نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این فصلنامه قبل از فهرست مطالب، بخشی از اشعار حضرت امام خمینی (ره) و دیدگاه رهبر معظم انقلاب درباره نوروز، نظر رئیس جمهوری كشورمان مبنی بر آنكه نوروز بخش تفكیك ناپذیر فرهنگ مشترك ماست و نیز بخشی از اظهارات رئیس جمهوری تاجیكستان درباره نوروز را مورد اشاره قرار داده است.

رایزن فرهنگی ایران و مدیر مسئول فصلنامه در یادداشتی ماهیت آریایی و ایرانی جشن نوروز را مورد بررسی قرار داده و نوشته است: قوام ، دوام و رسمیت این جشن كهن در میان اقوام آریایی به معنای انحصار خاستگاه و پیشینه این جشن در میان اقوام آریایی نیست، زیرا شواهدی از دیرینگی رواج جشن نوروز در میان اقوام غیر آریایی و سرزمین های غیر ایرانی نیز وجود دارد.

'محمدحسین اردوش' در این مطلب تمام محورهایی كه نوروز یا جشن بهار را در شمار باستانی ترین جشن ها و شاید كهن ترین جشن های زنده جامعه بشری قرار داده، مورد بررسی قرار داده است.

چگونگی و چیستی نوروز، نوروز پژوهی در متون كهن، بررسی موردی'نوروز'، نوروز در تعلیم زبان فارسی تاجیكی، باز این چه جوانی است زمین را و ما را و همچنین نوروز در شعر فرزانه خجندی برخی دیگر از مقالات ارایه شده در این فصلنامه است.

اساس نجومی سال شماری و جشن نوروز، نوروز از نگاه خیام، نوروز در 'وخان'، آفتاب در مرد و نوروز عاشقان از دیگر مقالاتی است كه در این فصلنامه منتشر شده اند.

آساق**1558** 1506





:: برچسب‌ها: هالووین , بریتانیا , زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: