85 درصد بیمارستان های تهران فرسوده است
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'مرضیه وحیددستجردی' روز چهارشنبه در مراسم كلنگ زنی طرح بیمارستانی 540 تخت خوابی شهدای تجریش افزود: به عنوان مثال بیمارستان سینا دارای 130 سال قدمت، شهید 'علی اكبر آباد' بیش از 90 سال و شهدای تجریش بیش از 50 سال قدمت دارد.

وی ادامه داد: چنانچه زلزله ای در تهران رخ دهد اولین مكان هایی كه تخریب می شود، بیمارستان ها است درحالی كه بیمارستان ها، نخستین مراكزی هستند كه باید در مواقع بحران به ویژه در زلزله به ارایه خدمات بپردازند.

وزیر بهداشت با بیان اینكه 14 تا 15 درصد جمعیت كشور در تهران ساكن هستند، خاطرنشان كرد باید خدمات خوبی به شهروندان تهرانی در مراكز درمانی ارایه شود و نباید بیمارستان ها بیش از 50 تا یكصد سال قدمت داشته باشد.

دستجردی در بخش دیگری از سخنانش گفت: براساس برآورد منابع فیزیكی وزارت بهداشت، بازسازی و مقاوم سازی هر بیمارستانی، 120 درصد هزینه در برخواهد داشت بنابراین ناگزیر هستیم به سمت ساخت بیمارستان های جدید در تهران پیش برویم.

وی افزود: ظرف دو سال و نیم گذشته پا به پای وزارت مسكن و شهرسازی پیش رفته ایم و مجوز ساخت تعدادی بیمارستان در تهران را اخذ كرده ایم.

وزیر بهداشت گفت: به عنوان مثال هم اكنون مجوز ساخت 11 بیمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در كمیسیون ماده 215 اخذ شده است.

دستجردی ادامه داد: 35 هزار تخت بیمارستانی در نقاط مختلف كشور در دست ساخت است و تا پایان امسال نزدیك به 18 هزار تخت بیمارستانی به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینكه هر هفته یك بیمارستان یا یك بخش جدید افتتاح می شود، اظهار داشت: بیش از 77 هزار تخت بیمارستانی نیز در دست ساخت، طراحی و مطالعه است تا جایگزین بیمارستان های قدیمی و فرسوده شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: وزارت مسكن حدود 200 بیمارستان و وزارت بهداشت نیز 200 بیمارستان را می‌سازند.

دستجردی تصریح كرد البته علاوه بر نظارت و پیگیری در زمینه ساخت بیمارستان‌ها، آنها پس از تحویل باید با كمترین عیب و نقص فعالیت كنند.

وی با بیان اینكه چهار مركز (سانتر) بیماری‌های قلبی عروقی در تهران راه‌اندازی می شود، گفت: یكی از این مراكز در بیمارستان شهدای تجریش قرار دارد.

وزیر بهداشت گفت: علاوه بر مراكز مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی به كلینیك‌های درد و مراكز ارائه دهنده خدمات به بیماران سوختگی مزمن نیز نیاز داریم.

دستجردی با بیان اینكه در سال 91 خدمات درمانی در تهران ارتقا می یابد، گفت: بیماران زیادی از همه نقاط كشور برای دریافت خدمات به مراكز درمانی تهران مراجعه می‌كنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینكه در حدود 5-6 سال اخیر شاهد جنبش بزرگی در ساخت و ساز مراكز آموزشی و بهداشتی در حوزه سلامت بوده‌ایم، افزود: مراكز درمانی تهران متعلق به كل كشور است.

دستجردی ادامه داد: بیش از 70 درصد از بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی تهران شهرستانی هستند و با وجود ساخت و تجهیز بیمارستان‌های مختلف در كشور بیماران شهرستانی برای دریافت خدمات درمانی به تهران مراجعه می‌كنند چرا كه در مراكز درمانی پایتخت كادر مجرب پزشكی فعالیت می‌كند.

وزیر بهداشت گفت: قرار است حدود 148 تخت ویژه مانند تخت‌های سی سی یو ، ان آی سی یو، آی سی یو و 67 تخت پست آی سی یو و پست سی سی یو راه اندازی شود.

اجتمام**9105/9185 ** 1569**





:: برچسب‌ها: جشنواره , بریتانیا , انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: