موزه هنرهای اسلامی مالزی در تسخیر آثار هنرمندان ایرانی
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز شنبه ایرنا از مالزی، نمونه ای از معماری مساجد ایران از جمله مسجد امام خمینی (ره) اصفهان كه مربوط به دوره صفویان است، به عنوان یك اثر فاخر اسلامی در این نمایشگاه در معرض دیده عموم قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، آثار دیگری از هنرمندان مسلمان ایرانی از جمله قرآن كریم چاپ ایران ، تذهیب، فرش، گلیم و جاجیم، نقاشی، خط و خط نقاشی در موزه هنرهای اسلامی در مالزی به نمایش درآمده است.

علاوه بر این، آثار نفیسی مربوط به دوره های مختلف تاریخی پس از اسلام از شهرهای مختلف ایران از جمله، كاشان، كرمان، تبریز، شیراز و اصفهان نظر هر بیننده ای را به خود جلب می كند و در مجموع بیش از 70 درصد آثار هنری موزه هنرهای اسلامی مالزی مرتبط با ایران است.

موزه های هنرهای اسلامی مالزی روز شنبه نمایشگاه دیگری را از آثار هنری و معماری اسلامی طی مراسم ویژه ای افتتاح كرد كه نكته جالب آن این است كه تقریبا بیش از 80 درصد آثار ارایه شده مربوط به هنر اسلامی ایرانی و مربوط به هنرمندان ایران بود.

در این نمایشگاه كه با حضور وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی مالزی و جمعی از نمایندگان كشورهای دیگر از جمله علی اكبر ضیایی رایزن فرهنگی ایران در مالزی افتتاح شد، آثار تاریخی هنرمندان اسلامی در زمینه خطاطی، نگارگری، تذهیب و معماری به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه حضور برجسته آثار تاریخی ایران توجه بازدید كنندگان را به خود جلب كرده است. بیشتر آثار این نمایشگاه محصول هنری هنرمندان ایرانی در قرون گذشته است.

از جمله مهمترین این آثار می توان به خمسه نظامی مربوط قرن 11 هجری قمری نگاشته شده در شیراز، بخشی از شاهنامه فردوسی مربوط به سال 984 قمری كه در قزوین نگاشته شده است، اشاره كرد.

چند برگ از قرآن هایی كه در قرن دهم هجری در بخش های مختلفی از ایران از جمله كاشان و مشهد نوشته شده نیز در این نمایشگاه عرضه شده است.

آساق**335





:: برچسب‌ها: مرخصی , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: