد.

شاید مهمترین نتیجه قرعه‌کشی امروز برای علاقمندان فوتبال، رویارویی احتمالی دو غول بزرگ فوتبال اروپا و جهان یعنی بارسلونا و رئال مادرید در فینال این مسابقات باشد.

دروگبا

چلسی با دشواری زیاد و تحولات بسیار خود را به مرحله یک چهارم نهایی رسانده است

طبق قرعه کشی انجام شده در مرحله نیمه نهایی، برنده دیدارهای رئال مادرید-آپوئل و بایرن مونیخ-مارسی با یکدیگر مسابقه خواهند داد و برنده‌های دو دیدار دیگر یعنی چلسی-بنفیکا و میلان –بارسلونا با هم روبرو خواهند شد.

بدین ترتیب چلسی در صورت گذشتن از سد بنفیکا، برای صعود به مرحله فینال ممکن است با بارسلونا قدرت برتر چند سال اخیر اروپا روبرو شود که یادآور نیمه نهایی رقابت‌های سال ۲۰۰۹ است که در نهایت بارسلونا با گل دقیقه نود اینی یستا در استمفورد بریج صعود کرد؛ در مسابقه ای جنجالی که چلسی اعتقاد داشت چهار پنالتی این تیم نادیده گرفته شد.

چلسی در مرحله قبل، بازی ۱-۳ باخته در خانه ناپل را جبران کرد و با پیروزی خیره‌کننده ۱-۴ ضمن صعود به مرحله یک چهارم نهایی، تا حدودی اعتماد به نفس را به این تیم بحران زده باز گردانده شد.

چلسی از زمان اخراج آندره ویلاش بواش و گماردن روبرتو دی ماتیو به عنوان سرمربی موقت این تیم تا پایان فصل، سه برد پیاپی در جام حذفی، لیگ برتر انگلستان و لیگ قهرمانان اروپا بدست آورده است.

اما این تیم هنوز با سه امتیاز کمتر نسبت به آرسنال در رده پنجم لیگ برتر قرار دارد و در خطر از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان سال آینده قرار دارد.



:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , زرد , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

پرسپولیس در جایگاه هشتم جدول لیگ برتر قرار دارد

پرسپولیس در یک بازی برتر نفت تهران، تیم چهارم لیگ برتر، را سه بر صفر شکست داد.

بعد از ظهر روز جمعه (۲۶ اسفند - ۱۶ مارس) در تنها بازی هفته بیست و هشتم لیگ برتر ایران، دو تیم تهرانی نفت و پرسپولیس از ساعت ۱۶.۳۰ (۱۳ به وقت لندن) در ورزشگاه آزادی مسابقه دادند.

پرسپولیس از همان ابتدای بازی با حرکت‌های سرعتی جواد کاظمیان صاحب چند فرصت شد که در یک مورد و در دقیقه ۲۷، ارسال کوتاه او به داخل محوطه جریمه با ضربه اشتباهی سیامک کوروشی، مدافع نفت، به گل نخست پرسپولیس تبدیل شد.

ایمون زاید (۵۵) و امیرحسین فشنگی (۸۳) دو گل دیگر پرسپولیس را در نیمه دوم زدند تا یک پیروزی روحیه‌بخش نصیب این تیم شود که در این فصل وضعیت مناسب و پایداری در مسابقات لیگ برتر ایران نداشته است.

نفت تهران که با مربیگری حسین فرکی در رقابت‌های لیگ در وضعیت بهتری از پرسپولیس قرار دارد، نمایش خوبی نداشت و بازیکنان این تیم در اکثر دقایق بازی ناهماهنگ و کم انگیزه به نظر می‌رسیدند.

مصطفی دنیزلی، سرمربی پرسپولیس، در این دیدار علی کریمی و علیرضا رضایی را در ترکیب پرسپولیس قرار نداده بود.

کارلوش کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران، کریم باقری، احمدرضا عابدزاده و افشین پیروانی، بازیکنان پیشین پرسپولیس، نیز برای تماشای این بازی در ورزشگاه آزادی حضور داشتند.

پرسپولیس با این پیروزی ۳۸ امتیازی شد اما به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به فولاد همچنان در جایگاه هشتم جدول باقی ماند. نفت نیز با همان ۴۴ امتیاز بدون تغییر در رده چهارم لیگ برتر ایران قرار دارد.

در ادامه مسابقات هفته بیست و هشتم، فردا از ساعت ۱۶ به وقت ایران ۶ دیدار دیگر نیز در شهر مختلف برگزار خواهد شد. سپاهان صدرنشین لیگ برتر میزبان راه‌آهن خواهد بود و داماش گیلان نیز از ملوان انزلی پذیرایی خواهد کرد.

شهرداری تبریز با صبای قم، مس با فولاد، سایپا با تراکتورسازی، و نفت آبادان نیز با مس سرچشمه روبرو خواهند شد.



:: برچسب‌ها: سیاه , عکس , سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا این دیدار كه عصر جمعه در استادیوم شهید سراجی گناوه برگزار شد تیم پرسپولیس موفق شد در یك بازی برتر با نتیجه چهار بر صفر مقابل حریف خود به پیروزی دست یابد.

تیم فوتبال پرسپولیس گناوه به عنوان یكی از نمایندگان استان بوشهر در گروه دوم این رقابت ها با تیم های كارگر بنه گز اهرم بوشهر، سپاهان نوین و صفاهان اصفهان و دارتاك لرستان حضور دارد.

دو تیم برتر این گروه مستقیم به لیگ دسته دوم كشور راه می یابند.ك/2

637/628



:: برچسب‌ها: فرمت مربع , دریا , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ ' طه طاهری 'در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران شراكت جدی و راهبردی با دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) دارد، به همین جهت تمامی برنامه‌های حوزه مقابله با مواد مخدر به خصوص مسائل افغانستان را با همكاری سازمان ملل و این دفتر پیگیری می‌كند.

وی با بیان اینكه در واقع ایران،‌ بیشترین ارتباطات را برای ایجاد هماهنگی بیشتر با UNODC و افغانستان دارد، اظهار داشت : تمام سیاست‌هایی كه در چند سال گذشته در افغانستان اجرا شده، از جمله استراتژی متوازن، تاثیری در كاهش یا نابودی كشت مواد مخدر در آن كشور نداشته است، در حقیقت باعث شده كشت مواد مخدر در استانی از افغانستان مثل هلمند كاهش یافته و از طرفی در استانی دیگر مثل قندهار افزایش یابد.

قائم مقام دبیركل ستاد، ناتوانی در سیستم دولتی افغانستان را یكی از عوامل مهم توسعه كشت مواد مخدر در آن كشور عنوان كرد و ادامه داد: كشورهایی كه ادعا می‌كنند برای كمك وارد افغانستان شده‌اند، هدفشان از بین بردن مواد مخدر و تروریسم نیست، بلكه آنان در تلاشند تا ناامنی و كشت مواد مخدر در منطقه افزایش پیدا كند.

طاهری تصریح كرد: طی دو سال گذشته در افغانستان، هیچ عملیات موثری از سوی حاكمیت و كشورهایی كه مسوول امنیتی برخی استان‌ها هستند در جهت از بین بردن لابراتوارها و سران و تاجران خرید مواد مخدر كه بر سر زمین‌های زارعتی كشت حاضر می‌شوند و مواد جابجا می‌كنند، صورت نگرفته است.

وی افزود: ساماندهی و برنامه‌‌ریزی در خصوص پروژه‌های اثربخش در حوزه مبارزه با مواد مخدر، یكی از كارهای مهمی است كه می‌توان در افغانستان اجرایی كرد؛ زیرا سال‌ گذشته هفت درصد سطح زیر كشت افزایش پیدا كرد و این به خاطر سیاست‌های غلطی است كه در آن كشور اجرا شده است.

طاهری در ادامه، بررسی چرایی تبدیل لابراتوارهای سنتی به تكنولوژی مدرن و فناوری‌های جدید، بررسی چگونگی تامین پیش‌سازهای تولید مواد مخدر در افغانستان و شناسایی راه‌های ورودی آنها به آن كشور، شناسایی و افشای نام شركت‌ها و كمپانی‌های دخیل در تولید پیش‌سازها به مجامع جهانی را از دیگر برنامه‌های مهم در حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیش‌سازها برشمرد كه نماینده سازمان ملل می‌تواند در افغانستان پیگیری می‌كند.

یان كوبیس، نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان نیز در این دیدار حمایت از اجرای برنامه‌های مبارزه با جرائم به خصوص مواد مخدر را بخشی از وظایف سازمان ملل و دفتر UNODC برشمرد و گفت: ما در این میان حتی از افرادی كه در این مبارزه متولی هستند،‌ حمایت خواهیم كرد.

وی با اشاره به سومین اجلاس جهانی مبارزه با مواد مخدر (معاهده پاریس) كه فوریه 2012 در وین برگزار شد، گفت: در آن اجلاس بر نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با موادمخدر و جرائم مرتبط با آن تاكید و اهمیت و ارزش فوق‌العاده‌ای برای ایران قائل شد؛ به راستی كه كشور شما نقش مهمی را در این مبارزه ایفا كرده است.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان بیان داشت: من بر نقشی كه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در حفظ ثبات، امنیت و اهمیت افغانستان در منطقه ایفا كند، كاملاً معترف هستم، ایران كشوری است كه می‌تواند در پیشبرد توسعه افغانستان موثر باشد تا آن كشور به مأمن مواد مخدر تبدیل نشود.

اجتمام **9022



:: برچسب‌ها: کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه در خبری با انتشار سخنان 'مارك لایل' نماینده انگلیس در شورای امنیت سازمان ملل گفت: درك ما از پرتاب این موشك، نقض قطعنامه های شورای امنیت خواهد بود.

انگلیس یكی از پنج عضو دائم سازمان ملل و رییس دوره ای این شورا از ابتدای ماه مارس سال جاری میلادی است.

قطعنامه یاد شده سازمان ملل، قطعنامه شماره 1874 است كه پس از دومین آزمایش موشكی سال 2009 كره شمالی صادر شد و خواستار ' اجرا نشدن هرگونه آزمایش هسته ای و پرتاب موشك های بالستیك توسط این كشور ' شد.

پیونگ یانگ روز جمعه اعلام كرد كه قصد دارد یك راكت را طی روزهای 12 تا 16 آوریل به مناسبت یكصدمین زادروز كیم ایل سونگ بنیانگذار و رهبر پیشین كره شمالی در مدار زمین قرار دهد.

همچنین آمریكا، ژاپن و كره جنوبی نیز این برنامه را محكوم كردند.

مترجمام/9242** 1574



:: برچسب‌ها: جدید , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا ، اردوغان امروز (جمعه ) در گفت و گویی با خبرنگاران با تایید سفر خود به تهران اظهار داشت: در سفرم به تهران افزون بر دیدار با ' محمود احمدی نژاد ' رییس جمهوری با

' آیت الله خامنه ای ' رهبر عالی ایران نیز دیدار و گفت و گو خواهم كرد.

نخست وزیر تركیه با اشاره به سفرش به كره جنوبی اظهار داشت : پس از سفر به كره جنوبی روز 28 ماه مارس ( 9 فروردین ) به تهران سفر خواهم كرد.

نخست وزیر تركیه در جریان سفر خود به تهران و دیدار با مقامات كشورمان در خصوص مسائل منطقه ای و مباحث مورد علاقه دو كشور به گفت و گو خواهد پرداخت.

خاورم/2011**230** 1506



:: برچسب‌ها: مدل , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

حجت الاسلام والمسلمین 'عباس امینی' در خطبه های این هفته نماز جمعه شاهرود افزود: مسوولان باید در خصوص امور انجام شده در سال جهاد اقتصادی پاسخگو باشند.

وی گفت: بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی ایران، سقوط دیكتاتورها از جمله قذافی، ادامه انقلاب در یمن، اردن و بحرین، جنبش ضد سرمایه داری در آمریكا و اروپا ، قرآن سوزی در افغانستان، ادامه تشنجات در غزه، پیشرفتهای علمی و پزشكی در ایران و انتخابات نهمین دوره مجلس شواری اسلامی از جمله حوادث مهم سال 90 بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینكه مردم ولایتمدار شاهرود میزبان زائران امام رضا(ع) در تمام سال و به خصوص ایام نوروز هستند اظهار داشت: مردم قدر خدمتگزاری به زائران امام هشتم(ع) را بدانند و مسافران نیز با رعایت نكات ایمنی سفر خوب و خوشی را تجربه كنند.

او گفت: در ایام سال نو كمك به دیگران و كسانی كه نیاز به كمك دارند، صله رحم و عفو كسانی كه در حق ما بدی كرده اند را فراموش نكنیم.

وی بیان كرد: خداوند در روز قیامت در خصوص عمر انسان، جوانی اش، دارایهایش و محبت به اهل البیت(ع) حسابرسی خواهد كرد، این امور را سرلوحه زندگی امان قرار دهیم.ك/2

1496/7265/608



:: برچسب‌ها: باغ , قدیمی , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، قرار است مشعل تا ساعاتی چند با 'رجب طیب اردوغان' نخست وزیر تركیه دیدار كند.

خبرگزاری دولتی تركیه 'آناتولی' كه این خبر را مخابره كرده است به جزییات بیشتری نپرداخت.

پیش بینی می شود مشعل در دیدار با نخست وزیر و دیگر مقامات تركیه در خصوص مسایل مورد علاقه و نیز اوضاع فلسطین و باریكه غزه گفت وگو كند.

'اسماعیل هنیه' نخست وزیر منتخب فلسطین نیز ماه گذشته به تركیه سفر و با اردوغان و دیگر مقامات بلندپایه این كشور گفت و گو كرد.

سفر مشعل به تركیه درحالی صورت می گیرد كه قرار است محمود عباس، رییس تشكیلات خودگردان فلسطین و خالد مشعل در قاهره با هم دیدار كنند.

تركیه برای ایجاد وفاق و وحدت بین فتح و حماس ایفای نقش كرده است.

خاورم/201**230**1369



:: برچسب‌ها: ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا اعزامی به مشهد مقدس حاكی است ،فرودگاه مشهد كه در سال 1330 درمحل زائرسرای فعلی احداث شد . قبل ازآن درمحل میدان پانزده خرداد باندی خاكی جهت فرود هواپیماهای كوچك نظامی وجودداشت كه محل استقرار قبضه های ضدهوائی بود .

** نخستین باند

نخستین باندفرودگاه مشهد درطرح توسعه این فرودگاه به صورت 'تاكسی وی ' الحاقی پاركینگ هواپیمای فرودگاه قدیم به ابتدای باند 13 وادامه آن بصورت 'تاكسی وی' تا پاركینگ نیروی هوائی بهسازی شد.

سال 1346 باندجدید ازنوع بتن وپایگاه پدافند نیروی هوائی مورد بهره برداری قرارگرفت كه روزانه یك پرواز از نوع DC3 درمسیرتهران مشهد وپروازهای آموزشی و ایرتاكسی علاوه بر پروازهای نظامی ازآن استفاده می كردند.

افزایش پروازها و ورود هواپیماهای DC8 و درپی آن بوئینگ 707، 737و 727 وایرباس درسال 1357 پاركینگ وترمینال جدید برج مراقبت پرواز وساختمانهای جانبی فرودگاه جدید بصورت ناقص مورد بهره برداری قرارگرفت.

انحلال شركت پیمانكار موجب شد تا مراحل تكمیل این فرودگاه بعدازانقلاب اسلامی ادامه یابد و در واقع پس ازپیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی، فرودگاه مشهد وارد مرحله جدیدی از فعالیت خود شد و روند رو به رشدی را طی كرد.

** از یك پایانه شروع شد

سعید چلندری مدیركل فرودگاه های خراسان رضوی، با بیان اینكه فرودگاه مشهد ظرف پنج سال گذشته با اجرای طرح های توسعه مختلف تاكنون تحولات رو به رشدی داشته ، به خبرنگاران اعزامی گفت : اقدامات عمرانی و زیرساختی زیادی در این فرودگاه بین المللی صورت گرفته است.

وی این راهم گفت:‌ این فرودگاه تا چندی پیش فقط از یك پایانه 22 هزار متر مربعی برخوردار بود و تمامی پروازها از این محل انجام می‌شد ،اما با تلاش و پیگیریهای مدیران قبل و كنونی این فرودگاه برنامه بلندمدت تهیه شد و پایانه ها افزایش یافت.

چلندری افزود: طی 18 ماه گذشته پایانه زیارتی ویژه زائران خانه خدا مورد بهره برداری قرار گرفت و به این ترتیب تمامی پروازهای حج از محل این پایانه كه از پروازهای داخلی جدا شده ، صورت می گیرد .

** سالانه 130 هزار نفر زائر خانه خدا

پایانه زیارتی فرودگاه مشهد 10 هزار متر مربع مساحت دارد و ضمن اینكه تمامی پروازهای حج از این پایانه صورت می گیرد ، در طول سال در دوران اوج تقاضا و سفر به خانه خدا بالغ بر 130 هزار نفر زائر از این فرودگاه به كشور عربستان و برعكس منتقل می شوند .

در واقع با بهره برداری از این پایانه ، كه عمر 5/ 1 سال دارد ، گامی در جهت بهبود شرایط برای نقل و انتقال زائران خانه خدا فراهم شد .

** پایانه پروازهای خارجی

مدیركل فرودگاه های خراسان رضوی ، در تشریح فعالیت های صورت گرفته به خبرنگاران اعزامی گفت : حدود 20 سال قبل برای احداث پایانه پروازهای خارجی كلنگ زنی شد و عملیات اجرایی آن نیز آغاز ، اما مشكلاتی در روند اجرای آن پدید آمد كه زمان زیادی به طول انجامید .

به گفته ی چلندری ؛ پایانه پرواز‌‌های خارجی فرودگاه مشهد مساحت 21 هزار و 800 متر مربعی دارد و چندی است كه به بهره برداری رسید .

** خدمات هوانوردی

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد اكنون خدمات هوانوردی لازم را به این شرح به هواپیماها ارائه می كند:

- خدمات ترافیك هوایی

- نشست و برخاست هواپیماها

- پارك كردن هواپیماها

- خدمات روشنایی

- خدمات فرودگاهی

- خدمات هواشناسی و توجیه خلبانان

** فرودگاه مشهد و نخستین پاركینگ طبقاتی

مدیركل فرودگاه های خراسان رضوی از احداث نخستین پاركینگ طبقاتی در كنار پایانه پروازهای خارجی این فرودگاه به عنوان گام اول در این ارتباط یاد كرد و اظهار داشت : این پاركینگ طبقاتی با سرمایه گذاری 90 میلیارد ریالی در مساحتی به میزان 38هزار متر‌مربع و ظرفیت یكهزار و 400 دستگاه خودرو احداث خواهد شد.

وی با بیان اینكه اجرای این پاركینگ از سوی بخش خصوصی صورت می گیرد و مجری آن از برنامه زمانی پیش بینی شده عقب است، گفت: تاخیر روزانه این پروژه به زیان مجری مربوطه است ،زیرا ساخت سریعتر آن ضامن منافع اقتصادی شركت بهره بردار خواهد بود .

به گفته ی چلندری؛ فناوری اولیه اجرای این پاركینگ قدیمی شده بود، اما در طرح جدید كه به تأیید مشاور پروژه رسیده ، سازه‌های سبك و پاركینگ مطابق آخرین استانداردهای روز به اجرا گذاشته می شود.

وی ، میزان پیشرفت فیزیكی این پروژه را 15 ‌درصد ذكر كرد و افزود: پیش بینی می شود ، این پاركینگ طبقاتی در نیمه نخست سال 1391 به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول تصریح كرد: پس از پاركینگ نخست، دومین پاركینگ طبقاتی خودرو این فرودگاه در ضلع مقابل آن ساخته خواهد شد .

وی گفت: هر دو پاركینگ طبقاتی اول و دوم، به پروازهای خارجی اختصاص پیدا می كند و از طریق زیرِ زمین به هم متصل خواهند شد.

در عین حال پایانه پروازهای حج این فرودگاه نیز ، دارای پاركینگ مسطح است كه سه هزار و 500 متر مربع مساحت دارد.

فرودگاه مشهد مقدس با پایان جنگ تحمیلی و ورود كشور به دوران سازندگی به نام مبارك شهید هاشمی نژاد نامگذاری شد.

اقتصام** 1559*



:: برچسب‌ها: انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()