نمایش 'اورستیا' به كارگردانی 'پیتر اشتاین' در ایران به صحنه می رود
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از معاونت امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه روز گذشته (چهارشنبه، 24 اسفندماه) نشستی با حضور حمید شاه آبادی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 'پیتر اشتاین'، كارگردان آلمانی و محمد دشتگلی، سرپرست مركزهنرهای نمایشی در دفتر این معاونت برگزار برگزار شد تفاهم نامه اجرای نمایش 'اورستیا' به امضا رسید.

حمید شاه آبادی، به دلیل حضور 'پیتر اشتاین' در ایران تشكر كرد و برای او و اجرای این نمایش آروزی موفقیت كرد و افزود: 'اشتاین' از چهره های بین المللی و شناخته شده تئاتر است و جامعه تئاتری به حضور او در ایران افتخار می كند.

معاون امور هنری اظهار كرد: اگرچه توجه ما به حفظ سنت و فرهنگ كشور خودمان است ولی به تئاتر در سطح بین المللی اهمیت می دهیم. هنر آلمان ظرفیت و قدرت دارد و مناسبات مشترك دو كشور در سال 2012 به تعامل هنری كمك خواهد كرد.

وی اظهار كرد: هنرمندان همیشه به دلیل روحیه باز، موجب تلطیف روابط بین كشورها بوده و هستند و امیدوارم 'اشتاین' در مدت اقامتش درایران با توانمندی هنرمندان تئاتر و ظرفیت های آنها آشنا شود. به طور قطع برای استفاده از تكنیك و هنر تئاتر جهان و رسیدن به طراز بین المللی این قبیل رفت و آمدها لازم و ضروری است.

شاه آبادی با ابراز امیدواری از اینكه این كارگردان آلمانی، در پایان این سفر از فرهنگ و هنرمندان ایران شناخت بیشتری پیدا كند گفت: از این تعاملات دو جانبه بهره برداری می كنیم و گمان مان بر این است، با این حركت هنرمندان دو كشور به هم نزدیك می شوند و به تعمیق روابط همدیگر كمك خواهند كرد.

در ادامه این نشست، 'پیتر اشتاین' با بیان آنكه شنیده ام خیلی ها به اجرای این پروژه در داخل ایران علاقه دارند، گفت: برای اجرای 'اورستیا'، مركز هنرهای نمایشی گروه را حمایت كرده و بودجه ای را به این جریان اختصاص داده است.

وی درباره حضورش در ایران و اجرای نمایش توضیح داد: این نمایش در واقع یك اثر مطرح و پایه ای در اروپا است و تاكنون نیز به صورت كامل در ایران به اجرا درنیامده و جمیع این مسایل موجب شد این نمایش را در ایران اجرا كنم.

'اشتاین' ادامه داد: ما هنرمندان، همیشه دستمان را برای همكاری دراز می كنیم چرا كه هنر ما را به هم نزدیك می كند و اجرای این پروژه را مثبت ارزیابی می كنم.

اشتاین گفت: به طور قطع در زمانی كه در ایران اقامت دارم از هنرمندان و اهالی تئاتر نكات زیادی دریافت خواهد كرد.

این نشست با امضای تفاهم نامه بین پیتر اشتاین ومحمد دشت گلی و اهدای دیوان حافظ به اشتاین توسط حمید شاه آبادی پایان یافت.

فراهنگ**ا.خ 1418





:: برچسب‌ها: گل , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: