فرانسه احتمالا به سرنوشت اقتصادی اسپانیا دچار خواهد شد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز جمعه ایرنا، ساركوزی كه نامزد حزب' اوام پ '، برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است، افزود: فرانسه و اروپا هم اكنون در دوران ' نقاهت ' و گذر از بحران اقتصادی بسر می برند و هرگونه بی توجهی عواقب سوء جبران ناپذیر اقتصادی به همراه خواهد داشت.

وی كه ساختن ' فرانسه نیرومند و مستحكم ' را شعار خود در این مرحله از انتخابات قرار داده است به دلیل موفق ارزیابی نشدن عملكرد پنج ساله خود در زمینه های اقتصادی و اجتماعی مورد توجه افكار عمومی نیست.

وی با بیان اینكه فرانسه ظرف روزهای اخیر هشت میلیارد یورو برای تامین بخشی از بدهی های خود تخصیص داده است، افزود: این میزان با نرخ سود كم بهره سه درصد كه در نوع خود بی سابقه است ، تامین شده است.

ساركوزی در تشریح شرایط حاكم برحوزه یورو نیز گفت: اگرچه دیگر خطری مبنی بر متلاشی شدن یورو را تهدید نمی كند ، ولی بایستی آگاه بود كه اروپا دوران نقاهت را طی می كند و شرایط ایجاب می كند كه از هرگونه خطا و اشتباه پرهیز شود.

رییس جمهوری فرانسه كه در نظرسنجی های اخیر از ' فرانسوا اولاند'، رقیب سوسیالیست خود عقب است ، خاطرنشان ساخت: در صورت راهیابی به كاخ الیزه ، به چهار مورد اصلاحات اساسی اقتصادی - اجتماعی برای بهبود اوضاع جامعه دست خواهد زد.

این در حالی است كه برخی از كارشناسان و مخالفان احزاب سیاسی این سخنان ساركوزی را با اهداف انتخاباتی وی ارزیابی كردند.

فرانسه علاوه بر كسری یكهزار و 700 میلیارد یورویی با 93 میلیارد یورو كسری بودجه نیز دست و پنجه نرم می كند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در حالی از انجام اصلاحات گسترده در صورت راهیابی به الیزه خبر می دهد كه هم اكنون این كشور از اول سالجاری میلادی دو طرح ریاضتی را برای تامین بخشی از بدهی های خود به مورد اجرا گذاشته است.

دولت فرانسه در اجرای مفاد طرح های ریاضتی مزبور از ابتدا سالجاری میلادی درصدی نیز به مالیات دریافتی از شهروندان در مقابل ارایه برخی از كالا و خدمات ارایه شده اضافه كرده است.

شماری از كارشناسان امر و صاحب نظران اقتصادی بسیاری از طرح های اقتصادی و اجتماعی دولت فرانسه را برای رفع مشكلات دامنگیر جامعه ناكارآمد ارزیابی می كنند.

نامزد حزب' او ام پ ' ، درحالی برای دومین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است كه هم اكنون عملكرد وی و حزب حاكم به دلیل ' كاهش نسبی قدرت خرید مردم ' ، ' روند رو به رشد نرخ بیكاری در كشور' ، ' ناتوانی در ایجاد مشاغل پایدار متناسب با تقاضای بازار' ، ' رشد روز افزون قیمت ها و نرخ كالا و خدمات ' ، ' برآورد نشدن وعده های دولت در زمینه ایجاد تسهیلات رفاهی و بهداشتی مورد نیاز' ، مورد انتقاد افكار عمومی جامعه است.

وی كه در نظرسنجی ها نسبت به اولاند نامزد سوسیالیست ها عقب تر است در تلاش هست تا با موفق جلوه دادن طرح ها و سیاست های اقتصادی در دو روز مانده به رای گیری ، افكار عمومی را به نفع خود تغییر دهد.

با اینحال ، تمامی نظرسنجی های اخیر حاكی از پیروزی اولاند در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری بر ساركوزی دارد.

اولین مرحله انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با حضور 10 رقیب یكشنبه آینده در ' متروپلیتن فرانسه ' برگزار می شود.

قرار است انتخابات در سرزمین های ماورآء بحار این كشور از جمله مجمع الجزایر انتیل و جزایر رئونیون در آبهای اقیانوس هند ، به دلیل هفت ساعت اختلاف زمان ، یك روز زودتر از خاك فرانسه برگزار شود.

44 میلیون نفر از جمعیت 65 میلیون نفری فرانسه واجد شرایط رای دادن هستند.

اروپام **1495**2047**





:: برچسب‌ها: عکاسی , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: