روسیه: تلاش برای تغییر نظام حاكم سیاسی سوریه موجب تشدید ناآرامی ها می شود
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، لاوروف روز دوشنبه گفت:درخواست های بیمارگونه برای تغییر رژیم، اعمال تحریم های یكجانبه باهدف ایجاد مشكلات اقتصادی و تشدید تنش های اجتماعی، فشار بر مخالفان برای رویارویی با دولت و حتی تقاضای مداخله خارجی در امور داخلی سوریه همگی دستورالعمل های خطرناكی هستند كه می تواند به تشدید خشونت ها در این كشور منجر شود.

وزیرخارجه روسیه همچنین نسبت به تلاش برخی كشورها برای دستكاری و سوء استفاده از شورای امنیت سازمان ملل در چارچوب 'بهار عربی' هشدار داد.

وی افزود:با گمراه كردن جامعه جهانی و دستكاری در تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل به هیچ هدفی نمی توان دست یافت.

لاوروف ادامه داد:این گونه اقدامات در مورد ناتو مصداق دارد كه به بهانه تضمین ایجاد منطقه ممنوع پروازی بر فراز لیبی به بمباران این كشور پرداخت.

وی تاكید كرد:روسیه آماده حمایت از قطعنامه سازمان ملل درباره سوریه بر اساس پنج اصل توافق شده با اتحادیه عرب می باشد.

برپایه این گزارش،پنج اصل مورد توافق روسیه و اتحادیه عرب در نشست اخیر قاهره درباره سوریه شامل پایان دادن به خشونت ها، ایجاد مكانیزم های نظارتی، ارایه كمك های انسانی به همه سوری ها، حمایت از ماموریت كوفی عنان به عنوان فرستاده ویژه دبیركل سازمان ملل در سوریه و عدم دخالت در امور داخلی این كشور می باشد.

روسیه برخلاف غرب و برخی كشورهای عربی با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی سوریه مخالف بوده و بر لزوم حل و فصل مسایل این كشور از راه های دیپلماتیك و مذاكره میان مخالفان و دولت تاكید دارد.

اروپام/518





:: برچسب‌ها: سفر , مرخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: