انفجار در محل محاصره "تیرانداز فرانسوی"
نوشته شده توسط : blpwjob
ماموران پلیس

ماموران پلیس خانه محل اختفای مظنون به حملات مسلحانه را به محاصره در آورده اند

سه انفجار در مجموعه آپارتمانی در تولوز، جایی که مظنون به قتل هفت نفر فرانسوی در محاصره پلیس است شنیده شده.

معاون شهردار تولوز تایید کرده که حمله به آپارتمان مظنون که در بیست و چهار ساعت گذشته در محاصره پلیس بوده آغاز شده است.

این انفجارها با برقی از نور نارنجی رنگ همراه بوده است.

محمد مراح ۲۳ ساله متهم است هفته گذشته ۴ نفر را در یک مدرسه یهودی و سه سرباز را در دو حمله دیگر به قتل رسانده است.

ژان پیر هاروین، معاون شهردار به خبرنگاران گفته مذاکره با متهم پایان یافته و حمله شروع شده است."

در بیست و چهار ساعت گذشته پلیس با مراح که گفته می شود تا بن دندان مسلح است گرم مذاکره بوده اما نتوانسته او را به تسلیم متقاعد کند.

محاصره این آپارتمان صبح روز چهارشنبه زمانی آغاز شد که به سوی دو پلیس که قصد ورود به این آپارتمان را داشتند شلیک شد.

مقامات می گویند محمد مراح به کلاشنیکف و یوزی ۹ میلی متری و چند اسلحه دستی و احتمالا نارنجک مسلح است.

مقامات دادستانی فرانسه می‌گویند که فردی که ظن آن می‌رود ۷ نفر، از جمله سه کودک و یک معلم یهودی را در جنوب این کشور کشته باشد، قصد داشته باز هم دست به قتل بزند.

فرانسیس مولین، رئیس واحد ضد تروریسم فرانسه گفته است که این فرد محمد مراح، مرد ۲۳ ساله الجزایری الاصل قصد داشته یک سرباز و دو افسر پلیس را هم بکشد.

خانه ای که در محاصره پلیس قرار دارد در حومه شهر و در فاصله چند کیلومتری مدرسه ای واقع شده است که روز دوشنبه این هفته هدف حمله مسلحانه یک مرد موتور سوار قرار گرفت و چهار کشته برجای گذاشت.

پیشتر نیز سه نظامی فرانسوی در حمله یک مرد مسلح موتور سوار در منطقه ای در نزدیکی تولوز کشته شده بودند و پلیس معتقد بود که همه این حملات توسط یک نفر یا افراد مرتبط با هم صورت گرفته است.

وزیر کشور فرانسه

وزیر کشور فرانسه گزارش مربوط به خاتمه عملیات پلیس و بازداشت مظنون حملات اخیر را تکذیب کرده است

خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر کشور فرانسه گفته است که فرد مظنون خود را از مجاهدین وابسته به شبکه القاعده معرفی کرده و گفته است که دانش آموزان یهودی فرانسه را به تلافی ستم بر کودکان فلسطینی به قتل رسانده و هدف او از حمله به نظامیان فرانسوی هم انتقام جویی از دخالت خارجی بوده است.

کشته شدگان این حادثه عبارت بودند از خاخام جواناتان سندلر، سی ساله، و دو فرزند چهار و پنج ساله او و دختر هفت ساله مدیر مدرسه.

در مراسم انتقال تابوت های حامل اجساد قربانیان حمله روز دوشنبه به اسرائیل، آلن ژوپه، وزیر امور خارجه فرانسه، و دنی آیلون، معاون وزارت خارجه اسرائیل از جمله کسانی بودند که در فرودگاه بن گوریون در نزدیک تل آویو حضور داشتند.

حملات اخیر در حالی صورت می گیرد که تا پنج هفته دیگر، انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برگزار می شود و مهاجرت و به خصوص مهاجران مسلمان به فرانسه یکی از موضوعات مهم درمبارزات انتخاباتی بوده است.

نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری و یکی از نامزدهای این انتخابات، می کوشد با اطمینان بخشیدن به رای دهندگان راستگرا در مورد تلاش در حفظ هویت فرهنگی فرانسه، نظر مساعد آنان را به خود جلب کند.

در مقابل، مارین له پن، سیاستمدار راستگرا و دیگر نامزد این انتخابات، موضوع مهاجرت و به خصوص شرایط فرهنگی مهاجران مسلمان را، که بسیاری از آنان در اصل از کشورهای شمال آفریقا هستند، به عنوان تهدیدی علیه فرهنگ و جامعه فرانسوی مورد تاکید قرار داده است.

همچنین، در واکنش به اظهارات فرد مظنون در ارتباط دادن اقدامات خود به مساله فلسطین، نخست وزیر تشکیلات خودگردان گفته است که "جنایتکاران نباید از نام فلسطین برای توجیه اقدامات خود بهره برداری کنند."





:: برچسب‌ها: به من ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: