محمد خزاعی : ایرانیان همواره پرچمدار صلح و دوستی بوده اند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار ایرنا از مقر سازمان ملل، محمد خزاعی در مراسم روز بین المللی نوروز كه با شركت 11 كشور حوزه نوروز برگزار شد، اظهار داشت : در مورد نوروز سخن بسیار گفته شده و برخی از ویژگیهای آن شامل اهمیت نوروز در تاریخ بشر به عنوان سنتی بر جسته در یك فرهنگ كهن ،جایگاه نوروز در قلب میلیونها مردم متعلق به تمدن كهن و زیبائی شكوهمندی كه در سنت تحسین بر انگیز نوروز می باشد ،همواره مورد توجه بوده است.

وی تاكید كرد :نوروز سنتی است كه در آن حیات مجدد طبیعت به عنوان نشانی از زندگی، شور و شادمانی جشن گرفته می شود .

خزاعی در بخشی از سخنان خود به سفره هفت سین به عنوان بخشی از آیین نوروز اشاره كرد و افزود : چه زیبا است آنگاه كه می بینیم اعضای خانواده از مرد و زن و كودك بر گرد سفره زیبای « هفت سین» جمع می شوند تا همه ساله تولد مجدد زندگی بر روی كره زمین را جشن گیرند. این خود تجلی شكرگزاری مردم به درگاه خالق بی همتا برای حیات گرانبهایی است كه به آنان ارزانی شده است.

نماینده دائم كشورمان تصریح كرد ؛ مهمتر از همه این است كه یك جلد قرآن كریم را برروی سفره هفت سین قرار می دهیم و سال نو را با قرائت چند آیه از قرآن شروع می كنیم تا بدین ترتیب بركت خداوند را میان خانواده هایمان بگسترانیم. اینها نشانه هایی ساده اما بسیار پرمعنا هستند كه به طوری عمیق در تمدن پرشكوه پارسیان كهن ریشه دارند.

وی در ادامه گفت : اینها مناسكی هستند كه به رغم گذشت قرنها ، هنوز عامل اتصال ملتها به یكدیگرند و آنها را به گونه ای منحصر به فرد، متحد می كند.

نمایندگان دائم هند، عراق، افغانستان، پاكستان، تركیه، تاجیكستان و قزاقستان نیز در این مراسم طی سخنانی در خصوص تاریخچه نوروز و اهمیت آن در میان مردم فارسی زبان كشورهای خود سخن گفتند.

اروپام 1908 **1446 **





:: برچسب‌ها: شهری , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: