با حضور هنرمندان ایرانی، تونس فعالیت های فرهنگی جدیدی را تجربه می كند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران درتونس، 'الطاهر العجرودی' مدیر مركز فرهنگی نیاپولیس شهر تاریخی نابل در تونس در این باره افزود: تونس در عصر آزادی فرصتی جدید یافته است تا در فضای آزادی اندیشه به توسعه و تعمیق روابط با دیگر كشورها بیاندیشد.

این مسوول فرهنگی تونسی افزود: تونس در توسه و تعمیق روابط فرهنگی خود با دیگر كشورها با هنرمندان و نخبگان ایرانی نیز ارتباطات خود را گسترش خواهد داد.

العجرودی دعوت از گروه هنری تئاتر عروسكی باران از جمهوری اسلامی ایران با هنرمندی 'مجتبی دربندی فراهانی' و 'علی رحیمی ننجی' در كنار هنرمندان مصری، گرجستانی، لبنانی و تونسی را نیز در همین راستا توصیف كرد.

وی افزود: اجرای موفق و مؤثر هنرمندان ایرانی و ارائه نمایشی سنتی كه گویای قدمت تئاتر ایران است نگرش جدیدی را در فضای هنری در تونس ایجاد كرد و موجب سرور و شادمانی خانواده ها و فرزندا نشان در روزهای عید بهار و نوروز ایرانیان شد.

مجتبی دربندی فراهانی از هنرمندان ایران نیز اظهار امیدواری كرد كه توانسته باشد یكی از هنرهای اصیل سنتی ایران را به خوبی معرفی كرده باشد.

'صادق رمضانی گل افزانی'، رایزن فرهنگی كشورمان نیز در گفت و گو با رسانه های تونس عید نوروز و فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی را دارای ویژگی هائی دانست كه از گذرگاه آن فرهنگها و تمدنهای بشری را به هم نزدیك كرده است.

رایزن فرهنگی كشورمان تعمیق و توسعه روابط فرهنگی ایران و تونس را در عالی ترین سطوح ارزیابی كرد و آن را نشانه مشتركات فراوان میان دو ملت مسلمان ایران و تونس دانست .

نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران آمادگی مؤسسات فرهنگی و علمی كشورمان را برای میزبانی از نخبگان و هنرمندان تونسی و برگزاری نمایشگاهها و میزگردهای مختلف اعلام كرد.

هنرمندان كشورمان در شهرهای صفاقس و حمام انف نیز برنامه های نمایشی خود را اجرا كردند.

جشنواره بین المللی تئاتر عروسكی در تونس از 28 اسفند به مدت یك هفته در استان نابل تونس بر گزار شد.

خاورم ** 1200





:: برچسب‌ها: روز , غذا , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: