رییس جمهوری بر لزوم ایستادگی در برابر فشار و تحریم‌های دشمنان تاكید كرد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،' محمود احمدی‌نژاد' شامگاه امروز -سه‌شنبه- در دیدار 'مانگاگوآ' وزیر دفاع زیمباوه، ایستادگی در برابر فشار قدرت‌های بزرگ را بسیار ارزشمند دانست.

وی تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران و زیمباوه در صحنه‌های مختلف جهانی همواره در كنار یكدیگر خواهند بود زیرا دو كشور در حقیقت در یك سنگر قرار دارند و برای ارزش‌های انسانی و منافع ملت‌های خود تلاش می‌كنند.

رییس جمهوری خاطرنشان كرد: همانگونه كه خداوند وعده داده است به طور قطع این تلاش ‌ها منجر به پیروزی خواهد شد.

احمدی نژاد با بیان اینكه زیمباوه با سرعت بسیار مناسبی در حال رشد و پیشرفت در زمینه‌های مختلف است، گفت: پیشرفت كشورها و ملت‌های آفریقایی نظیر كشور زیمباوه نشان‌ می‌دهد اگر ملتی تصمیم بگیرد و در جهت رشد و پیشرفت حركت كند خداوند متعال نتایج خوبی را نصیب آن ملت خواهد كرد و هم اینكه فشارهای قدرت‌های جهانی می‌تواند تبدیل به فرصت شده و پیشرفت‌ها را چند برابر كند.

وی تاكید كرد: ملت زیمباوه با تلاش در مسیر رشد و پیشرفت كشور خود در حقیقت راهی را در برابر ملت‌های جهان بخصوص كشورهای آفریقایی گشوده‌اند كه انشاء‌الله در این مسیر ریشه‌های استعمار و قدرت‌طلبی مستكبران خشكانده خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان كرد، جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش روابط همه جانبه با زیمباوه است.

'مانگاگوآ' وزیر دفاع زیمباوه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس‌جمهوری كشورمان خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران امروز پس از گذشت 33 سال از انقلاب خود با وجود تمام فشارها و تحریم‌های مستكبران، توانسته مقتدرانه در مسیری كه انتخاب كرده به راه خود ادامه دهد.

وزیر دفاع زیمباوه همچنین خواستار گسترش روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران شد و گفت: ایران و زیمباوه در زمینه‌های بین‌المللی مشتركات زیادی دارند و ملت زیمباوه برای دستیابی به پیشرفت، در مسیر منافع ملی خود همانند ملت ایران در برابر فشارها و تحریم‌های دشمنان ایستادگی خواهد كرد.

سیام*2023*1580





:: برچسب‌ها: نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: