شین هوا: آمریكا بازنده جنگ افغانستان است
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، شین هوا روز دوشنبه افزود: آمریكا با هزینه 500 میلیارد دلاری كه متحمل شده باز هم موفق به حصول منافعی كه در سر می پروراند در افغانستان نشده است.

این گزارش با اشاره به اینكه اشغال افغانستان بیشترین هزینه را طی یك دهه گذشته بر آمریكا تحمیل كرده، نوشت: بیش از دو هزار آمریكایی در این نبرد كشته شده اند اما به نظر می رسد آمریكایی ها باز هم بازنده این جنگ پرهزینه خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری چین، توهین ها و عملكردهای خشونت آمیز ارتش آمریكا و از جمله تازه ترین آن كه از سوی یك سرباز آمریكایی رخ داده و باعث مرگ 16 شهروند افغانی شد ، نشان می دهد واشنگتن نمی تواند دیگر راهبرد خشن خود را ادامه دهد.

شین هوا راهبردهای خشن ارتش آمریكا در افغانستان را در سال های اخیر مورد انتقاد قرار داده و آورده است: اقدامات آمریكا به بهای خون غیرنظامیان افغان تمام شده است.

خبرگزاری چین با اشاره به اینكه برای چندمین بار است كه سربازان ارتش آمریكا مردم افغانستان را به خاك و خون می كشند، افزود: توهین ارتش آمریكا و ناتو و سربازان آنها به قرآن كریم و مقدسات مسلمانان نشان می دهد كه آمریكایی ها به مقدسات ، مذهب ، فرهنگ و جامعه و حتی هویت انسانی افغان ها احترام نمی گذارند.

شین هوا در پایان این تحلیل آورده است : آمریكایی ها با شعار حفظ ثبات و جلوگیری از ناآرامی ها و مبارزه با طالبان وارد افغانستان شدند اما به هیچیك از این اهداف دست نیافته اند و بی ثباتی امروز افغانستان و قدرت گرفتن دوباره طالبان نشان از شكست آمریكا در این كشور دارد.

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: مرخصی , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: