دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
نوشته شده توسط : blpwjob

براساس اعلام سازمان مركزی دانشگاه آزاد ، این واحد دانشگاهی در شاخص بندی و درجه بندی شهریور امسال نسبت به دو سال گذشته از امتیاز 1684 به 1930 امتیاز ارتقا یافته است كه این آمار رشد تقریبا دو برابری را نشان می دهد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، دكتر 'هادی سرگلزایی ' معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با بیان این مطلب افزود : كسب امتیاز 2930 در حوزه فعالیت های پژوهشی از میزان واحد های جامع دانشگاه آزاد اسلامی كه 2000 امتیاز است، بسیار بالاتر است و نشان از رشد قابل توجه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در زمینه فعالیت های پژوهشی دارد.

وی خاطرنشان كرد: بیشترین شاخص رشد فعالیت پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در زمینه ی چاپ و انتشار 884 مقاله بوده كه امتیاز 477 دو سال گذشته را به 1247 امتیاز ارتقا داده است یعنی 161 درصد رشد را در این بخش شاهد هستیم.

سرگلزایی ادامه داد: این دانشگاه در دیگر شاخص های اعلام شده همچون بخش چاپ مجلات علمی، دستآوردهای بسیار خوبی داشته است به طوری كه در حال حاضر 5 مجله علمی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین چاپ و یا در حال انتشار است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد قزوین افزود: چاپ دو شماره مجله مهندسی صنایع با اخذ رتبه علمی و پژوهشی از سوی سازمان مركزی و با درجه علمی ISC ، چاپ دو شماره مجله مدیریت و بهره وری با اخذ رتبه علمی و پژوهشی از سوی سازمان مركزی با درجه علمی ISC ، چاپ سه پیش شماره مجله كامپیوتر و رباتیك برای اخذ درجه علمی، چاپ پیش شماره اول مجله عمران و سازه و آمادگی چاپ پیش شماره دوم و جمع آوری مقالات پیش شماره سوم و مجله مهندسی معماری با اخذ امتیاز از سوی سازمان مركزی و جمع آوری مقالات برای چاپ پیش شماره اول از جمله مجلات چاپ شده و یا در حال انتشار در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هستند .از این مجلات چهار مجله به زبان انگلیسی چاپ و منتشر می شود.

سرگلزایی به درخشش دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در عرصه ی رقابت های داخلی ، بین المللی و جهانی اشاره كرد و گفت: دانشجویان این دانشگاه در یك سال اخیر با درخشش در رقابت های علمی مختلف بارها نام این دانشگاه را در سطح كشور و جهان طنین انداز كرده اند كه از جمله آن می توان به كسب 8 عنوان برتر مسابقات جهانی روبوكاپ 2011 در تركیه، كسب 9 مقام اول و دوم در ششمین دوره مسابقات بین المللی روبوكاپ آزاد ایران 2011، كسب دو عنوان اول و دوم در نهمین دوره مسابقات انجمن ملی بتن ایران، كسب عنوان سوم مسابقات جهانی پل ماكارونی مسابقات شبیه ساز پل در كشور مجارستان و كسب دو مقام اول و دوم در دومین المپیاد مخترعان، مبتكران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اشاره كرد.

وی افزود: امسال تیم خودروی هیبریدی پاراكس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین موفق شد در سومین دوره مسابقات ملی طراحی و ساخت خودروهای هیبریدی كه به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد ، مقام قهرمانی را به دست آورد.

به گفته معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد قزوین همچنین كسب مقام 17 جهان در مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی توسط تیم خودرو دانشگاه آزاد اسلامی قزوین كه در بین تیم های خاورمیانه تیم اول شناخته شد ، از دیگر افتخاراتی است كه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین كسب كردند.

وی گفت : كسب درآمد از پژوهش های انجام شده در این دانشگاه از برنامه ها و اهداف مهم معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است . در همین زمینه فعالیت هایی همچون تاسیس اداره تجاری سازی محصولات پژوهشی در دستور كار دانشگاه است و تاكنون تفاهم نامه های همكاری پژوهشی با شركت ها و سازمان های مختلف امضا شده است.

سرگلزایی در ادامه عدم گرایش صنعت به دانشگاه را یكی از موانع پیش روی در توسعه و كاربردی شدن تحقیق و پژوهش در كشور دانست و خاطر نشان كرد: متاسفانه صنعت گرایشی به دانشگاه نشان نمی دهد و از پتانسیل های دانشگاهی درصنعت استفاده نمی شود به همین دلیل در سال های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با دعوت از مدیران صنایع و بازدید آنان از دانشگاه ، امكان آشنایی آنان را با توانمندی های محققان دانشگاهی فراهم كرده است .

به گفته وی نكته دیگر عدم تمایل استادان به امور پژوهش است چرا كه استادان بیشتر به آموزش توجه دارند. البته در سال های اخیر با اجرای قرار دادی مبنی بر ارتقای استادان بر اساس تحقیقات و پژوهش های انجام شده ،استادان مكلف به پژوهش شده اند .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد قزوین خاطرنشان كرد: در سال جدید دانشگاه آزاد اسلامی قزوین رقابت با دانشگاه های معتبر دنیا را در دستور كار دارد به همین دلیل این دانشگاه با توجه به دستورالعمل ها و بخشنامه های سازمان مركزی در جهت افزایش تولیدات علمی و ارتقای كیفی و كمی تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی حركت می كند.

علمی**9023**1581





:: برچسب‌ها: عکاسی , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: