شركت توكاریل وارد فرابورس می شود
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'سید رسول خلیفه سلطانی' افزود: صنعت ریلی یكی از صنعت هایی است كه در سالیان گذشته مورد توجه جدی قرار نگرفته و همین امر باعث شده از فضای رقابتی نیز دور بماند.

وی با اشاره به این كه سالیانه حدود 300 كیلومتر راه ریلی ساخته می شود، گفت: این مهم در حالی است كه نیاز واقعی خطوط ریلی در سال یك هزار و 200 كیلومتر است.

وی تاكید كرد: در صورت ادامه روند موجود مبنی بر ساخت 300 كیلومتر راه ریلی در سال، قطعا در آینده با مشكل جدی روبرو خواهیم شد.

'خلیفه سلطانی' جابجایی بار در صنعت حمل و نقل ریلی را حدود 400 میلیون تن در سال عنوان كرد و افزود: از این میزان بار 85 درصد مربوط به جابجایی شبكه فولاد در بخش سنگ آهن است.

وی اظهار داشت: ظرف سه سالی كه از سال 85 به بعد خصوصی سازی در كشور شروع شد، تعداد واگن ها از سه هزار به 17 هزار واگن افزایش پیدا كرده است.

مدیر عامل شركت توكاریل افزود: در این خصوص اگر بخواهیم تحولی در صنعت ریلی كشور ایجاد كنیم باید توجه جدی به این صنعت صورت پذیرد.

وی با اشاره به عملكرد صنعت حمل و نقل ریلی در جابجایی بار گفت: سهم این شركت در جابجایی كل بار در شبكه ریلی 24 درصد است.

وی تعداد واگن های حمل بار موجود را یك هزار و 446 دستگاه عنوان كرد و افزود: به منظور توسعه صنعت جابجایی بار در كشور قرارداد 400 دستگاه واگن جدید نیز با شركت واگن پارس بسته شده كه این تعداد پس از ساخت به ناوگان حمل و نقل ریلی اضافه خواهد شد.

خلیفه سلطانی تاكید كرد: تعمیر و نگهداری صنعت ریلی به دلیل این كه باید هر چهار سال یك بار نوسازی كامل در آن صورت بگیرد، بعد از صنعت هوایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها و آثار آن در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی گفت: هر چه قانون هدفمند كردن یارانه ها به طور كامل تر و بیشتر اجرا شود، نرخ حمل و نقل جاده ای با ریلی رقابتی تر شده و در نهایت موجب توسعه صنعت ریلی خواهد شد.

مدیر عامل شركت توكاریل گفت: پس از شروع هدفمند سازی یارانه ها علاوه بر اینكه استفاده از شبكه ریلی افزایش یافته حمل و نقل ریلی نیز مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

اقتصام **1933**1594





:: برچسب‌ها: بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: