مردم پاكستان علیه حضور نیروهای ناتو تظاهرات كردند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی، سخنرانان در این مراسم ها اعتراض های شدید خود را در ارتباط با تردد مجدد خودروهای ناتو در خاك پاكستان بیان داشته و نسبت به اجرای این موضوع به مقامات این كشور هشدار دادند.

بر اساس گزارش منابع خبری، مقامات پاكستان پس از حمله بالگردهای ناتو در ماه نوامبر سال گذشته به پست مرزی سلاله در خاك این كشور كه منجر به كشته شدن 24 نظامی پاكستانی شد تصمیم به توقف تردد خودروهای متعلق به نیروهای ناتو مستقر در افغانستان در پاكستان گرفتند.

طی روزهای گذشته كمیسیون امنیت ملی پارلمان ملی پاكستان خواستار عذرخواهی رسمی مقامات آمریكایی از این كشور بعلت این حمله شد و بررسی نوع تعامل در روابط مجدد اسلام آباد - واشنگتن و بازگشایی مجدد مسیر تردد خودروهای ناتو را در دستور كار قرار داد.

كمیسیون امنیت ملی پارلمان پاكستان توصیه هایی برای روابط مجدد با آمریكا ، نیروهای ناتو و همچنین بازگشایی مجدد مسیر تردد خودروهای ناتو را به دولت این كشور كرد.

این تصمیم با اعتراض گسترده مردم مسلمان پاكستان و همچنین احزاب سیاسی و مذهبی در این كشور روبرو شده است.

احزاب سیاسی امروز جمعه در اعتراض به این تصمیم و مخالفت با تردد مجدد خودروهای ناتو در خاك پاكستان راهپیمایی ها و تجمعات اعتراض آمیز گسترده ای در سراسر این كشور برگزار كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، هزاران نفر در اسلام آباد با تجمع مقابل باشگاه مطبوعات اسلام آباد شعارهایی علیه توصیه و پیشنهاد كمیسیون امنیت پارلمان ملی پاكستان درباره تردد مجدد خودروهای ناتو در خاك پاكستان به دولت این كشور سر دادند.

اعضا و هواداران حزب جماعت الدعوه با حضور در این تجمع اعتراضی، هشدارهایی مبنی بر باز شدن مسیر تردد خودروهای ناتو از سوی دولت ابراز داشتند.

به گزارش رسانه های محلی، هزاران نفر از مسلمانان و اعضای احزاب مذهبی و سیاسی پاكستان امروز جمعه در شهر كراچی علیه حضور نیروهای خارجی بویژه آمریكایی در افغانستان و هتك حرمت به قران مجید توسط نظامیان این كشور راهپیمایی اعتراض آمیز برپا كردند.

این تجمع به دعوت حزب جماعت اسلامی پاكستان از مسجد بیت المكرم در منطقه گلشن شهر كراچی آغاز شد و معترضین در این شهر تجمع كردند.

راهپیمایان دراین اعتراض هزاران نفری ضمن مخالفت با تردد مجدد خودروهای ناتو در پاكستان، تابلو نوشته هایی با مضمون تنفر از نیروهای خارجی مستقر در افغانستان در دست داشته و با محكوم كردن مجدد هتك حرمت به قران مجید توسط نیروهای نظامی آمریكایی در قندهار ، تنفر شدید خود را از حضور نیروهای ناتو و ایساف در منطقه و افغانستان ابراز داشتند.

در شهر فیصل آباد هزاران نفر از مسلمانان ضمن هشدار به دولت خواستار توقف همیشگی تردد خودروهای ناتو در پاكستان شدند.

سید منور حسن رهبر حزب جماعت اسلامی پاكستان در این مراسم نسبت به تصمیم پارلمان ملی و دولت این كشور در باره تردد مجدد خودروهای ناتو در این كشور هشدار جدی داد.

وی گفت: در صورت تردد خودروهای ناتو در پاكستان با اجازه دولت این كشور مردم مسلمان پاكستان خود وارد میدان شده و از تردد این خودروها جلوگیری می كنند.

مولانا سمیع الحق رییس اتحادیه گروههای اسلامی پاكستان در شهر پیشاور مركز ایالت خیبر پختونخوا در شمال غربی این كشور در جمع هواداران حزبی و اعضای اتحادیه های اسلامی گفت: مردم مسلمان پاكستان خوروهای ناتو را در جاده های سراسر این كشور زمین گیر خواهند كرد.

وی افزود: تصمیم به تردد خودروهای ناتو در این كشور به احساسات مردم پاكستان صدمه زده و قلب آنها را از این موضوع جریحه دار كرده است.

سمیع الحق با ابراز تاسف از كشته شدن 24 نظامی پاكستانی در حمله بالگردهای ناتو ، اعلام تنها عذرخواهی مقامات آمریكایی از پاكستان توسط پارلمان ملی را كافی ندانست.

شهرهای دیگر پاكستان نیز امروز شاهد تجمع اعتراض آمیز مردمی در راستای مخالفت با تردد مجدد خودروهای ناتو در این كشور بود.

آساق ** 1095** 3404





:: برچسب‌ها: خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: