جشن نوروز در آلمان برگزار شد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا،در این مراسم كه طی دو شب متوالی (جمعه و شنبه شب) و به همت سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در آلمان، برگزار شد، ایرانیان مقیم آلمان فرارسیدن بهار طبیعت و نوروز باستانی را در فضایی شاد و صمیمی جشن گرفتند.

سفیر جمهوری اسلامی و رایزن فرهنگی ایران در برلین طی سخنانی در این مراسم با تبریك آغاز سال جدید و فرارسیدن بهار به هموطنان مقیم آلمان،برگزاری جشن های نوروز را از عوامل اتحاد و همبستگی ایرانیان در نقاط مختلف جهان برشمردند.

'علیرضا شیخ عطار' سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان در سخنان كوتاهی،صلح و آشتی را مهمترین پیام نوروز برای تمام ملت های جهان معرفی كرد و گفت: در گردهمایی نوروز كه همه ساله با فرارسیدن بهار برگزار می شود می توان پیام صلح ، دوستی و آشتی را به جهانیان عرضه كرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین با بیان اینكه مشكلات امروز جهان از غیر متعادل بودن انسانها است،گفت: نوروز بهترین بهانه است كه از اعتدال در طبیعت درس بگیریم و با سرمشق قرار دادن آن در زندگی خود، راه رسیدن به سعادت و خوشبختی را طی كنیم.

رایزن فرهنگی ایران در برلین نیز در سخنانی در مراسم جشن نوروز، با تبریك این روز به همه كسانی كه نوروز را جشن گرفته و آن را ارج می نهند،گفت:نوروز جشن ملی و باستانی ایرانیان است و برگزاری مراسم جشن در این روز یكی از عوامل همبستگی و همدلی ایرانیان در اقصی نقاط جهان است.

در مراسم جشن نوروز ایرانیان مقیم آلمان همچنین گروه موسیقی سنتی 'مولوی' با اجرای قطعاتی از موسیقی گوش نواز اصیل ایرانی برای میهمانان هنرنمایی كردند.

در این مراسم همچنین نمایش سنتی نوروز كاری از گروه نمایش 'قاشقك ها' از استان خراسان اجرا شد و هنرمندان این گروه هنری با روایتی آهنگین، از نوروز و سنت های زیبای آن كه از دیر باز در بین ایرانیان اجرا شده است،حكایت كردند.

در این مراسم باشكوه كه جمعی از آلمانی های دوستدار ایران نیز حضور داشتند با غذاهای ایرانی از میهمانان پذیرایی شد.

اروپام** 1701





:: برچسب‌ها: نیویورک , برلین , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: