طرح گردشگری جزیره آشوراده، صنعت گردشگری گلستان رامتحول می كند
نوشته شده توسط : blpwjob

'قربان عباسی' روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به اینكه سازمان حفاظت محیط زیست كشور، موافقت كلی خود را برای اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده اعلام كرده، بزودی كلنگ اجرای طرح گردشگری در این جزیره به زمین زده می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینكه با ایجاد زیرساخت های گردشگری در این جزیره، زمینه های جذب حداكثری گردشگر در استان گلستان فراهم خواهد شد، افزود: همزمان با اولین سفر رییس جمهوری و هیئت دولت به استان در سال 84، مطالعه امكان سنجی جزیره آشوراده انجام شد كه در جلسه هیت وزیران به عنوان سایت گردشگری پیشنهاد و مورد تایید قرار گرفت.

عباسی اضافه كرد: در سفر دوم ریاست جمهوری نیز این منطقه به عنوان منطقه نمونه گردشگری تایید شد و در سفر سوم هیات دولت، كلیه اختیارات مربوط به جزیره آشوراده به استاندار گلستان تفویض شد و كارگروه زیربنایی وزارتخانه ای نیز تشكیل شد.

مدیركل گردشگری گلستان ادامه داد: در راستای ارائه طرح گردشگری در این جزیره، كلیات پیش طرح با مساحت حدود 380 هكتار مورد تایید كارگروه قرار گرفته و استعلام های 17 گانه از دستگاه های اجرایی مربوطه اخذ شده است.

وی اضافه كرد: سرمایه گذار این طرح شركت مهندسین مشاور آسو طرح تعیین شده و شرح خدمات طرح و پیش طرح تایید و صادر گردید.

عباسی یاداور شد: مبلغ كل سرمایه گذاری دراین طرح بزرگ گردشگری منطقه، یك هزار و 357 میلیارد ریال است كه با اجرای طرح برای دو هزار و 714 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

وی همچنین به پیامدهای مثبت اقتصادی و اشتغالزایی توسعه جزیره آشوراده اشاره كرد و افزود: ملاحظات زیست محیطی و بین‌المللی از دلایل عمده عدم اجرای طرح گردشگری در این جزیره بود كه با موافقت سازمان حفاظت محیط زیست برای این طرح، مقدمات اجرای طرح گردشگری دراین جزیره فراهم شده است.

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، یادآور شد: كلیه ملزومات جذب گردشگر در زمینه های مختلف توریسم ورزشی، جانوری و پرندگان، طبیعی ، هتل و رستوران در این طرح دیده شده است.

عباسی درپایان اظهار امیدواری كرد: در سفر ریاست جمهوری و ریاست سازمان به استان گلستان، كلنگ زنی طرح گردشگری جزیره آشوراده صورت پذیرد.

جزیره آشوراده در استان گلستان واقع شده و محدوده «آشوراده» در اثر بالا آمدن سطح آب دریای خزر توسط كانال طبیعی «خزینی» به صورت جزیره آشوراده از شبه جزیره میانكاله جدا شده‌است؛ به این ترتیب، جزیره آشوراده از شمال به دریای خزر، از شرق به تنگه‌ای باریك موسوم به «تنگه چپق‌اوغلی» و از غرب به كانال طبیعی خزینی و ادامه شبه جزیره میانكاله و از جنوب به خلیج گرگان منتهی می‌شود.

این جزیره با آب و هوای معتدل در حدود 5 كیلومتری غرب بندر تركمن قرار دارد.

601/508/





:: برچسب‌ها: موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: