یونانی ها بر علیه نظام سرمایه داری دست به تظاهرات زدند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا ، معترضان با تجمع در میادین اصلی شهر آتن ، در حالیكه پارچه نوشته هایی مبنی بر محكومیت نظام سرمایه داری و ادامه سیاست ریاضت اقتصادی را با خود حمل می كردند، به سوی پارلمان این كشور راهپیمایی كردند.

آنها طی شعارهایی بر علیه سیاست های دولت ' لوكاس پاپادیموس' ، از وی خواستند كه بیش از این به اقشار كم درآمد جامعه فشار نیاورد و بار مشكلات اقتصادی را بر دوش آنان تحمیل نكند.

' الكو پاپاریگا' دبیركل حزب چپ یونان طی سخنانی قبل از حركت معترضان بسوی پارلمان این كشورگفت: دولت با اطاعت كوركورانه از اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول، درواقع درخدمت نظام سرمایه دارای و بانكداران قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: دولت با امضای توافقنامه با اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیكا، اقتصاد كشور را بسوی ورشكستگی سوق داده است .

بر اساس این گزارش ، معترضان طی شعارهایی بر ادامه مبارزات خود بر علیه سیاست ریاضت اقتصادی دولت و نظام سرمایه داری تاكید كردند.

پلیس شهر آتن تعداد زیادی از نیروهای امنیتی را برای حفظ نظم در سطح شهر و بخصوص در مقابل پارلمان بسیج كرده بود.

رسانه های گروهی یونان نیز گزارش دادند كه تظاهرات مشابهی نیز در دیگر شهرهای برزگ یونان بر علیه نظام سرمایه داری همزمان با تظاهرات در شهر آتن برگزار گردید.

دولت یونان به شدت برای تصویب خواسته های اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول تلاش می كند و به نظر می رسد كه در روزهای آتی تعداد زیادی از قوانین در این راستا برای تصویب،به پارلمان این كشور ارایه گردد.

در همین حال رسانه های خبری یونان گمان زنی می كنند كه دولت ائتلاف با شدت بخشیدن به تصویب قوانین خواسته شده توسط تروئیكا، زمینه را برای برگزاری انتخابات عمومی كه گفته می شود در اواخر ماه آتی میلادی ( اردیبهشت ) برگزار خواهند شد، فراهم می كند.

**2170**





:: برچسب‌ها: کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: