ایران و پاكستان قادر به ھمكاری در صنایع ھوایی ھستند
نوشته شده توسط : blpwjob

'منوچھر منطقی' امروز سه شنبه در حاشیه دیدار هیاتهای بلندپایه اقتصادی و سیاسی ایران و پاكستان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، گفت: دو كشور در موضوع تامین و نگهداری صنایع ھوایی ظرفیت خوب و بالایی دارند و می توانند در بسیاری از موارد همكاری مشترك داشته باشند.

وی افزود: ایران و پاكستان هر كدام در بخشی از صنایع ھوایی فعالیت دارند و می توانند مكمل یكدیگر در این صنعت بودہ و برخی كمبودھا را رفع كنند.

مدیرعامل سازمان صنایع ھوایی ایران با تاكید بر اینكه ایران و پاكستان می توانند ھمكاری مشترك خوبی در ساخت قطعات صنایع تولیدات ھوایی داشته باشند، افزود: 'جمھوری اسلامی ایران با پیشرفت چشمگیری در زمینه ساخت قطعات برخوردار شده و پاكستان نیز در این بخش توسعه پیدا كردہ است.

' بر این اساس با تمركز بر ویژگی ھا و پیشرفت ھای دو كشور، می توان در زمینه ساخت قطعات ھوایی نیز اقدامات مشتركی انجام داد.'

منطقی ادامه داد: طراحی محصولات ھوایی نیز یكی دیگر از مباحت مورد گفت وگو و بحث با مقامات پاكستانی است و دو كشور می توانند با بررسی و ارزیابی در این زمینه طراحی و تولید مشترك محصولات ھوایی را نیز آغاز كنند.

وی با اشارہ به اینكه ایران ھموارہ گزینه ھایی را در زمینه ھمكاری ھای مشترك در اختیار كشورھا گذاشته كه معمولا موانعی در آن وجود ندارد، در باره ویژگی ھای پاكستان برای ھمكاری مشترك با ایران در زمینه صنایع ھوایی اضافه كرد: این ویژگی منحصر به پاكستان نیست بلكه دیگر كشورھای اسلامی نیز خواستار روابط و ھمكاری ھای دوجانبه با ایران در این زمینه ھستند.

منطقی با اشارہ به اینكه كشورھای اروپایی در گذشته در اقدامی مشترك ساخت ھواپیمای ایرباس را آغاز كردند و امروز رقیب اصلی برابر شركت ھواپیمایی بویینگ آمریكا ھستند، تاكید كرد: كشورھایی مانند پاكستان، مالزی، اندونزی و تركیه می توانند با ھمكاری مشترك با جمھوری اسلامی ایران در سطح كشورھای اسلامی پروژہ ھای مھمی در زمینه تولیدات ھوایی را آغاز كنند.

رییس سازمان صنایع ھوایی ایران در پایان ھدف از اقدامات و رایزنی ھا در بخش تولیدات ھوایی را توسعه و ارتقا در این رشته صنعتی عنوان كرد و افزود: با این اقدامات می توان زمینه ساز آغاز این نوع فعالیت ها در دیگر كشورھای اسلامی بود.

قرار است 'علی سعیدلو' معاون رییس جمهوری ایران در امور بین الملل و هیات بلندپایه اقتصادی و سیاسی همراكه كه برای سفری دو روزه به اسلام آباد پایتخت پاكستان رفته اند، در جهت ارتقای سطح همكاری های دو كشور با مقامات سیاسی و اقتصادی پاكستان دیدار و گفت وگو كنند.

سعید لو دیروز دوشنبه، با 'عبدالحفیظ شیخ' وزیر بازرگانی پاكستان نشست مشترك اقتصادی را برگزار كرد و امروز قرار است با رییس جمهوری، رییس مجلس سنا و وزیر بازرگانی پاكستان دیدار و گفت وگو كند.

آساق ** 1095**1479





:: برچسب‌ها: دختر , آسیا , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 661
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: