جشنواره تئاتر فجر قابلیت های نمایش كشور را انتقال دهد
نوشته شده توسط : blpwjob

'مسعود دلخواه' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: یكی از مهمترین دلایل عدم وقوع چنین مساله مهمی تغییر دبیر این جشنواره در هر دوره است، این در حالی است كه اكثر رویدادهای معتبر هنری دنیا دبیران خود را بین سه تا پنج سال حفظ می كنند. وی ادامه داد: تاكنون و در طی این 30 سال كه از عمر جشنواره تئاتر فجر می گذرد افراد شایسته ای داشتیم و حتی داریم كه می توانستند چندین سال پیاپی سكان هدایت این جشنواره را به دست بگیرند كه در صورت تحقق این امر امروز می توانستیم از كارنامه تئاتر فجر با قدرت بیشتری در ابعاد كیفی دفاع كنیم.

بازیگر نمایش 'تراس' آسیب مهم بعدی در راه ارتقای كیفی جشنواره تئاتر فجر را عدم برنامه ریزی منسجم و تقویم دقیق این رویداد دانست و ادامه داد: در جشنواره های معتبر نمایشی جهان شاهد انتشار تقویم اجراهای آن پنج تا شش ماه پیش از آغاز آن هستیم، متاسفانه اغلب كارها در جشنواره تئاتر فجر و حتی دیگر جشنواره های مهم ما مانند فیلم فجر در دقیقه نود صورت می گیرد.

این كارگردان تئاتر توضیح داد: از دبیران جشنواره تئاتر فجر به دلیل محدودیت های زمانی كه پیش روی آنها برای گرداندن این رویداد عظیم قرار دارد باید بخاطر كسب توفیقات نسبی قدردانی كرد و امیدوار بود كه در آینده شاهد انسجام بیشتری در نحوه انتخاب و مدیریت مسوولان برگزاری چنین رویداد های مهم هنری در كشور باشیم.

دلخواه با بیان اینكه عدم حضور كارگردانان بزرگ و صاحب نام تئاتر در این دوره از جشنواره محسوس است گفت: در برخی از دوره ها شاهد حضور گسترده این طیف هستیم و در برخی سال ها این حضور كمرنگ می شود كه برای شناسایی ریشه های این امر نیازمند كار پژوهشی و كارشناسی دقیقی هستیم.

داور بخش مسابقه ایران جشنواره تئاتر فجر حضور جوانان حاضر در این رویداد را بسیار امیدوار كننده عنوان كرد و افزود: داوری در حوزه علوم انسانی و به ویژه هنر، داوری مبتنی بر مبانی كیفی است و همین امر در كنار حضور قوی جوانان در حوزه نمایش كشور امور مربوط به ارزیابی سی امین جشنواره تئاتر فجر را با دشواری های بیشتری رو به رو كرده است.

وی ادامه داد:این حضور گرم و پرانرژی جوانان نوید روزهای خوشی را برای تئاتر كشورمان دارد و امیدوارم این جوانان در سایه حمایت مسوولان و البته هنرمندان پیشكسوت بتوانند با اقتدار پرچمدار تئاتر ایران در صحنه های داخلی و بین المللی باشند.

سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تا 22 بهمن ماه در تهران بر پاست.

فراهنگ**ا.خ





:: برچسب‌ها: ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: