نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی ،'علی نیكزاد 'در بازدید از پایانه غرب و فرودگاه‌ مهر آباد اظهار داشت: انتظار می رود در ایام نوروز 1391 بالغ بر 60 میلیون جابجایی از سفرهای نوروزی با بهره گیری از حمل و نقل عمومی (جاده ای ، ریلی ، هوایی و دریایی) صورت گیرد.

نیكزاد كه در آستانه سفرهای نوروزی از پایانه غرب و فرودگاه‌ مهر آباد بازدید داشت، افزود: پنج هزار نفر نیروی متخصص وزارت راه وشهرسازی در ایام تعطیلات نوروز آماده ارایه خدمات به هموطنان هستند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: براساس آمار تا 27 اسفند ماه جاری در قالب سفرهای نوروزی 13 میلیون نفر جابه‌جا شده اند كه ازاین تعداد پنج میلیون و200 هزار نفر با وسایل نقلیه عمومی سفر كرده اند.

وی پیش بینی جابه‌جایی 60 میلیونی در این ایام را یادآور شد و افزود: 11 هزار نفر از كاركنان راهداری و اكیپ سیار، هفت هزار و 800 دستگاه وسیله نقلیه سنگین در طرح نوروزی 1391 حضور دارند.

نیكزاد از خدمت رسانی ،حدود یك هزار و 200 گشت راهداری مجهز به موقعیت یاب و 712 اكیپ تعمیراتی و امدادی با امكانات وزارت راه و شهرسازی را از دیگر امكانات آماده شده در این ایام برشمرد.

قرار است نیروهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در تمام پایانه هامربوطه مستقر شوند و به ارایه خدمات مورد نیاز مردم مبادرت ورزند .

وزیر راه و شهرسازی گفت :امسال شش نفر از راهداران در عملیات راهداری جان خود را از دست داده و 24 نفر نیز زخمی شدند.

وی ادامه داد: برای تسهیل در حمل و نقل زمینی فروش بلیت اتوبوس برون شهری و قطار به صورت اینترنتی از 22 بهمن و فروش حضوری از اول اسفند ماه آغاز شد و 18 هزار دستگاه اتوبوس، 33هزار دستگاه مینی بوس و 34 هزار دستگاه سواری كرایه برون شهری برای خدمت به مسافران در طرح نوروزی آمادگی دارند.

نیكزاد از فعالیت 45 فروند شناور مسافری و تفریحی به غیر از اتوبوس دریایی در ایام نوروز خبر داد.

قرار است 200 رام قطار، چهار هزار و 36 صندلی جدید، و در مجموع 80 هزار صندلی روزانه درخطوط ریلی مورد بهره برداری قرار گیرد و نیز آماده سازی و تعمیر 114 واگن مسافری، تجهیز ایستگاه های قطار از دیگر اقدامات صورت گرفته است .

همچنین افزایش 45 درصدی پروازهای فوق العاده در مسیرهای داخلی،‌ تشكیل 20 تیم بازرسی برای جلوگیری از تخلفات شركتهای هواپیمایی از دیگر اقدامات این ایام است .

وزیر راه و شهرسازی كاهش 10درصدی تلفات را از دستاوردهای سال جهاد اقتصادی دانست كه براساس پیش بینی برنامه، محقق شد.

اقتصام** 1559**1601





:: برچسب‌ها: ماکرو , بریتانیا , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: