رسالت صندوق تامین اجتماعی ارتقای سلامت بیمه شدگان و ارایه خدمات با كیفیت است
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'سعید مرتضوی' بعد از ظهر سه شنبه در مراسم تقدیر از پرستاران نمونه سراسر كشور كه با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد،افزود:در راستای دستیابی به این رسالت، حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی به عنوان دومین تولیدكننده درمان در سطح كشور با بهره گیری از امكانات درمانی در قالب 70 بیمارستان، 7 دی كلینیك و 268 مركز سرپایی و صد ها مركز طرف قرارداد در بخش درمان غیرمستقیم مشغول به ارایه خدمت به بیمه شدگان است.

مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی در ادامه با تشریح مسایل و مشكلات پیش روی این سازمان،اجرای قانون ارتقای بهره وری كاركنان بالینی مراكز درمانی تابعه صندوق تامین اجتماعی را خواستار شد.

مرتضوی با بیان اینكه این قانون از مهر ماه سال گذشته در مراكز درمانی وزارت بهداشت به مرحله اجرا در آمده است، افزود: این امر موجب نارضایتی پرسنل رسمی و خروج نیروهای قراردادی صندوق تامین اجتماعی شده است.

وی ادامه داد: كار كارشناسی این مهم در حوزه های مختلف صندوق تامین اجتماعی انجام شده و نیاز به مجوز هیات امناء برای جذب نیروی جایگزین دارد.

مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی همچنین به دیگر چالش های پیش روی صندوق تامین اجتماعی اشاره كرد و اظهار داشت: عدم تثبیت وضعیت استخدامی و میزان دریافتی ماهیانه نیروهای حرفه ای پرستاری و مامایی كه به صورت ماده 20 و اضافه كاربگیر در حال انجام خدمت هستند و منجر به افت انگیزه و خروج آنان از سیستم درمانی صندوق و جذب در مراكز دانشگاهی شده ، وضعیت چیدمان نیروها و پاسخگویی به نیازهای بیماران را با چالش جدی مواجه كرده است.

مرتضوی اضافه كرد: این امر نیز نیاز به مجوز تبدیل وضعیت نیروهای مذكور با شرایط تعیین شده حوزه درمان صندوق از سوی هیات امناء دارد.

وی همچنین در مورد كاهش نیروهای انسانی این صندوق یادآور شد: با توجه به خروج نیروی انسانی بازنشسته در سه سال اخیر و عدم تناسب تعداد نیروهای جدب شده - یك سوم نیرو - در آزمون استخدامی اخیر با تعداد افت نیروهای مذكور، این امر موجب ایجاد چالش جدی در ارایه خدمات پرستاری شده است.

مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی خاطر نشان كرد: صدور مجوز جایگزین افت نیروهای خروجی سال های گذشته در طول سال جاری این مشكلات را رفع خواهد كرد.

مرتضوی در ادامه سخنان خود به مصوبه هیات دولت در مورد مشاغل سخت و زیان آور اشاره و تصریح كرد: شاغلین مشاغل سخت و زیان آور هر سال 5/1 برابر از قانون مربوطه استفاده می كنند كه این قانون در صندوق تامین اجتماعی به ازای هر سال سه ماه محاسبه می شود.

وی افزود: این موضوع موجب عدم رضایتمندی، بروز بیماری های شغلی و از كارافتادگی های زودرس می شود كه مشكل مربوط به آیین نامه استخدامی صندوق است و باید از سوی هیات امنای سازمان تامین اجتماعی سقف ارفاقی سنوات در صندوق تامین اجتماعی اصلاح شود.

نماینده ویژه رییس جمهور در صندوق تامین اجتماعی همچنین خواستار اجرای قانون پرداخت حق جذب در كل كشور و بدی آب و هوا در استان های محروم به كاركنان غیرهیات علمی مراكز درمانی دانشگاهی شد و گفت: لازم است این قانون هر چه سریع تر به مرحله اجرا درآید.

مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی تصریح كرد: تعداد 12 هزار نفر كادر پرستاری و مامایی به تفكیك در مراكز درمانی تابعه صندوق تامین اجتماعی برای ارایه خدمات به بیمه شدگان انجام وظیفه می كنند.

مرتضوی ادامه داد: در سال 1390، نیروهای ماما، عامل حدود 200 هزار زایمان طبیعی و سزارین و نیروهای پرستاری به بیش از 800 هزار بیمار بستری و 48 میلیون بیمار سرپایی خدمات درمانی، پرستاری و مامایی ارایه كرده اند كه این حجم از كار و تلاش قابل تقدیر و تشكر است.

وی تاكید كرد: از پرستاران انتظار می رود در راه ارایه مراقبت های بهداشتی - درمانی براساس استانداردهای علمی با برخوردی خداپسندانه و با پیروی از قوانین اخلاقی كه نشات گرفته از ارزش های اجتماعی، آموزه های دینی و احساس تعهد سازمانی است، گام بردارند.

مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی افزود: آنان باید در راستای تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی، اثربخشی خدمات خود را افزایش داده، سبب ارتقای شاخص های زندگی و كاهش هزینه ها شوند و بستری مناسب را به منظور دریافت خدمات بهینه و گسترش عدالت فراهم آورند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم كه 70 نفر از پرستاران و ماماهای نمونه در سطح كشور مورد تقدیر قرار گرفتند،‌ محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور، عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، معاون صندوق تامین اجتماعی، جمعی از پرستاران و ماماهای مراكز درمانی تابعه این صندوق حضور داشتند.

اجتمام ** 1788 **1580





:: برچسب‌ها: کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: