ایلاف: انتظار می رود پادشاه عربستان در نشست سران در بغداد شركت نكند
نوشته شده توسط : blpwjob

این گزارش به نقل از منابعی در كشورهای حوزه خلیج فارس افزود همچنین بعید است امیر نایف بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان نیز كه اكنون در الجزایر می باشد تا دو هفته دیگر به ریاض بازگردد.

آنان همچنین یادآوری كردند كه ملك عبدالله پادشاه عربستان در مناسبت های دو عید در سال گذشته حضور نیافت و اخیرا نیز در نشست ها و كنگره هایی كه برگزار شده، مشاركت نكرده است.

این منابع همچنین اظهار داشتند كه انتظار می رود یك هیات سعودی به ریاست یك مقام عالی رتبه درنشست بغداد شركت كند و این درحالی است كه سازمان امنیت عربستان قبلا اعلام كرده بود بهتر است مقامات عالی رتبه سعودی به منظور ثبات امنیتی در این نشست حضور یابند.

عربستان با آنكه دیگر كشورهای عربی با برگزاری این نشست در عراق مخالف بودند به شدت از برگزاری این نشست در بغداد حمایت می كرد.

به نوشته ایلاف به تازگی روابط عربستان و عراق رو به بهبود نهاده تا جایی كه در روزهای گذشته توافق مبادله زندانیان در مسایل امنیتی و جنایی به امضای دو طرف رسیده است.

ایلاف می افزاید: ناظران معتقدند كه مواضع عراق چه در برابر تحولات جاری در سوریه و یا بحرین و كویت و سپس گشایش از سوی دولت این كشور در خصوص كنگره ای برای بررسی راههایی كه مانع از دخالت ایران در امور داخلی كشورهای حوزه خلیج فارس می شود و در آخر پایان طرح آشتی ملی در عراق قبل از زمان برگزاری نشست سران عرب در بغدادو رسیدن به نتایج ملموس در این خصوص، از عوامل مشخص كننده موضع كشورهای شركت كننده در نشست بغداد هستند.

منابع خبری غربی و وابسته به غرب در خبرها و گزارشهای خود با اذعان به نفوذ جمهوری اسلامی ایران در میان مردم عراق و دیگر كشورهای منطقه مدعی می شوند كه ایران همواره در صدد گسترش نفوذ و مداخله در این كشورها است.

نوری المالكی نخست وزیر عراق اخیرا ابراز امیدواری كرد كه بشار اسد و یا نماینده وی در نشست بغداد حضور یابند و اعلام كرد كه پرونده سوریه در جدول برنامه های كاری نشست سران عرب نخواهد بود.

مترجمام.**1408**1740





:: برچسب‌ها: مکزیک , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: