چند خبر كوتاه خارجی
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توكیو ، این روزنامه افزود كه انتظار می رود 'یوشیهیكو نودا' نخست وزیر ژاپن این مطلب را روز شنبه در جریان دیدار با 'ثین تین' (Thein Sein) رئیس جمهوری میانمار اعلام كند.

در همین حال دیپلمات های اتحادیه اروپا نیز اعلام كردند كه كشورهای عضو این اتحادیه با تعلیق تمام تحریم ها علیه میانمار به مدت یك سال موافقت كرده اند.

***

خطر انقراض یك آبزی كمیاب در چین

شانگهای - چین می گوید از آغاز سال جدید میلادی تا كنون 18 قطعه خوك دریایی مرده اند و كارشناسان دلیل این امر را آلودگی آب و تغییرات اقلیمی می دانند.

این گونه خوك دریایی آب شیرین كه در زبان چینی به آن 'خوك رودخانه' می گویند عمدتا در رودخانه 'یانگ تسه' چین و دو دریاچه مرتبط با آن زندگی می كند. مرگ این آبزیان نگرانی هایی در مورد خطر انقراض این گونه كمیاب دریایی را افزایش داده است.

***

تعلیق برنامه های بانك جهانی در گینه بیسائو

واشنگتن - بانك جهانی و بانك توسعه آفریقا برنامه های توسعه ای در كشور گینه بیسائو را در اعتراض به كودتای 12 آوریل (24 فروردین) در این كشور ، به حالت تعلیق در آوردند.

این دو نهاد وام دهنده با انتشار بیانیه مشتركی با تاكید بر اینكه همانند اتحادیه آفریقا و سازمان منطقه ای 'اكوواس' كودتای نظامی در گینه بیسائو را محكوم می كنند، اعلام كردند كه تمام برنامه ها در این كشور بجز كمك های اضطراری را معلق كرده اند.

***

تحقیقات سازمان ملل درباره ادعای كمك موشكی چین به كره شمالی

سئول - یك نشریه مهم دفاعی نوشت مقامات سازمان ملل در حال تحقیق درباره این ادعا هستند كه چین با نقض احتمالی تحریم های سازمان ملل ، كمك فنی در زمینه پرتاب موشك در اختیار كره شمالی قرار داده است.

هفته نامه 'آی.اچ اس جینز دیفنس' به نقل از یك مقام ارشد نزدیك به كمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل نوشت كه یك هیات كارشناسی در این زمینه تحقیقات خود را آغاز كرده است.

این مقام كه نامش ذكر نشده، گفته كه فشار سیاسی برای وارد نكردن پای چین به بحث تخطی از تحریم ها ممكن است فضای مانور این تحقیقات را محدود كند.

***

بازداشت تاجر تایوانی به اتهام جاسوسی برای چین

تایپه - یك تاجر تایوانی روز پنجشنبه به اتهام جاسوسی برای چین بازداشت شد؛ این دومین پرونده جاسوسی در تایوان ظرف مدت كمتر از یك هفته است.

دادستانهای تایوان می گویند این تاجر زمانی كه چند سال پیش برای داد وستد به استان ساحلی 'فوجیان' در جنوب چین رفته بود، به استخدام چین در آمده است.

***

مترجمام**1078**





:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: