سامانه و برنامه تربیت و آموزش مدیران ابلاغ شد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در اجرای ماده(56) قانون مدیریت خدمات كشوری و بر اساس سامانه و برنامه تربیت و آموزش مدیران، كارشناسان و مدیرانی كه براساس دستور العمل اجرایی، شرایط عمومی، شایستگی های عمومی و تخصصی، نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه ای شورای عالی اداری ‌از شرایط انتصاب به پست های مدیریت حرفه ای یا ارتقا به پست‌های بالاتر برخوردارند قبل از انتصاب، موظف به طی آموزش های برنامه تربیت مدیران (آموزش های قبل از انتصاب) مطابق سامانه و برنامه آموزش مدیران هستند.

براین اساس در صورت طی نكردن آموزش‌های پیش بینی شده دستگاه های اجرایی مجاز به انتصاب آنها در پست‌های مدیریتی مورد نظر نخواهد بود.

همچنین علاوه بر آموزش های تربیت مدیران (قبل از انتصاب) مدیرانی كه در سه سطح مدیریت حرفه ای و نیز در پست‌های مدیران سیاسی منصوب شوند در طول سنوات انتصاب خود باید آموزش های پیش بینی شده در سامانه آموزش مدیران در بخش آموزش های حین انتصاب را طی كنند.

طبق این بخشنامه، گذراندن این آموزش ها و موفقیت در آنها الزامی است.

آموزش های تربیت مدیر و آموزش های حین انتصاب به ترتیب توسط مراكز و موسسات ذیل اجرا می شود:

-آموزش تربیت مدیر: مركز آموزش مدیریت دولتی و دفاتر آموزش و پژوهش استانداری ها با مجوز و هماهنگی مركز آموزش مدیریت دولتی

-آموزش های حین انتصاب مدیران حرفه ای: مركز آموزش مدیریت دولتی ،‌دستگاه‌های اجرایی و مراكز و موسسات آموزشی تایید صلاحیت شده

-آموزش های حین انتصاب مدیران سیاسی: مركز آموزش مدیریت دولتی

بر این اساس، برنامه درسی آموزش ها، ‌مواد و محتوای آنها به صورت استاندارد توسط مركز آموزش مدیریت دولتی طراحی، ‌تدوین و ابلاغ می شود.

مواد و محتوای آموزشی، برنامه آموزشی اختصاصی مدیریتی (دستگاهی ) توسط دستگاه های اجرایی طراحی و تدوین می شود.

همچنین مركز آموزش مدیریتی دولتی با همكاری دستگاه های اجرایی، صلاحیت حرفه ای مدرسان موضوع این سامانه را تعیین می كند. مدرسانی می توانند آموزش های مدیران (به استثنای آموزش های اختصاصی مدیریتی دستگاهی) را تدریس كنند كه دارای گواهینامه صلاحیت از این مركز باشند.

بر این اساس، ساعات آموزشی مدیران سیاسی 120ساعت، مدیران عالی حرفه ای 342 ساعت، مدیران میانی حرفه ای 422 ساعت و مدیران پایه حرفه ای 450 ساعت در سامانه و برنامه تربیت و آموزش مدیران پیش بینی شده است.

چنانچه بنا به مقتضیات خاص و حسب ضرورت، ‌به میزان آموزش های برنامه فوق اضافه شود این امر توسط مركز آموزش مدیریت دولتی به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

براساس این بخشنامه، نظارت بر كیفیت و سنجش اثر بخشی آموزش های مدیران كه توسط دستگاه های اجرایی و دفاتر آموزش و پژوهش استانداری ها برگزار می شود، توسط مركز آموزش مدیریت دولتی انجام و نظارت كلی بر آموزش مدیران بر عهده معاونت راهبردی منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری است.

سیام** 9129





:: برچسب‌ها: آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: