برگزاری هفته فیلم مقدمه ای برای اكران بین الملل آثار داخلی است
نوشته شده توسط : blpwjob

'محمدرضا عباسیان'روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: یكی از مهمترین اتفاقاتی كه در موسسه رسانه های تصویری در سال 90 روی داد، برگزاری هفته فیلم در كشورهای مختلف بود.

این مقام مسوول در سازمان امور سینمایی ادامه داد: برگزاری هفته فیلم برشی از اكران فیلم های سینمایی است و می تواند مقدمه ای برای نمایش آثار ایرانی در این كشورها باشد.

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری توضیح داد: هدف ما در برگزاری هفته فیلم ایران در كشورهای مختلف مخاطبان خارجی بوده و این اتفاقات در هفته های فیلم رخ داد.

به گفته عباسیان، موضوع برگزاری هفته های فیلم كه پیشتر مورد بی توجهی قرار گرفته بود امروز از سوی نهادهای مختلف جدی گرفته می شود.

وی ادامه داد:سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان متولی اصلی برگزاری هفته های فیلم این مهم را فراموش كرده بود و برگزاری هفته فیلم به فعالیتی برای ارایه گزارش كاری تبدیل شده بود اما امروز این سازمان در حال خریداری حق رایت فیلم های سینمایی برای برگزاری هفته های فیلم است.

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری تاكیدكرد: در برگزاری هفته فیلم هنوز با استانداردهای مورد نظر فاصله داریم و ورود نهاد های مختلف به این عرصه اتفاق خوبی برای سینمای ایران است.

عباسیان گفت: بزرگترین مشكل ما در زمینه برگزاری هفته های فیلم این بود كه متولیان این مهم همچون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت امور خارجه در این زمینه وظایف خود را به درستی انجام نمی دادند.

وی یادآور شد: سفارتخانه های ما در سطح دنیا از ظرفیت های بسیاری برای برگزاری هفته های فیلم برخوردارند اما متاسفانه غالبا همكاری سفارتخانه ها به سخنرانی برخی در مراسم افتتاحیه هفته های فیلم محدود می شود.

به عقیده مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری، حمایت و همراهی از سوی سفارتخانه ها در كشورهای مختلف مناسب نیست اما باید در نظر داشت كه برخی سفیران همكاری های خوبی در زمینه برپایی هفته های فیلم داشته اند.

عباسیان همچنین چشم انداز برگزاری هفته های فیلم را بسیار مناسب دانست و از احیای این فعالیت فرهنگی در كشورهای مختلف اظهار رضایت كرد.

وی درباره توزیع پك های موضوعی فیلم های سینمایی در سال 91 توضیح داد: در سال آینده دو پك شخصیت محور را وارد بازار خواهیم كرد اما متاسفانه همكاری تهیه كنندگان در این زمینه بسیار پایین است و مطالبه آنان بیش از هزینه ای است كه برای حق رایت یك اثر سینمایی دریافت می شود.

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری تاكید كرد: این پك ها تا حدودی آماده شده و بازسازی كیفی آثار این دو پك به حدی است كه كارگردانان مربوطه متعجب شده اند.

فراهنگ**1983**





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: