میزان تاثیرگذاری تغییر فصول بر روحیات انسان به ذهنیت افراد بستگی دارد
نوشته شده توسط : blpwjob

'احسان فكور'، روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار كرد: افراد به دلیل ذهنیت و خاطرات خوشایند و ناخوشایندی كه از یك فصل دارند تصور می كنند برخی فصول بهتر از برخی دیگر است.

وی، خاطرنشان كرد: با آغاز برخی فصول تغییراتی همچون بروز آلرژی و خواب آلودگی در شرایط روحی و جسمی افراد ایجاد می شود اما این تغییرات دال بر خوب بودن یا نبودن یك فصل نیست.

این مدرس دانشگاه، با بیان اینكه برخی از افراد متصورند فصل بهار یا زمستان دلیل بروز استرس در آن هاست، گفت: احساسات این چنینی به دلیل ذهنیت ها و كد گذاری های منفی افرادی است كه نمی توانند ارتباط ماهرانه ای با تغییر فصول برقرار كنند.

فكور، فصل بهار را فصل آرمیدگی جسمی و روحی انسان دانست و گفت: سرسبزی و طروات فصل بهار موجب افزایش سرزندگی و رهایی از خستگی و دلتنگی ناشی از كم تحركی فصل زمستان می شود.

به گفته وی، دلیل خستگی و كسالت در فصول پاییز و زمستان به خواب رفتن طبیعت و كم تحركی ناشی از سرما است.

این روان شناس، اصلاح ذهنیت ها و تصورات منفی افراد در خصوص ناخوشایند بودن فصول را از راه های رفع استرس ناشی از تغییر فصل برشمرد و افزود: درصورتیكه با تصورات مثبت به استقبال از فصول سال برویم، استرس ها و دل نگرانی هایی كه احساس می كنیم به دلیل تغییر فصل در ما بروز كرده از بین خواهد رفت.

522/7324/ 1645





:: برچسب‌ها: سرگرمی , اروپا , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: