نوشته شده توسط : blpwjob

حجت الاسلام 'صادق كفیل' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا با اشاره به فراز 'حول حالنا الی احسن الحال' در دعای تحویل سال نو گفت: بهترین حالت انسان، پیوند با خداوند است و شایسته است كه در سال جدید از خدا بخواهیم كه نمازمان یك نماز واقعی باشد و برای این كار بگونه ای برنامه ریزی كنیم كه طی سال 91 یك كتاب با موضوع نماز مانند كتاب 'آداب الصلاه' امام خمینی(ره) را مطالعه كنیم.

وی همچنین به طلبه ها و دانشجویان و تمام كسانی كه دغدغه دین دارند، پیشنهاد كرد تا درباره نماز نزدیكان خود تلاش كنند.

كفیل ضمن تقسیم افراد جامعه به نمازخوان، كاهل و تارك نماز گفت: افراد نمازخوان برای بهتر شدن ارتباط خود با خدا تلاش كنند و این گروه به بیان اهمیت و آثار نماز برای كسانی بپردازند كه در مساله نماز سستی و كاهلی می كنند و آنان را با مسجد پیوند دهند.

رییس مركز تخصصی نماز تاكید كرد: اگر كسی اهل مسجد شد، دیگر در نماز خود سستی و كاهلی نمی كند و بهترین راه درمان كاهلی آن است كه با مسجد انس یابد. مساجد نیز با توجه به وجود پایگاه های بسیج و كانون های فرهنگی از وضعیت خوبی برخوردارند و برخی نمازگزاران نیز در جذب جوانان و كودكان به مسجد تلاش می كنند.

وی از ایام نوروز به عنوان یكی از موقعیت های مناسب برای تشویق كودكان به نماز یاد كرد و گفت: اگر بتوانیم كودكان را در ایام نوروز و دید و بازدیدهای فامیلی، از راه های مختلف تشویق كنیم، گام موثری در ترویج نماز برداشته ایم.

كفیل درباره سومین گروه یعنی تاركین نماز گفت: مطرح كردن مباحثی همچون خداشناسی و شكر و همچنین عواقب ترك نماز، می تواند در جذب این گروه نیز موثر باشد.

وی درباره برنامه های سال 91 مركز تخصصی نماز گفت: برگزاری یكصد كارگاه نماز در دانشگاه ها و همچنین یكصد دوره آموزشی برای ائمه جماعات مدارس از مهمترین برنامه های سال جدید است.

كفیل افزود: یكی از برنامه های این مركز در سال 91 سیاستگذاری در خانواده هاست و با توجه به اهمیت موضوع خانواده و اینكه مهمترین زمان تربیت فرزندان در امر نماز در بستر خانواده صورت می گیرد، برنامه هایی برای آموزش معارف نماز به خانواده ها ترتیب یافته است.

رییس مركز تخصصی نماز، درباره برنامه های اجرا شده در سال 90 گفت: دوره های تربیت مربی در قالب طرح های معراج، محراب و مصباح، محور اصلی فعالیت های سال گذشته بود كه در حوزه های علمیه اجرا شد.

وی با بیان آنكه در سال گذشته 20 طرح پژوهشی انجام شده، افزود: برخی از این طرح ها مربوط به كودكان و نوجوانان و برخی نیز در قالب كتاب مانند كتاب كار ائمه جماعات مدارس است كه ویژه جشن تكلیف است و در اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد.

مركز تخصصی نماز یكی از مراكز تخصصی ستاد اقامه نماز است.

فراهنگ ** 1003 ** 1071





:: برچسب‌ها: برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: