نوشته شده توسط : blpwjob

طارق الهاشمی معاون فراری رییس جمهوری عراق كه اخیرا به اتهام صدور دستور عملیات تروریستی تحت تعقیب قرار گرفته است در اظهاراتی با انتقاد شدید از نوری المالكی رییس جمهور عراق خواستار بازگشت مجدد نیروهای اشغالگر آمریكا به این كشور شده است. موضع گیری جنجال برانگیزی كه خوراكی داغ برای رسانه های آمریكایی و عربستانی فراهم كرده است.

روز سه شنبه 31 ژانویه 2011 دو مصاحبه از روزنامه الشرق الاوسط عربستان و بخش عربی شبكه خبری سی ان ان آمریكا با طارق الهاشمی معاون تحت تعقیب رییس جمهور عراق به طور همزمان منتشر شد.

الهاشمی در مصاحبه با الشرق الاوسط چاپ لندن وابسته به عربستان سعودی تصریح كرد: اشتباه زندگی من این بود كه دو بار از نوری المالكی حمایت كردم! یك بار در سال 2006 و در جریان جایگزینی وی به جای ابراهیم جعفری و باری دیگر در جریان تشكیل دولت اخیر و محروم شدن العراقیه به رهبری 'برادر' ایاد علاوی از تشكیل دولت.

الهاشمی در واكنش به اتهامات مطرح شده علیه خود گفت: نوری المالكی را به محاكمه قانونی خواهم كشاند زیرا او اعتبار و حیثیت مرا مخدوش كرده است.

همچنین حبرگزاری صوت العراق اعلام كرد: به دنبال دستگیری 16 تن دیگر از طرفداران طارق الهاشمی و ائتلاف العراقیه به اتهام های امنیتی، وی با صدور بیانیه ای از جلال طالبانی رییس جمهور عراق خواسته است كه برای جلوگیری از اینگونه اقدامات نوری المالكی دخالت كند!

همزمان با انتشار مصاحبه الشرق الاوسط با طارق الهاشمی، شبكه خبری سی ان ان آمریكا نیز در بخش عربی خود گفتگویی را با او منتشر كرد كه طی آن الهاشمی خواستار بازگشت مجدد نیروهای آمریكایی به خاك عراق شد، موضع گیری آشكاری كه خود مهر تاییدی بر اظهارات كارشناسان مبنی بر تحركات طارق الهاشمی و العراقیه برای مشروعیت بخشیدن به ادامه حضور اشغالگران در عراق بود.

الهاشمی در این مصاحبه نسبت به احتمال ورود كشور به جنگ قومی هشدار داد و گفت: آمریكا ناچار خواهد شد برای توقف جنگ مذهبی به عراق بازگردد. جمله ای كه تیتر مصاحبه سی ان ان با معاون تحت تعقیب رییس جمهور عراق بود.

طارق الهاشمی در توجیه لزوم بازگشت نیروهای آمریكایی به عراق گفت: 'المالكی كشور را به نقطه ای هدایت می كند كه مسایل قومی زیادی را شامل می شود. مشكلاتی شبیه دوران پیش از سال 2003(قبل از اشغال عراق) زمانی كه دخالت نظامی برای سرنگونی رژیم صدام حسین در پی درگیری های مذهبی شیعه و سنی آغاز شد.'

الهاشمی سپس در قامت حامی منافع ملی ایالات متحده ظاهر شد و پرسید: دولت آمریكا چگونه می تواند پاسخ مالیات دهندگان آمریكایی را برای صرف هزینه ها با هدف دموكراسی سازی در عراق بدهد؟

وی افزود: وضعیت عراق نمی تواند به فرآیند انتخابات ریاست جمهوری آمریكا ضرر بزند، اما در مجموع می تواند منافع آمریكا در منطقه را با مخاطره مواجه سازد. وی آینده عراق را 'تاریك' توصیف كرد و از دولت آمریكا خواست در این باره جدا هشیار و مراقب باشد.

در همین حال رادیو سوا آمریكا نیز در پایگاه اینترنتی خود با تیتر 'هاشمی می گوید كه تصمیم های مالكی عراق را به مرحله پیش از 2003 بر می گرداند' به بازتاب اظهارات طارق الهاشمی در گفتگو با شبكه خبری سی ان ان آمریكا پرداخت.

روز سه شنبه همچنین شاهد یك اتفاق مهم دیگر در عرصه سیاسی عراق بود. نمایندگان وابسته به ائتلاف العراقیه كه پیشتر در اعتراض به آنچه كه تمركز قدرت توسط 'نوری المالكی' نخست وزیر، می نامیدند، تحریم هایی را علیه مجلس و كابینه این كشور اعلام كرده بودند با وجود تقلاهای سران این ائتلاف علیه دولت عراق به تحریم پارلمان پایان دادند و در صحن علنی مجلس حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، اغلب نمایندگان سنی این حزب در جلسه امروز پارلمان شركت كردند و بدین ترتیب به تحریم شش هفته ای پارلمان پایان دادند.

نمایندگان سایر احزاب نیز از حضور نمایندگان العراقیه استقبال كردند و بازگشت آنها به مجلس را به فال نیك گرفتند.

جلسه روز سه شنبه پارلمان به ریاست 'اسامه النجیفی' برگزار شد و از مجموع 325 نماینده، 239 نفر در این جلسه حضور داشتند.

اقدام اخیر نمایندگان العراقیه در حالی است كه روز یكشنبه 'میسون الدملوجی' سخنگوی این حزب از موافقت مقامات عالی رتبه این حزب با پایان دادن به تحریم مجلس عراق خبر داده بود.

این جبهه سیاسی كه 82 كرسی از 325 كرسی مجلس را در اختیار دارد، همچنین در اعتراض به اقدام دولت مبنی بر تحت پیگیری قرار دادن 'طارق الهاشمی' مجلس را تحریم كرده بود.

این كشمكش ها زمانی آغاز شد كه مقامات دولت عراق در 18 دسامبر(27 آذر ماه) و اندكی پس از خروج نیروهای آمریكایی از این كشور، 'طارق الهاشمی' معاون رییس جمهوری و رهبر حزب العراقیه را به هدایت جوخه های مرگ و عملیات های تروریستی در كشور متهم كردند.

الهاشمی كه تحت تعقیب مقامات قضایی قرار گرفته، به منطقه كردستان عراق رفته است.

پژوهش**9241**9123



:: برچسب‌ها: قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 699
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

عزیز اله محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، افزود: بلیت فروشی بازی از ساعت 11 صبح فردا آغاز خواهد شد و به همین دلیل از هواداران می خواهیم بی دلیل برای تهیه بلیت شهرآورد عجله نكنند.

وی ادامه داد: برنامه های فرهنگی بسیار خوبی را از ساعت 15 فردا در نظر گرفته ایم كه هواداران ساعت های انتظار خود تا آغاز بازی را با شادی پشت سر بگذارند.

رییس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران گفت: برنامه های فردا با توجه به دهه فجر بسیار شاد خواهد بود و امیدوارم وضعیت هوا نیز این اجازه را به ما بدهد.

وی در خصوص برگزاری دیدار آدم كوچولو ها تصریح كرد: در صورت مساعد بودن وضعیت هوا فوتبال آدم كوچولو ها را نیز برگزار خواهیم كرد.

وی با اشاره به پیش بیتنی های لازم برای استقبال از هوادارانی كه از امشب به ورزشگاه آزادی می روند، اظهار داشت: پیش بینی های لازم برای استقبال شده است و مانند بازی های قبل آنها می توانند به آسانی شب را به صبح برسانند.

9118/1647



:: برچسب‌ها: سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، لیلی توكلی نایب رییس انجمن والیبال نشسته معلولان با اعلام این خبر افزود: رقابت های دور رفت نهمین دوره لیگ باشگاهی بانوان با حضور تیم هایی از استان های لرستان، قزوین، كرمان، مازندران، زنجان، همدان، آذربایجان شرقی، گلستان، گیلان، خراسان شمالی، یزد و دو تیم فولاد ماهان اصفهان و انجمن فرهنگی ورزشی كوثر فسا (فارس) انجام می شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به برگزاری رقابت های قهرمانی كشور در مهر ماه گذشته، برگزاری مسابقات لیگ به تعویق افتاد و در صدد آن هستیم كه در صورت امكان، دور برگشت این مسابقات را در هر شرایطی امسال برگزار كنیم.

نایب رییس انجمن والیبال نشسته خاطرنشان كرد: مسابقات به صورت همزمان در دو زمین برگزار می شود و با توجه به حضور ملی پوشان، پیش بینی می شود از سطح كیفی خوبی برخوردار باشد.

دیدارهای دور رفت نهمین دوره لیگ باشگاهی والیبال نشسته بانوان معلول و جانباز در روزهای 17 تا 20 بهمن ماه برگزار می شود.

1346 / 1589



:: برچسب‌ها: خانه , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، این دیدارها در روزهای 14 تا 17 بهمن ماه با حضور تیم های زارچ یزد، هیات اهواز، هیات چالوس، هیات دزفول و شركت مخابرات خراسان رضوی انجام می شود.

رقابت های تیم های حاضر در گروه دو نیز از روز 29 بهمن ماه تا دوم اسفند ماه در شهر بوشهر و با حضور تیم های هیات بوشهر، هیات فارس، هیات آق قلا، شهرداری تبریز و نیكو تلاش قم برگزار می شود.

1346 / 1589



:: برچسب‌ها: سفید , نشان , باند ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرگزاری شین هوا از كانبرا، استفن اسمیت وزیر دفاع استرالیا خاطر نشان كرد كه نیروهای ویژه این كشور احتمالا پس از خروج حدود 1500 نیروی استرالیا در سال 2014 یا زودتر از این تاریخ در افغانستان خواهند ماند.

وزیر دفاع استرالیا پیش از عزیمت به بروكسل خاطر نشان كرد كه هر گونه انتقال مسئولیتها در افغانستان به نیروهای افغان باید براساس شرایط در این كشور انجام شود.

استفن اسمیت افزود: زمانی كه روند انتقال مسئولیت های امنیتی در سال 2014 پایان یافت، مطمئنا نیاز به ادامه كمك در افغانستان احساس خواهد شد. هدف ما در افغانستان تضمین این است كه افغانستان دیگر به مكانی برای پرورش تروریست های بین المللی تبدیل نشود.

پس از انتقال كامل مسئولیت ها به افغان ها در سال 2014 لازم است كه نیروهای ویژه برای كمك به نیروهای امنیتی افغانستان حضور داشته باشند.

وزیر دفاع استرالیا اظهار داشت، در حالیكه وی نمی خواهد این كشور همچنان برای سالهای متمادی در افغانستان حضور داشته باشد، اما اذعان كرد كه زمانی برای خروج تمامی نیروهای ویژه این كشور در افغانستان تعیین نشده است.

استفن اسمیت همچنین به استقرار بازجویان آموزش دیده استرالیایی در افغانستان برای كمك به بازجویی از آنهایی كه طی عملیات نظامی استرالیا در این كشور دستگیر می شوند، اشاره كرد.

به گفته وی استقرار این بازجوها به نیروهای استرالیایی در ایفای نقشی گسرده‌تر برای جمع آوری اطلاعات مهم كمك می كند.

اسمیت تصریح كرد كه در نشست بروكسل میان سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو ) و وزرای دفاع ایساف، طرفین در مورد حصول پیشرفت در افغانستان پیش از اجلاس شیكاگو در ماه مه بحث خواهند كرد.

مترجمام**9234** 1506



:: برچسب‌ها: اتومبیل , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 707
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، 'سیدمحمد جواد شوشتری' مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان آنكه علاوه بر تبلیغات محیطی جشن‌های پیروزی انقلاب، امسال فضای بصری شهر نیز روایتگر تاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود، افزود: مهمترین كاركرد سازمان زیباسازی در این زمینه، تصویرسازی وقایع انقلاب از طریق طراحی نمادهای حجمی موقت در نقاط پر تردد و همچنین نمایش عكس‌های انقلاب با عنوان 'خاطرات انقلاب' از زمان شكل‌گیری این نهضت تا ورود حضرت امام( ره) و پیروزی انقلاب در مسیرهای راهپیمایی است.

وی هدف از این اقدام را انتقال پیام،‌ تجربه و زحماتی كه برای پیروزی انقلاب اسلامی كشیده شده، ‌به نسل امروز عنوان كرد و گفت: در این انتقال پیام سعی شده تا متناسب با فضای روز جامعه، از امكان طراحی و فضاسازی بصری در شهر استفاده شود.

شوشتری ‌افزود: طراحی و اجرای 10 سازه موقت لاله و 22 بهمن، طراحی و اجرای 10 اثر حجمی با عنوان عكس‌های انقلاب، طراحی و اجرای 10 سازه موقت با موضوع دهه فجر(حاوی وقایع این ایام)، پرواز 10 بالن رنگی برای نمایش مسیر راهپیمایی 22 بهمن و همچنین تزیین و آماده سازی جایگاه جلوس حضرت امام(ره) در محل سخنرانی بهشت زهرا(س) در بهمن 1357 و صحن حرم امام راحل از جمله مهمترین اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران است.

فراهنگ ** 9173 ** 1071



:: برچسب‌ها: رقص , تورنتو , لا ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روابط عمومی بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد: یك هزار و یكصد‌و‌ سی و ششمین جلسه شورای پول واعتبار روز سه‌شنبه مورخ 11 بهمن ماه سال 90 با حضور رئیس كل بانك مركزی و اكثریت اعضاء در این بانك تشكیل شد.

بر اساس مصوبات روز گذشته ، در صورتی كه متقاضی ضمانت نامه پس از پرداخت مبلغ ضمانت نامه از سوی بانك به ذینفع ،مبادرت به پرداخت بدهی خود به بانك نكند، نرخ وجه التزام تاخیر تادیه، دینی معادل حداكثر نرخ سود عقود غیرمشاركتی به علاوه 8 در صد در سال از متقاضی ضمانت نامه اخذ می گردد.

همچنین در این جلسه مصوب شد، نرخ سود علی الحساب سپرده های سرمایه گذاری مدت دار و نرخ سود تسهیلات اعطایی در مناطق آزاد تجاری – صنعتی و سرزمین اصلی یكسان اعمال شود.

در این جلسه تعیین نرخ سود سپرده های مدت دار بانكی و اوراق گواهی سپرده عام و خاص بر اساس مفاد مجموعه سیاست های پولی ، اعتباری و نظارتی نظام بانكی كشور، مورد تاكید قرار گرفت.

اقتصام** 9141 **1561



:: برچسب‌ها: خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاوت صدا، 'محمدحسین صوفی' با تشریح برنامه های رادیو برای دهه فجر امسال افزود: این برنامه ها علاوه بر معرفی دستاوردهای كشور در حوزه صنعتی، علمی، فنی و هنری به تبیین و تكریم مقام زن و خانواده و موضوع بیداری اسلامی می پردازند.

وی گفت: سازمان صدا و سیما و از جمله رادیو برای تجلیل و تكریم از پدید آورندگان این انقلاب، همچنین یادآوری ایثارگری شهدا، جانبازان و رزمندگان اسلام اقدامات وسیع و گسترده ای را برای ایام الله دهه فجر در دستور كار خود قرار داده است.

صوفی اظهار داشت: با توجه به تقارن دهه فجر امسال با ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)،رادیو علاوه بر تولید و پخش برنامه های شادی آفرین به معرفی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در 33 سال گذشته و تحلیل و بررسی حضور مشاركت مردم در استمرار جمهوری اسلامی می پردازد.

وی، بررسی زندگی ساده و مبارزاتی حضرت امام (ره)، بررسی و تحلیل عملكرد دولتها و حاكمیت و نظام جمهوری اسلامی در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، بررسی پیشرفت های حوزه علمی، سلامت، دانشگاهی، آشنا سازی كودكان و نوجوانان با دستاوردهای انقلاب اسلامی و تحلیل ارزشهای انقلاب مثل استقلال، خودكفایی و خودباوری ، بررسی نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی، تحلیل و بررسی مبانی قرآنی انقلاب اسلامی ، بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه های فرهنگی و هنری به ویژه جشنواره های فیلم فجر، تئاتر و موسیقی فجر، تحلیل و بررسی الگوپذیری جهانیان بویژه آزادگان جهان از اهداف انقلاب اسلامی را از دیگر محورهای ویژه برنامه امسال رادیو برشمرد.

صوفی وجود تنوع را از ویژگی های برنامه های امسال رادیو برشمرد و افزود: این برنامه ها در قالب 195 عنوان و تعداد هزار و 885 برنامه و بیش از 53 هزار دقیقه به سمع مخاطبان می رسد.

به گفته صوفی، این برنامه ها شامل گزارش، مستندهای تاریخی، اجتماعی، سیاسی، گفتگو، طنز و نمایش است و نمایش های تولید شده در 27 عنوان و 290 قسمت و موضوعات گوناگون و متنوع شاد و تاریخی و حماسی از شبكه های مختلف پخش می شوند.

معاون صدا گفت: در دهه فجر پخش برنامه های طنز رادیو افزایش خواهد یافت و در كنار این برنامه ها به معرفی دستاوردهای علمی و فناوری بخصوص در بخش های سلول های بنیادین و نانو و معرفی دستاوردها و پیشرفتهای علمی صورت گرفته در 33 سال گذشته و مقایسه آن با قبل از انقلاب اسلامی، بیان خاطرات قبل و بعد از انقلاب اسلامی، تهیه گزارش از مراجع تأثیرگذار، روحانیون، جوانان و دانشگاهیان خواهیم پرداخت.

وی حضور و مشاركت مخاطبان در برنامه های رادیویی، معرفی معرفی چهره های ماندگار در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی و تكریم مقام زن و خانواده و همچنین بحث بیداری اسلامی، دستاوردهای فرهنگی در زمینه فیلم ، نمایش، برگزاری انواع مسابقات علمی ، فرهنگی، موسیقی ، كتاب و افزایش سینما ها را از دیگر مولفه های برنامه های رادیویی دهه فجر عنوان كرد.

معاون صدا تاكید كرد: در حال حاضر 120 شبكه رادیو و تلویزیونی در كشور وجود دارد كه با توجه به دیجیتالی شدن پخش برنامه ها، ضریب نفوذ آنها نیز افزایش یافته است.

وی گفت: شیب پخش برنامه های مهیج و شاد رادیو برای مناسبت ایام الله دهه فجر از اول ربیع الاول یعنی پنجم بهمن ماه شروع شده است و این شیب تا پایان دهه فجر ادامه می یاید و سپس با وقفه ای وارد ایام نوروز می شود و برای ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی هم ویژه برنامه هایی تولید و پخش خواهد شد.

فراهنگ 2025**1588



:: برچسب‌ها: بریتانیا , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

'ناصر برهانی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: عضویت كارگران در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی خواسته ای بوده كه تاكنون هیچ دولتی آن را انجام نداده بود اما شاهدیم كه دولت دهم در جهت انجام این مهم گامهای اساسی برداشته است.

وی همكاری وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی با نهادهای صنفی كارگری را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: با تغییرات در زیر مجموعه های این وزارتخانه نباید احساسی برخورد شود.

برهانی تاكید كرد: امیدواریم با تعیین مدیرعامل جدید سازمانت تامین اجتماعی خواسته های به حق كارگران نظیر اجرای بازنشستگی و در نظر گرفتن 25 سال سابقه كار برای مشاغل سخت و زیان آور سریعتر شكل اجرایی به خود بگیرد.

اقتصام ** 9123 **1319



:: برچسب‌ها: هالووین , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، برنامه افتتاحیه كنفرانس هالیوودیسم وسینما روز پنج‌شنبه -13بهمن ماه - در نهاد ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد شمقدری معاون امور سینمایی وزارت ارشاد، غلامرضا منتظمی دبیردومین كنفرانس هالیوودیسم وسینما و جمعی از اندیشمندان و سینماگران داخلی و خارجی در این مراسم حضور می یابند.

كنفرانس بین المللی 'هالیوودیسم و سینما' 13 تا 15 بهمن ماه در حاشیه سی‌امین جشنواره فیلم فجر در مركز پژوهش‌های فرهنگی وزارت امور خارجه -سازمان مجامع ایرانیان- برگزار می‌شود.

جشنواره بین المللی فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه برگزار می شود.

فراهنگ**1983**



:: برچسب‌ها: شهرستان , هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()