معاون وزیر خارجه آمریكا: روسیه را تهدید جدی نمی دانیم
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، 'رز گتمولر' دستیار امور كنترل تسلیحات و امنیت بین المللی وزیر امور خارجه آمریكا روز جمعه در جمع دانشجویان دانشگاه روابط بین الملل مسكو گفت: آمریكا تهدید جدی از طرف روسیه نمی بیند و روسیه هم نباید چنین تهدیدی را از طرف واشنگتن یا ناتو ببیند.

'میت رامنی' نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا روز دوشنبه این هفته روسیه را دشمن شماره یك آمریكا در سطح جهان عنوان كرد.

دستیار وزیر امور خارجه آمریكا خاطرنشان كرد: بهبودی روابط روسیه و آمریكا امكان آغاز كار كارشناسی برای بحث در باره جزییات اقدامات به منظور ارتقای سطح مناسبات دو كشور را فراهم خواهد ساخت.

وی افزود: در سالهای اخیر اقدامات فراوانی در روابط روسیه و آمریكا صورت گرفته است و زمان آن فرا رسیده كه به آینده مناسبات دو كشور فكر كنیم.

دستیار وزیر امور خارجه آمریكا گفت: در حال حاضر مساله اصلی در سطح بین المللی انتشار پنهانی سلاح های كشتار جمعی در جهان است كه برای حل آن دو كشور باید همكاری كنند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود به وضعیت سامانه موشكی آمریكا در اروپا اشاره و با تاكید بر موضع كشورش در این زمینه خاطرنشان كرد كه واشنگتن در این زمینه با مسكو معامله پنهانی نخواهد كرد.

'گتمولر' این احتمال را كه روسیه و آمریكا در سال جاری در باره طرح امنیت موشكی قاره اروپا پیشرفت قابل توجهی به دست آورند، بسیار بعید دانست.

آمریكا به بهانه تهدید موشكی برخی كشورها، تصمیم به استقرار سامانه موشكی خود در قاره اروپا گرفته است و در حال حاضر مساله تامین امنیت موشكی قاره اروپا بزرگترین مساله مورد اختلاف میان روسیه و غرب به سركردگی آمریكاست.

رییس جمهوری روسیه در ماه نوامبر پارسال نیز درباره عواقب استقرار این سامانه موشكی نیز به آمریكا هشدار و به عنوان یكی از تدابیر احتمالی از امكان استقرار موشك های تاكتیكی اسكندر در منطقه كالینین گراد خبر داد.

مدودیف همچنین گفت: در صورت بروز وضع نامساعد در زمینه سامانه موشكی آمریكا در قاره اروپا، روسیه از برداشتن گام های بعدی در زمینه خلع سلاح و كنترل تسلیحات خودداری می كند.

وی خاطرنشان كرد: علاوه بر این و با توجه به وجود رابطه مستقیم میان تسلیحات راهبردی تهاجمی و دفاعی، دلایلی برای خروج كامل از قرارداد 'استارت-2' پیش می آید و حق خروج از این قرارداد را برای خود محفوظ می دانیم.

آمریكا در راستای اجرای طرح سپر موشكی در اروپا، با رومانی موافقتنامه استقرار بخشی از تجهیزات را امضا كرده است كه به واشنگتن اجازه می دهد، سامانه رهگیر 'اس .ام-3' را در این كشور مستقر كند.

بر اساس این توافق، یكی از اجزای سپر دفاع موشكی آمریكا در پایگاه هوایی سابق 'داوسلو' رومانی به كار گرفته خواهد شد.

اروپام/2242**518 **1514





:: برچسب‌ها: مردم , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: