اموال مازاد دولت توسط سازمان اموال تملیكی تعیین تكلیف می شود
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی،' سیدشمس الدین حسینی ' افزود: مقدمات این موضوع در حوزه وزارت اقتصاد در حال بررسی است و در صورتی كه تمهیدات و محمل قانونی كار مهیا باشد سازمان اموال تملیكی در این حوزه وارد می شود.

وی گفت:با توجه به ساختار و تشكیلات سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی كه به صورت ماهانه مزایده اموال منقول و غیر منقول برگزار می كند، این سازمان می تواند، وظایف و نقش ها را با تقویت و ابلاغ قوانین مربوط در راستای ایجاد بانك جامع اطلاعاتی و تامین هرچه مطلوبتر منافع ملی انجام دهدكه البته این كار پس از اتخاذ راهكارهای قانونی وایجاد بانك اطلاعاتی پویا از اموال مازاد دولت بمنظور نگهداری و تعیین تكلیف این دسته از اموال و استفاده بهینه از منابع دولت جنبه عملی خواهد گرفت.

وی اظهار داشت:درصورت تحقق این امر، سازمان اموال تملیكی می تواند به صورت متمركز مسئولیت نگهداری و فروش این اموال را با ایجاد صرفه در آنها به عهده گیرد، این كار می تواند حركت و تحول خوبی در راستای نگهداری و ایجاد ارزش بالاتر از اموال مازاد دولت باشد.

وزیر اقتصاد با مهم خواندن نقش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیكی در بحث ساماندهی قاچاق كالا و اموال متروكه تشریح كرد: سازمان اموال تملیكی ازجمله سازمان‌های وابسته به وزارت اقتصاد است كه نقش مهمی در ساماندهی حسب مورد، فروش و انهدام كالاهای متروكه و كالا های قاچاق دارد و همه ساله از بابت فروش اموال منقول و غیرمنقول برای دولت كسب درآمد می‌كند، اما موضوع مهمتر اعمال حاكمیت دولت در مورد وظایفی است كه براساس اساسنامه سازمان اموال تملیكی برعهده این سازمان قرار داده شده است.

وی گفت: كمك به حفظ سلامت و بهداشت جامعه از طریق انهدام كالاهای غیراستاندارد، غیربهداشتی و غیرقابل مصرف تحویل شده به سازمان اموال تملیكی از كاركردهای مهم این سازمان است كه باعث عدم ورود كالاهای مخل و مضر سلامت جامعه به بازار می‌شود.

حسینی با اعلام آمادگی این وزارتخانه برای حمایت و پشتیبانی از برنامه‌های سازمان مذكور به‌ویژه وظایف و تكالیف جدید افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی همواره تلاش كرده است تا علاوه‌بر حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های سازمان‌های تابعه در جهت توسعه فعالیت‌های جاری و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم، در زمینه اصلاح قوانین و مقررات و همچنین تشكیلات و ساختارهای سازمانی آنها اقدامات لازم را انجام دهد و از توسعه خدمات و ایفای مسئولیت‌های جدید از سوی سازمان اموال تملیكی استقبال می‌كند.

وی گفت:سازمان اموال تملیكی در مقایسه با سایر سازمان‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد، سازمانی جوان و دارای نیروی انسانی متخصص و كارآمد است. به همین دلیل با استفاده بهینه از قدرت خلاقه منابع انسانی و همچنین ظرفیت‌های كاری در این سازمان می‌توان تغییرات و تحولات مثبت فراوانی را در جهت خدمات‌رسانی مطلوب به مشتریان ایجاد كرد و با توجه به توانایی مدیریت سازمان امیدواریم در آینده شاهد ارتقا و تعالی این سازمان باشیم.

اقتصام** 9141**1319





:: برچسب‌ها: آیفون , لا ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: