روسیه تشریك مساعی كشورهای عربی برای حل مساله سوریه را خواستار شد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز پنجشنبه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، مدودیف در پیام خود به سران كشورهای عضو اتحادیه عرب نوشت: خواهان اتخاذ رویكردهای جمعی در باره مسایل سوریه هستیم تا به بهبودی اوضاع این كشور كمك كند.

مدودیف با تاكید بر اهمیت اعمال گزینه مورد قبول همه طرفین مناقشه برای حل و فصل مسایل سوریه خاطرنشان كرد: باید گفت و گوها میان دولت سوریه و گروه های مخالف آن آغاز شود و تلاش های در این زمینه با رعایت معیارهای قوانین بین المللی و بدون مداخله خارجی صورت گیرد.

رییس جمهوری روسیه در ادامه پیام خود به تشریح موضع كشورش در باره حوادث یك سال اخیر كشورهای عربی پرداخت و تاكید كرد: روسیه از تلاش ها و آرمان های ملت های عرب برای بهبودی وضع زندگی خود و پیشرفت اوضاع اجتماعی و اقتصادی حمایت می كند.

مدودیف نسبت به حل مسایل فرا روی حكومت های مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا از راههای سازنده با گفت و گوهای ملی ابراز امیدواری كرد.

وی همچنین به افزایش نقش اتحادیه عرب برای یافتن راههای دیپلماتیك برای حل و فصل بحران های منطقه ای اشاره كرد.

مدودیف در پیام خود بر علاقمندی روسیه برای مشاركت با كشورهای عربی برای پیشبرد نظریه امنیت گروهی در منطقه خلیج فارس و نیز توسعه مشاركت راهبردی با كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس تاكید كرد.

رییس جمهوری روسیه خاطرنشان كرد: توسعه همه جانبه همكاری ها با كشورهای عضو اتحادیه عرب از اولویت های سیاست خارجی روسیه می باشد.

روسیه بر خلاف كشورهای غربی به سركردگی آمریكا كه برای سوء استفاده از فرصت موجود برای مداخله در امور داخلی سوریه كوشش و توطئه چینی می كنند ،برای برقراری سازش و توقف خشونت ها در این كشور تلاش می كند.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: