تسطیح و نوسازی شالیزارهای شمال در دو برنامه توسعه كشور شتاب می گیرد
نوشته شده توسط : blpwjob

'سید رحیم سجادی' شامگاه دوشنبه در آمل به خبرنگار ایرنا گفت: از زمان اجرای این طرح دردهه 70 تاكنون فقط 60 هزار هكتار از شالیزارهای استان های مازندران وگیلان تسطیح ، یكپارچه سازی ونوسازی شده است كه با توجه به مجموعه شالیزارهای این دو استان، اندك است.

وی ازاختصاص ردیف مستقل اعتباری برای شتاب بخشیدن به اجرای طرح تسطیح ، یكپارچه سازی ونوسازی شالیزارهای كشور خبرداد وگفت: درسال 85 ردیف این اعتبارمشخص شده اما تخصیص آن در سالهای گذشته اندك بوده است.

معاون آب و خاك و صنایع وزیر جهاد كشاورزی با بیان اینكه افزایش 30 درصدی اعتبار برای اجرای این طرح در سال 91 پیش بینی شده است، اضافه كرد: برای اجرای طرح تسطیح ، یكپارچه سازی و نوسازی در مازندران در سال 91 اعتبار خاصی اختصاص داده خواهد شد.

سجادی همچنین به اجرای طرح آبیاری قطره ای در اراضی كشاورزی كشور اشاره كرد و گفت: هم اكنون 3 میلیون و400 هزارهكتار از اراضی كشور قابلیت اجرای این طرح را دارد و در این راستا امكان سنجی نیز شده است.

وی اضافه كرد: تاكنون یك میلیون 100 هزار هكتار از اراضی كشور زیر پوشش طرح آبیاری تحت فشارقطره ای قرارگرفته و از250 هزار هكتار اراضی برنامه ریزی شده در سال 90 تاكنون درحدود 200 هزارهكتار اجرا شده است.

معاون آب و خاك و صنایع وزیر جهاد كشاورزی ابرازامیدواری كرد: در قالب برنامه پنجم توسعه، حدود 3 میلیون هكتار از اراضی مستعد اجرای این طرح، با تخصیص اعتبارهای لازم از برنامه یكپارچه سازی و تسطیح برخوردار شوند .

مازندران 460 هزار هكتار اراضی زراعی وباغی دارد و در تولید 12 محصول كشاورزی رتبه اول كشور را دارا می باشد. ك/3

ك/7327/402/508





:: برچسب‌ها: روش ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: