نگاهی به شهر بغداد در آستانه برگزاری اجلاس سران اتحادیه عرب در آن
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار ایرنا،دولت عراق بمنظور افزایش ضریب امنیتی وبدلیل جلوگیری از هرگونه عملیات تروریستی بیش از یكصدهزار نیرو برای كنترل تمامی مناطق حساس و راهبردی این شهر بكار برده است.

حضور چشمگیر این نیروها به حدی است كه در اغلب پیاده روها مشاهده می شوند و افراد مشكوك نیز مورد بازرسی قرار می دهند.

برقراری ایستگاههای بازرسی در خیابانها ی مهم شهر در فاصله های یكصد متری ایجاد شده و ماموران امنیتی اقدام به توقف و بازرسی از خودروها می كنند كه این امر سبب ایجاد صفهای طولانی از خودرو در سطح شهر شده و شهروندان نیز تا حدودی دچار ناراحتی می شوند.

دراین شهر بدلیل بازرسی های زیاد چنانچه فردی قصد انتقال از محلی به محل دیگری در فاصله حدود سه كیلومتر داشته باشد حداقل دو الی سه ساعت زمان نیاز دارد.

استقرار زرهپوشهای نظامی در میدانهای شهر بغداد چهره این شهر را بكلی تغییر داده است .

بالگردهای نیروی هوایی بطور مرتب در سطح شهر به پرواز درامده ودر صورت نیاز به مناطقی كه امكان فرود دارد فرود می ایند.

تمامی خیابانهای كه به منطقه سبز(محل اقامت هیاتهای شركت كننده در اجلاس) مسدود شده وشهروندان باید مسیرهای دورتری را برای مقصد خود انتخاب كنند.

برغم تعطیلی یك هفته ای موسسات ومراكز دولتی اما ازدحام مردم در مراكز خرید شهر بغداد كاملا پیدا می باشد.

علاوه بر نظارتهای امنیتی شهر بغداد برخی از فروشندگان كالاهای اساسی ومواد غذایی از وضعیت موجود سوء استفاده كرده وكالاهای خود را به چند برابر به مردم عرضه می دارند.

با توجه به شرایط ایجاد شده در این شهر اغلب شهروندان عراقی كه تا حدودی به مسایل سیاسی اشنایی دارندمعتقدند برگزاری اجلاس اتحادیه عرب در عراق از نظر بازگرداند مجدد كشورشان به صحنه تصمیم گیری در جهان عرب موثر ومفید می باشد.

این اجلاس كه قرار بود در سال 2011 در بغداد برگزار شود بنابه درخواست دولت عراق برای امسال به تعویق افتاد در واقع پس از 22 سال در این كشور برگزار می شود .

مقامات اتحادیه عرب در دیدار تداركاتی خود از عراق تاكید كردند كه شرایط امنیتی وحفاظتی برای برگزاری این اجلاس در بغداد كاملا مهیا می باشد.

اولین نشست مقدماتی اتحادیه با گرایش اقتصادی ان روز سه شنبه در بغداد برگزار شد ومتعاقب ان وزرای خارجه این اتحادیه تشكیل جلسه خواهند داد.

اجلاس اتحادیه عرب روز پنچشنبه اینده در بغداد برگزار خواهد شد.

تمام/1385





:: برچسب‌ها: فوتبال , د ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: