جامعه جهانی از پناهندگان كشور مالی حمایت كند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، 'آنتونیو گوتیرز' در مصاحبه با شبكه الجزیره از جامعه جهانی خواست از پناهندگان مالی در كشورهای همسایه حمایت كنند.

گوتیرز خواستار دخالت جامعه جهانی برای یافتن یك راه حل سیاسی برای بحران مالی شد.

وی گفت: دولت موریتانی همكاری خوبی در رسیدگی به امور پناهندگان مالی داشته اما بسیاری از پناهندگان مالی در الجزایر و بوركینافاسو حضور دارند.

از سوی دیگر بیش از 180 هزار آواره در داخل كشور مالی با بحران رو به رو هستند. گرسنگی و خشكسالی هم از چالش های بزرگ پیش روی این آوارگان و پناهندگان است.

كمیسر سازمان ملل در امور پناهندگان گفت : در این شرایط تعهد جامعه جهانی برای حمایت از پناهندگان و حمایت و كمك به كشورهای میزبان آنان امری ضروری است. جامعه بین الملل باید با قدرت برای حل سیاسی مشكل مالی وارد عمل شود و صلح را به این كشور باز گرداند. مردم مالی هم باید با وحدت و همكاری برای تحقق صلح و بازگشت پناهندگان به كشورشان تلاش كنند.

در همین حال 'احمد سانوكو' رهبر كودتای نظامی در مالی در مصاحبه اختصاصی با شبكه الجزیره گفت رهبران كودتا آماده اند سر میز مذاكرات با شورشیان طوارق بنشینند.

سانوكو در عین حال تاكید كرد به هیچ كس اجازه داده نمی شود تمامیت ارضی كشور مالی را مخدوش كند. وی گفت: یك گروه فنی تشكیل شده تا راه حل های ممكن برای برخورد با بحران شمال كشور را بررسی كند.

وی گفت: حل این بحران مبتنی بر دو اصل مهم است: جنگ و درگیری نظامی گزینه مطلوب نیست و افراد طوارق هموطن هستند و می توانند سر میز مذاكره با ما بنشینند.

وی افزود: از سوی دیگر باید تاكید كرد كه مالی یك كشور غیر قابل تقسیم است و ارتش به هیچ كس اجازه نمی دهد تمامیت ارضی كشور را مخدوش كند.

طی روزهای اخیر شورشیان طوارق در مالی كنترل مناطقی از شمال این كشور را در دست گرفتند و یك هفته پیش هم با یك كودتای نظامی، دولت آمادو تومانی توره در مالی سرنگون و نظامیان، كنترل این كشور را در دست گرفتند.

مترجمام 1491 **1515





:: برچسب‌ها: فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: