هفته فرهنگی ایران در جاكارتا با استقبال خوب مردم اندونزی روبرو شد
نوشته شده توسط : blpwjob

'محمود فرازنده' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: حضور 'سید محمد حسینی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این هفته فرهنگی باعث رونق هر چه بیشتر این رویداد فرهنگی و هنری شده است.

وی برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع دستی شامل شیشه گری، منبت كاری، نگارگری، عكس و پوستر، نقاشی، خط نویسی، فرش و گلیم و اجرای موسیقی زنده سنتی، نمایشگاه كتاب و نمایشگاه رسانه های دیجیتال را به عنوان بخش هایی از این رویداد هنری عنوان كرد.

فرازنده گفت: نمایشگاهی نیز از جاذبه های فرهنگی و گردشگری ایران در حاشیه این هفته فرهنگی برپا شده كه با استقبال خوب شركت كنندگان مواجه شد.

فرازنده یاد آور شد: استقبال و روی خوش روزانه مردم اندنزوی از هفته فرهنگی ایران در كشورشان به حدی است كه اكثریت غرفه های موجود با ازدحام جمعیت روبرو هستند.

فرازنده درموردهفته فیلم جمهوری اسلامی در این كشور گفت:‌ این برنامه نیز مورد توجه مردم این كشور به ویژه اهالی هنر اندونزی قرار گرفته است.

وی خاطر نشان كرد: سینمای ایران با توجه به نوع كیفیت فیلم هایی كه در آنها از ایده های تازه استفاده و از كاربرد صحنه های نامناسب اجتناب می شود، در جهان مورد ستایش است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی خاطر نشان كرد: وزیر فرهنگ و آموزش اندونزی در بازدید از این هفته فرهنگی و دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی كشورمان، ضمن تشكر و قدردانی از هنرمندان ایرانی، هنر ایرانیان را ستود.

وی اظهار داشت: 'محمد نوح'همچنین خواستار انتقال تجارب ارزشمند و حرفه ای هنرمندان ایرانی به اهالی فرهنگ و هنر اندونزی شد.

سفیر جمهوری اسلامی یاد آور شد: این برنامه فرهنگی به منظور آشنایی بیشتر مردم اندونزی با فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و تبیین و معرفی آن برگزار شد.

فرازنده با اشاره به اینكه روابط ایران و اندونزی به هزاران سال پیش باز می گردد، اظهار داشت: در زمینه ادبیات به ویژه ادبیات مالایی، بخشی از تاثیر زبان فارسی با وارد شدن حدود 400 كلمه فارسی در زبان اندونزیایی كه هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد، نشان داده شده است.

وی افزود: شعرای اندونزیایی از قبیل 'سانوسی پانه' و 'امیر حمزه' نیز در آثار خود تحت تاثیر فرهنگ ایرانی قرار داشته اند.

فرازنده با بیان اینكه انقلاب اسلامی ایران یك انقلاب فرهنگی بود، گفت: باید با برگزاری اینگونه برنامه های فرهنگی و هنری در جهت نشر و معرفی آن در تمام جهان تلاش شود.

هفته فرهنگی وهنری جمهوری اسلامی ایران در اندونزی كه روز پنجشنبه 18 اسفند ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وزیر فرهنگ و آموزش اندونزی و شماری از مسوولان و هنرمندان دوكشور در جاكارتا گشایش یافت؛ تا 24 اسفندماه ادامه دارد.

فراهنگ ** 1355 **1588





:: برچسب‌ها: د , انگور چینی , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: