اجلاس بوائو 2012 با حضور ایران گشایش یافت
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، این اجلاس از آنجا كه در تلاش است تا پویایی اقتصاد آسیا را حفظ كرده و بنوعی وحدت رویه در كاركردهای تجاری و اقتصادی و روند توسعه این قاره ایجاد كند از اهمیت بالایی برخوردار است.

حضور دكتر 'محمد محمدی زاده' معاون رییس جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس نیز نشان دهنده اهمیتی است كه تهران برای این همایش قائل است.

از سوی دیگر امسال مصادف با دهمین سالگرد تاسیس این همایش است و برای همین این بار مقام های ارشد قاره آسیا و شماری از كشورهای دیگر جهان از جمله نخست وزیر ایتالیا در آن حضوری پررنگ دارند.

چین به مشاركت ایران به عنوان یك قطب مهم اقتصادی در منطقه آسیا در این اجلاس اهمیت زیادی داده است.

' جو ون جونگ ' دبیركل همایش آسیایی بوآئو می گوید : قاره آسیا پویاترین اقتصاد جهان را دارد اما اینكه كشورها برای پیشبرد فرایند توسعه این قاره چه نقشی بازی می كنند، برای همه مهم است .

وی افزود: توسعه اقتصادی آسیا و پیشبرد وحدت اقتصادی مهم است اما مهمتر این است كه كشورها چطور می توانند به هدف توسعه پایدار به شكلی دست یابند كه منافع كل قاره آسیا را تامین كند.

كارشناسان می گویند، توسعه قاره آسیا و از جمله آسیای جنوب شرقی و اقیانوس آرام كانون توجه كشورهای جهان است ،لذا برگزاری همایش بوائو نه برای این قاره بلكه برای دنیا مهم است.

قرار است مقام های شركت كننده در این اجلاس مشكلات منطقه ای و كشوری آسیا رامورد بحث و بررسی قرار دهند.

از سوی دیگر كارشناسان و مقام هایی از دیگر كشورها به این همایش دعوت شده اند تا دیدگاه های خود را درباره مسایل آسیا و شكل توسعه این قاره مطرح كنند.

موضوع امسال همایش بوآئو، ' آسیا و دنیای در حال تحول - بسوی توسعه پایدار و چشمگیر ' نام گذاری شده است .

با توجه به بحران های مالی و اقتصادی در غرب امروز جهان بیش از گذشته به قاره آسیا و اقتصاد آن وابسته است و اگر كشورهای آسیایی قدردان این شرایط باشند می توانند در آینده ای نه چندان دور سكاندار اقتصاد جهان شوند.

كارشناسان معتقدند خارج كردن سكان اقتصادی از دستان قدرت های غربی امروز در دستور كار كشورهای آسیایی قرار گرفته است و نشست هایی كه سران آسیا برگزار می كنند در گروه بریكس و یا در ' بوآئو ' نشان می دهد كه آسیا می تواند جایگزین خوبی برای غربی ها باشد .

اداره اقتصادی دنیا و مدیریت بر سامانه های مالی بین المللی هدفی است كه كشورهای آسیایی باید دنبال كنند زیرا این روند هم به پیشبرد وحدت اقتصادی این قاره كمك می كند و هم راه را برای رونق گرفتن تجارت در این قاره و پیشرو بودن نقش آن در سامانه های مالی و ارزی هموار می كند.

در همایش ' بوآئو ' شركت كنندگان درباره اینكه چطور می توان از زیر چتر اقتصادی تحمیلی غرب گریخت و سكان اقتصادی جهان را با دستانی پاك تر و مناسب تر در اختیار گرفت بحث و تبادل نظر خواهند كرد.

ضمن آنكه كشورهای آسیایی نیم نگاهی به بحران های غرب خواهند داشت و اینكه چطور باید از تاثیرات منفی آن بر اقتصاد دیگر نقاط جهان جلوگیری كرد.

پیش بینی می شود در همایش امسال بوآئو درباره تامین انرژی ، صرفه جویی در منابع ، تحولات اقلیمی و حفاظت از محیط زیست نیز بحث و تبادل نظر شود.

معاون رییس جمهوری اسلامی ایران قرار است فردا در اجلاس بوائو سخنرانی كند.

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: