بسته حمایتی پرورش دهندگان میگو پایان بهمن ماه جاری نهایی می شود
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'غلامرضا رزاقی' روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: این رقم افراد فعال و افرادی كه از این صنعت دور شده بودند را به این صنعت بازمی گرداند.

وی اظهارداشت: این بسته حمایتی مربوط به مراكز تكثیر، پرورش میگو، تولید غذا، فرآوری و صادرات صنعت میگو است و بانك ها باید شرایطی را در نظر بگیرند تا میگوكاران بتوانند سود سررسید و پس از سررسید را پرداخت كرده و بدهی نداشته باشند.

وی با بیان اینكه سال گذشته حدود 6 هزارو 200 تن میگو در كشور تولید شده است، ادامه داد: طی 10 ماه گذشته نیز بیش از هفت هزارو 500 تن میگو پرورشی تولید شده و قرار است تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه كشور این رقم به 48 هزارتن یعنی 8 برابر تولیدكنونی برسد.

معاون وزیر جهاد كشاورزی تصریح كرد: با ارایه بسته حمایتی به پرروش دهندگان میگو پیش بینی می شود سال آینده تولیدات این صنعت نسبت به سال جاری رشد 100 درصدی داشته باشد.

رازقی افزود: با آغاز فعالیت میگوكاران غیرفعال، سال آینده مبلغ 160 میلیارد تومان برای بسته حمایتی میگو كاران پیشنهاد شده است تا این رقم برای دستیابی به برنامه های صنعت شیلات ، تكمیل كننده رقم فعلی باشد.

وی با بیان اینكه مشكلات پرورش میگو به طور جدی مورد توجه مسئولان سازمان شیلات كشور قرار دارد، اظهارداشت: كارگروهی با مسئولیت استانداران استان های ساحلی و عضویت نمایندگان بانكهای عامل در استان ها تشكیل شده و پس از نهایی شدن رقم 100 میلیارد تومان بسته حمایتی، این اعتباربا هماهنگی بانك ها پرداخت می شود.

وی اضافه كرد: در تلاشیم با افزایش تولید میگو، قمیت این محصول در بازار كاهش یابد و همچنین شرایط لازم برای صادرات آن فراهم شود.

رییس سازمان شیلات ایران تصریح كرد: هم اكنون آبزی پروری در سواحل و آبهای داخلی برای ماهیان سردآبی، گرمابی، زینتی و خاویاری از شرایط مطلوبی برخوردار است ، بنابراین كسانی كه به دنبال سرمایه گذاری در این صنعت هستند می توانند به سازمان شیلات ایران و ادارات شیلات استان ها مراجعه كنند تا از حمایت های این سازمان برخوردار شوند.

رزاقی افزود: طی هفته جاری مبلغ 144 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی، كمك های فنی و اعتباری و منابع داخلی بانك ها به استان ها در قالب تسهیلات اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این مبلغ در بهمن ماه جاری به فعالان عرصه تولید محصولات شیلاتی ارایه می شود و سود بانكی آن بین 12 تا 15 درصد است.

وی اضافه كرد: به دنبال ان هستیم تمام پروژه های نیمه تمام تكمیل شود و برای اشتغال جدید به اعتبار از سوی دولت نیاز داریم.

وی اظهارداشت: رقم 600 میلیارد تومان در قالب تكمیل زیرساخت ها و تسهیلات پیشنهاد شده است كه به نظر می رسد با دریافت این مبلغ برنامه های فعلی سازمان شیلات ایران تحقق یابد.

اقتصام**9186 **1561





:: برچسب‌ها: خورشید , انگور چینی , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: