اعتصاب عمومی آلمان در گرو مذاكرات فردا با معترضان
نوشته شده توسط : blpwjob

هزاران نفر از كاركنان بخش های مختلف تعدادی از بزرگترین فرودگاه های آلمان امروز در اعتراض به میزان حقوق و دستمزد كارگران بخش خدمات عمومی در این كشور، دست به اعتصاب زدند كه در نتیجه این اقدام اعتراضی، صدها پرواز لغو و هزاران مسافر ساعت ها در فرودگاه ها سرگردان شدند.

كاركنان شاغل بخش‌های مختلف در تعدادی از فرودگاه‌های آلمان از جمله فرانكفورت، كلن، برلین ،دوسلدورف، مونیخ، ا‌شتوتگارت، برمن و دورتموند امروز همراه با كارمندان حمل و نقل عمومی،درمانگاه‌ها و ادارات دولتی و شهرداری ها كه در ایالت های مختلف جنوب تا شمال این كشور از هفته های گذشته بصورت مرحله ای دست از كار كشیده بودند،اعتصاب كردند.

سه شنبه شب درحالی اوضاع در فرودگاه های آلمان به حالت عادی بازگشت و اعتصاب كنندكان دوباره بر سر كار خود حاضر شدند كه قرار است در جلسه ای كه فردا با حضور نمایندگان اتحادیه كارگری و كارفرمایان برگزار خواهد شد، به خواسته ناراضیان رسیدگی و درمورد افزایش حقوق درخواستی آنها تصمیم گیری شود.

كاركنان وسائل حمل و نقل عمومی در ایالت‌های نیدرزاكسن و برمن، دو ایالت شمالی آلمان نیز، آغاز دور دوم 'اعتصاب‌های هشداردهنده' خود را با هدف افزایش فشار بر كارفرمایان،اخطاری و موقت عنوان كرده و تاكید كردند كه منتظر روشن شدن نتیجه جلسه روز چهارشنبه خواهند بود.

تاكنون چند دوره مذاكره بین نمایندگان اتحادیه های كارگری با كارفرمایان برگزار شده اما نتیجه مورد نظر اعتصاب كنندگان از این جلسات حاصل نشده است ،ادامه این مذاكرات قرار است فردا (چهارشنبه) برگزار شود.

اعتصابیون خواستار 5/ 6 درصد افزایش دستمزد هستند.

نمایندگان اتحادیه های كارگری( وردی) كه نزدیك به 2 میلیون نفر را تحت پوشش دارند، هشدار داده اند درصورتی ‌كه گفت‌وگوهای فردا همچون مذاكرات پیشین بی‌نتیجه پایان یابند، موجی از اعتصاب عمومی سراسر آلمان را فرا خواهد گرفت.

آنها تاكید كرده اند درصوت شكست مذاكرات روز چهارشنبه،هماهنگی هایی برای افزایش اعتصاب ها انجام خواهند داد و ممكن است كاركنان بخش‌های فولاد، خدمات، بانك‌ها و مخابرات نیز به اعتصاب كنندگان بخش خدمات عمومی بپیوندند.

'فرانك بسیرسكه' رییس این اتحادیه، امروز هشدار داد در صوت به نتیجه نرسیدن این مذاكرات و محقق نشدن خواسته معترضان، این احتمال وجود خواهد داشت كه یك اعتصاب نامحدود در دستور كار آنان قرار گیرد.

هزاران نفر از كاركنان بخش خدمات عمومی و حمل و نقل در آلمان، از هفته های گذشته در ایالت های مختلف از جمله 'بادن وورتمبرگ'، 'اشلیزویگ هولشتاین' و 'مكلن بورگ فور پومرن'،از شمال تا جنوب این كشور، در اعتراض به آنچه 'میزان ناكافی دستمزدها' عنوان شده، سلسه اعتصاب هایی را آغاز كرده اند.

این اعتصابهای مرحله ای از سوی گروه های مختلف شاغل در بخش خدمات عمومی از جمله پرستاران، رانندگان بخش حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، مترو و قطار بین شهری ،مربیان مهد های كودك، مددكاران شاغل در خانه های سالمندان و همچنین كاركنان شهرداری متصدی نظافت شهری، برنامه ریزی و اجرا شده است.

اروپام** 1701





:: برچسب‌ها: روز ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: