فعالان تركیه دعوت از مخالفان سوریه به استانبول را محكوم كردند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، شماری از فعالان مدنی ، نمایندگان مجلس ، هنرمندان و نویسندگان تركیه همزمان با نشست ضد سوری در استانبول، در یك گردهمآیی در آنكارا تحت عنوان ' دعوت به دوستی و همبستگی میان تركیه و سوریه ' خواهان پرهیز آنكارا از سیاستهای خصمانه علیه دولت دمشق شدند.

فعالان یاد شده در پایان این گردهمآیی با امضای بیانیه ای با عنوان اینكه رویكرد آنكارا در قبال سوریه بر مبنای سیاست های اتخاذ شده از سوی قدرت های جهانی است ، اعلام كردند كه اینگونه سیاست ها، منافع تركیه را به خطر می اندازد.

'رفیق اریلماز' نماینده پارلمان و عضو حزب 'جمهوریخواه خلق تركیه' گفت : قدرت های جهانی قصد دارند بازی سیاسی در سوریه به راه بیندازند ، ولی آنكارا باید آگاه باشد كه هرگونه درگیری و افزایش خشونت در آن كشور بر تركیه نیز تاثیر منفی خواهد داشت.

شركت كنندگان در این گردهمآیی با اعتراض به پیشگام شدن دولت تركیه برای پذیرفتن میزبانی نشست به اصطلاح دوستان سوریه در استانبول گفتند: برگزاری اینگونه نشستها در یافتن راهكار مناسب برای پایان دادن به ناآرامی ها در سوریه موثر واقع نخواهد شد.

در این بیانیه با اشاره به اینكه طرح پیشنهادی 'كوفی عنان' فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه می تواند مقدمه راهكاری سیاسی برای حل بحران این كشور باشد ، آمده است: مساله سوریه باید با همكاری دوستانه كشورهای منطقه حل و فصل شود.

'لوند گوك' نماینده پارلمان و عضو حزب جمهوریخواه خلق تركیه نیز در این ارتباط گفت : سوریه موافقت خود را با طرح كوفی عنان اعلام كرده است. اكنون باید به دمشق فرصت داد تا نظامی دمكراتیك را در چارچوب این طرح ایجاد كند و انتخابات خود را برگزار نماید .

نشست به اصطلاح دوستان سوریه امروز با حضور نمایندگانی از برخی كشورهای منطقه و اروپایی در استانبول برگزار شد.

خاورم ** 2010** 230**1651





:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: