نوشته شده توسط : blpwjob

'محسن خسروی'روزچهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزو:در پایان آخرین روز برگزاری رقابتهای قهرمانی كشور كه با شركت 18 تیم در كرمانشاه برگزار شد،تیم خراسان رضوی در بخش جوانان توانست با كسب

3/149 امتیاز، مقام نخست این دوره از مسابقات را كسب كند.

وی افزود: تیم'مازندران'نیز با كسب 5/148 امتیاز عنوان نایب قهرمانی این رقابتها را به خود اختصاص داد و ' آذربایجان شرقی'هم با 4/148 امتیاز، سوم شد.

خسروی یادآور شد:در بخش'قهرمان قهرمانان'میثم جعفری از آذربایجان شرقی با كسب مجموع امتیاز 10/75مقام نخست را به دست آورد و محمد ركنی از مازندران و كیوان انصاری از اردبیل به ترتیب با كسب 90/73 و 55/73 امتیاز دوم و سوم شدند.

خسروی اظهار داشت: با توجه به اینكه این مسابقات حكم انتخابی تیم ملی را نیز داشت، تیم های شركت كننده از بهترین نفرات خود استفاده كرده بودند و شاهد برگزاری مسابقات خوبی در این مدت بودیم.

در مسابقات نوجوانان، تیم مازندران قهرمان شد و تیم های مركزی و آذربایجان شرقی نیز دوم و سوم شدند.ك/3

7458/567



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رییس جمهوری، 'محمود احمدی‌نژاد' پیش‌از ظهر امروز (سه‌شنبه) در همایش استانداران سراسر كشور، تقارن ماه ربیع الاول با دهه فجر انقلاب را اتفاقی مبارك دانست و گفت: انقلاب اسلامی در حقیقت پیگیری مومنانه و هوشمندانه حركت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در عصر حاضر است.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی با پرچمداری امام راحل و فداكاری‌های ملت بزرگ ایران نقطه آغازی برای بازگشت انسانها به راه انبیاء و ارزش‌های الهی شد و به فضل الهی مقدمه‌ای برای استقرار حاكمیت توحید و عدالت الهی در جهان است.

وی تاكید كرد كه مراسم گرامی داشت دهه فجر امسال باید به نحو مطلوب و پرشورتر از گذشته در سراسر كشور برگزار شود.

رییس جمهوری همچنین خواستار آن شد كه استانداران سراسر كشور نسبت به ساماندهی و ایجاد نهضت كشاورزی در كشور ، فعال‌تر كردن ستادهای تنظیم بازار و برخورد قاطع با محتكران كالا تلاش كنند.

رییس جمهوری در ادامه با تاكید بر تلاش بی‌وقفه برای رفع مشكل بیكاری در كشور، اظهار داشت: باید به گونه‌ای عمل شود كه تا پایان عمر این دولت بخش عمده‌ای از مشكل بیكاری جوانان برطرف شده و به نقطه تعادلی در این زمینه دست پیدا كنیم به نحوی كه مردم و خانواده‌ها دیگر دغدغه اشتغال نداشته باشند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اقداماتی كه در زمینه ایجاد اشتغال در بخش صنعت، خدمات و مشاغل خانگی در حال انجام است، خاطرنشان كرد: طی هفت سال گذشته كارهای بزرگی در كشور بویژه در زمینه اشتغال‌زایی صورت گرفته كه باید همچنان با جدیت پیگیری شود.

وی افزود: ضرورت دارد تمام مصوبات استانی هیات دولت با همت و پیگیری و تخصیص منابع لازم تكمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

رییس جمهوری در ادامه، بخش كشاورزی را یكی از حوزه‌های اصلی تولید ثروت ملی و اشتغال در كشور برشمرد و گفت: در بخش كشاورزی در 32 سال گذشته اقدامات فراوانی صورت گرفته بطوریكه تولید در این بخش از حدود 30 میلیون تن به بیش از 110 میلیون تن در سال رسیده است.

وی افزود: این در حالی است كه میانگین میزان بارندگی در كشور نسبت به 30 سال قبل كاهش یافته، اما متاسفانه هنوز تمركز اساسی مدیریتی در این بخش اعمال نشده و لازم است همانگونه كه در بخش مسكن و هدفمندی یارانه‌ها با ایجاد تمركز مدیریتی نتایج مثبت حاصل شد، در بخش كشاورزی نیز تمركز مدیریتی ایجاد شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه دولت با بهره‌گیری از علم و‌ تحقیقات در مسیر پیشرفت كشور حركت می كند، گفت: باید به صورت عالمانه؛ اقتصاد را متحول و اشتغال، مسكن و كشاورزی را نیز ساماندهی كنیم تا كشور ساخته شده و به پیشرفت برسد.

رییس جمهوری با انتقاد از كسانی كه با مقالات و اظهارنظرهای خود كشاورزی را از جایگاه‌های بالا در اقتصاد كشور به رده‌های بسیار پایین تنزل داده‌اند، گفت: بسیاری باور ندارند كه كشاورزی ما ظرفیت توسعه و گسترش و ایجاد اشتغال را در خود دارد و بر این عقیده اند كه كشور تنها به صنعت نیاز دارد، از این رو تلاش قابل توجهی برای گسترش كشاورزی صورت نگرفته است.

رییس جمهوری با بیان اینكه بخش كشاورزی ظرفیت فراوانی برای ایجاد اشتغال و رشد و پیشرفت دارد، توسعه برخی صنایع تبدیلی و وابسته مانند دامداری، مرغداری، باغداری و كشت گلخانه‌ای را مورد تاكید قرار داد و تصریح كرد: باید با ابتكار عمل، شناسایی و استفاده از ظرفیت‌ها و بكارگیری كارشناسان محلی تلاش كرد تا یك نهضت كشاورزی در كشور ایجاد شود و پیش‌بینی می‌شود با اجرای گام اول این موج بیش از 500 هزار شغل در كشور ایجاد شود.

رییس جمهوری با بیان اینكه بخش مهمی از بودجه عمرانی به بودجه استانی تبدیل شده است، افزود: باید اولویت انجام كار با استفاده از این بودجه به اتمام رساندن پروژه‌های مصوب سفرهای استانی و ایجاد زیر ساخت ها در مناطق نیازمند، باشد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه گام نخست هدفمندی یارانه‌ها با همراهی خوب مردم به اجرا درآمد و ثمرات و بركات فراوانی داشته است، خاطرنشان كرد: باید به گونه‌ای عمل كنیم تا گا‌م‌های بعدی این طرح بزرگ اقتصادی كه موجب تحول در بسیاری از بخش‌ها از جمله تولید در كشور شده است، هر چه سریعتر به مرحله اجرا درآید.

وی تاكید كرد، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا موضوع هدفمندی یارانه‌ها و اجرای برخی پروژه‌های عظیم كه در این دولت آغاز شده، تا پایان دولت دهم به اتمام برسد.

رییس جمهوری با بیان اینكه در اجرای گام اول هدفمندی یارانه‌ها سنگین‌ترین كار فكری در دولت صورت گرفت تا حداقل در دستگاه اجرایی ذهنیت مشتركی در خصوص اجرای این طرح ایجاد شود، اظهار داشت: یكی از اهداف این طرح، اجرای عدالت در كشور است، چرا كه سیاست‌های كشور را دولت و حكومت باید درست اجرا كنند تا بتوانند منابع را به طور عادلانه میان تمامی اقشار جامعه تقسیم كنند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نابسامانی‌هایی كه اخیرا در بازار توسط عده‌ای با اغراض سیاسی و با هدف اعمال فشار بر دولت ایجاد شد، اظهار داشت: كسانی كه بخاطر اغراض سیاسی، ملت، انقلاب و كشور را دچار مشكل می‌كنند، در حقیقت افرادی هستند كه با اجرای موفق طرح هدفمندی یارانه‌ها دچار زیان شده‌اند و می‌خواهند با برهم زدن بازار، ناراحتی و عصبانیت خود را بروز دهند اما باید بدانند كه این دولت تا پای جان روی احقاق حق مردم ایستاده و بر آن پافشاری می‌كند و در برابر فشارهای زیاده خواهان كوتاه نخواهد آمد.

رییس جمهوری با تاكید بر اینكه ستادهای بازرسی و نظارت در تمام استان‌های كشور در روزهای پایانی سال، باید فعالانه به منظور كنترل بازار اقدام كنند، گفت: بسیاری از افرادی كه با ارز دولتی كالاهایی را وارد كشور كرده‌اند اما آنها را درون انبارها نگه داشته، قصد دارند تا گرانتر وارد بازار كنند و این به منزله اعمال فشار به مصرف كنندگان و مردم است و در این خصوص باید به طور قاطع و با همكاری سازمان تعزیرات حكومتی با آنها برخورد شود.

احمدی نژاد تاكیدكرد،استانداران در سراسر كشور باید ستاد تنظیم بازار را برای بررسی قلم به قلم كالاها فعال و به گونه‌ای عمل كنند تا هیچكس امكان اجحاف در حق مردم را نداشته باشد.

رییس جمهوری در بخش دیگری از گردهمایی استانداران سراسر كشور با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، گفت: انتخابات یك موضوع اعتقادی است چرا كه معتقدیم ارزش‌های الهی زمانی مستقر می‌شود كه مردم آن را فهمیده و آزادانه آن را مطالبه كنند و تمام زیبایی انقلاب اسلامی ایران این است كه توده‌های مردم آن را پذیرفته و انتخاب كرده‌اند.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه هنر حكومت دینی این است كه توده‌های مردم با انتخاب آزاد خود در راه آرمانها و ارزش‌ها تلاش می‌كنند، اظهار داشت: انتخابات متعلق به مردم و پایه حكومت به شمار می‌رود و باید طوری به انجام برسد كه رای و نظر مردم آشكارا اعمال شود و چنانچه نظر مدیران كشور با نظر مردم در دو سوی مختلف قرار بگیرد، دیگر ادامه راه امكانپذیر نخواهد بود.

رییس جمهوری در ادامه تاكید كرد، استانداران نباید در برابر هیچ اقدام و روندی كه به واسطه آن حق مردم ضایع می‌شود، سكوت كرده یا منفعل باشند و باید همواره از حق مردم دفاع كنند.

وی تصریح كرد، اگر در جایی مشاهده كردید كه حقی ضایع می‌شود باید قاطعانه و در چارچوب قانون به آن رسیدگی كنید.

احمدی‌نژاد عدالت و اجرای قانون را حق مردم دانست و اظهار داشت: باید برگزاری انتخابات به گونه‌ای باشد تا مردم از عمق جان باور داشته باشند كه رای آنها تاثیرگذار است و آنچه حاكم می شود رای مردم است.

وی افزود: اعمال رای و نظر مردم نه تنها در داخل بلكه در خارج از كشور نیز ثمرات گسترده‌ای برای كشور به همراه دارد.

رییس جمهوری اجرای قانون و استیفای حقوق مردم را از مهمترین وظایف دولت و استانداران برشمرد و با تاكید بر لزوم مشاركت حداكثری مردم در انتخابات خاطرنشان كرد: استانداران به عنوان نمایندگان دولت در سراسر كشور، باید تمام تلاش خود را به منظور صیانت جدی از حق و رای مردم در انتخابات به كار بگیرند و به هیچ كس اجازه تخلف از قانون را ندهند.

احمدی نژاد تصریح كرد، باید مراقب بود تا فرهنگ دنیاپرستی و قدرت طلبی به كشور بازنگردد و در این راستا باید تلاش كنیم در هر اتفاق و موضوعی مسئولان در كنار مردم و پشتیبان آنها باشند و این بزرگترین خدمت به نظام اسلامی و ولایت فقیه است.

رییس جمهوری با تاكید بر لزوم قدرشناسی مسئولان از فرصت خدمتگزاری به مردم گفت: اگر مسئولی پس از دوران مسئولیت خود نتوانسته باشد ارزش‌های الهی و انسانی را در خود ارتقاء دهد دچار خسران و ضرر شده است.

وی افزود: همواره باید خود را مورد سنجش قرار دهیم كه آیا عشق مان نسبت به اسلام، ولایت، انقلاب و مردم به واسطه حضور در مسئولیت بیشتر شده یا خیر؟

احمدی‌نژاد تصریح كرد، نباید اجازه داد تا فضای معنوی، ملكوتی و انسانی كه در حال حاضر بواسطه انقلاب اسلامی در كشور به وجود آمده به فضای قدرت طلبی و بازی‌های سیاسی و حزبی كشیده شود.

‌ییس جمهوری با تاكید بر اینكه كار برای خدا و اخلاص در انجام كارها باید در سیستم اجرایی كشور نهادینه شود، گفت: هركسی برای انجام كاری و ماندن در پست و مقام به اسبابی غیر از توكل به خدا متوسل شود، قطعاً از همان ناحیه ضربه خورده و دچار زیان خواهد شد.

سیام*2023* 1568



:: برچسب‌ها: پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا روزنامه شاخص چاپ كابل روز سه شنبه افزود: كمر اقتصاد آمریكا شكسته و دیگر توان تحمل هزینه های میلیاردی جنگ افغانستان را ندارد از این رو واشنگتن تصمیم گرفته است كه هزینه ها نظامی خود را كاهش دهد كه بخش مهمی از آن، با خروج نظامیانش از افغانستان میسر می شود.

شاخص افزود: طالبان در ده سال گذشته به حضور نیروهای خارجی در افغانستان مشروعیت داد و این نقش را با به خاك و خون كشیدن دهها هزار افغان به خوبی ایفا كرد.

این روزنامه نوشت: آمریكا كه به بهانه مبارزه با تروریزم و طالبان به افغانستان لشكر كشید و ده سال حضور نظامی خود را برای افكار عمومی جهان به همین بهانه توجیه كرد، اكنون قصد دارد با وضع موجود كه افغانستان غرق در بحران و ناامنی است، از این كشور خارج شود.

شاخص افزود: آمریكا كه از یكسو ناگزیر به خروج از افغانستان است زیرا دیگر توان تحمل بار سنگین هزینه حضور نظامی در افغانستان را ندارد از سویی باید حضور دراز مدت خود را در افغانستان حفظ كند، از جانب دیگر هم باید پاسخی برای این جنگ دهساله كه میلیاردها دلار از مالیات شهروندان آمریكایی را بر باد داد و هزاران تن را خاك و خون كشید، داشته باشد.

این روزنامه چاپ كابل با تاكید به اینكه آمریكا چاره ای جز اینكه نشان دهد طالبان دیگر تهدیدی نظامی علیه نیروهای خارجی نیست؛ ندارد؛ نوشت: طالبان نیز كه در ده سال گذشته اصلی ترین شعارش خروج نیروهای خارجی از افغانستان بود از این شعار عقب نشینی كرده و مایل است سلاح را زمین بگذارد و برای صلح و مشاركت سیاسی در قدرت، آماده شود.

شاخص افزود: طالبان درست در مسیری گام برداشت كه آمریكا نیازمند آن بود، یعنی شعله ور كردن جنگ در افغانستان و ایجاد آشوب و ناامنی در شهرها و روستاهای كشور تا به تمدید حضور نظامی ناتو و غرب در افغانستان كمك كند.

این روزنامه ابراز اطمینان كرد كه آمریكا پس از خروج به ظاهر پیروزمندانه، به شكل استعمار نوین در افغانستان ظاهر خواهد شد و تا ابد در این كشور خواهد ماند تا از منابع، فضا و زمین افغانستان بهره ببرد.

آساق/1501



:: برچسب‌ها: حزب , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دفتر آمار اتحادیه اروپا با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته میلادی، نرخ بیكاری پیوسته در این اتحادیه در حال افزایش بوده است.

در سال 2010 میلادی، متوسط نرخ بیكاری در كشورهای حوزه یورو 9.5 درصد بود.

بیشترین افزایش بیكاری در سال 2011 میلادی در یونان، قبرس و اسپانیا ثبت شده است. هر سه كشور یادشده، برای مقابله با بحران كسری بودجه و افزایش بدهی، ناچار به اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی شده اند كه تعدیل نیروی انسانی در بخش های دولتی و كاهش هزینه های دولت را شامل می شود.

بر اساس اعلام دفتر آمار اتحادیه اروپا، در 17 كشور حوزه یورو، پارسال تعداد بیكاران به حدود 16.5 میلیون نفر رسید كه نسبت به سال پیش از آن، 751 هزار نفر افزایش نشان می دهد.

نرخ بیكاری در اسپانیا 22.9 درصد و در یونان 19.2 درصد بوده است. كمترین میزان بیكاری هم در كشور اتریش با 4.1 درصد گزارش شده است.

مترجمام**9163**2047**



:: برچسب‌ها: ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

'محمد امینی'، سه شنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تداوم ریزش برف مدارس سردشت در مناطق شهری و روستایی در تمام مقاطع تحصیلی صبح فردا تعطیل است.

مدارس سردشت روز سه شنبه نیز در نوبت بعد از ظهر به دلیل بارش برف تعطیل شد.

به گزارش اداره هواشناسی سردشت، ارتفاع برف در زمان حاضر در سردشت 52 سانتیمتر است و بارش ادامه دارد.

سردشت، در جنوب آذربایجان غربی واقع است و یكی از مناطق سردسیر آن محسوب می شود.

7506/645



:: برچسب‌ها: پارک , مردم , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، 'حجت الاسلام و المسلمین 'محمدنقی لطفی' روز سه شنبه در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی استان ایلام افزود: انتخابات در نظام ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است, زیرا نماد

مردمسالاری دینی است كه نمونه و شبیه آن در دنیا وجود ندارد.

وی با تاكید بر اینكه همه باید برای تحقق حضور حداكثری مردم در صحنه انتخابات نهم مجلس به عنوان یكی از منویات مقام معظم رهبری تلاش كنند، ادامه داد: ملت ایران در این 33 سال با حضور حماسی در انتخابات، نظام اسلامی را تثبیت كردند.

امام جمعه ایلام گفت: انتخاب فرد اصلح یكی دیگر از مباحث بسیار مهم در بحث انتخابات است كه باید همه مسوولان و مردم به آن توجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام لطفی افزود: معیارها و مولفه های انتخاب اصلح باید در رسانه های گروهی، تریبون های نماز جمعه و سخنرانی های مختلف بیان شود.

وی ادامه داد: ملت ایران مردمی فهیم و با بصیرت هستند و بر اساس شاخص های مورد نظر امام و رهبری نمایندگان مجلس را انتخاب خواهند كرد.

امام جمعه ایلام به بحث قبیله گرایی در این استان اشاره كرد و گفت: عشایر و قبایل این استان متعهد به نظام، انقلاب و ولایت هستند و باید در بحث انتخابات نیز دقت لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام لطفی افزود: اصل حضور عشایر و قبایل در انتخابات در چارچوب نظام بوده و مناسب است, اما باید خروجی آن منجر به انتخاب اصلح شود.

سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این نشست گفت: برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، گویاترین نماد مردم سالاری دینی است.

'علی گهرسودی' افزود: انتخابات و مردمسالاری دینی در نظام اسلامی، هدیه گرانقدر بنیانگذار كبیر جمهوری اسلامی است و باید از آن محافظت شود.

وی ادامه داد: تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی باید سطح اخلاق و فرهنگ عمومی جامعه را ارتقاء داده و موجب وفاق و همدلی مردم شود.

گهر سودی اظهار داشت: نامزدها باید اخلاق اسلامی و احترام متقابل را در فعالیت های انتخاباتی رعایت كرده و از ورود به مسایل اختلاف برانگیز خودداری كنند.

وی تاكید كرد: یكی از وظایف اعضای شورای فرهنگ عمومی این است كه با صدور اطلاعیه و بیانیه و برگزاری نشست های پرسش و پاسخ، با تشریح دستاوردهای نظام اسلامی، مردم را به حضور پرشور در انتخابات نهم تشویق كنند.

گهرسودی تصریح كرد: نقش مجلس شورای اسلامی در تثبیت و تقویت جایگاه جهانی انقلاب اسلامی در جهان بر هیچكس پوشیده نیست و در شرایط حساس كنونی و با توجه به موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان، حضور پرشور و حماسی مردم در پای صندوق های رای امری ضروری است.

/534/320



:: برچسب‌ها: توکیو , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

'مراد سیف الدین' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسكو اظهار داشت: بررسی تاریخی استفاده از ابزار تحریم در مناسبات بین المللی در مدت یاد شده نشان می دهد كه از حدود 100 مورد تحریم اعمال شده علیه كشورهای مختلف دو سوم به صورت یكجانبه از سوی آمریكا و متحدان اش صورت گرفته است.

وی با بیان این كه امروزه قدرت های بزرگ غیرغربی به ماهیت ابزاری تحریم های یكجانبه غرب پی برده اند، افزود: بی دلیل نیست كه در مقطع زمانی فعلی كشورهایی مانند روسیه و چین با صراحت از ناكارآمدی و غیرسازنده بودن اعمال تحریم علیه كشورها در تعاملات بین المللی سخن می گویند.

وی با اشاره به ابتر ماندن هجمه رسانه ای غرب علیه ایران به منظور توجیه تحریم های یكجانبه شان علیه جمهوری اسلامی ادامه داد: رویكرد مخالفت آمیز كشورهایی مانند روسیه، چین، هند، ژاپن، پاكستان و تركیه با این اقدام زورگویانه نشان می دهد كه دوره تحمیل اراده تعداد مشخصی از كشورهای غربی به مردم جهان تحت عنوان ساختگی 'جامعه بین المللی' به سر آمده است.

كارشناس رسانه ای روس با بیان اینكه ایران موضع زور را نمی پذیرد، گفت: جمهوری اسلامی به خوبی این نكته را اثبات كرده است كه برنامه هسته ای خود را تحت فشار و تحریم متوقف نخواهد كرد و غرب با اجرای سیاست تحریم در باره باز هم اشتباه می كند.

وی یادآور شد: ایران در طول 33 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بارها مورد انواع تحریم ها قرار گرفته اما هیچگاه از مواضع خود عقب نشینی نكرده است و در سایه مقاومت در برابر تحریم های ساخته و پرداخته غرب، الگویی از مبارزه با توسعه طلبی غربی را در سطح جهان ارایه كرده است.

وی افزود: آمریكا و متحدان اش به رغم آگاهی از تبعات ناگوار تحریم خرید نفتی ایران بر اقتصاد شكننده و بحران زده غرب باز هم بر موضع زورگویانه خود در این زمینه پافشاری می كنند و این نشان می دهد كه تنها هدف غرب از تشدید تحریم ها علیه تهران جلوگیری از مدل شدن آن برای دیگر ملت های جهان است.

وی با اشاره به اذعان كارشناسان غربی مبنی بر بی ثمر بودن رویكرد تحریمی در روابط بین المللی اضافه كرد: با این وجود غربی ها همچنان برای همراه كردن كشورهای مختلف با خود در باب تحریم نفتی ایران تلاش می كنند كه همین مصداق نگرانی آنان از روند توسعه و پیشرفت ایران وخطرسازی شدن آن برای سلطه منطقه ای غرب در آینده نزدیك می باشد.

سیف الدین خاطرنشان كرد: غرب همواره سعی كرده است از طریق تحریم، ایران را از اجرای سیاست مستقل به ویژه در عرصه بین المللی باز دارد اما تهران همواره ثابت كرده است كه تسلیم فشار و زور نمی شود.

وی بزرگترین مصداق غلبه ایران بر تحریم های غرب را راه اندازی نیروگاه هسته ای بوشهر عنوان كرد كه با وجود مخالفت همه جانبه آمریكا و همپیمانان اش و تلاش آنها برای جلوگیری از همكاری كشورهای مختلف با تهران و فروش تجهیزات ویژه نیروگاهی آغاز بكار كرد.

وی ادامه داد: راه اندازی این نیروگاه پیام صریح تهران به غرب بود كه منتظر عقب نشینی ایران نماند و جمهوری اسلامی با برگزاری آیین افتتاح نیروگاه بوشهر در مقابل دیدگان حیرت زده غرب ثابت كرد كه چنین امیدی كاملا عبث و بیهوده می باشد.

وی گفت: امیدوارم ایران با داشتن توانمندی های بزرگ اقتصادی و همكاری با كشورهای بزرگ آسیا همچون چین بتواند بر تحریم نفتی اتحادیه اروپا كه در مغایرت با معیارهای بین المللی در زمینه انرژی تحمیل می شود، غلبه كند.

رییس خبرگزاری روسی خاطرنشان كرد: در این راستا سیاست اروپا مبنی بر تحریم نفتی ایران نیز در شرایطی كه كشورهای این قاره به منابع انرژی دیگر كشورهای جهان به شدت وابسته هستند، ظالمانه و لجوجانه است و شكست چنین رویكردی از همین حالا قابل پیش بینی است.

وی گفت: پاسخ ایران به این تحریم كوبنده بوده و تهران با توقف صادرات نفت به كشورهای اروپایی و افزایش قیمت نفت در بازار جهانی به اتحادیه اروپا درس خوبی می دهد تا پس از این در تصمیم گیری های خود زیاده روی نكند.

وی افزود: اتحادیه اروپا فكر می كرد با این تصمیم سیاسی می تواند ایران را بترساند و از این طریق در مناسبات با آمریكا امتیاز سیاسی بگیرد اما بهای چنین پیروی كوركورانه از سیاست های خصومت جویانه واشنگتن در شرایطی كه هیچ مدركی دال بر ماهیت نظامی برنامه هسته ای ایران وجود ندارد، سنگین خواهد بود و اتحادیه اروپا مجبور به پرداخت آن می باشد.

سیف الدین اظهار داشت: در این شرایط كه اقتصاد كشورهای اروپایی بیمار می باشد و نیاز به تغذیه منابع انرژی نسبتا ارزان برای بهبودی دارد، رویارویی با ایران و افزایش قیمت نفت باعث تشدید این بیماری می شود و شكی نیست كه ركود اقتصادی در اروپا تشدید و دامنه بحران بدهی ها در حوزه یورو گسترش می یابد.

وی خاطرنشان كرد: اروپا به خوبی می داند با این سیاست ایران را نمی تواند به عقب نشینی از مواضعش مجبور كند و این رویكرد فقط بر فضای روابط تهران و گروه 1+5 تاثیر می گذارد و مذاكرات را به تعویق می اندازد.

ویا براز امیدواری كرد ایران این دوره بسیار حساس را كه كشوهای غربی برای فشار بر آن تلاش و برنامه ریزی می كنند با سرافرازی از سر بگذراند و بتواند برنامه های ملی برای توسعه اقتصادی و صنعتی را با موفقیت اجرا كند.

اروپام/2242**518



:: برچسب‌ها: توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،' محمد نهاوندیان' روز سه شنبه در حاشیه یازدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران در جمع خبرنگاران افزود: جلسه شورای پول و اعتبار از ساعت 15 امروز در بانك مركزی برگزار می شود.

وی در پاسخ به این پرسش كه قرار بود نرخ سود سپرده ها به صورت رقابتی باشد، اما بر اساس مصوبه شورای هماهنگی بانك ها نرخی برای سود سپرده ها تعیین شده است، گفت : تصمیم شورای پول و اعتبار شامل دو نرخ سود تسهیلات و سپرده ها بوده است و این دو باید همزمان با یكدیگر تغییر می كرد و در جلسه امروز قرار است، تفاسیر گوناگون از این مساله مطرح و بررسی شود.

نهاوندیان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینكه شورای هماهنگی بانك ها اعلام كرد كه در صورت عدم رعایت مصوبه این شورا با بانك ها برخورد می شود،گفت: قرار است این مساله نیز در جلسه شورا مطرح شود.

به گفته ی وی، در جلسه روز جاری قرار نیست نرخ سود تسهیلات تغییر كند و این مساله در دستور كار روز جاری نیست.

اقتصام**9141 **1561



:: برچسب‌ها: خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، در نتیجه معاملات امروز 199میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش یك هزار و 13 میلیارد ریال در 19 هزار و 683 نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

شاخص كل با رشدی حدود یك واحدی مواجه شد و در رقم 25 هزار و 913 واحد به كار خود پایان داد، شاخص صنعت 66 واحد بالا رفت و شاخص 50 شركت فعالتر 8/0 واحد افت كرد.

همچنین شاخص بازار اول در حالی 5 واحد افت كرد كه شاخص بازار دوم رشدی 55 واحدی را تجربه كرد.

امروز در میانه وقت معاملات شاخص كل از مرز 26 هزار واحد نیز عبور كرد اما معاملات نمادهای بانك پاسارگاد، مدیریت سرمایه گذاری امید، سایپا، چادرملو، بانك پارسیان، گل گهر و ملی مس كه بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند،دوباره شاخص را به رقم های كمتر از 26 هزار واحد كشاند.

از دیگر وقایع مهم بازار امروز بازگشایی چهار نماد سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری معادن و فلزات، گل گهر و چادرملو پس از 107 روز توقف بود.

همچنین نمادهای قند لرستان، قند شیرین خراسان و قند مرودشت نیز پس از اعلام تعدیل مثبت بازگشایی های خوبی را تجربه كردند. نماد فولاد خوزستان نیز پس از اعلام تعدیل مثبت با رشد قیمتی 72 درصدی بازگشایی شد و بیش از 96 واحد در رشد شاخص تاثیر گذار بود.فولاد مباركه و سرمایه گذاری غدیر نیز در رشد شاخص تاثیر داشتند.

نمادهای پر بیننده بازار امروز نیز سایپا، بانك ملت، بانك پاسارگاد، صدرا، ملی مس، سرمایه گذاری غدیر، بانك پارسیان، فولاد مباركه، قند ثابت خراسان و كالسیمین بودند.

همچنین بیشترین حجم معاملات در نمادهای مدیریت سرمایه گذاری امید، گل گهر، فولاد مباركه، سرمایه گذاری سپه، چادرملو، فولاد خوزستان، بانك پاسارگاد، سرماهی گذاری غدیر، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و پالایش نفت تبریز انجام شد.

صدر نشینی بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای قند شیرین خراسان، قند لرستان، قند مرودشت، فولاد خوزستان، حق تقدم فولاد خراسان، حق تقدم كاشی و سرامیك حافظ، تولیدی گرانیت بهسرام، شكر شاهرود، فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر، فرآورده های غذایی و قند تربت جام بود.

این در حالی بود كه نمادهای كابل البرز، پارس سوییچ، حق تقدم سیمان سپاهان، حق تقدم جام دارو، حق تقدم تولید مواد اولیه دارو پخش، حق تقدم بانك پارسیان، مدیریت سرمایه گذاری امید، كنتورسازی، الكتریك خودرو شرق و عمران و توسعه فارس با بیشترین كاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

طولانی ترین صف های خرید بازار نیز در نمادهای قند ثابت خراسان، شهد، قند اصفهان، قند نیشابور، قند قزوین، شكر شاهرود، فولاد آلیاژی ایران، فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر، سرمایه گذاری اعتبار ایران و قند هكمتان تشكیل شد.

این در حالی بود كه نمادهای قند شیرین خراسان، تهران شیمی، گروه صنعتی ملی، بانك سینا، كالسیمین، پتروشیمی فناوران، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، بانك اقتصاد نوین، نورد آلومینیوم و داده پردازی با طولانی ترین صفهای فروش مواجه بودند.

اقتصام** 9141**1319



:: برچسب‌ها: خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمود احمدی‌نژاد در دیدار سفیر جدید مغولستان در تهران، به شرایط كنونی جهان اشاره كرد و افزود: اینكه چند دولت خود را مالك دنیا بدانند و تمام ملت‌ها را تحت سلطه خود قرار دهند به پایان رسیده است.

وی افزود: امروز همه ملت‌ها باید برای برقراری صلح، امنیت و رفاه در جهان مشاركت و همكاری كنند.

رییس‌جمهوری با تأكید بر اینكه همه دولت‌ها و ملت‌ها باید با حقوق برابر در مدیریت جهانی نقش فعال ایفا كنند، اظهار داشت: همه باید كمك كنند تا دنیایی سرشار از صلح، رفاه و امنیت برای همه ملت‌ها ساخته شود و رسیدن به چنین دنیایی نیازمند تلاش همگانی در فضایی احترام‌آمیز و عادلانه است.

احمدی‌نژاد همچنین بر گسترش همكاری‌های علمی و فرهنگی میان ایران و مغولستان تأكید كرد و گفت: همكاری‌های فرهنگی و علمی دو كشو با توجه به سابقه تاریخی و فرهنگی موجود می‌تواند به نفع دو ملت باشد و ایران از تقویت این روابط استقبال می‌كند.

** مغولستان خواستار گسترش همكاری با ایران است

سفیر جدید مغولستان در تهران نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود، اظهار داشت: دولت و ملت مغولستان بر تقویت روابط و همكاری‌های دو كشور در زمینه‌های گوناگون تاكید دارند.

وی خاطرنشان كرد: نظم جدید جهانی اقتضا می‌كند كه دو كشور تلاش‌های خود را برای گسترش همكاری‌ها و هماهنگی‌ها ارتقا ‌دهند.

** گسترش همكاری های دانشگاهی و فرهنگی

سفیر جدید مغولستان همكاری‌های آموزشی و علمی میان مغولستان و ایران را خواستار شد و گفت: با توجه به اینكه منابع تاریخی مغولستان به زبان فارسی نگارش شده است همكاری‌های دانشگاهی و فرهنگی دو كشور می‌تواند نتایج مفیدی برای دو ملت داشته باشد.

وی افزود: مغولستان اهمیت و ارزش زیادی برای تحكیم روابط خود با جمهوری اسلامی ایران قائل است.

سیام*2023* 1418



:: برچسب‌ها: آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()